Markedsføringskurs
Du har valgt: Troms
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. [+]
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen! [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i emnet er basert på to prosjektoppgaver som hver teller 50 % av karakteren. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Hvert av prosjektene må være bestått hver for seg. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Klageadgang gjelder kun for samlet karakter. Ansvarlig: Monica Storvik         Læremål: KUNNSKAPER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten kunne redegjøre for:- mål og strategi i organisasjoner- ulike former for organisasjonsstruktur og kjenne til hvordan organisasjonskultur påvirker en organisasjon- makt og konflikter i organisasjoner- organisasjons omgivelser og dens betydning for organisasjonen- individet og kommunikasjon i organisasjonen samt kjenne til ulike beslutningsprosesser- endrings- og ledelsesprinsipper FERDIGHETER:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten:- både individuelt og i grupper kunne diskutere og redegjøre for hvordan en organisasjon fungerer med bakgrunn i fagstoffet- både individuelt og i grupper kunne analysere reelle case med bakgrunn i emnets fagstoff GENERELL KOMPETANSE:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten være i stand til å:- formidle fagstoffet både skriftlig og muntlig. Innhold:Emnet gir en innføring i organisasjonsteori, herunder organisasjonsstrukturer, produksjonsformer, kultur og kommunikasjon i organisasjoner og individet i organisasjonen. Emnet gir også en innføring i grunnleggende endrings- og ledelsesprinsipper.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Organisasjon og ledelse 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere nettsiden din på en strategisk og supereffektiv måte. Ønsker du å ta rotta på konkurrentene dine, da er dette... [+]
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.  Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man søkemotoroptimaliserer en nettside Du må ha tilgang til en nettside Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer hvordan Google avgjør ranking Du lærer hvordan man finner, analyserer og implementerer nye søkeord Du lærer hvordan forbedrer nettsidens hurtighet og struktur Du lærer hvordan inngående og utgående linker påvirker ranking Du lærer hvordan aktivitet på sosiale medier påvirker ranking Hvem er kurset laget for? Nettstedeiere Markedsførere Kommunikatører Tekstforfattere Journalister Webutviklere Gründere [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 timer 299 kr
Ta vårt nettkurs i Facebook: annonsering. Få verdifull kunnskap gjennom nettbasert opplæring fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøp... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen spesielle forkunnskaper Innleveringer: Obligatoriske øvingsarbeider. 8 må være godkjent for å gå opp til eksamen. Det gis flere enn 8 øvinger, men de 8 som blir godkjent må dekke et bredt spekter av temaene som gjennomgås. Nærmere opplysninger gis ved kursstart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen. Ansvarlig: Tor Atle Hjeltnes Eksamensdato: 18.12.13 / 21.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare Stage-Gate-modellen med faser og evalueringspunkt- redegjøre for ulike årsaker til at bedrifter driver med produktutvikling- redegjøre for viktige suksessfaktorer i produktutvikling- forklare ulike faktorer som påvirker kundeatferd- redegjøre for konkurrentanalyse og viktigheten av denne- forklare hvordan man finner segmenter med utgangspunkt i segmenteringskriterier- redegjøre for begrepene differensiering og posisjonering- forklare kjøpsbeslutningsprosessen- forklare produktets livssyklus FERDIGHETER:Studenten kan:- tenke markedsorientert- planlegge en produktutviklingsprosess i henhold til Stage-gate- modellen- delta i utvikling av en markedsplan og bidra til markedsføringsledelse med fokus på kundeatferd, konkurrentanalyse, segmentering, målgruppeutvelgelse, differensiering og posisjonering. Innhold:Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Markedsorientert produktutvikling 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær hvordan du driver en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kurset omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan algorti..... [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad vil hjelpe ... [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.  Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære å bruke Instagram Du må ha tilgang til Instagram (gratis) Du må ha en iOS- eller Android-basert mobil Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å installere Instagram Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer hvordan man skaper engasjement Du lærer hvordan man tar gode bilder og videoer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
1 dag
Gratis WorkShop hvor flere bedrifter jobber sammen for å forbedre sin digitale kommunikasjon. [+]
WorkShop i bruk av digitale kanaler   Sosiale medier er kommet for å bli og bedriftens websider er blitt landingsside for disse digitale kanaler. Dette gjør noe med måten vi kommuniserer til kunder og omverden generelt. Hva er det som skal til for at du skal nå frem med ditt budskap? Hvordan oppfattes du egentlig? Ser også på: Hvordan bruke Facebook smart, Hva er bra og hva er skadelig. LinkedIn, Twitter og Instagram. Hvilke muligheter gir dette? Bruke alle sosiale kanaler, eller noen få? Vi bruker en dag hvor vi blir maks 7 bedrifter med opp til 3 deltakere fra hver bedrift. Vi skal gi hverandre tilbakemelding med ris og ros. Noen råd kommer også. Målet er at alle skal få gjort noen endringer eller blitt mer bevist på hvilke endringer de skal gjøre.  [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et godt omdømme skapes av mennesker som arbeider godt sammen og holder høy service-faktor. Dette kurset byr derfor på både samarbeidsteknikk og service-grep. [+]
Alle organisasjoner må håndtere kritikk fra tid til annen. Et rykte bygges opp sakte, men kan lett brytes ned. Organisasjonens omdømme rettes opp hurtig med riktig timing og håndtering. I dette kurset får du grepene for omdømmebygging, serviceinnstilling og internt samarbeid i hele personalet. Kurset består av morsomme og lærerike oppgaver, konkurranser og eksempler. Vi bruker Teamkompasset - en genuin metode for samarbeid, LEGO som materiale, spennende gruppekonkurranser og eksempler, samt et case som skal løses. Til slutt revitaliseres gode rutiner for service & samarbeid slik at de sitter i "ryggmargen". Kurset er modulbasert, og skreddersys til bedriftens behov og ressurser. Det finnes både en fullversjon og kortversjon. Kurset har fått svært gode tilbakemeldinger.   Klipp fra evalueringen: «Veldig interessant kursrekke. Utrolig lærerikt og mye å ta med videre i jobb-bruk.»    «Jeg er overbevist om at mange går fra dette kurset med en innstilling om å gjøre en god jobb»   «Spennende kurs som utfordrer gamle tankemønstre på mange områder.»      «Veldig bra kursrekke! Jeg lærte mye som jeg skal bruke i rollen som medarbeider»     Kurset består av eksempler, case og gruppekonkurranser.                                            L. Pedersen KURSARKITEKTEN ble startet i 2001 og ledes av Linda Pedersen (cand.paed) og statsstipendiat i ledelse og organisasjon. Linda har spisskompetanse på kursdesign og på samarbeid og roller i arbeidslivet.         [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
Mailchimp er et nettbasert verktøy for e-postmarkedsføring. Kurset omfatter hvordan man lager en nyhetsbrevliste, legger til abonnenter, designer et nyhetsbrev, lager e..... [+]
Mailchimp er et nettbasert verktøy som gjør det like enkelt å designe nyhetsbrev som det er å sende dem ut til abonnenter. Tjenesten er gratis å bruke for inntil 2000 abonnenter, og hvis du sender mindre enn 12 000 e-poster per måned. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele programmet, og lære deg alt du trenger å vite for å komme raskt i gang. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en brukerkonto på Mailchimp. Deretter lærer du hvordan man lager en liste, legger til abonnenter og importerer abonnenter. Videre lærer du hvordan man designer en nyhetsbrev-mal. Du lærer også hvordan man lager et nyhetsbrev, basert på en allerede eksisterende mal. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager et påmeldingsskjema, leser rapporter og bruker automation.  Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man sender ut nyhetsbrev Du må ha tilgang til Mailchimp (gratis) Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer hvordan Mailchimp er organisert Du lærer å lage en nyhetsbrev-liste Du lærer å lage en nyhetsbrev-mal Du lærer å sende ut nyhetsbrev Du lærer å lage et påmeldingsskjema Du lærer å sende ut automatiserte nyhetsbrev Hvem er kurset laget for? Markedsførere Kommunikatører Tekstforfattere Grafisk designere Gründere [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.