Oslo
Du har valgt: Grünerløkka
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Grünerløkka )
 

Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk R1 for å ta dette faget. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 24 900 kr
13 Sep
Et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. [+]
AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner  - Weekend   Bli autorisert styremedlem gjennom AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner i styret! Dette er vårt komplette Autorisasjonsprogram for styremedlemmer, levert gjennom èn innholdsrik helg. Kombiner kompetanseheving og nettverksbygging med et komprimert utdrag av flere av våre viktigste kurs. Intensiv, konkret og praktisk læring – svært mye for pengene!   Formål med kurset:  Vi har her valgt å lage et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. Det er mange kvinner som opplever utfordringer og problemstillinger knyttet til styreverv av en litt annen karakter enn det flertallet av menn gir av tilbakemeldinger. Årelange erfaringer med slike situasjoner, med supportering av styremedlemmer og vårt ønske om å bidra til å få flere kvinner inn i styreverv ligger bak vår introduksjon av dette programmet.   Vi har utvidet kurskonseptet noe for å få mer tid til erfaringsutveksling og dialog omkring noen særskilt utvalgte spesialområder.  Det er et ideelt kursprogram for egenutvikling, refleksjon, aha-opplevelser og bevisstgjøring for deg som er – eller ønsker å jobbe som – styremedlem. Gjeldene lover, og regler for styrearbeid er for mange forbausende like – uansett hvor du måtte ha ditt styreverv. Vi har hatt deltakere fra de fleste store selskaper i Norge, og fra en rekke ulike bransjer, SMB-bedrifter, gründere, ideelle lag og institusjoner.    Bli autorisert styremedlem på én helg Svært intensiv weekendsamling. Forelesninger, gruppeoppgaver, cases, individuelle utfordringer, diskusjoner og quiz brukes for å få maksimal læringseffekt. Delta sammen med opptil 20 andre, som med styrearbeid som fellesnevner, for å diskutere og arbeide sammen.   Påmeldingen for Autorisasjonsprogrammet inkluderer tre måneder medlemskap i styreforeningen.no. Du får tilgang til blant annet support, assistanse, dokumentmalarkivet og faglige artikler. Om ønskelig, inkluderer det også registrering av din CV i vår rekrutteringsportal: styrerekruttering.no.   Det er obligatorisk deltakelse på hele programmet, inkludert oppgaver og middag på kveldene.  * Fullpensjon og hotellrom er inkludert.    Vi kan også levere «Autorisasjonsprogrammet for styremedlemmer» bedriftsinternt. Flere konsern og virksomheter har i de senere år valgt dette. Kontakt oss på post@styreforeningen.no for priser og tilbud.   Forarbeid for deg som deltaker:  Det opprettes en selvstudiumsmappe med aktuelle filer for din forberedelse mm. Denne får du tilgang til via en link ca 1 uke før kursdato. I forkant av kursets oppstart ber vi deg gjennomføre en individuell styreanalyse samt arbeide deg igjennom forberedende materiell. Det er beregnet tidsforbruk 3-4 timer for din del i denne sammenheng.    Fredag: 15.30: Velkomst og registrering 16.00 – 18.00: Kurs  Grunnleggende styrearbeid Formalia i styrearbeidet 19.30: Middag Case - 10 erfaringsbaserte og særskilte situasjoner om og for kvinner i styrer.   Lørdag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30 – 13.00: Kurs Del 1: Styrearbeid i praksis - roller og ansvarsområderDel 2: Regnskapsforståelse i styrerommet Kl 13.00: Lunsj Kl 14.00 – 18.00: Kurs  Del 3: Kvinner i styret - erfaringer, forberedelser og håndtering Kl 19.30: Middag  Faglig og sosialt etter middag.   Søndag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30: "Autorisasjonsdagen" = Autorisasjonstest med 40 spørsmål Autorisasjonsgjennomgang med testfasit og oppsummering Avslutning Kl 13.00: Lunsj    Force majeure I en situasjon der myndighetene – pga. koronaviruset eller andre forhold – ikke tillater eller ikke anbefaler gruppesamlinger av en størrelse, eller på en slik måte, som opprinnelig er tiltenkt for dette konseptet, vil vi levere dette modulbasert med et tilsvarende faglig innhold. Moduler som inngår i programmets helhetskonsept vil da så langt mulig legges på opprinnelige kursdatoer for de påtenke «åpne kurs», men vil kunne legges til andre alternative tidspunkt dersom dette på grunn av gruppestørrelse eller annet blir påkrevd. Alternativt vil du valgfritt kunne delta på senere oppsatte datoer for program med opprinnelig tiltenkt fysisk oppmøte – så snart det er tillatt eller anbefales igjen fra myndighetens side. Du vil med andre ord uansett få alternativer for leveranse med tilsvarende faglig innhold fra vår side og risikerer derav ikke å tape kursavgift som er innbetalt, eller tape kursavgift som du har mottatt faktura på grunnet bestilling på konkrete datoer som måtte utgå. Vi garanterer deg å levere deg ditt bestilte kursprogram på den til enhver tid best gjennomførbare måte!   [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. [+]
SRC/VHF-kurs Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. Sertifikatet kan utstedes til personer over 15 år som ved bestått prøve har vist å tilfredsstille de krav som er bestemt for dette sertifikatet.   Kurset gjennomføres på nett, prøven avlegges på internett av hver enkelt.     Gir bedre forståelse og reduserer faren for å stryke på prøven.        Pris: Det tilkommer noe MVA på kursprisen. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
24 Apr
Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Forma oppstartskurs for arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere  Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. Du vil etter kurset kunne analysere viktige parametere som dagslys, støypåvirkning, åpen plass, vind, termisk komfort, etc. Det vil bli gitt opplæring i funksjonene i Forma, samt en anbefalt workflow, som gir deg mulighet til fleksibel design og kontinuerlig endring av områdeforslag. Kurset er en kombinasjon av teoretisk gjennomgang og praktiske øvelser. Få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Skape 3D-modeller av et område og det som er rundt, ved å bruke automatiske datasett. Teste områdeforslagene og få nøyaktige analyser av over 100 kriterier. For eksempel støy, vind, sol og mikroklima. Effektivisere den tidlige planleggingen og arbeidsflyten med intuitive verktøy og generativt design.   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være isand til og få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne analysere» og vi hjelper deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy. [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
15 Apr
11 Nov
Om hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft, og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. [+]
Medlemskurs = Omstilling og innovasjon i styrerom Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Er du/dere nok forberedt på å takle endringer? Har dere nok fokus på innovasjon? Har dere de rette verktøy og tankemodeller for å håndtere raske skift i omgivelsene? Har dere en kultur for innovasjon og omstilling? Har dere gode planer for å bli mer bærekraftig? Har dere en plan for å utvikle nye forretningsmodeller eller forretningsområder? Har dere et potensiale for å utnytte de kommersielle muligheter som ligger i bærekraft?  Vi gir deg innsikt og inspirasjon til hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. Hva er essensielt viktig å tenke igjennom? Hva er riktig for dere?  Få nyttige tips, spørsmålsstillinger og avklaringer du kan ha stor nytte av!  Vi har masse erfaring å dele med deg, og som kan spare deg mye tid. De kan også spare deg for dyrekjøpte forsinkede aha-opplevelser.    Kursinnhold: Hva er styret og ledelsen ansvar i forhold til innovasjon og bærekraft? Metoder for å oppdage potensielle bransjeskift og vurdere risiko for disrupsjon Gapet mellom bedriftens omstillingsbehov og evne. Bærekraft og lønnsomhet Bærekraftige forretningsmodeller som driver for innovasjon og konkurransefortrinn Hvordan balansere fokus på kjernevirksomhet og fremtidig vekst og utvikling Hva skal til for å skape en kultur for innovasjon og omstilling Hvordan strukturere og organisere innovasjonsarbeidet Verktøy, sjekklister og metoder for innovasjon, omstilling og bærekraft Hva Styreforeningen kan hjelpe deg med videre   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Majorstuen 1 dag 7 600 kr
04 Apr
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive opp... [+]
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive oppgaver og effektiviser hverdagen. Ikke minst er Power Automate ofte en del av Microsoft 365 lisensen du kanskje allerede har. Power Automate er Microsoft sin løsning for automatisering av prosesser, og er en tjeneste som lar deg utvikle flyter på tvers av en rekke applikasjoner og tjenester med lite eller ingen koding. Du kan selvfølgelig få tjenestene i Microsoft 365 til å snakke sammen slik du vil, men det finnes også flere hundre koblinger til andre eksterne tjenester. I tillegg har du naturligvis mulighet til å benytte generelle tilkoblinger, for å hente data fra egne APIer, databaser og tjenester. Power Automate gir muligheter til brukere på tvers av organisasjonen som tidligere i stor grad har vært forbeholdt utviklere.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva Power Automate er, hva det kan brukes til, og hvordan en kan jobbe med det. Kursholderen vil gjøre deltakerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser.  Dette er et introduksjonskurs, så det er naturligvis mye vi ikke vil rekke å gå gjennom. Kursleder vil peke deltagerne til gode kilder for videre læring. Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs på videregående nivå, der man kan spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops.   TA MED EGEN PC   Kursinnhold Power Automate - det store bildet Ulike flyttyper Bli kjent med arbeidsflaten Datakilder og koblinger Beste praksis for navngivning, utvikling, dokumentering m.m. Bruksområder og viktige begrensninger   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 6 900 kr
Grunnkurs i coaching-verktøy, begynnelsen på verdens mest utbredte ICF-sertifiserte coachutdanning. Få frem det beste i deg selv og andre. [+]
Grunnkurs i coaching-verktøy, begynnelsen på verdens mest utbredte ICF-sertifiserte coachutdanning. Få frem det beste i deg selv og andre. For å lese mer om alle fire modulene i utdanningen, se: https://erickson.no/om-modulene/   Målgruppe Vårt grunnkurs «Anerkjennende samtaler» passer for: deg som vil utdanne deg til profesjonell coach etter internasjonal standard deg som er kommunikasjonsekspert allerede og vil formalisere coachkompetansen deg som vil skaffe deg en coaching verktøykasse for bedre ledelse og samspill Du lærer om coachende væremåte, coaching, og coachposisjon – det kan være viktigere å respektere den andres ståsted enn å formidle egne tanker og løsninger. Fokus i Modul I er spørsmålet “hva ønsker jeg å oppnå?”.  Grunnkurset kan tas både som et selvstendig enkeltstående kurs og kan være ditt første skritt på veien til en profesjonell coachutdanning som er godkjent av International Coach Federation (ICF). Undervisningen er preget av presise demonstrasjoner, øvinger, høy kraftfullhet, letthet og humor.   Dette lærer du I løpet av 2,5 dager vil vi gjennom relevansediskusjoner, modeller, demonstrasjoner og øvelser, dekke følgende hovedområder: Jobbe med de 4 spørsmålstypene bak en coachende væremåte Væremåten som muliggjør godt medarbeiderskap og godt lederskap Forstå hvordan spørsmålene gir kraftfulle positive opplevelser Analysere, forstå, og øve på ”Hvordan sette kraftfulle mål?” Trene ”Hvordan hjelpe deg selv og andre til å se mulighetene?” Sjekkliste for å designe målsetninger som fører til handling Hvordan ta imot tilbakemeldinger på en effektfull måte? Hvordan snu negative stemninger/tankebaner til positive? Dette oppnår du Verktøy som jeg kan ta i bruk med en gang Bedre enn før klare å håndtere tunge samtaler  I større grad ta vare på min egen energi i møter og samtaler Forstå hvordan fasilitere effektive møter Oversikt over en ICF-godkjent coachutdanning etter internasjonal standard En god følelse på hva ICF-coaching kan frembringe av skjulte ressurser hos andre   Kursholder Jan Georg Kristiansen Siviløkonomen og læreren som i 2005 ble Norges første Master-sertifiserte ICF-­coach MCC. Utdannet fra Erickson Coaching International og forfatter av to coaching-­ og lederutviklingsbøker. Kåret til beste kursleder 2006 for Norges største kursarrangør Confex blant 500 profesjonelle kursledere, for kurs i coachende lederskap for skoleledere. Har frem til 2019 utdannet 700 sertifiserte coacher fram til ICFs sertifiseringsnivå ACC. Mentor for PCC’er som vil bli MCC.   Dette synes fornøyde tidligere deltakere var mest verdifullt: "Jeg har med stort faglig og personlig utbytte deltatt på kurset. Dagene veksler systematisk mellom teori og demonstrasjoner og mye øving. Modulen gav meg grunnleggende innføring i coaching og coachende væremåte som jeg siden har hatt stort utbytte av som leder. Jeg har siden valgt å ta flere moduler og går for sertifisering som coach, fordi jeg opplever at coachingens perspektiver, modeller og verktøy gir verdifull tilvekst til mitt lederskap i krevende situasjoner." - Pål Riis, Rektor Ullern Videregående skole. (Ericksons kunde som fikk HR Norges kompetansepris 2008 og i 2014 bygger en nye skole som er forbilde for europeisk utdanningsektor, I dag Utdanningsdirektør i Oslo Kommune)   "Å oppleve og å ta med seg coachingferdigheter fra Erickson-trener Jan Georg Kristiansen, var veldig verdifullt for meg, og noe jeg tror mange vil få utbytte av. Den levende undervisningen har åpnet rom og har skapt enorm bevegelse for meg på kort tid. Det jeg kanskje ville brukt et liv på å oppnå, ga denne treneren meg rom for å lære på en helg."  - Fredrik Hvidsten-Smith, lærer.  Deltaker etter Grunnkurs Modul 1 Anerkjennende samtaler   For flere referanser, besøk vår webside: https://erickson.no/referanser/   [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 15 900 kr
30 May
Product Owner-rollen er sentral i alle virksomheter som ønsker å bruke Scrum. Produkteieren har ansvaret for det strategiske aspektet – hvorfor skal vi gjøre noe, hva ska... [+]
Product Owner-rollen er sentral i alle virksomheter som ønsker å bruke Scrum. Produkteieren har ansvaret for det strategiske aspektet – hvorfor skal vi gjøre noe, hva skal vi gjøre, hvordan prioriterer vi våre ressurser for å få et optimalt resultat?   Kursinnhold Ifølge Steve Denning i Forbes Magazine så er Scrum en av de virkelig store landevinninger innen ledelse. Scrum gjør det mulig løse oppgaver i komplekse situasjoner hvor vi bare har delvis kunnskap. Dette oppnås gjennom å introdusere rammer slik som å arbeide i iterasjoner, tydelige roller med fast ansvar, regelmessige seremonier/møter og ikke minst radikal synlighet i hele prosessen. Slik skapes en kultur hvor organisasjonen reagerer positivt på forandringer og nye utfordringer. Omdreiningspunktet er konstant forbedring, og på kjøpet får man økt kreativitet og arbeidsglede.   I Scrum har Product Owner ansvaret for forretningsverdien, i et prosjekt eller i arbeidet generelt, og er den som løpende prioriterer og formidlere kravene til løsningen.  I dette kurset lærer du hvordan du med selvtillit kan fylle rollen som Product Owner. Kurset er interaktivt og praktisk rettet, teori støttes opp av øvelser gjennom hele kurset.   Du får en ny vinkling på prosjektledelse, estimering og synliggjøring. Du får en forståelse av når og hvorfor Scrum skal brukes, og hvilke fordeler Scrum gir fra et forretningsmessig synspunkt.   Sertifisering Etter kursets avslutning gjennomfører du en prøve online, for så å bli ALL-sertifisert Product Owner. Inkludert i kurset er også to års medlemskap i Agile Lean Leadership-nettverket, hvor det er adgang til webinarer og ytterligere ressurser innen Agile, Lean og Scrum. Du får tilsendt elektronisk kopi av presentasjonsmaterialet og bilder av hva som er skapt på kurset.   Målgruppe Kurset henvender seg til ledere, prosjektledere og forøvrig alle som er interessert i å styre prosjekter bedre. Kurset er ikke spesielt orientert mot programvareutvikling selv om mange eksempler vil være fra dette området. Det kreves ingen forkunnskaper om Scrum eller Agile, men vi anbefaler at man leser seg litt opp på dette før kurset. Vi sender ut litt bakgrunnsmateriale ca en uke før kurset starter.   Agenda - Dag 1 ·       Introduksjon, oppvarming ·       Starte et prosjekt, backlog storming ·       En øvelse i konstant forbedring – maksimere business value ·       Kompleksitet – venn eller fiende? ·       Et Scrum-eventyr, det store bildet ·       Scrum roller og ansvar ·       Scrum møter og visualisering ·       Planlegging og estimering ·       En øvelse i estimering ·       Prioritering   Agenda - Dag 2 ·       Refleksjon, repetisjon av “Vanilla Scrum” ·       Scrum og Product Owner i et historisk perspektiv ·       Å skape verdi i et prosjekt, bygging av Backlog, skrive User Stories ·       Hvordan få frem forretningsverdi (Business Value) ·       Backlog-analyse, det store bildet, release-planlegging, risiko ·       Product Owner-rollen, Story Map, gjensyn med backloggen ·       Synlighet, hvordan holde øvrige interessenter oppdatert ·       Produkteieren, teamet og organisasjonen ·       Øvelse: Vi skaper et nytt produkt ·       Skalering av Scrum, smidige kontrakter ·       Oppsummering     [-]
Les mer