Salg
Du har valgt: Buskerud
Nullstill
Filter
Ferdig

-

25 treff ( i Buskerud ) i Salg
 

2 dager 50 000 kr
Kurs i salgsstrategi er et praktisk rettet strategikurs hvor vi jobber med å utarbeide konkrete strategier for å skape de beste resultatene. [+]
Økning i salgsresultater krever en endring i måten selgerne opptrer på, enten ved å øke aktiviteten, bli bedre i møte med kunden eller gå mot de riktige kundene. Kurset er praktisk rettet og workshopbasert kurs hvor man i fellesskap identifiserer de faktorer som er avgjørende for aktivitet ut mot kundene og setter sammen en fremgangsmåte / salgsstrategi som gir resultater.   Deltakerne får gjennom de to dagene en god oversikt over hvordan en moderne salgsprosess ser ut, hvordan de kan jobbe ut mot kundene sine og en tydelig salgsstrategi som de selv har vært med på å utforme.   Salg i 2017 er vesentlig annerledes enn salg var for kun få år siden, måten kundene ønsker å forholde seg til partnere på, måten de ønsker å kjøpe på og hva de aksepterer har endret seg vesentlig! Kurset tar høyde for disse endringene og rettes mot å gi deltakerne både prosessforståelse og oppdatert kunnskap i tillegg til anvendelige verktøy for å møte kundene allerede neste dag. Kursinnhold og temaer: Kundereisen - La oss finne ut hvordan kundene ønsker å kjøpe Salgsteknikk - Manipulasjon eller god kommunikasjon? introduksjon til teknikker og metoder. Workshop:Salgsstrategi - hvor finner vi kundene, hvilke kriterier leter vi etter, hvordan tar vi kontakt   Om kursholder Eric Løe: Eric Løe er CEO / Senior Business Advisor i Nordic Management Institute AS og har tidligere jobbet for selskaper som LADEGAARD Norge AS, Nokas, Telenor og Flytoget. Som populær salgstrener og foredragsholder med tung erfaring fra consulting og over 10 års ledererfaring hjelper Eric kundene våre med strategi, organisasjons-og forretningsutvikling, lederutvikling og omstilling. Eric har ledet store og omfattende endringsprosesser og utviklingsprosjekter med stor suksess, men best kjent er han kanskje gjennom sine inspirerende foredrag om kundereisen, ledelse og salgsteknikk.   Om Nordic Management Institute AS: Vi er et Norsk konsulentselskap med globalt perspektiv, som leverer tjenester innen blant annet strategi, lederutvikling, forretningsutvikling og organisasjonsutvikling. Vårt verdiforslag er å gi kundene våre effektive verktøy for å øke egen konkurransekraft. Vi samler de nyeste tanker, teorier og metoder for å gi kundene våre de ferskeste og mest aktuelle verktøy for å kunne lykkes. Vi har både kjente brands og lokale småbedrifter på kundelisten, men felles for dem alle er at de har vår fulle oppmerksomhet og støtte i de utfordringer som de i hverdagen møter. [-]
Les mer
6 semester 26 400 kr
Bachelor i markedsføring gir deg en utdanning som er aktuell både i dagens og morgendagens jobbmarked. Du lærer å bruke de verktøy du trenger for å utvikle dine egenskape... [+]
Markedsføring er et sammensatt fag, som bygger på elementer fra økonomi, psykologi, sosiologi og kultur- og kommunikasjonsfag. Vår bachelor i markedsføring er spesielt fokusert mot markedet og kundene - slik at du kan utvikle produkter og tjenester som kunden trenger   Det er markedsførerne som skaffer bedriften inntekter - de har nøkkelroller i alt fra utviklingen av nye produkter og tjenester til oppfølging av lojale kunder. Markedsføring handler om å skape en forskjell mellom dine og konkurrentenes tilbud, på en måte som oppleves verdifull for kunden. Vår bachelor i markedsføring er spesielt fokusert mot markedet og kundene - slik at du kan utvikle produkter og tjenester som kunden trenger, påvirke dem gjennom reklame og personlige virkemidler og lære å utvikle gode relasjoner. Med en bachelor i markedsføring skal du se deg selv som en markedsaktør som kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg. Både gjennom reklame og personlige virkemidler, men også ved at du lærer å utvikle gode relasjoner. Du skal nærme deg nye problemstillinger systematisk– og basere tiltak på analyser av relevant informasjon. I tillegg skal du utvikle deg til å bli en bevisst markedsfører for både næringslivet, kulturlivet og frivillige organisasjoner. Gjennom studiet skal du tilegne deg respekt for forbrukeren, utvikle en sunn, kritisk og etisk holdning til markedsføring, og bli bevisst ansvaret som følger med evnen til å påvirke andre og opptre etisk.     Hva blir jeg? Med en bachelor i markedsføring kan du jobbe med salg i de fleste bransjer. Noen av våre tidligere studenter jobber i dag også med analyse, prosjektledelse, key account management og event management.     Hva gjør du etter endt studie? Videre studierVår utdanning gjør deg godt rustet til en mastergrad i Norge eller utlandet.   JobbmuligheterAlle typer bedrifter og organisasjoner som trenger å opprettholde eller forbedre sin egen lønnsomhet gjennom å etablere relasjoner og vedlikeholde langvarige kundeforhold.   Eksempler på arbeidsoppgaver du er kvalifisert til å utføre:• Markeds- og salgsledelse• Markeds-, salgs-, informasjons- eller kommunikasjonsansvar• Team-, personal- og prosjektledelse• Serviceledelse og kundeansvar• Key Account Management (KAM)   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer 17 800 kr
Har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsmedarbeider det rette for deg! Jobber du med salg i butikk, netthandel elle... [+]
  Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.  Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for teori til fagbrev kurs for praksiskandidater hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10 500,-. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har blant annet Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om dine muligheter. MEDLEM I LO? KONTAKT OSS FOR TILBUD.       [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 80 timer 17 800 kr
Dette kurset vil gå i virtuelt klasserom, Teams. Her kan du ta kurset i din egen stue, uansett hvor du bor i landet! Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og... [+]
    Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter      Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.            [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 12 500 kr
Nettkurs i Salgsfaget er en enkel og rask måte å forberede seg til eksamen på. [+]
Dette nettkurset er delt opp i fem moduler. Den består av: Bedriften Produkt, pris og markedsføring Salg- og service Oppgaveskriving Oppsummering og den avsluttende innsendingsoppgaven Praksis gir dere et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp på en slik måte at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammen satt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendingsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging fra nettveileder. Kurset har et omfang på ca 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digitale ferdigheter. I tillegg må du påregne tid til egenstudie. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering. Pensum tar utgangspunkt i Salgsfaget VG3. Boken kan du kjøpe på: http://yrkeslitteratur.no [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 6 timer 7 900 kr
Legendarisk kundeservice lærer ledere og virksomhetens kundeservicemedarbeidere hvordan de konsekvent skal levere eksepsjonell kundeservice som vil gi kunder som kommer t... [+]
NÅR SKRØT NOEN SIST AV DEN GODE SERVICEN DIN?   Ved hvert møte med kunder, har du mulighet til å enten bygge lojalitet eller miste en kunde. Mens de fleste virksomheter anerkjenner den kritiske verdien av kundeservice for suksess, er det fremdeles uvanlig å motta bra kundeservice.   -Ca 90% av kunder begynner å gjøre forretninger med konkurrenter hvis de opplever dårlig kundeservice. -Det er 6-7 ganger mer kostbart å tiltrekke seg en ny kunde enn å beholde en eksisterende kunde.   Verdien av god kundeservice Hvis du ikke har kunder, har du ikke en virksomhet. Bedrifter som leverer god kundeservice vet at deres medarbeidere—og den relasjonen de bygger med kundene— er virksomhetens viktigste fordel. Ved å bygge en bedriftskultur rettet mot kundeservice, bemyndiggjør de sine medarbeidere til å ta eierskap i å løse kundenes problemstillinger. Denne servicementaliteten dyrker forbedringer og reduserer kostnader, noe som resulterer i økt kundelojalitet og til slutt salg.   Basert på mange års forskning og erfaringer med organisasjoner som prioriterer kundeservice, er Legendarisk kundeservice et raskt, interaktivt program utviklet for å hjelpe ledere og ansatte til å tilpasse seg en servicefokusert visjon, verdier og atferd for bedre å betjene kundene dine i hver samhandling. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på salg. Har du liten eller ingen erfaring fra før? Da kan dette kurset være noe for deg som ønsker å jobbe med salg. Dette kurset gir deg en ... [+]
    Innholdet i kurset:   Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg  Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Avslutning/oppsummering av kurset      Etter endt kurs skal kursdeltaker ha økt sin kompetanse på hvordan handelssektoren og ulike interesseorganisasjoner kunne se og forstå kundens behov fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder ha grunnleggende kompetanse om lover innen salgsarbeid ha innsikt i de 5 p'er ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage ha fått kunnskap om hvordan salgsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i en salgsbedrift           Omfang: 40 timer klasseromsundervisning i virtuelt klasserom. Tirsdager fra kl 17-21 i 10 uker. Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Kurset er for deg som har liten eller ingen erfaring fra før innen salg. Er du i en situasjon der du trenger å finne deg et nytt yrke, eller har et ønske om å prøve noe n... [+]
Emne 1: Introduksjon og organisering av sektoren  Emne 2: Lovverk i det norske arbeidslivet   Emne 3: Lovverk/regler/føringer relatert til yrket/praksisen   Emne 4: Etikk/yrkesetikk    Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten   Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg   Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg   Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker   Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring   Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset     Omfang 40 timer (10 økter a 4 timer)  [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på salg. Dette kurset gir deg en introduksjon til salgyrket, og du får innsikt i ulike deler av det å jobbe innen førstelinjetjenesten. [+]
  Innholdet i kurset: Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg  Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Avslutning/oppsummering av kurset      Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på hvordan handelssektoren og ulike interesseorganisasjoner L2 - kunne se og forstå kundens behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder L4 - ha grunnleggende kompetanse om lover innen salgsarbeid L5 - ha innsikt i de 5 p'er L6 - ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan salgsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i en salgsbedrift     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.   Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
2 dager 6 900 kr
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? På dette kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. [+]
Ønsker du å forbedre dine ferdigheter innen salg? Ønsker du tilgang til virkningsfulle verktøy som gjør det enklere å møte kundene og lede til salg, der kundene og du er fornøyd med salgsprosess og resultat? På kurset får du tilgang til – og får trene på – de mest nyttige og virkningsfulle salgsverktøyene. Nytte for deg: Du kan tilrettelegge salgsprosesser med kunden i sentrum Du kan øke effektiviteten i salgsprosessene Fornøyde kunder Høyere resultat Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. På dette kurset får du trene på konkrete salgsprosesser basert på state-of-the-art metoder innen salg, som DISC/Thomas PPA og SPIN, kombinert med verktøy hentet fra et rammeverk med nøkkelfaktorer for kommunikasjon og utvikling, definert i kommunikologi.  Muligheter etter kurset En viktig del av kurset er å bevisstgjøre uutnyttet potensiale og videre utviklingsmuligheter. Kurset er relatert til en rekke korte workshops med fordypning og spesifikk trening etter behov: effektive møter, presentasjonsteknikk, konstruktive tilbakemeldinger, medarbeiderveiledning, forhandling, salg, planlegging og oppfølging av prosjekter og aktiviteter. Kursleder med erfaring og engasjement Tom Isaksen Tom Isaksen har bred akademisk utdanning og er MBA. Han har variert ledererfaring, blant annet som HR-ansvarlig og medlem av toppledergruppen i et selskap med 1 500 ansatte. Totalt har han over 25 års erfaring innen områder som; markedsføring og salg, endringsledelse, kompetanseutvikling, innovasjon og forretningsutvikling. Han har trent/coachet over 2 500 mennesker i Norge og utlandet innen: kommunikasjon og salg, endringsledelse og målstyring i bedrifter som: Telenor, Dnb, Manpower, Forbrukerombudet, Sandvika Storsenter m.fl. Tom har en tilleggsutdanning i kommunikologi og er sertifisert på advanced level. Meld deg på via skjema, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2 deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Praktisk kurs om forhandlingsstrategi for alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. [+]
Forhandlingsteknikk i praksis - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver.   Kurset kan også leveres som bedriftsinternt kurs, både nettbasert og fysisk oppmøte. Ta kontakt på post@styreforeningen.no, for å få oppgitt pris for din bedrift.   Dette er et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, med praktiske eksempler, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold. Kurset rundes av med en gjennomgang forskjellige forhandlingsstiler, og råd og tips knyttet til forhandlinger.   Alle forhandler, og mange forhandler hver eneste dag, gjerne uten at de er klar over det selv. I tillegg til grunnleggende kunnskap om viktige begreper innen forhandling, hva som påvirker oss, gode strategiske verktøy og kunnskap om forhandlingsstiler, skal kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» gi deltakerne en langt større bevissthet om når en faktisk er i en forhandlingssituasjon.   Kurset tar utgangspunkt i at vi alle er forskjellige, noen er utadvendte, tøffe og trygge i forhandlingssituasjoner, mens andre er av den mer analytiske, stille og varsomme typen. «Forhandlingsteknikk i praksis» gir alle den nødvendige kompetansen til å bedre resultatene knyttet til forhandlinger i fremtiden.   Kursets formål: Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger.   Kursinnhold: Hva er en forhandling?   Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill? Hverdagsforhandlinger Forhandlingsstrategi Verktøyet «8-stegsmodellen» Verktøy- MAL – skjema for interessekartlegging Faktorer som påvirker oss til å si «ja» Hersketeknikker med praktiske eksempler 5 grunnleggende forhandlingsstiler Forankring av pris Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger   Målgruppe: Kurset er rettet mot alle som er involvert i forhandlinger, enten de er knyttet opp mot styre og ledelse, prosjektadministrasjon, salg, innkjøp, økonomi og finans eller andre fagområder.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
28 May
28 May
10 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk [+]
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk [-]
Les mer
7 timer 3 500 kr
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Meld deg på via skjema, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2 deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 3 500 kr
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kund... [+]
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kunde skal bli mottakelig for dine ideer og synspunkter, som jo ofte er forskjellig fra dine. Der det ikke er tillit, eller det ikke er fullstendig etablert, vil kjøperen forbli skeptisk, kanskje mistenksom, og sannsynligvis ser han etter andre leverandører, løsninger eller produkter. Uten tillit, må du konkurrere om funksjoner og pris … og atter funksjoner og pris - sammen med alle andre.   Dette kurset er utformet for å utvikle selgere fra det grunnleggende 'vis-fortell-selg', til den viktige kompetansen til en rådgivende selger, der det er fokus på å identifisere og tilfredsstille kundenes reelle behov. Du vil lære å være en effektiv lytter, slik at du er i stand til å identifisere og reagere på kjøpssignaler, overvinne innvendinger og lykkes med flere salgsmuligheter.   Typiske læringsutbytte Forstå viktigheten av empati Etablere tillit, og hvordan vedlikeholde den Etablere felles plattform og taktfullt imøtegå innvendinger Effektive forberedelser og planlegging Sette seg personlig mål [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Dette salgskurset lærer deg verktøyene som gir deg ja fra flere kunder. Kurset passer for alle, men er spesielt rettet mot deg som er daglig leder. [+]
Kurs i moderne salg med Helge Bharat Johnsen. Det er ikke bare selgere som må kunne salg. Alle i bedriften må forstå betydningen av salg, og hvordan de selv kan bidra til salg. Derfor passer dette kurset for alle i en bedrift. Dessverre er det slik at mange har en mytisk oppfatning av salg som noe mindreverdig. Klisjeer om den sleipe bruktbilselgeren, den invaderende støvsugerselgeren og den upassende telefonselgeren dukker fort opp i en samtale om salg. Men moderne salg fungerer ikke slik. Er du daglig leder, er det viktig at du forstår moderne salg, slik at du kan utvikle en bedrift med en sterk og stolt salgskultur. Etter å ha tatt dette kurset vil du være godt rustet til nettopp det. Du vil bli kjent med de grunnleggende prinsippene i moderne salg, slik at du er i stand til å etablere og evaluere salgsprosesser i din egen bedrift.   Introduksjon Hva er salg egentlig? Uten salg stopper bedriften opp Bli komfortabel med salg En salgsprosess designet for suksess Hva selger du? Hvem selger du til? Hvorfor selger du akkurat det du gjør? Prospektering Første kontakt med kunden Kvalifisering - avdekke behov Presentasjon av løsningen din Slik håndtere du innvendinger Når du skal close salget Be alltid om nye referanser Trene, repetere og justere Typiske feil du gjør som selger Oppsummering   Forstå hva du faktisk selger Forstå hvem kundene dine er Avdekke kundebehov Utvikle prospekter Hvordan ta første kontakt Hvordan håndtere innvendinger Hvordan trene, repetere og justere   [-]
Les mer