Markedsføringskurs
Du har valgt: Markedsføring og ledelse
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Asker 6 timer
13 Mar
Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt [+]
Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt (5 timers SMÅGRUPPEKURS)Salgs- og markedsstrategier er et kurs for styremedlemmer (også for daglig ledere og salgs-/markedssjefer) som vil utvide sin innsikt i strategisk tankegang og strategiske valg og valgprosesser innen salg og markedsføring.   De aller fleste i styre- og lederroller vil ha en naturlig oppgave knyttet til å "selge" virksomhetens produkter og tjenester. Salg og markedsføringskunnskap er jo det mest sentrale av alt for å bygge en virksomhet og likevel opplever vi at det er et emne der man på leder og styremedlem ofte ikke arbeider bevisst med å forbedre seg. Det ligger et opplagt konkurransefortrinn i det å ha kunnskaper om å bygge opp og utvikle profesjonelle salgs- og markedsavdelingeravdelinger.    Formålet med kurset er; Øke deltakernes forståelse for og kunnskaper om markeds- og salgsorientering, øke deres bevissthet omkring strategiske valg knyttet til å øke volum og/eller omsetning. Bidra til at deltakerne får økt bevissthet om forutsetninger for gode selgere og salgsavdelinger. Gi deltakerne kunnskaper og praktisk innsikt i hvordan utvikle og styre salgsinnsatsene. Bidra med utfyllende kunnskaper om resultatmåling og oppfølging for økt salg og salgsinnsats.   Kursinnhold: KURSINNHOLD for Salgs- og markedsstrategier med resultateffekt:-     Definering og fastsettelse av overordnede salgs- og markedsmål, omsetnings- og/eller volumvekst -     Evaluering og vurdering av ressurser og innsatsfaktorer -     Kundesegmentering og markedsinndeling -     KPI - key performance indicators innen salg, markedsandel, omsetningsvekst og volum, samt resultateffekten på aktuelle deler av regnskapet -     Key account management i praksis -     Analyse av kundeplattform -     Styring av salgs- og markedsinnsatsen -     Utvikling og rekruttering av salgs- og markedsressursene -     Analyse av salgs- og markedsinnsatsen og korrigerende beslutninger -     Salgsmøte og rapporteringsformer, omfang og tidspunktKurset varer i ca 5 timer og kurspris inkluderer kursmateriell, lunsj, kaffe/te med mer. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.