Markedsføringskurs
Søkemotoroptimalisering - SEO
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 treff ( i Oslo ) i Søkemotoroptimalisering - SEO
 

Nettkurs 2 timer 349 kr
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere s... [+]
Dette omfattende kurset om Søkemotoroptimalisering (SEO) gir deg den nødvendige kunnskapen og ferdighetene for å øke synligheten til en eller flere nettsider på internett. Kurset vil hjelpe deg med å oppnå høyere rangering i organisk søk på søkemotorer. Kursets instruktør, Espen Faugstad, vil veilede deg gjennom alle aspekter av effektiv søkemotoroptimalisering. I begynnelsen av kurset vil du lære hvordan faktorer som relevans, autoritet og nettsidearkitektur påvirker synligheten til en nettside. Deretter vil du dykke inn i hvordan du finner, analyserer og implementerer nye søkeord. Du vil også forstå hva slags innhold som er nødvendig for å oppnå høy rangering. Videre vil du utforske hvordan nettsidens hastighet, struktur og navigasjon påvirker rangeringen. Til slutt vil du lære hvordan inngående, interne og utgående lenker påvirker synligheten til en nettside.   Kursinnhold: Kapittel 1: Kom i gang Kapittel 2: Søkeord Kapittel 3: Innhold Kapittel 4: Arkitektur Kapittel 5: Autoritet Kapittel 6: Avslutning   Varighet: 1 time og 27 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Vår tjeneste fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier, der våre kunder betaler en fast månedspris for tilgang til alle kursene vi har tilgjengelig. Vi har opplevd betydelig vekst de siste årene, med over 30 000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling engasjerende, spennende og tilgjengelig for alle, og vi har støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Twitter, YouTube, blogg etc. [+]
Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Lær hvordan du skal få en strategisk kommunikasjon på Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat. Du kan sjelden være like god overalt hele tiden. Hvem er kundene dine og hvor møter du dem? Er Instagram eller Facebook din beste salgskanal, og hva skal du i tilfelle gjøre der? Kurset passer for alle som skal jobbe med sosiale kanaler. Kursinnhold, sosiale medier: Bruken av de ulike kanalene Hvordan sosiale medier fungerer som virkemiddel for å skape dialog og relasjoner Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler Hvordan overvåke ulike kanaler og følge med på ditt omdømme Hvilke kanaler skal du satse på? Hvordan kommunisere du i de ulike kanalene? I kurset bruker vi mest tid på Facebook, men ikke i Facebook sitt annonsesystem. Her blir det kun en kort gjennomgang. Skal du ha kurs i Facebook-annonser er det kurset Facebook-annonser og Photoshop. Kurset er praktisk lagt opp, du får innspill til din kommunikasjon i sosiale medier.   https://igm.no/sosiale-medier/ [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 349 kr
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til ... [+]
Bli en ekspert i lokal SEO (lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering) med kurset "Lokasjonsorientert Søkemotoroptimalisering", ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Dette kurset fokuserer på å forbedre synligheten til din nettside fra et lokalt perspektiv, noe som er avgjørende for bedrifter som ønsker å tiltrekke seg kunder lokalt. Du vil lære hva som skiller lokal SEO fra tradisjonell SEO, og hvordan søkemotorer som Google fungerer for å bestemme hvilke resultater som vises basert på lokasjon. Kurset vil dekke opprettelsen av en Google Min Bedrift-konto, faktorer som påvirker lokal ranking, og hvordan du analyserer og velger effektive søkeord for din målgruppe. Kurset gir også innsikt i hvordan du optimaliserer en nettside for lokal SEO, gjør nettsiden mer brukervennlig, og bruker strukturert data for å forbedre synligheten. Du vil også lære om viktigheten av inngående, interne og utgående lenker for å bygge autoritet og forbedre ranking. Ved kursets slutt vil du ha den kunnskapen og ferdighetene som kreves for å forbedre din lokale søkemotoroptimalisering betydelig.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Google Min bedrift Kapittel 3: Målgruppe Kapittel 4: Søkeord Kapittel 5: Innhold Kapittel 6: Brukervennlighet Kapittel 7: Strukturert data Kapittel 8: Autoritet Kapittel 9: Avslutning   Varighet: 3 timer og 59 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer