Markedsføringskurs
Du har valgt: Markedsføring
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier
Gjennom studiet vil du få bred innsikt i markedsføringsbegrepet og lære om grunnleggende markedsføringsprinsipper. [+]
Dette intellektuelt utfordrende studiet vil gjøre deg kompetent for å være morgendagens markedsføringsleder. Det vil sette deg i stand til å løse reelle problemer og ta velinformerte beslutninger som kan forvandle markedsføringen i organisasjonen. Bedrifter blir stadig mer avhengig av effektiv bruk av relevante og oppdaterte data og informasjon for å nå markedsføringsmål, skape konkurransefortrinn og fatte beslutninger når det gjelder valg av målmarkeder, posisjonering, prising, produkt- og tjenestedesign, salgsfremstøt og distribusjon. Svært ofte er det psykologiske variabler involvert i markedsføringen, og problemstillingene du vil stå overfor når du jobber med dette har ikke nøyaktige kvantitative egenskaper som ofte kjennetegner mange av utfordringene som er knyttet til for eksempel regnskap og finans. Beslutningene som skal fattes, må ofte fattes under dynamiske og turbulente markedsforhold, og dette skaper både utfordringer og muligheter for selskaper. Med MSc in Marketing lærer du om dette, og forbereder deg på å bli morgendagens markedsføringsleder. Videre vil du lære om hvordan du utvikler markedsføringsstrategier som utnytter bedriftens situasjon og markedsforholdene på en best mulig måte. Du vil også få verdifull kunnskap om hvordan du på grunnlag av kritisk analyse og evaluering kan ta de rette beslutningene. I svært konkurransepregede markeder kan markedsføringsbeslutningene dine avgjøre om et produkt eller en tjeneste lykkes eller ikke. Det er derfor avgjørende at du innehar kompetanse som gjør deg trygg på å ta beslutninger som baserer seg på kritisk analyse og evaluering. Master of Science in Marketing består av fem obligatoriske kjernefag og fire valgfag. Les mer om de ulike kursene på www.nks.no/master-of-science-marketing [-]
Les mer
2 dager 6 990 kr
Markedets mest kompetente kurs for deg som skal jobbe helhetlig, etisk og effektivt med SØK [+]
INMA har sammen med noen av de mest kompetente fagpersonene innenfor SØK opprettet SEM-Manager Skolen. Dette er det mest kompetente kurset innenfor SØK. Kurset tar opp de områdene som du må kunne for å jobbe profesjonelt med SØK i din bedrift, organisasjon eller som rådgiver overfor kunder. Søkemotormarkedsføring (SEM) Søkemotorannonsering (PPC) Søkemotoroptimalisering (SEO) Verktøy, administrasjon, budgivning og strategier Webanalyse, effekthåndtering og rapportering Kursledere: Magne Uppman, SEM-manager, Schibsted Classified Media og Roar Eriksen, Senior rådgiver, Tarantell   Se mer på: http://www.inma.no/bransjekalender/sem-manager-skolen [-]
Les mer
490 kr
På forespørsel
Lær deg reklamebyråenes "hemmeligheter" til hvordan du lager annonser som selger! CD/Kurs "Annonser som selger" [+]
Interaktivt kurs rett på din egen PC:-Lær å utforme og bearbeide annonser, slik at de selger!-Delta selv i utførelsen av visse oppgaver!-Test hvor mye du får med deg!    Kurset er basert på Trond Grøntofts  populære og toppaktuelle bok med samme tittel. [-]
Les mer
2 dager 6 490 kr
INMA og ANFO har etablert Norges møteplass innenfor SØK. [+]
For andre år på rad arrangerer INMA og ANFO den store SEM konferansen. 260 deltakere fikk ny kunnskap og inspirasjon fra 30 fagpersoner innenfor SØK i 2008. Mange av verdens ledende aktører innenfor SØK samt de fremste ekspertene i Norden gir deg faglig påfyll og ny kunnskap den 23. og 24. september til årets SEM Konferanse! Eliten av britiske, amerikanske og nordiske eksperter er på plass! Noen som kommer er: Bryan Eisenberg, guru, forfatter og en av iMedia top 25 markedsførere. Rand Fishkin, grunnlegger og høvding i SEOmoz og en av de største stjernene i SEO-bransjen, og holder alltid engasjerende og lærerike foredrag. Vi har også gleden av å presentere Andrew Goodman. Andrew er  blogger, forfatter og SEM-ekspert fra Canada og har skrevet den beste boken om Google AdWords: Winning Results with Google AdWords Mikkel deMid Svendsen, "Jeg er en super søkenerd" sier han om seg selv. Mikkel har skrevet SEO 2.0 - den mest omfattende boken om  markedsføring i søkemotorer. Adam Lasnik, Google sin første Search Evangelist Anders Hjorth, CEO, Outrider EMEA Jesper Kärrbrink, President og CEO, ENIRO Lisa D. Myers er en av Storbritannias flinkeste SEO-eksperter og har vært en anerkjent blogger i flere år. Hun holder regelmessig foredrag på de største konferansene ute i verden. Marc Saarde, Head of Online Business Optimization, Creuna [-]
Les mer
1 år
På forespørsel
Du er kreativ og har lyst til å utvikle spesielle ferdigheter. [+]
Kanskje har du allerede jobbet en del innen noen av fagområdene, og vil bli enda flinkere. Du har beholdt fantasien i deg. Evnen til å lete, søke, prøve ut ideer, skape noe. Er du i tillegg omgjengelig og kan skape trivsel rundt deg, ja,da høres det ut som om du er en god kandidat til produktdesignlinja. Her kan du dyrke bredden og prøve ut teknikker, noen velkjente, andre kanskje nye.Keramikk, tegning, tekstilarbeid, design og maling hører med blant de sentrale emnene. Kanskje ønsker du å gå nærmere inn på avgrensede teknikker. På Torshus vil du ha muligheten. Uansett vil du bli oppfordret til å eksperimentere, være nysgjerrig, villig til å møte detukjente. Kort sagt en god anledning til å jobbe selvstendig og utvikle deg selv. Vi har et godt utrustet keramikkverksted og lyse, romslige lokaler. Gode omgivelser enten vi sitter ved felles arbeidsbord, tegnebrett, keramikkskive, vevstol eller symaskin. På kveld og ettermiddag er formingsavdelingen åpen for alle elevene ved skolen. Da skjer både organiserte aktiviteter og aktiviteter med initiativ fra den enkelte elev. Benytt sjansen til å utvikle dine kreative sider. [-]
Les mer
1 dag 4 990 kr
Morgendagens markedsføring henvender seg til høyre hjernehalvdel hos kundene, den som tenker i form av bilder, lyd og følelser. Kundene vil bestemme selv og vet mye me... [+]
Tradisjonelt har de fleste bedriftene fridd til venstre hjernehalvdel med fokus på fakta og detaljer om hva produktet kan utføre eller brukes til. Dette kan virke både irriterende og kjedelig for kompetente forbrukere, som selv vil bestemme om et produkt er bra eller ikke. I dag får de fleste tak i den informasjonen de trenger og tar selv kontakt med instanser som kan svare på spørsmål om produktkunnskap og lignende. Intuitiv markedsføring appellerer mest til høyre hjernehalvdel og er derfor ikke like opptatt av detaljer. Høyrehjernen, som ofte kalles den kreative hjernen, tenker i form av bilder, lyd og følelser. Den jobber mye raskere enn venstresiden. Den er intuitiv og god til å sette sammen, ser helheter og opererer med flere oppgaver på samme tid. Innhold i kurset: 1. Helhet.2. Produktet må «se» bra ut.3. Oppmerksomhet og mystikk.4. Verdier, samfunn og globalisering.5. Gode følelser må skapes.6. Intuitiv brukervennlighet.7. Involvering av kunden.8. Framsynt og strategisk.9. Relasjonsbygging.10. Bruk av bilder, metaforer og symbolikk. [-]
Les mer
Markedsøkonomstudiet er for deg som ønsker en markedsføringsrettet grunnutdanning. Studiet gir en innføring i fag som markedsføring, kommunikasjon, økonomi og administras... [+]
Kunnskap om markedsføring blir stadig viktigere, ikke bare i salgs- og markedsorienterte bedrifter, men også i interesseorganisasjoner og i det offentlige.   Markedsøkonomstudiet gir basiskunnskap for deg som ønsker å jobbe med eller studere markedsføring. I tillegg får du grunnleggende kunnskap i hvordan næringsliv og bedrifter fungerer.   Etter gjennomført eksamen kan du benytte tittelen Markedsøkonom. Markedsøkonomstudiet er det første trinnet på vei til tittelen Bachelor i markedsføring.  Studiet kan også inngå i graden Bachelor of Management.   Studiet setter deg i stand til å bruke teori og ny kunnskap i praktiske arbeidssituasjoner. I tillegg skal du få en forståelse for bedriftens oppgaver i samfunnet og de økte krav til markedsorientering som norske bedrifter står overfor i dag.   Målet for studiet er at det skal kvalifisere deg for videre studier, være allmenndannende og kunne tas som ledd i en etter- og videreutdanning.   Studiet gir deg grunnleggende faglig innsikt, analytisk trening og problemforståelse for markedsføringsfag, ledelse, administrasjon, økonomi, jus og metode innenfor samfunnsmessige og etiske rammer.   I tillegg til faglige mål for de enkelte kurs i studiet skal studentene tilegne seg grunnleggende ferdigheter i bruk av IT, studieteknikk og samarbeid med andre.     [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.