Markedsføringskurs
Du har valgt: Markedsføring
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 5 400 kr
Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken o... [+]
Salg og markedsføring Reiseliv Vg2 Salg og Markedsføring skal gi kunnskap og forståelse for forbrukere, salg, kjøpsatferd. Sentralt i dette er hva som motiver til kjøp av ulike reiselivsprodukter. Bruken og forståelsen av digitale verktøy i markedsføring og booking. Studiet skal også gi kunnskap og innsikt i lover og etikk innen markedsføring av reiselivsprodukter. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 5 uketimer som tilsvarer 140 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og markedsføring for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: I dette kurset trenger man ikke andre læremidler enn dem som inngår i kursprisen. Målgruppe: Salg og markedsføring er et av tre programfag på Reiseliv Vg2. Det kan også tas som enkeltstående kurs. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Vertskapsrolla RLV2002 http://www.udir.no/kl06/RLV2002/ . Faget er delt opp i følgende emner/studieenheter: Behov og motivasjon Målgrupper og segmentering Salg og markedsføring Nettsider og internett Etikk, regler og lovverk Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Nettbasert kurs 5 600 kr
Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan ... [+]
Markedsføring og salg Salg, service og sikkerhet Vg2 Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Kurset gir grunnleggende kunnskap om viktige elementer i markedsføring og salg. Det gir innsikt i markedsføringsaktiviteter, intern og ekstern markedsføring, salg og forbrukeratferd. Det gir også kunnskap i hva som er viktig i utviklingen av en bedrift og ulike forretningskonsepter. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Målgruppe: Markedsføring og salg er et av tre programfag på Salg, service og sikkerhet Vg2 og Salgsmedarbeider (for deg med lang praksis innen salg og ønsker å ta fagbrev). Det kan også tas som enkeltstående kurs. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 6 uketimer som tilsvarer 169 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Markedsføring og salg for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: 2013 Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler læreboken: Salg, service og sikkerhet. Markedsføring og salg. Fagbokforlaget: Per Nørgaard 2008. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. Du må melde deg opp til privatisteksamen om du vil ha en eksamenskarakter. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i Markedsføring og salg:  SSS2-01  http://www.udir.no/kl06/SSS2-01/Hele/ Faget er delt opp i følgende seks emner/studieenheter: Grunnleggende forståelse av markedsføring og salg Konkurranse og markedsføringsverktøy Markedet, kommunikasjon og konkurranse Salg og service Internett og nettsider i markedsføring og salg Etikk og trender i markedsføring og salg Hver studieenhet består av: læringsmål for studieenheten tekst om emnet bloggoppgaver tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter innsendingsoppgaver som vurderes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
2 dager 6 990 kr
Markedets mest kompetente kurs for deg som skal jobbe helhetlig, etisk og effektivt med SØK [+]
INMA har sammen med noen av de mest kompetente fagpersonene innenfor SØK opprettet SEM-Manager Skolen. Dette er det mest kompetente kurset innenfor SØK. Kurset tar opp de områdene som du må kunne for å jobbe profesjonelt med SØK i din bedrift, organisasjon eller som rådgiver overfor kunder. Søkemotormarkedsføring (SEM) Søkemotorannonsering (PPC) Søkemotoroptimalisering (SEO) Verktøy, administrasjon, budgivning og strategier Webanalyse, effekthåndtering og rapportering Kursledere: Magne Uppman, SEM-manager, Schibsted Classified Media og Roar Eriksen, Senior rådgiver, Tarantell   Se mer på: http://www.inma.no/bransjekalender/sem-manager-skolen [-]
Les mer
1 år
På forespørsel
Du er kreativ og har lyst til å utvikle spesielle ferdigheter. [+]
Kanskje har du allerede jobbet en del innen noen av fagområdene, og vil bli enda flinkere. Du har beholdt fantasien i deg. Evnen til å lete, søke, prøve ut ideer, skape noe. Er du i tillegg omgjengelig og kan skape trivsel rundt deg, ja,da høres det ut som om du er en god kandidat til produktdesignlinja. Her kan du dyrke bredden og prøve ut teknikker, noen velkjente, andre kanskje nye.Keramikk, tegning, tekstilarbeid, design og maling hører med blant de sentrale emnene. Kanskje ønsker du å gå nærmere inn på avgrensede teknikker. På Torshus vil du ha muligheten. Uansett vil du bli oppfordret til å eksperimentere, være nysgjerrig, villig til å møte detukjente. Kort sagt en god anledning til å jobbe selvstendig og utvikle deg selv. Vi har et godt utrustet keramikkverksted og lyse, romslige lokaler. Gode omgivelser enten vi sitter ved felles arbeidsbord, tegnebrett, keramikkskive, vevstol eller symaskin. På kveld og ettermiddag er formingsavdelingen åpen for alle elevene ved skolen. Da skjer både organiserte aktiviteter og aktiviteter med initiativ fra den enkelte elev. Benytt sjansen til å utvikle dine kreative sider. [-]
Les mer
1 dag 4 990 kr
Morgendagens markedsføring henvender seg til høyre hjernehalvdel hos kundene, den som tenker i form av bilder, lyd og følelser. Kundene vil bestemme selv og vet mye me... [+]
Tradisjonelt har de fleste bedriftene fridd til venstre hjernehalvdel med fokus på fakta og detaljer om hva produktet kan utføre eller brukes til. Dette kan virke både irriterende og kjedelig for kompetente forbrukere, som selv vil bestemme om et produkt er bra eller ikke. I dag får de fleste tak i den informasjonen de trenger og tar selv kontakt med instanser som kan svare på spørsmål om produktkunnskap og lignende. Intuitiv markedsføring appellerer mest til høyre hjernehalvdel og er derfor ikke like opptatt av detaljer. Høyrehjernen, som ofte kalles den kreative hjernen, tenker i form av bilder, lyd og følelser. Den jobber mye raskere enn venstresiden. Den er intuitiv og god til å sette sammen, ser helheter og opererer med flere oppgaver på samme tid. Innhold i kurset: 1. Helhet.2. Produktet må «se» bra ut.3. Oppmerksomhet og mystikk.4. Verdier, samfunn og globalisering.5. Gode følelser må skapes.6. Intuitiv brukervennlighet.7. Involvering av kunden.8. Framsynt og strategisk.9. Relasjonsbygging.10. Bruk av bilder, metaforer og symbolikk. [-]
Les mer
490 kr
På forespørsel
Lær deg reklamebyråenes "hemmeligheter" til hvordan du lager annonser som selger! CD/Kurs "Annonser som selger" [+]
Interaktivt kurs rett på din egen PC:-Lær å utforme og bearbeide annonser, slik at de selger!-Delta selv i utførelsen av visse oppgaver!-Test hvor mye du får med deg!    Kurset er basert på Trond Grøntofts  populære og toppaktuelle bok med samme tittel. [-]
Les mer
2 dager 6 490 kr
INMA og ANFO har etablert Norges møteplass innenfor SØK. [+]
For andre år på rad arrangerer INMA og ANFO den store SEM konferansen. 260 deltakere fikk ny kunnskap og inspirasjon fra 30 fagpersoner innenfor SØK i 2008. Mange av verdens ledende aktører innenfor SØK samt de fremste ekspertene i Norden gir deg faglig påfyll og ny kunnskap den 23. og 24. september til årets SEM Konferanse! Eliten av britiske, amerikanske og nordiske eksperter er på plass! Noen som kommer er: Bryan Eisenberg, guru, forfatter og en av iMedia top 25 markedsførere. Rand Fishkin, grunnlegger og høvding i SEOmoz og en av de største stjernene i SEO-bransjen, og holder alltid engasjerende og lærerike foredrag. Vi har også gleden av å presentere Andrew Goodman. Andrew er  blogger, forfatter og SEM-ekspert fra Canada og har skrevet den beste boken om Google AdWords: Winning Results with Google AdWords Mikkel deMid Svendsen, "Jeg er en super søkenerd" sier han om seg selv. Mikkel har skrevet SEO 2.0 - den mest omfattende boken om  markedsføring i søkemotorer. Adam Lasnik, Google sin første Search Evangelist Anders Hjorth, CEO, Outrider EMEA Jesper Kärrbrink, President og CEO, ENIRO Lisa D. Myers er en av Storbritannias flinkeste SEO-eksperter og har vært en anerkjent blogger i flere år. Hun holder regelmessig foredrag på de største konferansene ute i verden. Marc Saarde, Head of Online Business Optimization, Creuna [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.