Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføring kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

58 treff i Markedsføring kurs
 

Kombinert klasserom og nettbasert 12 dager 38 kr
Kurset består av to deler; del 1 Organisasjonsidentitet og del 2 Marked og metode: Bevissthet om identitet som bestanddel ved kommunikasjon i relasjoner og planlagt info... [+]
Kurset består av to deler; del 1 Organisasjonsidentitet og del 2 Marked og metode: Bevissthet om identitet som bestanddel ved kommunikasjon i relasjoner og planlagt informasjon og samfunnskommunikasjon, danner en viktig del av menneskets forestilling om virkeligheten. Her undersøkes dette nærmere med tanke på å fungere som instrument i serviceledelse. Salg utgjør en kontrast til dette, og er en spissformulering for hvordan kjøpsadferd og individuelle beslutningmodeller danner grunnlag for relasjoner og transaksjoner knyttet til et serviceprodukt. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegne... [+]
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha.Les mer om IFUD1028 Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 [-]
Les mer
1 dag
Gratis WorkShop hvor flere bedrifter jobber sammen for å forbedre sin digitale kommunikasjon. [+]
WorkShop i bruk av digitale kanaler   Sosiale medier er kommet for å bli og bedriftens websider er blitt landingsside for disse digitale kanaler. Dette gjør noe med måten vi kommuniserer til kunder og omverden generelt. Hva er det som skal til for at du skal nå frem med ditt budskap? Hvordan oppfattes du egentlig? Ser også på: Hvordan bruke Facebook smart, Hva er bra og hva er skadelig. LinkedIn, Twitter og Instagram. Hvilke muligheter gir dette? Bruke alle sosiale kanaler, eller noen få? Vi bruker en dag hvor vi blir maks 7 bedrifter med opp til 3 deltakere fra hver bedrift. Vi skal gi hverandre tilbakemelding med ris og ros. Noen råd kommer også. Målet er at alle skal få gjort noen endringer eller blitt mer bevist på hvilke endringer de skal gjøre.  [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Trondheim 5 250 kr
28 Aug
Kurset skal gi kunnskap og innsikt i organisasjoners oppbygging og virkemåte, organisasjoners inter... [+]
Kurset skal gi kunnskap og innsikt i organisasjoners oppbygging og virkemåte, organisasjoners interne prosesser, og organisasjoners strategiske tilpasning til omgivelsene.Innhold: Drøfting av ulike organisasjonsformer, organisasjonsmodeller og administrative systemer og en analyse av organisasjoners strategivalg og forhold til omgivelsene. Administrative prosesser som målsetting, beslutninger, koordinering, kommunikasjon, styring og kontroll analyseres. Makt, autoritet og konflikt tas også opp.Undervisning onsdag kveld kl 17.30-20.00 i NTNU Handelshøyskolens lokaler, Klæbuveien 72. Oppstart uke 35. Informasjon om eksamensdato kommer. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, St... [+]
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om IFUD1125 Markedsorientert produktutvikling [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og eti... [+]
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om IFUD1113 Sosiale medier [-]
Les mer
1 dag 2 999 kr
Utforming og gjennomføring av strategiplan for bruk av Sosiale medier. [+]
Er du aktiv i sosiale medier, men ønsker å effektivisere aktivitetene og se konkrete resultater?  Flere og flere foretak prioriterer sosiale medier i markedsførings­budsjettet og er villige til å bruke medarbeidere til oppfølging. Dette er bra. Samtidig har mange ansatte ingen eller liten anelse om hvorfor de trenger en strategi for sosiale medier. De føler seg ofte presset til å engasjere seg, lukker øynene og håper at noe vil komme ut av arbeidet. Sosiale medier kan fungere både som en arena for aktiv formidling og for offentlig samtale og debatt. Sosiale medier kan brukes både til å lytte, informere, kommunisere, korrigere og forsterke. Bruk av sosiale medier forutsetter imidlertid organisering og avklaring av mål og prioriteringer. Kursbeskrivelse En strategiplan for bruk av Sosiale medier gir definerte og tydelige mål, justering av retning underveis, fokus og enklere internt samarbeid om arbeidet med sosiale medier. Kurset vil blant annet ta for seg strategiplan og målgrupper, fordelingsnøkler, innholdstyper og -kategorier, malbruk og kanalvalg, blogging og nyhetsbrev, teknisk infrastruktur og oppsett, design og bildebruk, redaktørrollen, innholds­produksjon og søkemotoroptimalisering, automatisering og bruk av tjenester, overvåking og rapportering. Det legges opp til stor grad av workshop-preget dialog hvor målet med dagen er både å få en god forståelse for behovet for, og selv ha jobbet seg frem til, en målrettet og gjennomførbar strategiplan som deltagerne kan ta med tilbake til sin egen virksomhet. Innhold og form kan tilpasses til ulike målgrupper, lokale forhold, ønsker og behov. Kurslokaler Vi benytter kurslokaler i Oslo sentrum, nær Jernbanetorget. Bedriftskurs Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@enkelformidling.no. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification. Covered within this program are the structural foundations of digital marketing, including strategy & planning, search, social media, PPC, email marketing, analytics and much more.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Search Marketing: SEO 3. Search Marketing: PPC 4. Digital Display Advertising (DDA) 5. Email Marketing 6. Social Media Marketing (Part 1) 7. Social Media Marketing (Part 2) 8. Mobile Marketing 9. Analytics 10. Strategy & Planning   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores how to harness the power of digital within the context of your organization’s marketing strategy. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing through a foundational introduction to each, be able to distinguish between traditional and digital techniques, whilst also gaining insight into creating, implementing and measuring effective digital marketing campaigns.   SEARCH MARKETING: SEO  This explores the concept of search engine optimization and how you can use key techniques and tools to enhance your website’s organic ranking on search result pages. Key terminology and technical insights are explored as you learn how to cultivate an SEO strategy.   SEARCH MARKETING: PPC  This Search Marketing module demonstrates the importance of Pay-Per-Click advertising in driving quality traffic to a website. You will learn the terminology and technical skills needed to setup a Google AdWords account, conduct keyword research and run an effective PPC campaign.  DIGITAL DISPLAY ADVERTISING  This module dissects how to create and implement effective digital display advertising campaign. It covers the core concepts, terminology and campaign aspects that should be considered whilst establishing, maintaining and optimizing digital display advertising.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module discussed how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn how to write engaging email content, split test email design templates and test varying campaign to achieve optimal open and click through rates.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 1)  The first Social Media Marketing module covers the key concepts and terminology used in social media marketing and its primary platforms including Facebook, Instagram, Twitter and LinkedIn. You will learn how to define goals, set KPIs for your social media campaigns, engage with customers effectively and ensure you understand the suitability of different social media platforms for your objectives.   SOCIAL MEDIA MARKETING (PART 2)  The second Social Media Marketing module expands upon the topics and platforms introduced in the first. You will understand the challenges involved in implementing an effective social media strategy for your business and explore advanced platforms, such as Facebook Insights and Twitter Analytics which possess scheduling, managing and reporting features.  MOBILE MARKETING  This module will enable you to create and deliver effective mobile marketing campaigns. Explored within this module are the key concepts that underpin mobile marketing, the value of immediacy, mobility, personalization and mobile optimization.   ANALYTICS  The Analytics module will help you develop the knowledge and skillset required to measure, monitor and optimize digital marketing activity. You will gain a technical understanding and insight required to build an online reporting function for your business.   STRATEGY AND PLANNING  You will understand how to adopt a structured approach to creating a formal digital marketing plan for your organization or business through this module. It encompasses budgeting, resource allocation and channel selection.     Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen.... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 4 dager 22 000 kr
28 Aug
Dette fire dagers kurset gir deg en grunnleggende innføring i fire viktige emner innen digital markedsføring: [+]
Dette fire dagers kurset gir deg en grunnleggende innføring i fire viktige emner innen digital markedsføring:  Google Analytics Google Adwords Content Marketing Facebook annonsering   Bootcampen består av følgende kurs: Google Analytics og Webanalyse Søkemotormarkedsføring og Google AdWords Content marketing på nett Facebook annonsering for bedrifter (SMB)  Agenda: Dag 1: Google Analytics og Webanalyse Dag 2: Søkemotormarkedsføring og Google AdWords Dag 3: Content marketing på nett Dag 4: Facebook annonsering for bedrifter (SMB) Form En blanding av presentasjon, oppgaver og plenumsdiskusjon Kursmateriale – papirfrie kurs! Du vil få tilsendt kursmateriell i PDF i etterkant av kurset.  Kursholder er Lise Fimreite Simensen Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
28 Sep
02 Nov
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulen... [+]
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold Har du lyst til å jobbe aktivt med kjøpte flater på nett?I dette kurset lærer du det grunnleggende du trenger å vite om annonsering i sosiale medier og søkemotorer. Å lykkes med såkalt PPC/CPC-annonsering (Pay Per Click/Cost Per Click) er helt sentralt for å sikre god trafikk til ditt nettsted. Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Google og LinkedIn. Andre kanaler som Twitter, Snap, YouTube, Bing og blogger blir også gjennomgått. Sentrale temaer er: • Samspill mellom eide, kjøpte og fortjente flater• Forstå algoritmer og jobbe med spredning og synlighet algoritmer• Digital annonsering på Facebook -et mangfold av muligheter• Betalte plasseringer i sosiale medier• Annonsering i blogg• Måle effekt og optimalisere annonsering• Forholdet mellom SEM og SEO (søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering) Dette kurset passer for:Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedsføring. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
27 Sep
01 Nov
Målet for kurset er at du skal få god innsikt i hvordan du kan optimalisere din synlighet og kommunikasjon på web og i sosiale medier. Du skal lære om strategisk plan... [+]
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold I dette kurset kombinerer vi teori med praktisk erfaring og relevante caser for at du kan jobbe mer strategisk og målrettet med dine sosiale kanaler. Her lærer du hvordan du kan sørge for at sosiale medier blir en del av markedsmiksen og brukes til å støtte overordnet kommunikasjonsstrategi og virksomhetsmål. Det er også tid og rom for å gå igjennom dine konkrete problemstillinger med få din virksomhet til å jobbe sammen og helhetlig i sosiale medier. Det kan være en fordel å ha grunnleggende kunnskap og noe erfaring med kommersiell bruk av sosiale medier. Sentrale temaer er: • Forankring (strategi, mål, ledelse, kollegaer)• Kanalkunnskap• Forstå målgruppen• Analyse og måle effekt• Hvordan organisere arbeidet i din virksomhet Dette kurset passer for:Kommunikasjonssjefer, nettredaktører, bedriftsledere, informasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Kurset bygges opp som en workshop, hvor samtlige deltakere vil bli utfordret til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 6 dager 23 000 kr
Kurset skal gi deltakerne kunnskaper om utvikling og gjennomføring av kontrakts- og leverandørstrategier. [+]
Innhold Kurset legger vekt på hvordan profesjonelle organisasasjoner i private og offentlig sektor skaper og tilegner seg verdi gjennom bruk av eksterne ressurser i et samarbeid med leverandører. Det passer godt sammen med Strategisk markedsføring, og gir disse en grundig innføring i muligheter og utfordringer i en B-2-B kontekst. Læringsutbytte Kunnskap Etter fullført kurs skal deltakerne ha kunnskap om: - Alternative ressurs- og produksjonsmodeller (marked eller intern organisering) - Ulike kontraktstyper (klassisk, neoklassisk, relasjonell) - Kontrakts prosesser fra forespørsel til kontrakt - Kontrakts relasjoner - Relasjonen som strategisk ressurs Arbeidsformer Samlingsbaserte forelesninger med tre samlinger à to dager. Mellom samlingene må deltakerne arbeide selvstendig og i grupper med oppgaver og cases, gjerne i tilknytning til egen organisasjon. Det legges opp til at studentene er aktive og bidrar med egne erfaringer og/eller problemstillinger.  Hva man står igjen med etter endt kurs er i stor grad bestemt av egen innsats. Vurdering/eksamen For å avlegge eksamen må to skriftlige innleveringer med presentasjon, i grupper, være bestått. Eksamen: Hjemmeeksamen med varighet 7 dager og gis karakter A - F, hvor "F" er stryk. Dato oppgis senere. Det er anledning til å ta enkeltemner uten å gjennomføre hele mastergraden. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 38 400 kr
Markedsføring og merkebygging gir deg innføring i grunnprinsipper for å avdekke hvorfor en bedrift skal markedsføre seg, hva bedriften bør gjøre, og hvordan man kan... [+]
Markedsføring og merkebygging gir grunnleggende kunnskaper om sentrale emner innenfor markedsføring. Du vil få innsikt i hvordan et marked fungerer, og hvordan du gjennom strategiske beslutninger kan nå de målene du har satt seg. Du vil få kunnskap og verktøy for å avdekke kundenes behov, og innsikt i hvordan du kan tilfredsstille disse behovene på best mulig måte. Studiet består av fire kurs: Merkevareledelse Merkevareledelse tar for seg hva en merkevare er og hvilke effekter det har for kunder og bedrifter. Kurset fokuserer på merkekjennskap og strategiske virkemidler for hvordan du kan bygge en merkevare. Forbrukeratferd Forbrukeratferd gir deg kunnskap og forståelse om forbrukerens kjøps- og konsumatferd. Både som enkeltindivid og som del av en gruppe mennesker. Kurset ser på hvilke psykologiske faktorer som styrer og påvirker forbrukernes atferd, og hvordan du som markedsfører kan dra nytte av disse faktorene. Markedskommunikasjon Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.   Digital markedsføring Digital markedsføring gir deg kunnskap om hvordan markedsføringsmiksen fungerer på web. Kurset gir deg kompetanse til å skjønne hva du skal gjøre, vite hvordan du skal gjøre det og beskrive hvorfor det er smart.     LÆRINGSMÅL I dette studiet skal du tilegne deg kunnskaper om merkevareledelse, forbrukeratferd, forbrukersosiologi, markedsplanlegging og prosjektstyring.   JOBBMULIGHETER Studiet passer utmerket for deg som senere ønsker å jobbe med salg/ markedsføring, og for yrkesaktive innen salg/ markedsføring som ønsker mer kompetanse. Kursene i studiet passer også godt for ledere og økonomer som ønsker mer kunnskap om markedsføring og merkebygging. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;