Markedsføringskurs
Du har valgt: PR - Mediestrategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 år
Antallet PR-jobber vil øke i årene som kommer. Da trengs det faglig dyktige og samfunnsengasjerte kommunikasjonsfolk. [+]
Gå til studiesiden De fleste store og mellomstore bedrifter, offentlige virksomheter og ideelle organisasjoner har kommunikasjonsmedarbeidere. Stadig flere kommunikasjonsfolk sitter også i toppledelsen for ulike organisasjoner i privat og offentlig sektor. Høyskolen Kristiania tilbyr det mest komplette bachelorstudiet i PR, som gir deg metodekunnskaper, praktisk erfaring og faglig innsikt. Det gjør at du skiller deg ut på arbeidsmarkedet. Bachelor i PR og samfunnspåvirkning er et spennende og levende studium for deg som er opptatt av mennesker, kommunikasjon og det som skjer i samfunnet. Studiet krever mye, men gir desto mer igjen for den samfunnsinteresserte student.   Hva lærer du? Underveis i studiet får du en innføring i ulike journalistiske verktøy og vil blant annet skrive intervjuer, reportasjer, referat, notiser og kommentarer. Du får kunnskap om det norske medielandskapet, måten mediene fungerer på, måten journalister jobber på, og grunnen til at journalister og redaktører prioriterer som de gjør. Videre vil du lære å skrive pressemeldinger, kronikker og debattinnlegg som får frem din sak på best mulig vis. Intervjutrening inngår også i den praktiske delen av studiet, samt trening i argumentasjon, debatteknikk og formidling. På studiet blir du kjent med det norske politiske systemet og vil forstå hvordan politiske beslutninger tas, og hva slags påvirkningsmuligheter som finnes i politiske prosesser. Slik lærer du å se prosessene bak det offentlige spillet og får de ferdighetene du trenger for å kunne jobbe med dem.   Politikk og PR På studiet blir du kjent med det norske politiske systemet og vil forstå hvordan politiske beslutninger tas, og hva slags påvirkningsmuligheter som finnes i politiske prosesser. Slik lærer du å se prosessene bak det offentlige spillet og får de ferdighetene du trenger for å kunne jobbe med dem.   Undervisningsopplegg Praksisplass, utveksling eller spesialisering Undervisningen bygger på den nyeste forskningsbaserte kunnskapen om kommunikasjon og blir ledet av forelesere med lang erfaring fra praktisk kommunikasjonsarbeid. Koblingen mellom teori og praksis er tydelig gjennom hele studiet. Flere av foreleserne jobber med kunder og prosjekter ved siden av undervisningen og tar med seg kunnskapen inn i klasserommet. I ditt andre studieår får du mulighet for praksisopphold hos en arbeidsgiver, utveksling eller spesialisering i et valgfritt markedsfaglig emne. Beliggenheten vår midt i Oslo sentrum gjør kontakten med næringslivet enkel, og vi inviterer hele tiden inn gjesteforelesere som presenterer ferske eksempler. Ved å løse oppgaver for eksterne oppdragsgivere som en del av undervisningen får du best mulig erfaring med å lage kampanjer i praksis.   Videre studier Når du er ferdig med din  Bachelor i PR og samfunnspåvirkning har du muligheten til å søke deg videre og ta en  mastergrad.   Karrieremuligheter Med en Bachelor i PR og samfunnspåvirkning kan du jobbe som både kommunikasjons- og informasjonsrådgiver i privat og offentlig sektor. Det finnes også mange muligheter hos forskjellige kommunikasjonshus og mer spesialiserte byråer som driver med medie- og myndighetskontakt, informasjon og krisehåndtering.   Utveksling I løpet av bachelorløpet ditt har du muligheten til å søke om utveksling i utlandet. [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Dette er kurset som gir deg kunnskap, råd og praktisk veiledning om hvordan du bør gå frem for å drive PR på nett og skape positiv omtale av deg og din virksomhet. [+]
Det er i den daglige samtalen med andre mennesker at kjennskap, holdninger og preferanser formes. Derfor er det ofte nær sammenheng mellom medieomtale og din virksomhets suksess. I dette kurset lærer du å påvirke presseomtale og omdømme med digitale virkemidler. Kurset dekker blant annet: Introduksjon til digital PR Hva er forskjellen på egne, betalte og fortjente medier? Hvordan tenke som en journalist? Hvem skal stå i fokus: Deg selv, journalisten eller publikum? Hva skaper omtale? Hvilke kriterier bruker mediene for å vurdere en sak? Hvordan lage en god pressemelding. Er all omtale god omtale? Det digitale medielandskapet Hvordan har nettet skapt nye muligheter for omtale? Hva slags nye muligheter er det egentlig snakk om? Hva kreves for å kunne gripe disse nye mulighetene? Slik utformer du ditt budskap Hva kjennetegner et effektivt budskap? Hvilke ulike typer budskap kan du bruke? Hvilke trinn bør du gjennom for å forme et effektivt budskap? Slik sprer du budskapet ditt Hvordan pakker du inn budskapet ditt på best mulig måte? Hvilke kanaler er mest effektive for å nå ut? Hvordan måler du effekten av arbeidet du har gjort? Kursleder : [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.