Markedsføringskurs
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å søkemotoroptimalisere på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Innhold Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking Du lærer å finne søkeord Du lærer å analysere søkeord Du lærer å implementere søkeord Du lærer å forbedre nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 299 kr
Lær å annonsere på Facebook på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Innhold Du lærer å lage en annonsekonto Du lære rå konfiguere din konto Du lærer å installere Facebook-piksel Du lærer å installere konverteringssporing Du lærer å opprette en annonse Du lærer å redigere en annonse Du lærer å analysere en annonse Du lærer å bruke remarketing Du lærer flere effektive annonsestrategier [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Search sertifiseringen. [+]
Search marketing is one of the most important digital disciplines as over 90% of web users rely on search engines to find what they are looking for. As such, knowledge of how to increase visibility of a brand and convert relevant traffic from within search engines is crucial to nearly every business operating in the modern marketplace.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will equip professionals with the skills and knowledge needed to become a search marketing specialist. Learn how to plan, execute and measure an effective search marketing strategy to help any business rank higher in search engine results and get found faster by quality prospects.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Search Marketing SEO - Setup SEO – Content SEO - Workshop PPC Advertising - Search PPC Advertising – Display Networks PPC Advertising - Video Analytics - Setup Analytics  - Applied Strategy and Planning Module  Descriptions: INTRODUCTION TO SEARCH MARKETING The Introduction to Search Marketing module introduces the key technical concepts and terminology in search marketing. You will learn how search sits within wider digital marketing practice and understand how the core search elements work together to achieve targeted and high converting traffic. SEO – SETUP This module develops the knowledge and skills needed to implement search engine optimisation in a technically effective way. You will also be introduced to a number of common issues encountered in search engine optimisation and how to combat them. SEO – CONTENT The SEO content module enables participants develop their understanding of content relevance and the technical aspects of on-page optimisation. You will know the role content plays in SEO rankings whilst also exploring technicalities such as tags, filenames, URL choices, CTR influencers, off-page optimisation and more. SEO – WORKSHOP The SEO module is a workshop format in which participants will be asked to implement their considered SEO strategy employing a range of resources and tools. You will develop and demonstrate skills by auditing your own sites effectiveness and engaging with optimization techniques to achieve SEO success. PPC ADVERTISING – SEARCH The PPC search advertising module details the foundational concepts of Pay-Per-Click advertising. You will learn how to set up a Google AdWords account, interact with the AdWords interface and understand the AdWords hierarchy. You will gain the skills and know-how needed to launch ads and determine which are best performing in terms of conversions and traffic. PPC ADVERTISING – DISPLAY NETWORKS The PPC display networks advertising module introduces performance indicators for Pay-Per-Click advertising display campaigns. You will learn about the importance and measurement of click-through-rates (CTR), conversion rates and average cost-per-click (CPC). You will also be introduced to the concept of the Quality Score as you learn to create detailed campaign management reports. PPC ADVERTISING – VIDEO This module investigates the opportunities available for pay-per-click advertising through display advertising networks, video hosting and mobile platforms. You will learn how to plan and implement a video advertising campaign and be able to optimize it to achieve best results. ANALYTICS - SETUP The analytics setup module introduces participants to the importance of measuring, monitoring and optimizing digital marketing campaigns. Upon module completion, you will realize the full functionalities of analytics and how they can be used to underpin all digital marketing activities. ANALYTICS  - APPLIED The analytics applied module develops participants understanding of the more technical aspects of analytics. You will be introduced to the concept of filters in order to formulate suitable reports, learn how to organize reporting across multiple domains, employ segmentation techniques, analyse AdWords campaigns, and generate reports detailing goals, conversions, funnels. STRATEGY AND PLANNING This module is the cornerstone module of the certification that will; enable you to bring together the skills and knowledge gathered in the previous modules to create a coherent search marketing strategy.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Egenskaper og muligheter med løsning... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Grunnleggende organisasjonsteori. Innleveringer:   Vurderingsform: Prosjektmappevurdering. Vurderingsmappe basert på innleverte øvingsoppgaver.  Ansvarlig: Jostein Engesmo         Faglig innhold: Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha. Læremål: Forventet læringsutbytte:KUNNSKAPER:Kandidaten:- har oversikt over begrepene sosiale medier og Enterprise 2.0- kjenner til hva som karakteriserer disse løsningene og hvordan dette muliggjør nye arbeidsmåter- forstår sentrale kunnskapsprosesser i organisasjoner- kan vurdere hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt for å understøtte kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse FERDIGHETER:Kandidaten:- kan gjøre vurderinger av hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan kan bidra til forbedringer internt i organisasjonen- kan bidra igangsettelse og gjennomføring av prosjekter for bruk av sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger i organisasjonen GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har generell oversikt over hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt i organisasjoner Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
6 timer
Et praktisk kurs for å bygge, sterke, strategiske nettverk, basert på gode relasjoner, det beste fra Google og LinkedIn. [+]
Kurs for ledere med stort nettverk og liten oversikt kontaktene. På dette kurset vil du være bedre i stand til å vite hvem dine kontakter er ha en god oversikt over spisskompetansen i nettverket ditt segmentere den nøyaktige kompetansen du trenger på LinkedIn (LI) kombinere LI nettverket med Googles tjeneser og Googles adressebok I dette kurset vil du lære hvordan du kan vedlikeholde og bygge nye sterke, strategiske nettverk med når du er godt organisert og systematisk med hensyn til kontaktdetaljer i ditt nettverk. I dette kurset får du konkrete tips om hvordan du kan segmentere LinkedIn (LI) nettverket i kombinasjon, optimalisering og synkronisering med Googles tjenester, i tillegg til andre nyttige verktøy. De som blir med på kurset vil få tilgang til en detaljert, praktisk guide. Ta med en PC/Mac, og på kurset vil du kunne lære hvordan du synkronereserer det du har av informasjon og kontakter sømløst mellom PC, telefon epostklient og andre duppeditter. Før du kommer på kurset, er det en fordel at du har en aktiv LI konto og i alle fall et par Google kontoer. Jeg gleder meg til å jobbe med nettopp deg. Og husk at det er personlige relasjoner som er det viktigste for å danne nye og vedlikeholde sterke strategiske nettverk. Det du lærer på dette kurset er kun hjelpemiddel Kristian Kahrs [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen, individuell.  Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes         Faglig innhold: Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Kandidaten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate-modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Markedsorientert produktutvikling 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
2 500 kr
Presenter dine trykksaker som eMagasin på internett [+]
Presenter dine kundemagasiner, brosjyrer etc. som et eMagasin på internett. Norsk Fagutdanning gir deg en digital publikasjon som er moderne og brukervennlig, og som kan leses på tvers av flere plattformer; som Windows, Mac, iOS (Iphone og Ipad, Windows Phone (W10) og Android. I NF eMagasin kan du bla fra side til side som i et vanlig magasin, søke etter innhold, ha innholdsfortegnelse, bygg inn video (YouTube og Vimeo) og bilder, skrive ut innholdet i magasinet eller laste ned filer (eks. PDF, doc, etc) dele innhold i sosiale media, m.m. Alle produksjoner leveres i HTML5. "Offline"-versjoner for PC og Mac kan også leveres, men kun på oppfordring. Det eneste du trenger å gjøre, er å sende oss PDF-filen som skal brukes til produksjon og så du får tilbake en link til ferdig eMagasin som du kan sende dine kunder eller legge ut på din egen nettside. Eksempel: https://fagutdanning.no/emagasin/kurs/ Velg årsavtale eller enkeltproduksjoner til høyre. Send PDF-filen til: bjorn@fagutdanning.no [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Lær å bruke HubSpot på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
HubSpot er et salgs- og markedsføringsverktøy som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere besøkende til kunder og kunder til ambassadører. Firmaet ble grunnlagt i 2006 av Brian Halligan og Dharmesh Shah. HubSpot bygger på det velkjente fenomenet «Inbound Marketing«, som kort fortalt handler om å få kunden til å komme til deg, i stedet for at du oppsøker kunden. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg rask og grunnleggende innføring i HubSpot. HubSpot kan deles opp i 3 ulike deler: CRM, Marketing Hub og Sales Hub – og fokuset i dette kurset kommer til å være på gratis-versjonen av Marketing Hub. Det betyr at du kan bli kjent med HubSpot, før du eventuelt betaler for verktøyet (for det er ikke gratis). Hvis kurset blir populært, kommer vi til å lage flere kurs i HubSpot. Og med det sagt, ønsker vi deg velkommen til kurs i HubSpot.   Innhold Du lærer hva HubSpot er Du lærer brukergrensesnittet Du lærer å konfigurere din konto Du lærer å bruke "Lead flows" Du lærer å bruke "Collected forms" Du lærer å bruke "Contacts" [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Nettstudier 13 timer 9 450 kr
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Fac... [+]
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. Du lærer hvordan man øker rekkevidde til dine statusoppdateringer, hvordan man lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer.    Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring del 2 - 5814 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 7 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 9 450,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å bruke LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å lage en profil og CV Du lærer å bygge nettverk Du lærer å om stillinger Du lærer å startsiden Du lærer å om profil Du lærer om grupper Du lærer om innstillinger [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.