Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Vikna 2 dager 16 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2, 3.2, 4.2 og praktisk prøve. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1., praktisk modul og praktisk prøve. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte kurssted.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Modul 4.2 Praktisk kjøreopplæring med avsluttende praktisk prøve  Bestått praktisk prøve gir grunnlag for utstedelse av kompetansebevis for Truck T1 og T4.  Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Vikna 3 dager 6 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2 og 3.2. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte modul 2.2.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Etter å ha gjennomført modul 1.1, modul 2.2 og modul 3.2 skal deltaker også gjennomføre modul 4.2 samt praktisk prøve for å få utstedt truck sertifikatet. Modul 4.2 kan gjennomføres med en fadderordning i bedrift (20 timer kjøring) eller i regi av sertifisert opplæringsvirksomhet (14 timer). Vi har et eget 2 dagers kurs som kan gjennomføres for modul 4.2. Kurset starter rett etter at modul 3.2 er ferdigstilt. Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 7 350 kr
Kurset er myntet på virksomheter og bransjer hvor det kreves opplæringstid på 40 timer. Det gis grundig innføring i de viktigste temaer innenfor HMS-arbeid, slik at man e... [+]
Kurset gir en grundig innføring i de viktigste temaer innen HMS-arbeid, hvilke roller de enkelte aktører innen HMS-arbeid har i en virksomhet samt gir deltakerne kunnskap til å kunne være en aktiv bidragsyter på en god måte i virksomhetens HMS-arbeid.   Kurset er delt i tre deler. 3 dager teori hos oss, 1 dag praktisk oppgave i din bedrift, 1 dag hos oss for å presentere oppgaven som er gjennomført. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 349 kr
Velkommen til kurset «Facebook: for bedrifter». Dette kurset er utviklet av Espen Faugstad og er perfekt for alle som ønsker å lære hvordan man kan bruke Facebook til å m... [+]
Delta i kurset «Facebook: for Bedrifter» og lær hvordan du effektivt kan markedsføre din bedrift eller merkevare på Facebook. Ledet av den erfarne kursholderen Espen Faugstad, er dette kurset ideelt for både nybegynnere og de med litt erfaring på Facebook. Få innsikt i hvordan du kan utnytte denne kraftige plattformen for å øke din virksomhets rekkevidde og engasjement. Kurset begynner med det grunnleggende om hvordan du oppretter og konfigurerer en Facebook-side. Du vil lære strategier for å tiltrekke publikum, engasjere følgere, og øke rekkevidden gjennom målrettede annonser. Vi vil også dykke inn i hvordan du effektivt publiserer innlegg, samhandler i kommentarfeltet, og bruker Facebooks avanserte funksjoner som Meta Business Suite, Facebook Messenger, og Facebook Live. Med dette kurset vil du tilegne deg kunnskapen og ferdighetene som trengs for å markedsføre din bedrift på Facebook på en effektiv måte. Bli med Espen Faugstad på denne reisen og ta steget mot å mestre Facebook-markedsføring for din bedrift.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Opprette en Facebook-side Kapittel 3: Få et større publikum Kapittel 4: Hvordan publisere innlegg Kapittel 5: Avanserte funksjoner Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 49 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 5 dager 20 200
10 Mar
Du lærer å arbeide med det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet i egen virksomhet. [+]
Hva lærer du? Prinsipper for organisering og ledelse av HMS-arbeidet Kravene som gjelder for organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø i lovverket Hva som kjennetegner helsefremmende arbeidsplasser og helsefremmende ledelse Hvilke faktorer i arbeidsmiljøet som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Risikofaktorer i forhold til organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Ulike metoder for å kartlegge det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Anerkjente metoder for ivaretakelse og videreutvikling av det organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Hvilke faktorer som er viktige ved utvikling av god sikkerhetskultur Hva får du igjen for kurset? Du blir tryggere i din rolle som HMS-leder, og kan bidra til at det systematiske HMS-arbeidet også omfatter organisatoriske og psykososiale forhold Du blir kjent med faktorer som kan bidra til å utvikle en god sikkerhetskultur Du kan bidra til å utvikle et helsefremmende arbeidsmiljø ved å formidle hvilke faktorer som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet, og hvordan anerkjente metoder kan benyttes for å styrke arbeidet Du kan veilede arbeidsgivere og ansatte i det systematiske HMS-arbeidet og i utvikling av god sikkerhetskultur Du kan planlegge, legge til rette for og gjennomføre risikovurderinger av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til at relevante risikoreduserende tiltak blir implementert Du kan ta initiativ til kartlegging av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til oppfølging og igangsetting av kunnskapsbaserte tiltak på bakgrunn av resultater fra kartlegging Du kan foreslå tiltak og bruk av relevant metodikk for å håndtere utfordrende situasjoner i arbeidsmiljøet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer. [-]
Les mer
4 dager 15 500 kr
Nemko godkjent plastsveisekurs: Tråd og ekstrudersveisekurs [+]
Kursets innhold:•Materiallære•Identifikasjon av plast•Primær og sekundærbearbeiding av plast•Sveiseteori•Praktisk bruk av sveiseutstyr•Standarder / akseptkriterier / mottakskontroll•HMS•Retningslinjer for visuell bedømmelse av sveis/havarianalyse   [-]
Les mer
3 dager 14 900 kr
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organiza... [+]
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organizations ensure if the investments are done in the right change initiatives and implementing them correctly. This is achieved by: Prioritizing the programs and projects in terms of their contribution to the organization’s strategic objectives and overall level of risk. Managing the programs and projects consistently to ensure efficient and effective delivery. Maximizing the benefit by providing the greatest return from the investment made. Audience: Those aimed at those involved in a range of formal and informal portfolio management roles encompassing investment decision making, project and program delivery, and benefits realization. Those involved in the selection and delivery of business change initiatives. Experienced portfolio managers, managing large and complex portfolios of change initiatives. Members of portfolio offices and senior managers (e.g., financial managers, quality managers)  involved in setting strategic goals and giving direction to the organization’s portfolio of changes. Roles: Members of Management Boards Directors of Change Senior Responsible Owners (SROs) Portfolio, program, project, business change and benefits managers Business case writers Project appraisers Learning Objectives:Individuals certified at the MoP Foundation level will have demonstrated their understanding of: Define the scope and objectives of portfolio management and how it differs from program and project management. List the benefits of applying portfolio management. Explain the context it operates in. List the principles successful portfolio management is based on. List the different approaches to implement MoP. List the factors to maintain progress and how to assess the success of portfolio management. State the purpose and key content of the major portfolio documents. Define the scope of key portfolio management roles. Individuals certified at the MoP Practitioner level will have demonstrated their understanding of: Defining the business case to get senior management approval for portfolio management. Planning the implementation of portfolio management. Selecting and adapting MoP principles, practices, and techniques to suit different organizational environments. Evaluating examples of MoP information including documents and role descriptions. Analyzing the solutions adopted in relation to a given scenario. Prerequisites: There are no formal prerequisites. However, candidates are required to have passed the MoP Foundation exam in order to be certified at the Practitioner level. Course Materials:Participants receive a copy of the classroom presentation material and the handbook, which contains reference materials. It is mandatory for participants to have the official Management of Portfolios (MoP) Book. Examination:   Foundation Exam Practitioner Exam   Exam fee is NOK 2.500,- + VAT The Foundation exam is in closed book format. The exam consists of 50 multiple choice questions. A minimum score of 50% is required to pass the exam. The exam lasts 40 minutes. Additional time may be given for certain handicaps, and if the exam is not available in the candidate’s native language. Identification is required.   Exam fee is NOK 3.400,- + VAT  The practitioner exam is in open book format. The exam consists of 8 objective type questions with 10 marks available per question. 40 marks or 50% passing rate is required to pass the exam (out of 80 available). The exam lasts 180 minutes. Additional time may be given for certain handicaps and if the exam is not available in the native language. Identification is required.   Bouvet delivers the MOP® courses in collaboration with ITPreneurs   The MoP Approved Licensed Affiliate logo is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer