Nordland
Du har valgt: Andøy
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Andøy )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Sentrum 1 dag 5 250 kr
08 May
13 Nov
– med mulighet for sertifisering som samspillsleder. [+]
I samarbeid med Marstrand. Medlemsrabatt for medlemmer av Norges bygg- og eiendomsforening. Samspill som gjennomføringsmodell kan gi optimaliserte løsninger, bedre kontroll, økt verdi og godt samarbeid – forutsatt at man tar ut potensialet. Når man designer en gjennomføringsmodell for samspill, kreves det en helhetlig forståelse for alle dimensjonene av samspill – det er ikke tilstrekkelig med kontraktforståelse. Videre, det holder ikke å designe en god modell, den må settes ut i live i prosjektet. Sertifiseringen består av 3 kursmoduler.  Alle kursene er selvstendige og uavhengige kurs. Kursene kan også tas enkeltvis og uten sertifisering og man mottar kursbevis etter hvert kurs og et sertifiseringsbevis etter bestått eksamen. KURS 1:Samspill som gjennomføringsmodell1 dag KURS 2:Kultur, team og ledelse1 dag KURS 3:Samspillkontrakter2 dager   Marstrand er Norges første og eneste aktør som sertifiserer samspillsledere. Ta kontakt på kundeservice@qualitynorway.no for bestilling av pakkepriser og/eller eksamen:Pakkepris kurs 1, 2 og 3 u/eksamen medlem 18.900,-/ikke-medlem 21.000,-Pakkepris kurs 1, 2 og 3 m/eksamen medlem 23.900,-/ikke-medlem 26.000,-Eksamen kr 5000,- [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 4 100 kr
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utfø... [+]
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utføre arbeidet på en sikker og god måte. Kurset skal bidra til at brukerne opplever både kurssituasjonen og jobben etterpå som motiverende og lærerik. Vårt mål er at alle ansatte blir motivert til å utføre en sikker, trygg og god jobb.   Alle som gjennomgår dette kurset vil være tilstrekkelig kvalifisert til å kunne selvstendig utføre de oppdragene som blir planlagte med elektriske installasjoner innenfor eksplosjonsfarlige områder.   Læreingsmål: NEK 420 IEC / NEK EN 60079-10-1 IEC / NEK EN 60079-14 FUSEX FHOSEX ATEX 2014/34/EU ATEX 99/92/EC   Trykk på linken under for å komme til kurset. https://subshoreskolen.thinkific.com/  [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 4 dager 19 200 kr
10 Jun
16 Jun
Du lærer å gjennomføre HMS-revisjoner på en effektiv og virkningsfull måte [+]
Du skal etter kurset: Kjenne til ulike metoder for å overvåke det systematiske HMS-arbeidet i virksomheten Kunne gjennomføre HMS-revisjoner basert på ISO 19011:2018 Være revisjonsleder og revisor i forbindelse med revisjoner av ledelsessystemer og internkontrollsystemer  Hva lærer du: Hvordan gjennomføre revisjoner med bruk av den internasjonalt anerkjente revisjonsmetoden NS-EN ISO-19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer Forskjeller og likheter mellom revisjon i henhold til ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 og forskrift om systematisk HMS-arbeid (Internkontrollforskriften) Alle faser i revisjonsprosessen: Planlegge, utføre, kontrollere og korrigere Om revisjonsfunn, rapportering og oppfølging Hvordan bruke revisjoner i kontinuerlig forbedringsarbeid Revisjonsprinsipper og kompetansekrav til revisor Om etiske retningslinjer og fortrolighet Ulike metoder for systematisk overvåking av internkontrollen Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
4 dager 5 950 kr
Traverskranfører opplæring inneholder en teoridelen og en praksisdel enten ved fadder-opplæring eller med instruktør. [+]
Kursene er inkludert lunsj! Kurs innhold: Kurset består av i alt 40 teoritimer hvor en undervisningstime varer i 45 min: 16 timer teori om traverskran 16 timer om løfteredskap 8 timer om sikkerhet, ansvar og kontroll. I tillegg til teoridelen kommer: 8 timer praktisk bruk mod 3.7 med godkjent instruktør. 16 timer praksis hos opplæringsvirksomhetene eller32 timer praksis hos en fadderbedrift Praktisk informasjon om kurs for traverskraner: Undervisningen er tilpasset de som har lese- og skrivevansker.   Pris teori del Kr. 5.950,- ink stroppekurs G11. Prisene er inkludert lunsj! Kurset vil bli holdt i våre lokaler i Fyllingsdalen Er det noe du lurer på, ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 32 32 94 eller 450 444 33 eller fyll ut vårt kontaktskjema. [-]
Les mer
Webinar + nettkurs 10 timer 8 300 kr
Velkommen til web-basert sertifisering i Lean Yellow belt! Vi vil gjennomføre med bruk av webinar + hjemmeoppgaver. Ved påmelding registrerer du en epostadresse og til de... [+]
Velkommen til web-basert sertifisering i Lean Yellow belt! Vi vil gjennomføre med bruk av webinar + hjemmeoppgaver. Kurset har samme omfang og faglige nivå som tradisjonelle klasseromskurs. Aktive digitale arbeidsoppgaver med støtte fra vårt omfangsrike videobibliotek i Kaizen™ Online gjør dette til et produkt, vi både er stolte av og trygge på, at vil gi deg det du trenger for å starte klatre på Lean-modenhetsstigen. Ved påmelding registrerer du en epostadresse og til denne sender vi en link til webinaret i Teams. Webinarene vil inneholde presentasjoner og muligheter for spørsmål underveis. Vi vil i tillegg legge inn korte pauser slik at gjennomføringen oppleves aktiv og levende. I etterkant sender vi en link til eksamen – og du vil oppnå et ettertraktet sertifikat fra Kaizen Institute. På KAIZEN INTISTUTES Digitale Yellow Belt vil du få en innføring i Lean Best Practice, KAIZEN™ metodikken – utviklet gjennom 75 år av Toyota og senere av Kaizen Institute Consulting Group siden 1985. Du vil få en helhetlig forståelse for Lean og hvordan du kommer i gang med lean/kontinuerlig forbedring i ditt eget område. Vår internasjonale Yellow Belt sertifisering vil gjøre at du vil styrke din kompetanse, CV og stilling både i din virksomhet og på arbeidsmarkedet. INNHOLD • Hva er Lean: Opprinnelse, historikk, grunnleggende filosofi • Innføring i Lean Best Practice, KAIZEN™ metodikken • Hva skiller Lean fra tradisjonelle metoder og ledelsesfilosofier • Forståelse av verdiskapende og ikke verdiskapende arbeid (tidstyver og sløsing) • Hvilke resultater kan Lean gi din virksomhet og ditt område? • Innføring i grunnleggende Lean-metoder og beste praksis for daglig forbedring (Daily KAIZEN™) – som; visuell styring, 5S, standardisering, PDCA mm. • Hvordan analysere og forbedre en verdistrøm/prosess: Verdistrømsanalyse og Value Stream Design-prosessen   I denne spesielle tiden ønsker vi å gi de mange arbeidsledige/permitterte en mulighet til å tilegne seg læring som vil gjøre dem bedre rustet for framtidige arbeidsmuligheter, når vi etter hvert kommer gjennom krisen. Vi tilbyr derfor en kursrabatt på 30 % til dere som for tiden er uten jobb. Vi stoler på dere og så lenge det oppgis i påmeldingen, trekker vi fra rabatten automatisk.   What do you want to do ? New mailCopy     What do you want to do ? New mailCopy     What do you want to do ? New mailCopy   [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Windows 10. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "... [+]
Jobb smart og effektivt! - Windows 10 fungerer på tvers av ulike enheter som datamaskiner, nettbrett og mobiltelefoner. - Microsoft-kontoen synkroniserer innstillinger mellom enheter med Windows 10. - Låseskjerm ved pålogging. - Passord, PIN-kode, bildepassord, fingeravtrykks- eller ansiktsgjenkjenning brukes ved pålogging. - Oppstart direkte til skrivebordet. - Nettbrettmodus gjør det enklere og mer intuitivt å bruke Windows 10 med berøringsenheter. - Startmenyen er endelig tilbake i både en bedre og utvidet form. - En mengde apper følger med som standard på startmenyen. - Forbedret søk etter apper, filer og innstillinger på datamaskinen og OneDrive. - Opptil fire vinduer kan vises på skjermen samtidig, avhengig av skjermoppløsningen. - Oppgavevisning gjør det raskt å bytte mellom åpne vinduer. - Flere uavhengige virtuelle skrivebord kan opprettes i oppgavevisning. - Hurtigtilgang i Filutforsker gjør det enkelt å navigere blant filer og mapper. - Ekstra lagringsplass på skytjenesten OneDrive for dokumenter, bilder og andre filer. - OneDrive er nå integrert i Filutforsker, noe som forenkler filbehandlingen. - Windows Store inneholder et bredt utvalg av apper, spill, musikk, filmer og TV-programmer. - Microsoft Edge er den nye nettleseren fra Microsoft. - Nettnotater gjør det mulig å legge til notater, skrive, tegne og utheve tekst direkte på nettsider. - Office-mobilapper kan lastes ned og brukes gratis på nettbrett og mobiltelefoner med Windows 10. - Innstillinger i Windows 10 er forenklet og oppfrisket med et nytt intuitivt utseende. - Hurtighandlinger gir øyeblikkelig tilgang til de innstillingene og appene du bruker mest. - Oppdateringer i Windows 10 blir lastet ned og installert automatisk. Innholdsfortegnelse: BLI KJENT MED WINDOWS 10 Windows 10 Microsoft-konto Starte Windows 10 Nettbrettmodus Berøringsskjerm Berøringstastatur Startmenyen Oppgavelinjen Søk Avslutte Windows 10 SKRIVEBORDET Håndtere vinduer Forankre vinduer Bytte mellom vinduer Flere skrivebord Filutforsker OneDrive Filbehandling ARBEIDE MED APPER Windows Store Microsoft Edge Office-mobilapper INNSTILLINGER Innstillinger Hurtighandlinger Kontrollpanelet Bakgrunn Farger Låseskjerm Temaer Enheter Strøm og hvilemodus Kontoen din Påloggingsalternativer Synkroniser innstillingene Windows Update Gjenoppretting Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester:Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Hobøl 1 dag 2 950 kr
08 May
05 Jun
12 Aug
Norges tøffeste varme arbeider kurs får du på If Sikkerhetssenter! Vi holder deltakerne engasjerte gjennom en spennende kursdag på eget sikkerhetssenter, der det er gøy å... [+]
På If Sikkerhetssenter får du et varme arbeider kurs helt utenom det vanlige!  Det blir demonstrasjoner i auditoriet på vår egen brannscene, fullskala branner, slokking med sprinkleranlegg, gasseksplosjoner og slokking av større branner i gass og væske.  Vanskelig å holde seg våken en hel dag med powerpoint? Da burde du ta turen til Hobøl, så får du litt opplevelser med på kjøpet. Med varme arbeider forstås arbeider hvor det benyttes maskiner og utstyr som genererer gnister og varme som kan føre til brann. Varme arbeider omfatter bruk av åpen flamme, varmlufts-, sveise-, skjære- og/ellr slipeutstyr. Målsetting: Gjennom realistisk og kvalitetsmessig opplæring ønsker If Sikkerhetssenter å skape trygghet hos de som utfører varme arbeider, og redusere risikoen for uønskede hendelser. If Sikkerhetssenter tilbyr også å avholde sertifiseringskurset på bedriften. Her er forenklede praktiske øvelser også med. Innholdet i kurset er lagt opp som en kombinasjon av teori, praktiske øvelser og demonstrasjoner med avsluttende eksamen. Kurset inneholdet bl.a.: Brannteori Lover og forskrifter Faremomenter ved varme arbeider, sikkerhetstiltak før, under og etter avsluttet arbeid. Kursmateriell og eksamen leveres på norsk, engelsk og polsk. Hovedmål for opplæringen i varme arbeider:Etter å ha gjennomført opplæringen i brannvern ved utførelse av varme arbeider skal utøveren ha den kompetansen som er nødvendig for å utøve varme arbeider på en ansvarlig og risikobevisst måte. Utøveren skal ha de kunnskaper og den risikoforståelse som er nødvendig for å utføre varme arbeidet på en måte som er:- mest mulig brannsikker - tar hensyn til helse, miljø og sikkerhet- i samsvar med gjeldende regelverk Utøveren skal tilegne seg forståelse for:- sertifiseringsordningen for brannvern ved utførelse av varme arbeider- gjeldende regelverk med hovedvekt på sikkerhetsforskriften for varme arbeider- brann- og slokketeori- risiko og farer ved utførelse av varme arbeider- praktisk slokking Kurset er lagt opp som en kombinasjon av teori, praktiske øvelser og demonstrasjoner med avsluttende eksamen. Kurset gir deltakerne kunnskap om de kravene som ligger i myndighetenes- og forsikringsselskapenes forskrifter og vilkår. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 690 kr
Er innboksen din et stort kaos? Bruker du mye tid på e-post? Vi viser deg hvordan du kan jobbe smart med innkommende og utgående kommunikasjon. [+]
Er innboksen din et stort kaos? Bruker du mye tid på e-post? Vi viser deg hvordan du kan jobbe smart med innkommende og utgående kommunikasjon. Webinaret varer i 2 timer og består av to økter à 45 min. Etter hver økt er det 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 min pause.  Webinaret kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt kun for din bedrift.   Kursinnhold:   Muligheter rundt e-post Alternativer og innstillinger for e-post Følge opp sendt e-post Automatisk håndtering av e-post ved hjelp av Hurtigtrinn og Regle   Søk og sortering Effektiv bruk av søk Søkemapper for hyppige og «komplekse» søk Visningsinnstillinger for å få fokus på det viktigste   Gjenbruk Lage maler for faste e-poster Opprette hurtigdeler for å kunne sette inn relevant innhold Bruk av distribusjonslister (grupper)   3 gode grunner til å delta 1. Se hvilke muligheter som er tilgjengelig knyttet til e-post 2. Du lærer å automatisere prosessering av e-post med regler og hurtigtrinn 3. Få tips til å bruke søk og søkemapper på en effektiv måte   [-]
Les mer