Møtebooking
Er du en selger som føler deg bedre i møtet med kunden enn til å booke møter? Er du leder eller mellomleder som ønsker å gjøre teamet ditt bedre i møtebooking? Da er tiden inne for å melde på deg selv eller teamet ditt på det kurs i møtebooking. Alle som ikke allerede er den beste på arbeidsplassen i møtebooking kan ha nytte av et møtebooking kurs. Kanskje har til og med den beste forbedringspotensiale! Finn kurs i møtebooking i oversikten nedenfor.
Møtebooking kan minne om vanlig telefonsalg, men istedenfor å selge et produkt eller en tjeneste i telefonsamtalen, selger selgeren et møte. Det er først i møtet med kunden at selgeren går over på å forsøke å selge et produkt eller en tjeneste. Mange virksomheter gjør møtebooking selv, men det finnes også en del selskaper som tilbyr å gjøre møtebookinger for andre.
For mange selgere er booking av møter det vanskelig å få til. Selgeren kan være god i selve møtet med kunden, men å få et ja til et møte oppleves som mer vrient. Ofte får man nei, og dette kan virke demotiverende, føre til at man utsetter neste møtebooking eller minke kvaliteten på neste samtale. Likevel er møtebooking en av de viktigste aktivitetene til en selger – uten møtebooking blir det ingen møter og dermed heller ingen salg.
Gjennom et kurs i møtebooking kan en selger få opplæring i lage gode strukturer for å gjøre møtebooking så kort og effektivt som mulig. Typiske emner i et kurs i møtebooking kan være forberedelser til booking, hvordan man selger et møte og ikke produkt/tjeneste, gjennomføring av salgsmøter, behovsanalyse, spørreteknikker, argumentasjon, ulike closing teknikker, ettersalg og oppfølging. Kursene finnes hovedsakelig som bedriftsinterne kurs, slik at man får tilpasset kurset din bedrift.
Bli så god i møtebooking at møtene strømmer på! Meld på deg eller teamet ditt til et kurs i møtebooking i dag!