Mediekurs, film og TV
Hordaland
Du har valgt: Bømlo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

48 treff ( i Bømlo ) i Mediekurs, film og TV
 

Nettkurs
Our writing courses are suitable for anyone that wants to improve their ability to write. They are available in English and Norwegian. [+]
Forfatterskolen Our writing courses are suitable for anyone that wants to improve their ability to write - such as: journalists, in search of a refresher course authors, in search of new inspiration business managers, pensionists, high school students, or, in other words, anyone with a desire to write better English as their first or second language. Writing course I: The lessons in Writing course I concentrate on developing the natural language and writing skills that we all, in one way or another, possess. Writing course II: Writing  course II builds on Writing course I and develops the natural language and writing skills further. Masterclass: The Masterclass course is geared toward the more seasoned language user, writer, or author, with a good grasp of language but requiring an introduction to techniques and tools relevant to larger projects. Narrative angles: If you are not so concerned with detailed criticism, and you are looking for a writing course where the joy of writing and inspiration are at the core, then our narration angles course is the natural choice. Manuscript: Has your manuscript been returned by a publisher? Do you need input to help you rework it? If this is you, then our Manuscript course is the natural choice. Writers Lounge: [-]
Les mer
Nettkurs 4 måneder 24 900 kr
ER DU KONSULENT ELLER TERAPEUT? Ønsker du å øke verdien på dine tjenester? Vil du lære om en systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid? [+]
INNHOLD Fire virtuelle fagmoduler på to timer over tre mnd. To virtuelle FAQ og treningsmoduler på to timer. Praktisering med treningspartner mellom modulene Nullpunktsmåling av egen selvledelse med Change66© Individuell treningsplan med egen læringslogg med bruk av tiltaksgeneratoren i Change66© Et års abbonement på det digitale utviklingsverktøyet Change66© Virtuell veiledningstimer med foreleser . Lukket brukerforum for erfaringsdeling. Tilgang til læringsinnhold og videoer av kursmodulene i 12 mnd. ØNSKER DU Å LÆRE MER OM: Å hjelpe andre til å lykkes med atferdsendring? Effektfull  kommunikasjon med andre som ønsker atferdsendring Et enkelt universalverktøy for kontinuerlig forbedring? Å bli bedre på arbeidsflyt, prioritering og tidsstyring? Å skape ekstraordinære resultater? Å gjøre mindre, jobbe bedre og oppnå mer? Å skape merverdi for dine andre gjennom bedre tjenester? Et enkelt system for bedre selvledelse og optimal motivasjon MODUL I 4. januar kl. 13:00-15:00 Grunnleggende innføring i metode og verktøyet Change66© I denne modulen får du: Lære om forskningen bak verktøyet Change66© Lære om metodikken – grunnlaget for Change66© Lære de grunnleggende kommunikasjonsmodellene Lære  hvordan du setter opp og bruker analysegeneratoren og tiltaksgeneratoren i Change66© MODUL II 18. januar kl. 13:00-15:00 Årsaksanalyser, finne forbederingsområder og prioritere tiltak i Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du bruker analysegeneratoren Lære om årsaksanalyser ved bruk av Change66©. Lære hvordan du finner frem til forbedringsområder Lære hvordan du prioriterer tiltak og lager individuelle handlingsplaner og setter de ut i livet. MODUL III 15. februar kl. 13:00-15:00 Kontinuerlig utvikling og forbedring med bruk av  Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du veileder og coacher med bruk av Change66© Lære om hvordan Change66© hjelper deg til å holde fokus på gjennomføring og dokumentere resultater i egen lærigslogg. Lære om hvordan du følger opp team og coacher på digitale flater  MODUL IV 15. mars kl. 13:00-15:00 Evaluere og dokumentere resultater i Change66© I denne modulen får du: Lære om hvordan du effektivt bruker teamfunksjonen i Change66© Lære om hvordan du setter opp egne analyser i Change66© Gevinstrealisering og beste praksis med bruk av Change66© Låre hvordan du bruker Change66©for å utvikle dine tjenester. Introduksjon til WiseHouses øvrige produkter og tjenester. Let's Make Change Happen Change66© hjelper deg med endringsprosesser gjennom en enkel, lettforståelig analyse av nåsituasjonen.  Change66© er et digitalt analyseverktøy for atferdsendring og resultatforbedring. Change66© optimaliserer resultater i alle former for lærings- og arbeidsprosesser. OG: Det er enkelt å bruke! UNIVERSALVERKTØY FOR ATFERDSENDRING   En systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid i alle situasjoner En enkel måte for nullpunktsmåling Et unikt grunnlag for analyse av årsakssammenhenger mellom resultater, arbeidsmåter og tilgang på ressurser Hjelp til å identifisere forbedringsområder  Hjelp til å prioritere arbeidsoppgaver og tiltak du vil gjøre noe med og beskrive ditt hvorfor Hjelp til å  lage og følge opp din personlige handlingsplan Læringslogg som beskriver gjennomføringsresultater, måler utvikling og tar vare på result   [-]
Les mer
2 dager 7 900 kr
Du ønsker å øke din visuelle kompetanse og du vil vite mer om styrt kommunikasjon til målgrupper. Du styrker ditt visuelle talent, og spisser budskapet med god design... [+]
Kurset passer for grafiske designere, kommunikatører, deg som jobber med markedsføring eller førtrykksom vil lære mer om visuelle kommunikasjon. Kurset er rettet både mot trykk og web. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs, du får mange innspill til hvordan du lager bedre design, det er oppgaver i løpet av kurset som gjør at du får praktisert det du lærer.  Forhåndskunnskap:Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Kursinnhold: Design er kommunikasjon Kommunikasjonsstrategi  Visuell identitet Kreativitet og kreative arbeidsprosesser Annonsedesign Webdesign Komposisjon Bedre typografi Valg og bruk av bilder og farger https://igm.no/grafisk-design/ [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 6 500 kr
Google Design Sprint er en systematisk og rask prosess for å løse komplekse problemstillinger gjennom designmetodikk, prototyping og testing på reelle brukere. Prosessen ... [+]
  Prosessen er utviklet av Jake Knapp, John Zeratsky og Braden Kowitz da de jobbet i Google. Sammen utga de boken "Sprint" i 2016, som er en praktisk beskrivelse av innholdet i en Google Design Sprint. Den opprinnelige prosessen tar fem dager, men det er nå utviklet en 2.0-versjon på fire dager. Innholdet er det sammen, men uken brytes opp litt annerledes og har noen nye og oppdaterte verktøy som gjør prosessen mer effektiv. For å lykkes med en sprint er det avgjørende å ha en fasilitator som leder deltagerne trygt gjennom prosessen, og sikrere nødvendig fremdrift. Du får et engasjerende "hands-on"-kurs med teori og metodikk –praktiske øvelser og viktige lærdommer fra dyrekjøpte erfaringer. I tillegg til opplæring i fasiltering, vil du også få tilgang til maler og støttemateriell. Målet er at du skal bli trygg nok til å fasilitere Google Design Sprint 2.0 på egen arbeidsplass. Kursinnhold: Metoder og teknikker for å forstå og bruke Google Design Sprint Hvordan fasilitere en digital Google Design Sprint 2.0 på fire dager Hvordan bruke Miro som praktisk prosessverktøy Hva som skal til for å lage konseptideer til nye produkter, tjenester og prosesser Hvordan lage og bruke storyboard effektivt for å konseptualisere ideer Lage prototyper klare til brukertesting Hvordan du gjennomfører en god brukertest Alt det praktiske før, under og etter en sprint Google Design Sprint er en effektiv og energigivende måte å jobbe på som gir verdifull læring underveis. Du får i veldig tidlig fase avdekket om konseptet eller idéen er verdt å videreutvikle, samt hva som eventuelt må forbedres eller endres for å møte brukerens behov på best mulig måte. Maks antall deltagere på fasilitatortreningen er 6 personer. Format: Online via Teams og Miro. [-]
Les mer
129 kr
Alt du trenger å vite om å blogge: hvorfor blogge, bevisstgjøring og bruksområder, strategi og langsiktighet, journalistiske grep og vinklinger, layout, tekst og foto. [+]
Ønsker du flere lesere eller å tjene penger på bloggen din?   Alt du trenger å vite om å blogge - et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Forfatterens blogg er trudehelenhole.no og hun befinner seg ofte på topp 20 listen i Norge til tross for at hun er en selvstendig blogger som ikke tilhører hverken mediehus eller bloggsamfunn.   Pga. stor etterspørsel om Hole kan holde bloggkurs, har hun nå laget et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Kompendiumet laster du ned her.   Ønsker du kompendium + tre konsultasjoner rundt bloggen din, ta en titt her. Mer informasjon finner du her. KOMPENDIUMET INNEHOLDER FØLGENDE:  Kapittel 1. Hva er en blogg? Forskjellige type blogger. Bloggplattformer. Design og temaer. Hvorfor blogge - bevisstgjøring og bruksområder. Kapittel 2. Hvordan blogge og skape godt innhold. Strategi og langsiktighet. Practising Passion. Overskrifter, tekst og bildebruk, og enkle fototips. Kapittel 3. Hvordan få lesere. Hvordan bli funnet på Google. Hvordan bli synlig i sosiale medier. Kapittel 4. Hvordan få inntekter eller økt salg. Hvordan tjene penger på bloggen din. Content Marketing - å bruke bloggen til å selge et produkt eller en vare. Merking av reklame og sponset innhold.  Kjøp - last ned - og les kompendiumet nå. [-]
Les mer
1 dag 6 200 kr
Overbygningskurs i visuell fasilitering. Kurset henvender seg til deg som tidligere har deltatt på to dagers kurset, og nå vil bygge på med flere teknikker. [+]
Innhold: Flere avanserte tegneteknikker med fokus på: Tegning av mennesker i ulike bevegelser. Tegning av kropp i en mer tegneseriestil. Tegning av forskjellig ansiktsuttrykk. Tegning av hår hos både menn og kvinner.   Ikontrening: Endring, økonomi, beslutning, oppstart, motstand, utfordring, fremdrift, test, team, samarbeid, tverrfaglig, innsikt, evaluering m.fl.   Plakattegning til bruk under møter og workshop(både fysisk og digitalt): Velkommen og agenda Innsjekk Evaluering Utsjekk   Visuelle maler: Du vil lære hvordan du designer og bygger opp visuelle maler som er tilpasset din jobb. Prosjektoverblikk Visjon Strategi Retrospektiv Kundereiser/Brukerreiser Personlig utvikling   [-]
Les mer
Nettkurs 2 900 kr
Skrivekurs II bygger på Skrivekurs I. Det består av oppgaver som skal videreutvikle språket og ferdighetene du trenger for å bli en bedre skribent. Det er det andre av fe... [+]
Skrivekurs II Forfatterskolen Skrivekurs II bygger på Skrivekurs I. Det består av oppgaver som skal videreutvikle språket og ferdighetene du trenger for å bli en bedre skribent. Det er det andre av fem kurs som inngår i vårt samarbeid med Forfatterskole.dk Læremidler: Alle læremidlene er på nettet og inngår i kursprisen. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som ønsker å forbedre dine språk- og skriveferdigheter. Krav til forkunnskaper: Kurset bygger på Skrivekurs I Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset karaktersettes med Bestått eller Må kompletteres. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Dette kurset har seks kapitler, eller studieenheter, som du kan fullføre i ditt eget tempo, når det passer deg. Du kan starte når du vil og får tilgang til kurset i 180 dager. Hvert kapittel består av noe teori, en tankedelingsoppgave og en innsendingsoppgave. Innsendingsoppgavene besvarer du i et eget dokument som skal lastes opp via kurssidene. Læreren din vil gi deg tilbakemelding og gode råd om besvarelsene. Om du ønsker det, kan du ta del i vårt læringsfellesskap  ved å svare på tankedelingsoppgavene og være åpen for dialog med de andre kursdeltakerne. Sammen med dette kurset har du også tilgang til NooAs Writers´ Lounge  der du kan dele dine arbeider, kommentarer og spørsmål med deltakere i de andre skrivekursene. Det første kapittelet fokuserer på språkets rytme og melodi. Temaet for innsendingsoppgaven er: Alene en sen kveld og du blir oppfordret til å tenke på språkets struktur, tegnsetting og gjentakelser av ord. Kapittel to introduserer språkets evne til å mane frem innlevelse og livaktighet. I innsendingsoppgaven bruker vi et web-kamera som inspirasjon for å skrive Mexicomemoarer. Kapittel tre presenterer en pinlig opplevelse og du må selv fortelle om en virkelig pinlig hendelse. I kapittel fire blir begrepene base og parabase introdusert, og du skal legge inn en parabase i en innsending du allerede har levert. Kapittel fem dreier seg om gjentakelser, repeterende ord og uttrykk. I innsendingsoppgaven skal du bruke dette fra profetens standpunkt. Det siste kapittelet tar for seg dikt, og oppfordrer deg til å skrive ditt eget. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med Ragnhild Holmås. Dette er kort, vittig og kjemisk fritt for ting som lukter skolesekk og tavlesvamp [+]
  Ragnhild Holmås har knekket om traktorlass med tunge tekster til krystallklare nettsaker og rapporter, og lærer deg triksene hun skulle ønske hun selv kunne da hun begynte som tekstkonsulent. Siden stivbeint og pompøs formidling strider mot hennes personlige overbevisning, er dette kurset så langt fra en kjedelig norsktime du kan få det. Kurset er skreddersydd for deg som skriver i jobben, enten det er e-poster, nettsaker, rapporter, vedtaksbrev eller reklametekster. Om du sovner ved synet av begreper som «nominativ kasus», er du på rett sted – dette kurset er kort, vittig og nærmest kjemisk fritt for ting som lukter skolesekk og tavlesvamp. Enten du er en bebrillet byråkrat, en sliten kommunikasjonsrådgiver eller selveste Fyrsten av Tåkeland, kan du bli en mester i å skrive klare og engasjerende tekster – og Ragnhild Holmås lærer deg triksene. De som har satset på klarspråk, ser at det lønner seg: De bruker mye mindre tid og penger på å rydde opp i misforståelser, eller forklare tekster til forvirrede innringere. Hamar kommune, for eksempel, har spart 1,5 millioner kroner i året etter at de innførte klarspråk, og Statens Vegvesen får 40 prosent færre henvendelser på telefon! Ikke rart klarspråk er en stor satsning i staten. Jobber du i næringslivet, er fordelen opplagt: Når kunden forstår deg, stoler hun på deg, og velger deg.   De overraskende store fordelene med klarspråk Å planlegge tekster så de oppnår det du ønsker Hvordan folk faktisk leser på nett og papir, og hva det betyr for deg som skriver De klassiske klarspråkprinsippene: Skriv kort, i aktiv form, og med hverdagsord Å gi hele arbeidsplassen et løft ved å innføre klarspråk   Leksjoner Velkommen (VEDLEGG) Klarspråk er en pengemaskin Sett leseren først Den kraftige kraftformelen Hvem skriver du for? Hva er hovedbudskapet? Hva skal teksten oppnå? Folk får med seg mindre enn du tror Si det viktigste først Gjør teksten lettere å skumme Kutt med øks - Skriv korte tekster Kutt med neglesaks - Skriv korte avsnitt og setninger Kutt med pinsett - Skriv korte ord og uttrykk Forklar det skriftlig slik du forklarer det muntlig Si hvem som gjør hva - Velg aktiv form Vær konkret og gi eksempler Bruk norske hverdagsord Hva om du må bruke faguttrykk? La teksten hvile, skriv den ut og les den høyt Klarspråkprofeti 1: Gjør fotarbeidet og få med ledelsen Klarspråkprofeti 2: Lag retningslinjer og rull dem ut Klarspråk oppsummert [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Nettstudie 4 875 kr
Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. Fo... [+]
Reiselivsjournalist Reiselivsskolen Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. For deg som en sjelden gang ønsker å skrive en reiseartikkel, er kurset en trygg innføring i journalistikk og idéskaping. Det er også godt egnet for deg som ønsker å være mer aktiv, drive med reiselivsjournalistikk på heltid eller deltid, eller kanskje med informasjon i en reiselivsbedrift. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Læremidler som inngår i kursprisen: Reiselivsjournalist. Nettsider med oppgaver: Per Henriksen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler at deltakerne leser følgende to bøker: Historier om verden. Roy Krøvel og Kristin Skare Orgeret (red.) Cappelen Damm, 2012. Å skrive for skjermen: innføring i nettjournalistikk. Martin Engebretsen.Cappelen Damm, 2002. Målgruppe: Kurset har navnet Reiselivsjournalist, fordi vi har fokus på reiser, reiseopplevelser og reiseliv. Likevel kan dette kurset også brukes innenfor andre fagfelt. De journalistiske prinsippene er de samme. Kurset gir også godt grunnlag for deg som ønsker å jobbe med presseoppgaver eller informasjon innen reiselivsbedrifter. Krav til kursdeltagere: Gode norskkunnskaper og høy aktivitet med praktiske øvelser. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med Bestått/Ikke bestått. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Det trengs ingen formell utdanning for å kunne virke som journalist i Norge, ei heller er tittelen beskyttet. Har du evner til å skrive artikler, er du fri til å bruke yrkestittelen journalist. Gjør du reiseliv til et spesialområde, kan du bruke tittelen reiselivsjournalist. De som kan stoppe din karriere er enten deg selv, fordi du ikke har kunnskaper nok, eller redaktøren i mediene du henvender deg til. En erfaren redaktør ser umiddelbart om det du skriver er amatørarbeid, eller utført av en person med bakgrunn og erfaring som journalist. Erfaringen er det kun du selv som kan stå for. Dette kurset gir deg et grunnlag for å gå videre på veien som reiselivsjournalist. Kurset tar derfor opp vesentlige sider ved det å skrive artikler, presentere deg selv, og samarbeide med redaktører. Du gjennomgår mange praktiske sider ved det å jobbe som journalist, blant annet kilder, manussjekk, innsamling av materiale, arkiv, oppbygging av forskjellige typer artikler, redigering, omgang med fakta osv. Du får oversikt over norske medier, presseorganisasjoner, språkstøtte, opphavsrett m.m. I løpet av kurset må du tenke ut ideer, lage reportasje, intervju, skrive en feature-artikkel og nyhet. Du lærer forskjellen på disse journalistiske uttrykksformene. Du får også god innføring i å drive som frilansjournalist, selge dine ideer m.m. Kurset tar for seg det skrevne ord, både på trykk og for bruk på internett. Radio- og tv-journalistikk er ikke en del av dette kurset. Kurset gir en innføring i journalistisk arbeid, med eksempler og arbeidsoppgaver, og består av de 12 studieenhetene som er listet opp nedenfor. Studieenhetene inneholder mange tankedelingsoppgaver, bloggoppgaver og innsendingsoppgaver som du får fyldige kommentarer til etter hvert som du leverer dem. Introduksjon til journalistikk Språk, ryddighet og planlegging Artikler Intervjuer Nyheter Featureartikler Reportasjer Manusdisposisjon Hobby eller yrke? Hvordan selge deg selv? Honorarer og medier Verktøy, organisasjoner og medlemskap [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive e-poster som er lette å lese for kundene dine. [+]
 Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Skulle du ønske at medarbeiderne dine kommuniserte bedre på e-post? I dette kurset får de enkle regler og grep som gjør at e-postene de sender ut blir tydeligere og lettere å lese – og gjør det enklere for kundene dine å ta en avgjørelse. Tips og regler for hvordan e-poster skal se ut Hva skal e-poster inneholde Hva du skal tenke på hver gang du sender en ny e-post   Introduksjon til kurset Mål for e-posten USP og AIDA Mottakerens behov (omvendt pyramide) Bedriftens “tone of voice” og bruk av emojis Gode emner i emnefeltet Regler for innkopiering, svar til alle og BCC Spør om bare én ting (USP) Tilbakemelding og fraværsmelding Skriv enkelt og kort  Skriv til én person Rediger før du sender Slik formaterer du en e-post Sørg for at signaturen vises i alle e-postlesere Oppsummering [-]
Les mer
Nettkurs 4 200 kr
Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs på Forfatterskolen. [+]
Fortellervinkler Forfatterskolen Fortellervinkler er et skrivekurs for deg som søker glede og inspirasjon i skriveprosessen. Det er ett av fem forfatterkurs som inngår i vårt samarbeid med Forfatterskole.dk. Læremidler: Alle læremidlene er på nettet og inngår i kursprisen. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som ønsker å forbedre dine språk- og skriveferdigheter. Krav til forkunnskaper: Kurset bygger på Skrivekurs I Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset karaktersettes med Bestått eller Må kompletteres. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Dette kurset har syv kapitler, eller studieenheter, som du kan fullføre i ditt eget tempo, når det passer deg. Du kan starte når du vil og får tilgang til kurset i 180 dager. Hvert kapittel består av noe teori, en tankedelingsoppgave og en innsendingsoppgave. Innsendingsoppgavene besvarer du i et eget dokument som skal lastes opp via kurssidene. Læreren din vil gi deg tilbakemelding og gode råd om besvarelsene. Om du ønsker det, kan du ta del i vårt læringsfellesskap ved å svare på tankedelingsoppgavene og være åpen for dialog med de andre kursdeltakerne. Sammen med dette kurset har du også tilgang til NooAs Writers´ Lounge der du kan dele dine arbeider, kommentarer og spørsmål med deltakere i de andre skrivekursene. Det første kapittelet fokuserer på historiefortellinger. Temaet for innsendingsoppgaven er en dag i ditt liv (hverdag eller fest) som du har lyst til å fortelle om. Kapittel to introduserer en olympiske forteller. I innsendingsoppgaven skal du skrive en personlig historie i tredje person entall. Kapittel tre belyser forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven tar for seg nærkontakt av tredje grad. I kapittel fire fortsetter kurset med å fokusere på forskjellene mellom den eksplisitte og den implisitte forteller. Innsendingsoppgaven er hentet fra et fengselsmiljø. Kapittel fem handler om den indre og den ytre synsvinkel og i innsendingsoppgaven skal du beskrive en UFO-historie på en objektiv måte. Det sjette kapittelet tar for seg den subjektive fortellervinklingen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg tanker rundt en fødsel. Det siste kapittelet tar for seg den panoramiske og den sceniske fortellerstilen, og i innsendingsoppgaven skal du ta for deg en persons minner fra sin første sykkel. [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, deretter spredning i sosiale medier, på Google og i epost og nyhetsbrev... [+]
  Med Content Marketing, på norsk, innholdsmarkedsføring vil du skape digitalt innhold som har en verdi for brukerne.  Det kan forklares ved at du ikke kun skal fortelle hvor billige møbler du selger, og at de må kjøpes nå, men at du gir tips og gode råd for hvordan stua kan møbleres eller hvordan møblene behandles osv. Du skal kunne lære bort, underholde og informere innenfor ditt fagområde, og dette skal igjen støtte opp om virksomhetens mål, enten det er ren informasjon eller salg av produkter og tjenester. Kursinnhold, Content Marketing: Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev Hva er godt innhold på nettsidene Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier Få bedre organisk synlighet på Google https://igm.no/content-marketing/   [-]
Les mer
Nettstudie
Forfatterskolen består av fem skrivekurs på norsk - for alle som vil bli bedre til å skrive norsk. De samme kursene er tilgjengelig på engelsk . [+]
Forfatterskolen Sammen med Forfatterskole.dk har vi laget fem skrivekurs på norsk - for alle som vil bli bedre til å skrive norsk. De samme kursene er tilgjengelig på engelsk - for nordmenn og andre som vil bli bedre til å skrive på engelsk. Kursene egner seg for alle som vil bli bedre til å skrive. Det kan for eksempel være: bloggere, journalister, forfattere, ledere, pensjonister, studenter og elever på videregående skole. Dette er med andre ord kurs som passer for alle som ønsker å bli bedre til å skrive. Les mer om kursene og meld deg på inspirerende skrivekurs med motiverte lærere! Skrivekurs I Skrivekurs I inneholder skriveoppgaver som utvikler språket og skriveferdighetene dine. Kurset hjelper deg å skrive bedre, mer spennende, poetisk og sanselig. Det består av teori, gode råd og praktiske øvelser om språkets rytme, melodi og regler. Du får hjelp til å finne din personlige stil og en innføring i verktøy og kunstgrep du har nytte av når du skriver. Skrivekurs II Skrivekurs II bygger på Skrivekurs I. Det består av oppgaver som videreutvikler språket og ferdighetene du trenger for å bli en bedre skribent. Det handler om hvordan du påvirker språkets rytme med gjentakelser, tegnsetting og avsnitt. Om språkets evne til å mane frem innlevelse, liv og følelser. Mesterklasse Mesterklasse – skrivekurs for viderekommende – er et skrivekurs for viderekommende, et nettkurs for deg som er en relativt erfaren skribent, men trenger mer erfaring og kunnskap om verktøy og teknikker i større skriveprosjekter. I dette kurset skal du beskrive en hovedperson som kan brukes i en roman. Du skal dikte opp personen og lære vedkommende å kjenne så godt at du kan bruke karakteren i flere av kursets skriveøvelser. Forfatterkurs Forfatterkurs er et gunstig tilbud for deg som ønsker å gjennomføre alle de tre første skrivekursene på Forfatterskolen: Skrivekurs I, Skrivekurs II og Mesterklasse. Writing course I The lessons in Writing course I concentrate on developing the natural language and writing skills that we all, in one way or another, possess. Writing course II Writing course II builds on Writing course I and develops the natural language and writing skills further. Masterclass The Masterclass course is geared toward the more seasoned language user, writer, or author, with a good grasp of language but requiring an introduction to techniques and tools relevant to larger projects. Narrative angles If you are not so concerned with detailed criticism, and you are looking for a writing course where the joy of writing and inspiration are at the core, then our inspiration course is the natural choice. Manuscript Has your manuscript been returned by a publisher? Do you need input to help you rework it? If this is you, then our Manuscript course is the natural choice. Manuskript Manuskript er kurset for deg som vil skrive bok, arbeider med et manuskript og drømmer om å bli forfatter. Ønsker du å få publisert manuskriptet ditt? Eller har du fått det i retur fra en forlegger? Da er Manuskript kurset for deg. Du får din egen skrivecoach som hjelper deg fra ide til ferdig manuskript og gir deg gode råd og tilbakemeldinger underveis. Kurset inneholder konkrete oppgaver og veiledning om handlingen, persongalleriet, den dramatiske strukturen, kjøreplanen og baksideteksten. Fortellervinkler Fortellervinkler er skrivekurset for deg som søker skriveglede og inspirasjon i skriveprosessen. Det fokuserer på hvordan man kan gjøre historiene bedre ved å fortelle dem på forskjellige måter og fra flere konkrete fortellervinkler. Kurset tar for seg den allvitende olympiske fortelleren, den eksplisitte og den implisitte fortelleren. Det inneholder også eksempler og oppgaver om subjektive, objektive, panoramiske og sceniske fortellervinkler. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Majorstuen 6 timer 6 800 kr
29 Apr
06 Jun
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det... [+]
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det mange detaljer som blir overlatt til utviklerne, selv om det ikke er dem som nødvendigvis er best rustet til å utforme de beste løsningene. Vi skal i dette kurset grave litt i dybden på hva UX-ere og grafisk designere bør ha tenkt på før de leverer sitt arbeid videre.   Punkter som er viktige å tenke på i forhold til UX design og UU ansvar: Informasjonsstruktur og navigasjonskonsept Helhet og konsekvens Støttende navigasjon Støtte til brukeren Responsiv design Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Automatiske hendelser  Grafisk design og UU ansvar: Klikkbarhet og effekter Støttende navigasjon Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Farger og kontraster Bruk av bilder, diagram, illustrasjoner, video og lignende Animasjon og bevegelser Automatiske hendelser Typografi Tabeller Apper   [-]
Les mer