Mediekurs, film og TV
Du har valgt: Langhus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

48 treff ( i Langhus ) i Mediekurs, film og TV
 

2 dager 7 900 kr
Du ønsker å øke din visuelle kompetanse og du vil vite mer om styrt kommunikasjon til målgrupper. Du styrker ditt visuelle talent, og spisser budskapet med god design... [+]
Kurset passer for grafiske designere, kommunikatører, deg som jobber med markedsføring eller førtrykksom vil lære mer om visuelle kommunikasjon. Kurset er rettet både mot trykk og web. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs, du får mange innspill til hvordan du lager bedre design, det er oppgaver i løpet av kurset som gjør at du får praktisert det du lærer.  Forhåndskunnskap:Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Kursinnhold: Design er kommunikasjon Kommunikasjonsstrategi  Visuell identitet Kreativitet og kreative arbeidsprosesser Annonsedesign Webdesign Komposisjon Bedre typografi Valg og bruk av bilder og farger https://igm.no/grafisk-design/ [-]
Les mer
129 kr
Alt du trenger å vite om å blogge: hvorfor blogge, bevisstgjøring og bruksområder, strategi og langsiktighet, journalistiske grep og vinklinger, layout, tekst og foto. [+]
Ønsker du flere lesere eller å tjene penger på bloggen din?   Alt du trenger å vite om å blogge - et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Forfatterens blogg er trudehelenhole.no og hun befinner seg ofte på topp 20 listen i Norge til tross for at hun er en selvstendig blogger som ikke tilhører hverken mediehus eller bloggsamfunn.   Pga. stor etterspørsel om Hole kan holde bloggkurs, har hun nå laget et lettfattelig og enkelt blogg kompendium, rikt illustrert med bilder og tips. Kompendiumet laster du ned her.   Ønsker du kompendium + tre konsultasjoner rundt bloggen din, ta en titt her. Mer informasjon finner du her. KOMPENDIUMET INNEHOLDER FØLGENDE:  Kapittel 1. Hva er en blogg? Forskjellige type blogger. Bloggplattformer. Design og temaer. Hvorfor blogge - bevisstgjøring og bruksområder. Kapittel 2. Hvordan blogge og skape godt innhold. Strategi og langsiktighet. Practising Passion. Overskrifter, tekst og bildebruk, og enkle fototips. Kapittel 3. Hvordan få lesere. Hvordan bli funnet på Google. Hvordan bli synlig i sosiale medier. Kapittel 4. Hvordan få inntekter eller økt salg. Hvordan tjene penger på bloggen din. Content Marketing - å bruke bloggen til å selge et produkt eller en vare. Merking av reklame og sponset innhold.  Kjøp - last ned - og les kompendiumet nå. [-]
Les mer
Nettkurs 4 måneder 24 900 kr
ER DU KONSULENT ELLER TERAPEUT? Ønsker du å øke verdien på dine tjenester? Vil du lære om en systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid? [+]
INNHOLD Fire virtuelle fagmoduler på to timer over tre mnd. To virtuelle FAQ og treningsmoduler på to timer. Praktisering med treningspartner mellom modulene Nullpunktsmåling av egen selvledelse med Change66© Individuell treningsplan med egen læringslogg med bruk av tiltaksgeneratoren i Change66© Et års abbonement på det digitale utviklingsverktøyet Change66© Virtuell veiledningstimer med foreleser . Lukket brukerforum for erfaringsdeling. Tilgang til læringsinnhold og videoer av kursmodulene i 12 mnd. ØNSKER DU Å LÆRE MER OM: Å hjelpe andre til å lykkes med atferdsendring? Effektfull  kommunikasjon med andre som ønsker atferdsendring Et enkelt universalverktøy for kontinuerlig forbedring? Å bli bedre på arbeidsflyt, prioritering og tidsstyring? Å skape ekstraordinære resultater? Å gjøre mindre, jobbe bedre og oppnå mer? Å skape merverdi for dine andre gjennom bedre tjenester? Et enkelt system for bedre selvledelse og optimal motivasjon MODUL I 4. januar kl. 13:00-15:00 Grunnleggende innføring i metode og verktøyet Change66© I denne modulen får du: Lære om forskningen bak verktøyet Change66© Lære om metodikken – grunnlaget for Change66© Lære de grunnleggende kommunikasjonsmodellene Lære  hvordan du setter opp og bruker analysegeneratoren og tiltaksgeneratoren i Change66© MODUL II 18. januar kl. 13:00-15:00 Årsaksanalyser, finne forbederingsområder og prioritere tiltak i Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du bruker analysegeneratoren Lære om årsaksanalyser ved bruk av Change66©. Lære hvordan du finner frem til forbedringsområder Lære hvordan du prioriterer tiltak og lager individuelle handlingsplaner og setter de ut i livet. MODUL III 15. februar kl. 13:00-15:00 Kontinuerlig utvikling og forbedring med bruk av  Change66© I denne modulen får du: Lære hvordan du veileder og coacher med bruk av Change66© Lære om hvordan Change66© hjelper deg til å holde fokus på gjennomføring og dokumentere resultater i egen lærigslogg. Lære om hvordan du følger opp team og coacher på digitale flater  MODUL IV 15. mars kl. 13:00-15:00 Evaluere og dokumentere resultater i Change66© I denne modulen får du: Lære om hvordan du effektivt bruker teamfunksjonen i Change66© Lære om hvordan du setter opp egne analyser i Change66© Gevinstrealisering og beste praksis med bruk av Change66© Låre hvordan du bruker Change66©for å utvikle dine tjenester. Introduksjon til WiseHouses øvrige produkter og tjenester. Let's Make Change Happen Change66© hjelper deg med endringsprosesser gjennom en enkel, lettforståelig analyse av nåsituasjonen.  Change66© er et digitalt analyseverktøy for atferdsendring og resultatforbedring. Change66© optimaliserer resultater i alle former for lærings- og arbeidsprosesser. OG: Det er enkelt å bruke! UNIVERSALVERKTØY FOR ATFERDSENDRING   En systematisk tilnærming til utviklings- og forbedringsarbeid i alle situasjoner En enkel måte for nullpunktsmåling Et unikt grunnlag for analyse av årsakssammenhenger mellom resultater, arbeidsmåter og tilgang på ressurser Hjelp til å identifisere forbedringsområder  Hjelp til å prioritere arbeidsoppgaver og tiltak du vil gjøre noe med og beskrive ditt hvorfor Hjelp til å  lage og følge opp din personlige handlingsplan Læringslogg som beskriver gjennomføringsresultater, måler utvikling og tar vare på result   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Majorstuen 6 timer 6 800 kr
29 Apr
06 Jun
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det... [+]
Universell utforming handler om god brukeropplevelse, og mange aspekter rundt dette kan selvsagt lett skisseres lenge før en eneste kodelinje blir skrevet. Likevel er det mange detaljer som blir overlatt til utviklerne, selv om det ikke er dem som nødvendigvis er best rustet til å utforme de beste løsningene. Vi skal i dette kurset grave litt i dybden på hva UX-ere og grafisk designere bør ha tenkt på før de leverer sitt arbeid videre.   Punkter som er viktige å tenke på i forhold til UX design og UU ansvar: Informasjonsstruktur og navigasjonskonsept Helhet og konsekvens Støttende navigasjon Støtte til brukeren Responsiv design Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Automatiske hendelser  Grafisk design og UU ansvar: Klikkbarhet og effekter Støttende navigasjon Skjema, bekreftelser og feilhåndtering Farger og kontraster Bruk av bilder, diagram, illustrasjoner, video og lignende Animasjon og bevegelser Automatiske hendelser Typografi Tabeller Apper   [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive tekster som overbeviser, overtaler og selger. [+]
    «Skriv så det selger!» er et morsomt og lettfattelig kurs om teknikker vi alle kan lære. Christine Calvert er Norges eneste tekstdoktor, og her åpner hun opp medisinskapet sitt og gir deg det du trenger for å skrive tekster som overbeviser, overtaler og selger. Kan du drive din virksomhet uten kontrakter, rapporter eller tilbudsdokumenter? Eller kan du selge dine varer og tjenester uten et skrevet ord? Nei, det er faktisk verken mulig eller lovlig. Å skrive tekster er derfor en nødvendig og viktig aktivitet i enhver virksomhet. Og det er et arbeid som utføres av mange flere enn advokater og kommunikasjonsmedarbeidere. De fleste arbeidstakere skriver en tekst i løpet av dagen – en e-post, en SMS eller et dokument. Og hensikten med teksten er som regel å påvirke andre, en kollega, en kunde eller en konkurrent. Men selv om vi alle skriver i jobben, er det få av oss som bevisst prøver å bli bedre til å skrive. Bestått i norsk skriftlig holder. Og ja, på VGS lærte du rettskriving, å analysere dikt og å argumentere for en sak. Men du lærte ikke å skrive for å påvirke andre. Du lærte ikke å skrive så det selger. Videocation er derfor stolt over å lansere kurset «Skriv så det selger!» i samarbeid med Norges eneste tekstdoktor, Christine Calvert. Kurset fyller et tomrom som etterlates av andre språkfolk, som føler seg litt hevet over salg: journalister, forfattere og norsklærere. Men vi er alle selgere i våre liv. Vi prøver å selge inn en prosjektidé til sjefen, overbevise barna om at fisk faktisk er godt, eller få naboen til å akseptere at bjørka som tar sola klokka tre må hugges ned. Spilletid: ca. 2 timer og 5 minutter   Leksjoner Velkommen til kurset Verdier UPS – Uniktselgende poeng Persona AIDA Omvendt pyramide Fordeler fremfor egenskaper Retorikk Skriveprosessen Redigering Kvalitetssikring Informativ skriving / Klarspråk Akademisk skriving Kreativ skriving Sosiale medier Bildetekster Overskrifter Stil og stemme Skriv for nettet Formatering Lenker Oppsummering og sjekkliste   Analysere målgruppens behov Bruke USP og AIDA til å utvikle selgende budskap Bruke retoriske virkemidler Skrive effektive overskrifter og bildetekster Utforme tekster og lenker for lesing fra skjerm Redigere og kvalitetssikre dine tekster [-]
Les mer
Nettstudie 4 875 kr
Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. Fo... [+]
Reiselivsjournalist Reiselivsskolen Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. For deg som en sjelden gang ønsker å skrive en reiseartikkel, er kurset en trygg innføring i journalistikk og idéskaping. Det er også godt egnet for deg som ønsker å være mer aktiv, drive med reiselivsjournalistikk på heltid eller deltid, eller kanskje med informasjon i en reiselivsbedrift. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Læremidler som inngår i kursprisen: Reiselivsjournalist. Nettsider med oppgaver: Per Henriksen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler at deltakerne leser følgende to bøker: Historier om verden. Roy Krøvel og Kristin Skare Orgeret (red.) Cappelen Damm, 2012. Å skrive for skjermen: innføring i nettjournalistikk. Martin Engebretsen.Cappelen Damm, 2002. Målgruppe: Kurset har navnet Reiselivsjournalist, fordi vi har fokus på reiser, reiseopplevelser og reiseliv. Likevel kan dette kurset også brukes innenfor andre fagfelt. De journalistiske prinsippene er de samme. Kurset gir også godt grunnlag for deg som ønsker å jobbe med presseoppgaver eller informasjon innen reiselivsbedrifter. Krav til kursdeltagere: Gode norskkunnskaper og høy aktivitet med praktiske øvelser. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med Bestått/Ikke bestått. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Det trengs ingen formell utdanning for å kunne virke som journalist i Norge, ei heller er tittelen beskyttet. Har du evner til å skrive artikler, er du fri til å bruke yrkestittelen journalist. Gjør du reiseliv til et spesialområde, kan du bruke tittelen reiselivsjournalist. De som kan stoppe din karriere er enten deg selv, fordi du ikke har kunnskaper nok, eller redaktøren i mediene du henvender deg til. En erfaren redaktør ser umiddelbart om det du skriver er amatørarbeid, eller utført av en person med bakgrunn og erfaring som journalist. Erfaringen er det kun du selv som kan stå for. Dette kurset gir deg et grunnlag for å gå videre på veien som reiselivsjournalist. Kurset tar derfor opp vesentlige sider ved det å skrive artikler, presentere deg selv, og samarbeide med redaktører. Du gjennomgår mange praktiske sider ved det å jobbe som journalist, blant annet kilder, manussjekk, innsamling av materiale, arkiv, oppbygging av forskjellige typer artikler, redigering, omgang med fakta osv. Du får oversikt over norske medier, presseorganisasjoner, språkstøtte, opphavsrett m.m. I løpet av kurset må du tenke ut ideer, lage reportasje, intervju, skrive en feature-artikkel og nyhet. Du lærer forskjellen på disse journalistiske uttrykksformene. Du får også god innføring i å drive som frilansjournalist, selge dine ideer m.m. Kurset tar for seg det skrevne ord, både på trykk og for bruk på internett. Radio- og tv-journalistikk er ikke en del av dette kurset. Kurset gir en innføring i journalistisk arbeid, med eksempler og arbeidsoppgaver, og består av de 12 studieenhetene som er listet opp nedenfor. Studieenhetene inneholder mange tankedelingsoppgaver, bloggoppgaver og innsendingsoppgaver som du får fyldige kommentarer til etter hvert som du leverer dem. Introduksjon til journalistikk Språk, ryddighet og planlegging Artikler Intervjuer Nyheter Featureartikler Reportasjer Manusdisposisjon Hobby eller yrke? Hvordan selge deg selv? Honorarer og medier Verktøy, organisasjoner og medlemskap [-]
Les mer
Nettkurs 24 måneder 4 998 kr
BLI FORFATTER/FRILANSJOURNALIST Nett eller brevbasert skrivekurs som lærer deg inntektsbringende skrivekunst [+]
Mange mennesker drømmer om å bli forfatter, men kun en brøkdel gjør drømmen til virkelighet. Hvorfor det? Den viktigste grunnen er nok for liten kunnskap om faget, noe som resulterer i at man aldri kommer skikkelig i gang.  Vi snakker da om manglende kunnskap om kreativ tenkning, hvordan man får frem følelsene hos leseren (meget viktig), formuleringskunst, diverse skriveteknikker, hvordan presentere stoffet til riktig målgruppe gjennom passende redaktør/forelegger og en hel del andre nødvendige faktorer. Gjennom de siste 27 årene (siden oppstart i 1996) hvor vi har kunnet tilby dette enestående skrivekurstilbudet, har vi stadig oppdatert/forbedret kurset og tilegnet oss bred erfaring og mange nyttige kontakter. Dette gjør at du som elev hos oss, kan få den rette veiledningen på veien til målet som dyktig forfatter og/eller frilansjournalist. Forøvrig er dette komplette skrivekurset det eneste på markedet i sitt slag, og prismessig svært rimelig i forhold til andre fjernundervisningskurs. skrivekurset fikk også meget god omtale i en artikkel i Aftenposten 15/3-97, samt i avisen Dag og Tid 24/2-00. Kurset er dessuten omtalt i NRK radio, og vi har mottatt mange gode tilbakemeldinger fra fornøyde elever som nå er forfattere/skribenter. Her følger noen hyggelige tilbakemeldinger:  Jeg lærte veldig mye under skrivekurs hos Norsk Forfatterutvikling, og har lyst til å fortelle at jeg nå får utgitt min første bok. En kriminalroman, som blir utgitt til høsten. Jeg vil sende en takk til studieleder S. Hermansen, for all hjelp under skrivekursets gang. Mvh. Nina-Karethe Bø. Har lyst til å dele en gledelig nyhet med Norsk Forfatterutvikling. Etter skrivekurs hos dere, får jeg nå utgitt en barnebok. Både det teoretiske og psykologiske i kurset var nyttig for meg. Mvh. Tordis Friis. Min siste bok er skrevet etter at jeg begynte på skrivekurs hos dere, og jeg har fått svært mange gode tilbakemeldinger. Det har vært gøy! Hilsen Inger P. Lundegaard. Det ser ut til at det jeg lærte på skrivekurs hos dere har hatt sin positive virkning. Nå har jeg fått bekreftet fra et stort forlag at de vil utgi min thriller; «Ørnenes skygge» Det var jo den jeg brukte som mal på skrivekurs hos dere. Det kan jo bli en fjær i hatten for dere når den kommer ut. Egil Foss Iversen. Tenkte bare å sende noen ord og fortelle at nå har jeg utgitt min første bok. Den er utgitt på forlaget Norske Bøker. Det var etter skrivekurs hos dere at jeg våget å gå igang med et bokprosjekt. Tusen takk for hjelpen! Vennlig hilsen Åse Rigmor Ulvestad. Siden jeg begynte på skrivekurs hos dere, så har jeg publisert tre noveller, takk for givende kurs! vennlig hilsen Mikael Frøjd. Mottatt 23/1-18.     Hva består skrivekurset av:  Du kan skrive hjemme hos deg selv, i ditt eget tempo Vi viser deg hvordan du kan skrive noveller, romaner og blad- og avisartikler. Bare få ukers studier kan gi deg ekstrainntekter ved dine nyutviklede ferdigheter. Hvorfor ikke forbedre din nåværende livsstil? Ved å bli en dyktig og kanskje anerkjent forfatter eller frilansejournalist, vil du snart merke at selvtilliten øker og muligheten for gode inntekter stiger.  Kort tid etter bestilling får du tilsendt spennende trinn- for- trinn- kursmateriale som avslører hemmelighetene til profesjonell skrivekunst, hemmeligheter som du snart kan bruke til egen fordel!  Leksjon 1: Suksesshistoriens grunnelementer og konstruksjon.Leksjon 2: Lær å skrive artikler du kan tjene gode penger på.Leksjon 3: Fortellinger som vekker følelser hos leserne. Leksjon 4: Fortellerkunstens ABC.Leksjon 5: Personen som det livsviktige element. Leksjon 6: Noveller som blir kjøpt og lest .Leksjon 7: Barne- og ungdomsfortellinger, biografi, faglitteratur og    bokanmeldelser.Leksjon 8: Hvordan du skriver en roman som kan gi deg de store inntektene. Dette skrivekurset i 8 deler tar deg trinn- for- trinn gjennom VITALE kunnskaper, som gir deg uslåelige fordeler slik at du virkelig kan lykkes.  Kurset er spesiallaget for selvstudium med 15 innsendingsoppgaver, fordelt på tre innsendinger. Disse kan du sende inn, de blir da kommentert av din egen personlige veileder. Du mottar også en mengde øvningsoppgaver og annen viktig informasjon i forbindelse med utgivelser. For elever som måtte ønske ytterligere oppgaver, ordner vi dette. Du er selvfølgelig også velkommen til å komme med faglige spørsmål pr. brev eller e-post.  Du mottar kursbevis samt tilbud om manuskriptvurdering når kurset er fullført tilfredsstillende. Husk at det ikke er noen tidfrister forbundet med gjennomføringen av kurset.   Hva koster det  Veiledende pris for vårt komplette skrivekurs er kr. 7998,-, men vi har for tiden et spesialtilbud gående. Meld deg derfor på nå, så er du sikret at du gjør denne virkelige gode avtalen med oss.   Ved å betale hele kurset med engang, så betaler du nå kun kr. 5998,-. Du sparer altså hele kr. 2000,-   Om du ønsker et mer nettbasert skrivekurs, hvor alt studiemateriell leveres til deg elektronisk (via e-post) så betaler du kun kr. 4998,-. Merk deg at for levering av denne utgaven av skrivekurset, så gjelder det ingen angre/returrett (umulig å levere tilbake). Ved å betale den papirbaserte versjonen i avdrag, så betaler du kun kr. 495,- pr avdrag (totalt 14 avdrag).  Ved å betale den nettbaserte versjonen i avdrag, så betaler du kun kr. 395,- pr avdrag (totalt 14 avdrag).  Prisene inkluderer komplett skrivekurs med kursmateriell, eksp. avgift, studieavgift (svar på innsendingsoppgaver etc.). Oppkravsgebyr/frakt kommer i tillegg med kr. 192,- på den papirbaserte versjonen som sendes pr post.  Alt du trenger å gjøre er å fylle ut bestillingsskjemaet og krysse av for ønsket betalingsmåte. Du vil da i løpet av en uke motta komplett studiemateriell i postoppkrav.  Ta en god avgjørelse til en spennende forandring i ditt liv og meld deg på nå!!!  [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive e-poster som er lette å lese for kundene dine. [+]
 Skrivekurs med tekstdoktor Christine Calvert. Skulle du ønske at medarbeiderne dine kommuniserte bedre på e-post? I dette kurset får de enkle regler og grep som gjør at e-postene de sender ut blir tydeligere og lettere å lese – og gjør det enklere for kundene dine å ta en avgjørelse. Tips og regler for hvordan e-poster skal se ut Hva skal e-poster inneholde Hva du skal tenke på hver gang du sender en ny e-post   Introduksjon til kurset Mål for e-posten USP og AIDA Mottakerens behov (omvendt pyramide) Bedriftens “tone of voice” og bruk av emojis Gode emner i emnefeltet Regler for innkopiering, svar til alle og BCC Spør om bare én ting (USP) Tilbakemelding og fraværsmelding Skriv enkelt og kort  Skriv til én person Rediger før du sender Slik formaterer du en e-post Sørg for at signaturen vises i alle e-postlesere Oppsummering [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 2 semester 45 000 kr
Mange arbeidsgivere etterspør kunnskap om digital markedsføring. Lær deg å lage godt, engasjerende digitalt innhold brukerne dine vil ha. [+]
Etter kurset Digital markedsføring, skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema. Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser. Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring. Studiet er både praktisk og teoretisk rettet – med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 6 500 kr
Google Design Sprint er en systematisk og rask prosess for å løse komplekse problemstillinger gjennom designmetodikk, prototyping og testing på reelle brukere. Prosessen ... [+]
  Prosessen er utviklet av Jake Knapp, John Zeratsky og Braden Kowitz da de jobbet i Google. Sammen utga de boken "Sprint" i 2016, som er en praktisk beskrivelse av innholdet i en Google Design Sprint. Den opprinnelige prosessen tar fem dager, men det er nå utviklet en 2.0-versjon på fire dager. Innholdet er det sammen, men uken brytes opp litt annerledes og har noen nye og oppdaterte verktøy som gjør prosessen mer effektiv. For å lykkes med en sprint er det avgjørende å ha en fasilitator som leder deltagerne trygt gjennom prosessen, og sikrere nødvendig fremdrift. Du får et engasjerende "hands-on"-kurs med teori og metodikk –praktiske øvelser og viktige lærdommer fra dyrekjøpte erfaringer. I tillegg til opplæring i fasiltering, vil du også få tilgang til maler og støttemateriell. Målet er at du skal bli trygg nok til å fasilitere Google Design Sprint 2.0 på egen arbeidsplass. Kursinnhold: Metoder og teknikker for å forstå og bruke Google Design Sprint Hvordan fasilitere en digital Google Design Sprint 2.0 på fire dager Hvordan bruke Miro som praktisk prosessverktøy Hva som skal til for å lage konseptideer til nye produkter, tjenester og prosesser Hvordan lage og bruke storyboard effektivt for å konseptualisere ideer Lage prototyper klare til brukertesting Hvordan du gjennomfører en god brukertest Alt det praktiske før, under og etter en sprint Google Design Sprint er en effektiv og energigivende måte å jobbe på som gir verdifull læring underveis. Du får i veldig tidlig fase avdekket om konseptet eller idéen er verdt å videreutvikle, samt hva som eventuelt må forbedres eller endres for å møte brukerens behov på best mulig måte. Maks antall deltagere på fasilitatortreningen er 6 personer. Format: Online via Teams og Miro. [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Med innholdsmarkedsføring bruker man tid på å produsere innhold som har en verdi for brukerne, deretter spredning i sosiale medier, på Google og i epost og nyhetsbrev... [+]
  Med Content Marketing, på norsk, innholdsmarkedsføring vil du skape digitalt innhold som har en verdi for brukerne.  Det kan forklares ved at du ikke kun skal fortelle hvor billige møbler du selger, og at de må kjøpes nå, men at du gir tips og gode råd for hvordan stua kan møbleres eller hvordan møblene behandles osv. Du skal kunne lære bort, underholde og informere innenfor ditt fagområde, og dette skal igjen støtte opp om virksomhetens mål, enten det er ren informasjon eller salg av produkter og tjenester. Kursinnhold, Content Marketing: Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev Hva er godt innhold på nettsidene Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier Få bedre organisk synlighet på Google https://igm.no/content-marketing/   [-]
Les mer
1 uke 13 900 kr
16 Apr
17 Sep
https://www.vitaveritas.no/ Velkommen på kurset «Skriv din livshistorie». Det foregår på Birigittasøstrenes kloster - i vakre Farfa i regionen Latzio - i hjertet av Ital... [+]
Kursbeskrivelse: Kurset passer for alle som ønsker hjelp til å skrive sin livshistorie, enten man enda ikke har startet eller er godt i gang. Gjennom en kombinasjon av undervisning og gruppesamtaler får man nyttige verktøy, slik at man blir i stand til å fullføre prosjektet sitt. Kurset passer også for dem som har gått på et av våre kurs i Norge tidligere. Det blir undervisning i to økter pr. dag. Prisen inkluderer to daglige undervisningsøkter (totalt ca. 20 timer), måltider (frokost, lunsj, middag, vin mm.) og overnatting, samt transport fra/til Roma (Fiumicino) til/fra klosteret. Deltakerne bestiller – og betaler – flyreisen selv. Kursholder er Anette Holt Bratsberg. Hun har 17 års erfaring innenfor livshistorieformidling og har skrevet over hundre livshistorier. PRAKTISKE OPPLYSNINGER: De deilige måltidene som serveres på klosteret er basert på lokale ingredienser – valgt i tråd med årstidene – og lokale viner. Ettersom det ofte er slik at kursdeltakerne ønsker å utvide oppholdet med noen dager i Roma eller andre nærliggende steder, bestiller (og betaler) deltakerne selv flybilletter til/fra Roma. Det er tilbud om gratis busstransport fra og til flyplassen på ankomst- og avreisedagen. Klosteret har installert heis. BETALINGSBETINGELSER:  Pris: kr. 13 900,- for opphold i enkeltrom. Du blir bedt om å betale et depositum på kr. 3 000.- samtidig med at du melder deg på kurset. Dette er en bindende andel av den totale betalingen, og beløpet tilbakebetales ikke dersom du senere avbestiller kurset. Resten av beløpet forfaller til betaling 60 dager før kursstart. Dette er en bindende betaling, og må søkes refundert via din egen reiseforsikring dersom du skulle bli forhindret i å reise pga. sykdom eller skade. Innen dette tidspunktet kan du melde deg av uten videre kostnader, men får da ikke returnert depositumet. Depositumet tilbakebetales selvsagt hvis vi skulle se oss nødt til å avlyse kurset. Vi sørger for transport til og fra flyplassen på ankomst- og avreisedagen, men om en force majeure-situasjon oppstår, dekker vi ikke erstatning for tapt transport til klosteret ved ankomst eller tapt flybillett ved avreise. Også dette må søkes dekket via egen reiseforsikring.     [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
2 dager 6 500 kr
Illustrator videregående er et 2-dagers kurs som lærer deg å beherske Illustrator slik at du kan lage dine egne mønstre, pensler og grafiske stiler, så du kan visual... [+]
Bli med på to dager med kreativ bruk av Illustrator. Her vil du få en fordypning i dine oppgaver i Illustrator. Lær deg alle skjulte funksjoner og slipp løs kreativiteten. Vi jobber med mange eksempler og du kan gjerne også jobbe med ditt eget materiell. Kurset er som workshop, så her er det mye å lære. Hvorfor ta dette kurset: Du vil lære konkrete tegne- og designoppgaver Du vil lære effektive arbeidsmetoder som gir deg flere kreative muligheter og løsninger Du vil lære å tilpasse programmet til ditt eget behov Du vil arbeide mer effektivt Forhåndskunnskap: Illustrator grunnkurs eller tilsvarende kunnskap Dette lærer du: Bruke Illustrator kreativt Masker og sammensatte baner Effekter og grafiske stiler Lage egne mønstre og pensler 3D-effekter Symboler Praktiske oppgaver Perspektivtegning [-]
Les mer