Alle kategorier
Du har valgt: Maritime kurs og shipping
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff i Maritime kurs og shipping
 

5 dager 27 500 kr
Lospliktforskriften gjeldende fra 1. januar 2011 åpnet for kadettfarledsbevis. Denne ordningen bygger på at ordinært farledsbevis kan oppnås etter... [+]
Lospliktforskriften gjeldende fra 1. januar 2011 åpnet for kadettfarledsbevis. Denne ordningen bygger på at ordinært farledsbevis kan oppnås etter systematisk opplæring ombord uavhengig av fastsatt krav til seilingstid på kysten (Realkompetanse i stedet for fartstid) Kurset er godkjent av Kystverket, og det har vært kjørt som et valgfag for 3-års studentene ved NTNU Ålesund. Etter kurset vil du oppfylle krav 1 i Lospliktforskriften §18 for å kunne søke Kystverket om Kadettfarledsbevis. Kurset bygger på Kystverkets modellkurs “Kystnavigasjon for Kadettfarledsbevis” Coastal Administration Information Emneoversikt Kart og kartforståelse Bruk av ECDIS i kystfarvann Radarens begrensninger og muligheter ved kystseilas Farvannslære og oppmerking på norskekysten Skipsbevegelser i begrenset farvann, inkludert dGPS Regelverk Manøverteori og kystseilasteknikker Seilasplanlegging og samarbeid Simulatorøvelser i grupper og en for en Forkunnskaper Navigasjonskunnskaper som minimum tilfredsstiller krav til D4 Etter kurset vil du Oppfylle krav 1 i Lospliktforskriften §18 for å kunne søke Kystverket om Kadettfarledsbevis. Kurset bygger på Kystverkets modellkurs “Kystnavigasjon for Kadettfarledsbevis” [-]
Les mer
Ålesund 31 500 kr
03 Jun
Fullført og bestått kurs fører til fornyelse av utgått DP sertifikat. [+]
Innhold Treningens mål er: Treningen er teori-basert med veiledende praktiske simulator-øvelser. Målene for treningen nås med en blanding av Power Point basert klasseromsundervisning sammen med praktiske øvelser på en DP klasse B simulator. Antall deltakere er maksimum 4 pr. instruktør. Emneoversikt Å gi deltakerne en oppdatering i: Regelverket. Den siste utviklingen fra DP industrien. IMCA, NI, GOMO, MTS. DP system og sensors. Den siste utviklingen fra DP industrien. FMEA. Fokusering på viktigheten av dette dokumentet, og de feil moduser som er mest relevante for kursdeltakerne. Årlige DP tester. DP Incidents og Incident Rapportering. Viktigheten av Incident Rapportering som et verktøy for erfaringsoverføring. DP Incident gjennomgang. Presentasjon og diskusjon av noen relevante Incident rapporter. Simulator trening DP klasse B. Praktiske øvinger hvor det legges vekt på feilmoduser som er mest relevante for en DPO. Praktisk forberedelse til endelig eksamen. [-]
Les mer
Ålesund 5 dager 24 900 kr
16 Apr
03 Jun
Hurtigbåt Grunnopplæring [+]
Innhold Grunnutdanning av hurtigbåtoffiserer ved utstrakt bruk av simulatorer og fokus på HF (Human Factors). Lederskap Situasjonsoppfatning Beslutningsprosesser Stresshåndtering Kommunikasjon Vi har stort fokus på oppgaver utført i simulator med HF, debrief og evaluering som viktige læremål. "STCW-konvensjonens regel 1/6 og Sjøfartsdirektoratets "Forskrift av FOR-2011-12-22-1523 om kvalifikasjonskrav og sertifikatrettigheter for personell på norske skip" Emneoversikt Dag 1: Innføring i HSC Regelverk - nasjonale og internasjonale Bakgrunn for HSC - ulykker Tekniske egenskaper Trygt vakthold Intro til BRM/ERM Dag 2-4: BRM og simulatortrening Refleksjoner Simulatoropplæring Oppgaver og debrief Dag 5: BRM - eksamen Nødsituasjoner og kriser Repetisjon Eksamen og evaluering Forberedelser Gjennomført e-læringsmodul Omfang 5 dager Etter kurset vil du Ha et godt grunnlag for å kunne utføre de arbeidsoppgavene du skal ha som offiser på et hurtiggående fartøy, spesielt med tanke på lederskap og forståelse for faremomentene/utfordringer. Kurset passer for Offiserer på hurtigbåt (obligatorisk) og for andre som arbeider med operativ drift av hurtigbåter. Eksaminering Skriftlig eksamen [-]
Les mer
Ålesund 9 dager 39 500 kr
Elkraftsystem for Maskinoffiserer H02, kursvarighet 5 dager Elkraftsystem oppgraderingstrening for skipselektrikere H01, kursvarighet 4 dager. [+]
Elkraftkurs, også kjent som Høgspent. Kurset er delt i 2, H02 (5 dager)+H01 (4 dager).  H02 - Elkraftsystem for maskinoffiserer Denne treningen passer for Maskinoffiser, men også for Skipselektriker. (Er du elektriker som ønsker å fullføre H-01, så må du fullføre denne H02-treningen først. Mer info om H01 her: «Elkraft oppgraderingstrening for Skipselektriker H-01».) Treningen blir kjørt på norsk, grunna krav fra Sjøfartsdirektoratettil norske sjøfolk. Når du melder deg på sendes en lenke til deg på e-post. Følg denne og du får tilgang til de 8 hjemmeoppgavene og innholdet som står oppført under Bakgrunnsdokumenter lenger ned på denne siden. Denne lenken er unik og fungerer inntil videre også som din personlige innlogging. Bruk den hver gang du vil logge deg på. Vi sender deg også en separat e-post (gjennom Trainor sistt system) med brukernavn og passord for pålogging til å fullføre de to FSE-modulene i e-læringskurset hos Trainor. (FSE: Forskrift om sikkerhet ved arbeid i og drift av elektriske anlegg). Denne e-posten kommer i god tid før kursstart. FSE-moduler blir ikke automatisk bestilt så lenge du står på venteliste, men først når du har fått kursplass. Arbeid med oppgaver etter kursdag må påregnes. Oppgavene gis av instruktør på kurset. Emneoversikt Kurs ved NTNU i Ålesund, 50 timer Gjennomgang av elektriske system på skip, lav- og høyspenning Gjennomgang av hjemmeoppgaver Teorioppgaver Lab-oppgaver i høyspenningslab Kurset ivaretar STCW sin definisjon av høyspent; 1.000 volt for veksel- og/eller 1000 volt for likestrøm (AC/DC). Avsluttende prøve/Teorieksamen Avsluttende prøve Lab/Praktisk eksamen Arbeid med hjemmeoppgaver og arbeid med teorioppagavene på kveldstid så lenge kurset varer Forkurs: 20 timer. Til sammen 70 timer. Forberedelser Forkursene omfatter til sammen 20 timerFordel å utføre oppgavene i rekkefølgen nedenfor: E-Læringskurs: FSE Skip - lav og høyspenning, ca 6 timer og 40 minutt E-Læringskurs: FSE Skip - Oppgaver (STCW 2010), 3 timer og 30 minutt (Denne oppgaven må fullføres i en sekvens, som en eksamen.) 8 Hjemmeoppgaver NTNU Ålesund//OTC - levere besvarelser på nettet, ca 10 timer (Ta med papirkopi av de 8 hj.oppg. til kurset.) Det er anbefalt å fullføre FSE-modulene før man besvarer de 8 hjemmeoppgavene. FSE-modulene bestiller vi i god tid før kursstart, og kommer på epost til deltaker fra Trainor.   Omfang Kurset går over 5 dager, max 12 deltakere. Oppmøte mandag kl 09:00, avsluttes fredag kl 15.00 (senest). Eksaminering Kurset avsluttes med todelt eksamen, en praktisk del og en teoretisk.   Treningen blir kjørt på norsk, grunna krav fra Sjøfartsdirektoratet til norske sjøfolk. Følg linken for mer informasjon: Til sjøfartsdir     H-01 Elkraftsystem oppgraderingstrening for Skipselektrikere Forutsetning for å delta på treningen er gjennomført «Elkraft for maskinoffiserer H-02». Arbeid med oppgaver etter undervisningen er avsluttet for dagen må påregnes. Oppgavene gis av instruktør i løpet av undervisningen. Treningen blir holdt på norsk. Emneoversikt Gjennomført og bestått H-02 trening 70 timer H-01 trening ved NTNU Ålesund, 35 timer - Totalt 105 timer HS-kabel: Virkemåte, oppbygging, kabelkrav, brannegenskaper, kabelfesting, forlegning. Isolasjonsmåling FMEA: Innhold, virkeområde, hvem er ansvarlig Jording I maritime anlegg Frekvensomformere, UPS, Elektrisk fremdrift Endeavslutning, Kabelskjøt Brannalarmanlegg: Krav, signal, typer, ESD Avsluttende prøve/Teorieksamen Omfang Treningen går over 4 dager, max 12 deltakere. Oppmøte mandag kl 09:00, avsluttes torsdag kl 14:00 (senest). Eksaminering H-01 avsluttes med teoretisk eksamen. [-]
Les mer
Ålesund 5 dager 24 500 kr
15 Apr
22 Apr
27 May
Dynamic Positioning Simulator Course [+]
Innhold Gi deltakeren dypere innsikt, kunnskap og selvtillit til å stå ansvarlig for DP kontrollpulten og planlegge og gjennomføre DP operasjoner. Deltakerne vil få gjennomføre praktiske øvelser på flere ulike typer DP system  Simulatorkurset er fase 3 i Nautisk Institutt sitt DP Operatør program. Emneoversikt Kurset baserer seg på at kandidaten tidligere har fullført DP Basic kurset. Kurset omfatter posisjoneringssystem, framdriftssystem, effekt fordeling og effekt regulering. Det er fokus på lover og regler fra relevante myndigheter så vel som sikkerhet og effektivitet. Gjennom forelesninger og simulatorøvelser får deltakerne lære om forberedelse og gjennomføring av ulike DP operasjoner. Ulike referansesystem og DP system fra Rolls-Royce, L-3, MT, Kongsberg og ALSTOM (Converteam) vill bli brukt under kurset.  Forkunnskaper Deltakere må ha fullført DP Basic kurset og familiarisering. Basic kurset kan ikke være eldre enn fem (5) år. Et gyldig STCW sertifikat (II-1, II-2, III-3 Dekk eller II I-1, III-2, III-3 maskin) kreves. Kurset passer for Navigatører, maskinister og DPO elever som har til hensikt å kvalifisere seg som DPO etter Nautical Institute sitt program.  Eksaminering Kurset avsluttes med teoretisk og praktisk eksamen. Kursdeltakere som ikke består eksamen ved første forsøk får tilbud å gjennomføre 2. forsøk samme dag. Ta derfor høyde for dette i forhold til hjemreise. [-]
Les mer
Ålesund 5 dager 19 500 kr
Dynamic Positioning Basic Training [+]
Innhold Dynamisk posisjonering (DP) er et datastyrt system for automatisk å opprettholde skipets posisjon ved å bruke skipets egne propeller og thrustere. Kurset gir deltakeren grunnleggende teroretisk og praktisk kunnskap om dynamisk posisjonering i samsvar med krav fra Nautisk Institutt (NI) sitt opplæringsløp, fase 1. Deltakerne får gjennomføre praktiske øvelser på ulike DP system og gjøre seg kjent med tilgjengelig funksjonalitet, prinsipp som ligger til grunn for virkemåte og praktisk bruk. MERK: Alt kursmateriellet og presentasjonsmateriell vil være på engelsk Emneoversikt Definisjoner og terminologi Hovedelementene i DP systemet, inkludert redundans Koblinger til andre system på skipet, blant annet Power Management Posisjonsreferansesystem og andre måleinstrumenter Manøvrering og styring (simulator) Lover og regler Alarmtilstander og begrensninger Forkunnskaper Deltakere må ha et STCW sertifikat (II-1, II-2, III-3 Dekk eller III-1, III-2, III-3 maskin) eller være under utdanning mot et STCW certificate. Etter kurset vil du Etter å ha bestått eksamen kan kandidaten starte å opparbeide 60 dager DP fartstid på et DP fartøy,for å kunne delta på DP Simulator kurs.  Kurset passer for Navigatører og maskinister som trenger kjennskap til DP system, spesielt de som ønsker å kvalifisere seg til Nautical Institute sitt DP Operator Certification program. Eksaminering Kurset avsluttes med eksamen. Kursdeltakere som ikke består eksamen ved første forsøk får tilbud å gjennomføre 2. forsøk samme dag. Ta derfor høyde for dette i forhold til hjemreise. [-]
Les mer
Ålesund
09 Apr
Kurset passer for Navigatører med fartstid fra isen eller tilsvarende [+]
Innhold Ord og uttrykk i isen, karakteristikk og lokalisering Lover, regler og standarder Fartøykarakteristikker Manøvrering i isen Ruteplanlegging Isbryter assistanse Fartøy ytelse i Polare farvann/Lave luft-temperaturer Forberede mannskapet, arbeidsforhold og trygghet Miljøhensyn Omfang Opplæringen skal skje ved bruk av studentaktive læringsformer med metoder som inkluderer forelesninger i plenum, gruppearbeid med oppgaver, table topp øvelser og simulatorøvelser. Hver simulatorøvelse skal gjennomgås før den begynner med en briefing om læringskrav og innhold. I etterkant av hver simulatorøvelse skal kursdeltakerne de-briefes om gjennomføringen for repetisjon, praktiske tilnærmingsmåter og refleksjon Etter kurset vil du Etter at kursdeltaker har gjennomført Polarkoden grunnleggende kurs skal de ha: • Kompetanse til hvordan bidra til og gjennomfører sikre operasjoner for fartøy som opererer i polare farvann. • Bevissthet om gjeldende lovgivende krav og etterfølgelse av disse • Forståelse og kunnskap om sikker jobbgjennomføring og hvordan reagere i nødsituasjoner • Forståelse og kunnskap til å etterfølge miljøkrav og hindre forurensning • Forståelse og kunnskap om sikker manøvrering av fartøy i polare farvann. [-]
Les mer
Ålesund 2 dager 17 500 kr
07 May
Kurset er et krav for å løse dekksoffiser sertifikat uten begrensninger i samsvar med STCW -78 med 2010 tilleggene. [+]
Emneoversikt Definisjoner og terminologi Internasjonale standarder og krav Karttyper og grunnlag Generell ECDIS-teori Display og kartinformasjon Ruteplanlegging ECDIS tilkobletulike instrumenter Alarmhåndtering Loggføring/datalagring Feil/begrensninger i et ECDIS-anlegg Backup system og oppdatering Risiko og begrensninger ved bruk av ECDIS/AIS [-]
Les mer
Ålesund 3 dager 19 500 kr
04 Jun
Hurtigbåt - Retrening [+]
Innhold INKLUDERT BRM/ERM For de som allerede har gjennomført Hurtigbåt grunnkurs. Innebærer oppfriskning av samtlige emner fra Hurtigbåt grunnkurs. Retrening av hurtigbåtoffiserer ved utstrakt bruk av simulatorer, gruppeoppgaver og fokus på HF (Human Factors), lederskap, situasjonsoppfatning, beslutningsprosesser, stresshåndtering, og kommunikasjon. Emneoversikt Dag 1: Oppfriskning Regelverk – Nasjonale og internasjonale Bakgrunn for ulykker Tekniske egenskaper Trygt vakthold Introduksjon BRM/ERM Dag 2: BRM/ERM og simulatortrening Refleksjon Simulatoropplæring Oppgaver og debrief Dag 3: BRM/ERM og eksamen Nødsituasjoner og kriser Repetisjon Eksamen og evaluering Forberedelser E-læringsoppgaver (tilsvarende 5,5 timer)   Tilgang på oppgaver: ved påmelding mottar man en link til sin side hvor man finner øvelser og bakgrunnsmateriell. Omfang 3 dager Etter kurset vil du Økt din kompetanse innen: Ledelse av hurtigbåtens samlede ressurser BRM/ERM inkludert menneskelige faktorer som er spesielt viktige for ledelse av hurtigbåtoperasjoner Regelverk og prosedyrer som gjelder for operasjon av hurtigbåt Hurtigbåtens tekniske og operative muligheter og begrensninger i forhold til sikker drift Utstrakt bruk av simulator med erfarne instruktører fører til at deltaker får styrket sin kompetanse på en konstruktiv, realistisk og interessant måte. Kurset passer for De som allerede har gjennomført Hurtigbåt Grunntrening. Eksaminering Skriftelig eksamen [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Vikna 1 dag 6 250
26 Apr
13 Jun
Oppdatering Krise- og passasjerhåndtering, Kurset går inn på de personlige egenskaper og reaksjoner ved en krisesituasjon [+]
Oppdatering Krise- og passasjerhåndtering Kurset går inn på de personlige egenskaper og reaksjoner ved en krisesituasjon. Bruk og forståelse av alarmplaner er en vesentlig faktor i kurset.Alle sjøfolk som er ansatt eller engasjert i en hvilken som helst stilling om bord på roro-passasjerskip og andre passasjerskip, og som er tildelt plikter i beredskaps- eller sikkerhetsfunksjon. Krav til forkunskap: Det er ingen krav til forkunnskap. Læremål: Etter kurset skal deltakeren kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW kodens avsnitt A-V/2 og tabell A-V/2 kolonne 1. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 9 timer  Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte.     [-]
Les mer
1 dag 8 400 kr
Fornyelse og utvidelse av farledsbevis i simulator. [+]
Hei, Sikkerhetssenteret Rørvik er godkjent av kystverket for å kunne tilby fornyelse/utvidelse av farledsbevis i simulator. Seiling vil foregå ved Sikkerhetssenteret sitt simulatorsenter i Rørvik.    Du har f.eks muligheten til å gjennomføre fornying av flere områder på en dag og eventuelt kunne gjennomføre seilinger du mangler for å søke ut et farledsbevis for et ønsket område. Se nedenfor for info om regelverk. NB: Viktig at du logger deg inn på SafeSeaNet og får en oversikt over hva du mangler/ønsker før du eventuelt tar kontakt med oss på kontaktskjema, post@ssras.no eller på 743 92 222. Her er info om regelverk.  1. Farledsbevis klasse 2 og 3 gjelder i fem år etter utstedelsen. Farledsbeviset kan fornyes etter søknad dersom søkeren kan dokumentere at vedkommende i løpet av gyldighetsperioden har vedlikeholdt sin farvannskunnskap i det området det søkes fornyelse for. Kystverket kan tillate at farvannskunnskapen vedlikeholdes ved bruk av simulator. Fornyelsen gjelder for fem år. Kravet på simulator er minimum 1 seilas i en av de godkjente farledsbevis klasse 1 farledene i tilhørende losoldermannskap. NB: På klasse 2 og 3 kan du reaktivere FB etter at beviset er utgått, da det ikke er noen tids-frist for det. 2. Farledsbevis klasse 1 gjelder i to år etter utstedelsen for hver enkelt led. Farledsbeviset kan fornyes etter søknad dersom søkeren kan dokumentere at vedkommende i løpet av gyldighetsperioden har gjennomført minimum to seilaser i farleden. Kystverket tillater at seilasene for for-nyelse i en klasse 1 led gjennomføres i simulator. Farledsbevis klasse 1 som ikke blir fornyet innen utløpsdatoen, blir «fryst» og kan reaktiveres på simulator inntil tre år etter det utløp, ved å oppfylle kravet om to seilaser i aktuell klasse 1 led. NB: Dersom FB klasse 1 led ikke har blitt fornyet i løpet av 3 år etter utløpsdato, må det av-legges ny farledsbevisprøve etter å ha dokumentert nye seilaser i den aktuelle leden. Søknad/utvidelse av farledsbevis (FB) 1. Ved søknad om FB klasse 1, 2 og 3 basert på antall seilaser i et område skal minst 50% være gjennomført om bord i fartøy, resterende kan gjennomføres i simulator. 2. Ved søknad om FB klasse 1 basert på effektiv fartstid, skal minimum en seilas t/r i leden det sø-kes for være gjennomført om bord i fartøy, dvs. at det kan gjennomføres inntil 2 seilaser t/r i simulator. Her er lenker til losplikt forskriften der kravene er spesifisert. Trykk på dem hvis du ønsker mer info. Farledsbevis klasse 1               Farledsbevis klasse 2               Farledsbevis klasse 3 Vi tilbyr også kadettfarledsbevis så ta kontakt på kontaktskjema, post@ssras.no eller på telefon 743 92 222 for mer info. Prisen som er satt på "kurset" er for fornying i et område(klasse 2/3)/ eller en led (klasse1). Ved behov for flere områder/leder vil det bli et tillegg på 2500 kr eks. mva per område/led.    [-]
Les mer
Praksis + nettkurs Vikna 15 690 kr
10 Apr
Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. [+]
Redningsfarkost (Båtmann) med e-læring Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. Læremål: Etter kurset skal deltakerne kunne før livbåt. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 3 dager + e-læringsmodul. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer
Praksis + nettkurs Vikna 1 dag 6 300 kr
25 Apr
13 May
11 Jun
Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. [+]
Oppdatering redningsfarkost (Båtmann) med e-læring Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. Læremål: Etter kurset skal deltakerne være oppdatert til kunne føre livbåt. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 5 timer + e-læringsmodul. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Vikna 1 dag 8 300 kr
02 Apr
24 Apr
14 May
Grunnleggende sikkerhetsopplæring oppdatering, 16t rep. [+]
Repetisjon underordnede med e-læring Grunnleggende sikkerhetsopplæring oppdateringSikre at deltakerne får oppdatert sin grunnleggende sikkerhetsopplæring, som gjør dem i stand til å opprettholde sikkerheten om bord. Læremål: Etter kurset skal deltakerne kunne demonstrere kompetanse gitt i STCW konvensjonens tabeller A-VI/1-1, 1-2 og 1-3. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 1 dag + e-læringsmodul som gjennomføres på forkant. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer
Praksis + nettkurs Vikna 19 990
08 Apr
29 Apr
13 May
Dette er et kurs for alle som inngår i bro-team på hurtigbåt. [+]
Hurtigbåt grunnkurs med e-læring Dette er et kurs for alle som inngår i bro-team på hurtigbåt.Kurset gjennomføres med e-læring, gruppearbeid og praktiske øvelser i simulator. Kurset er tilpassert ankomst med fly samme dag til kursstart og avreise med fly siste kursdag. Krav til forkunnskap: Det må gjennomføres og bestås en e-læringsmodul før kursstart. I tillegg til at det er en test ved ankomst senteret. E-læringen vil være tilgjengelig ca.14 dager før kursstart.  Læremål: Etter kurset skal deltakerene kunne gjennomføre sikkert vakthold og god ledelse på hurtigbåt. Kurset er i henhold til: Godkjent emneplan for hurtigbåt grunnkurs og oppdatering inkludert BRM og ERM. FOR-2011-12-22-1523, § 65 Dekker også BRM og ERM kurs iht. STCW 1978 konvensjonen med senere endringer. Varighet: Grunnkurs 2 dager + e-læringsmodul. Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer