Hordaland
Du har valgt: Odda
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Odda )
 

Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og ... [+]
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og måleverktøy Innføring i Tool Chest Innføring i Markeringslisten Innføring i Studio [-]
Les mer
4 500 kr
Kurset passer for: aktivitører, assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, helsefagarbeidere, hjelpepleiere, hjelpeverger, lærere, miljøarbeidere, omsorgsarbeidere, pårøren... [+]
  Målrettet miljøarbeid Målrettet miljøarbeid er betegnelsen på en arbeidsprosess som starter med at det samles informasjon om mottakeren og de ressursene som finnes tilgjengelig. Denne informasjonen brukes til å formulere mål for arbeidet og til å utforme metode. Målvalg og intervensjon dokumenteres underveis slik at utøver har god innsikt i atferdsendring hos mottaker. Mål for kurset: Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for målrettet miljøarbeid og heve deltakers kompetanse til å yte godt faglig arbeid gjennom strukturert tilrettelegging og målrettet miljøarbeid. Målgruppe: Aktivitører, assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, helsefagarbeidere, hjelpepleiere, hjelpeverger, lærere, miljøarbeidere, omsorgsarbeidere, pårørende, spesialpedagoger, støttekontakter, sykepleiere og vernepleiere. Kursets innhold: Hva er miljøbehandling, og hvilke problemer og personer er det aktuelt for? Analyse av atferd Aktiv / passiv behandling, positiv og negativ forsterkning av atferd Forebygge problematferd Å akseptere problematferd Opplæring i ferdigheter Betydning av relasjoner Valg av mål Evaluering av tiltak Lovverket og etiske problemstillinger   Litteratur: Miljøbehandling ISBN 9788205448629, Børge Holden, Gyldendal 1. utg. 2. opplag 2018.   Kursbevis: Kursbevis blir delt ut til de som har minst 75 % tilstedeværelse på kurset.   Betaling: Fagforeninger har stipendordninger for sine medlemmer.  Undersøk om du har mulighet til å få dekket kursavgiften eller deler av den. Kursavgiften kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.         [-]
Les mer
2 800 kr
Etter gjennomgått kurs skal deltakerne ha de nødvendige kunnskaper Arbeidsmiljøloven krever av ledere, slik at de kan utøve sine verv på en tilfredsstillende måte. [+]
MålsettingEtter gjennomgått kurs skal deltakerne ha de nødvendige kunnskaper Arbeidsmiljøloven krever av ledere, slik at de kan utøve sine verv på en tilfredsstillende måte. EmnelisteArbeidsmiljøloven / Forskrifter Systematisk helse-, miljø og sikkerhetsarbeid Vernearbeidet Arbeidsgivers plikter Arbeidstakers rett og plikt til medvirkning Verneombudets funksjon og oppgaver Arbeidsmiljøutvalgets funksjon og oppgaver Bedriftshelsetjenestens funksjon Arbeidsmiljøfaktorer Arbeidsmiljø og arbeidsrelasjoner Inkluderende arbeidsliv Psykososiale arbeidsmiljø Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid AvslutningsprøveTeoretisk prøveKompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator.Sertifikat kan bli utstedt om det ønskes. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 4 200 kr
Kurset gir en innføring i hvordan man kan lage flotte presentasjoner som kommuniserer med mottakeren. Kurset legger vekt på målet med presentasjonen, utformingen og le... [+]
Kursinstruktør   Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinstruktør   Jonny Austad Jonny Austad er utdannet som Adjunkt og har jobbet som lærer og instruktør siden 1989. Han har dessuten jobbet mye med support og drifting av nettverk og vet som oftest hva som er vanlige problemer ute i bedriftene. Han var den første Datakort-læreren i landet (høsten 1997), og har Office-pakken med spesielt Excel som sitt hjertebarn. Jonny er en meget hyggelig og utadvendt person som elsker å undervise med smarte løsninger på problemer samt vise smarte tips og triks i de ulike programmene. Kursinnhold Bruker du mye tid i PowerPoint på å få gjort enkle arbeidsoppgaver? Er det vanskelig å velge riktige farger og bakgrunner? Ønsker du å få fremhevet budskapet ditt men vet ikke hvordan? Er det vanskelig å lage diagrammer og tabeller? Drukner budskapet ditt i animasjoner og overgangseffekter? Bekymrer du deg for det tekniske når du skal holde en presentasjon? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære PowerPoint fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. På kun 1 dag vil du mestre de vanligste arbeidsoppgavene i PowerPoint. Du lærer gode rutinerog hurtigtastene du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne lage alt fra enkle til mer avansertepresentasjoner og vil føle deg trygg på at det er du som kontrollerer PowerPoint og ikke omvendt! Du lærer også hvordan du skal bruke PowerPoint når du skal holde en presentasjon. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års PowerPoint erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på PowerPoint-kurs allerede i dag og sikre deg plass! Bli kjent med PowerPoint: Oppstart Åpning Visninger Navigering Lagring og lukking Utforming:Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder TemaTekst: Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Maler Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Topptekst og bunntekst Bilder og objekter: Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Import av objekter Tegning: Koblingslinjer Formatering av objekter WordArt SmartArt Diagram: Utforming av diagram Diagramtyper Organisasjonskart: Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller:Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Rad/høyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift: Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Eksport av lysbilder til Word Lysbildeframvisning: Animasjoner Lysbildesortering Overgangseffekter Lysbildeframvisning Framvisning uavhengig av PowerPoint     [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 4 990 kr
Dette kurset vil styrke din kompetanse innenfor renhold. Innholdet i kurset tar hensyn til kravene i læreplanen og kan også brukes av de som vil gå videre og ta fagbrev f... [+]
Innhold: Renhold – et viktig fag og yrke Samhandling på arbeidsplassen Kontakten med kunder Personlig hygiene Smittekilder Smittestoffer Overføring av smitte Renholdshygiene Kroppen Risikovurdering Verneutstyr Avfall Utstyr Metoder Vask og stell av utstyr Renholdsmidler Rengjøringsmidler og skuremidler Dosering Vedlikeholdsmidler Renholdsmidler og HMS Maskiner og bruk Gulvmaskiner Støv- og vannsugere Tepperensemaskiner Andre maskiner Oversikt over overflater Oversikt over metaller Vedlikehold av inventar og metaller Oversikt over overflater på innredning, inventar, vegger og tak Vedlikehold av harde og halvharde gulv Rense tekstile møbler, gardiner og gulv Vaske og etterbehandle tekstiler Inkludert i kurset er boken Renhold – grunnmoduler fra forlaget Yrkeslitteratur. Boken er mye brukt i opplæringen av kandidater som ønsker å ta fagbrev renholdsoperatør.  Forfatter Else Liv Hagesæther har i mer enn 30 år arbeidet som rådgiver i renhold. Hun har vært spesielt opptatt av å heve renholdernes status, bedre utstyret og utvikle lettere metoder i renhold. Hele denne tiden har hun også vært en produktiv lærebokforfatter, og er fortsatt fast bidragsyter til aviser/nett når det kommer til spørsmål om renhold i hjemmene. For arbeidet sitt har hun mottatt flere priser og utmerkelser. Du bestemmer selv når du ønsker å jobbe i kurset. Leksjonene består av tekst, bilder, figurer, etc. og hvert kapittel avsluttes med et sett oppgaver. Din faglærer vil komme med tilbakemeldinger underveis, og vil være tilgjengelig for spørsmål. Kurset avsluttes med en multiple choice avsluttende prøve. Når alle leksjonene er gjennomført og oppgavene bestått får man tilgang til et elektronisk kompetansebevis. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 9 960 kr
På forespørsel
Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester.... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: 5 større øvingsoppgaver skal være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan IKT kan påvirke undervisningssituasjonen- kjenner til hva et LMS er og hvordan det kan brukes pedagogisk- kan redegjøre for hvordan digitale tester kan brukes i vurdering, både formativt og summativt- kan utforme gode digitale tester med spørsmål av høy faglig og konstruksjonsteknisk kvalitet- kan analysere kvaliteten på en digital test- kan planlegge IKT-baserte læringsaktiviteter som setter studenten i sentrum- kan planlegge, utvikle og gjennomføre et helhetlig undervisningsopplegg som gjør bruk av IKT FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive en blogg over tid og bruke den til refleksjon om egen undervisningspraksis- kan kommentere andres blogger- kan lage digitale tester med et variert spekter av spørsmålstyper og kan bruke bilder, lyd og video som stimuli i spørsmål- behersker avansert funksjonalitet i et testverktøy og kan utnytte dette kreativt til å skape nye læringssituasjoner- behersker ulike Web 2.0-baserte verktøy og tjenester- kan produsere små faglige videosnutter og inkludere på en blogg GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på bruk av IKT i både planleggingsfasen, læringsaktiviteter, vurdering og etterarbeid- er bevisst på forholdet mellom vurdering, læringsmål og læringsaktiviteter- kan sette digitale tester inn i en større pedagogisk og didaktisk sammenheng- kan forvalte digitale tester og spørsmål over tid og tilrettelegge for gjenbruk- kan beskrive og formidle gode undervisningsopplegg til andre med ulike digitale medier- kan sette teknologi og IKT inn i en pedagogisk og didaktisk sammenheng og knytte opp til anerkjente teorier og modeller- er bevisst på hvordan innføring av IKT og ny teknologi kan føre til endringer for læring, vurdering og undervisningspraksis- er klar over etiske forhold ved bruk av IKT i læring Innhold:Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester. Bruk av Web 2.0 i undervisningen. Produksjon og gjenbruk av digitale læringsressurser. Videoproduksjon.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag IKT i læring 9960,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 500 kr
Kampanjepriser i mai! Få 25% rabatt på prisen. Lær hvordan du kan identifisere, analysere og håndtere prosjektusikkerheter, enten de er positive (muligheter) eller negati... [+]
I mai får du 25% rabatt på alle våre e-læringskurs!(Prisen du ser på denne siden er normalpris, før rabatten er trukket fra)Bruk koden Mai23 når du bestiller på nettsiden vår holteacademy.no    Et av de viktigste kompetanseområdene innen prosjektstyring er usikkerhetsstyring. Prosjekter medfører – i kraft av å være unike – usikkerhet. God styring av usikkerhet øker sannsynligheten for å nå prosjektmålene innenfor de definerte rammene. Det handler om å forstå et prosjekt og dets omgivelser for å kunne fatte gode beslutninger. Usikkerhet (både risiko og muligheter) påvirker mål, ytelse, tid og kostnader i prosjektet. Resultater fra usikkerhetsanalyser er en sentral del av det styrings- og beslutningsunderlaget ved prosjektets faseoverganger. Det gjelder å identifisere, analysere og gjøre de nødvendige tiltak for å utnytte muligheter og redusere risiko gjennom hele prosjektet. Det kan du gjøre ved hjelp av kvalitativ og/eller kvantitativ usikkerhetsstyring. I dette kurset blir du kjent med begge metoder.   Innhold i kurset • Generelt om usikkerhet og usikkerhetsanalyser• Identifikasjon av usikkerhet• Kvalitative metoder• Kvantitative metoder• Håndtering av usikkerhet• Kontroll, overvåkning og styring av usikkerhet     [-]
Les mer