Salg
Oslo
Du har valgt: Frogner
Nullstill
Filter
Ferdig

-

30 treff ( i Frogner ) i Salg
 

Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Praktisk kurs om forhandlingsstrategi for alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. [+]
Forhandlingsteknikk i praksis - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver.   Kurset kan også leveres som bedriftsinternt kurs, både nettbasert og fysisk oppmøte. Ta kontakt på post@styreforeningen.no, for å få oppgitt pris for din bedrift.   Dette er et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, med praktiske eksempler, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold. Kurset rundes av med en gjennomgang forskjellige forhandlingsstiler, og råd og tips knyttet til forhandlinger.   Alle forhandler, og mange forhandler hver eneste dag, gjerne uten at de er klar over det selv. I tillegg til grunnleggende kunnskap om viktige begreper innen forhandling, hva som påvirker oss, gode strategiske verktøy og kunnskap om forhandlingsstiler, skal kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» gi deltakerne en langt større bevissthet om når en faktisk er i en forhandlingssituasjon.   Kurset tar utgangspunkt i at vi alle er forskjellige, noen er utadvendte, tøffe og trygge i forhandlingssituasjoner, mens andre er av den mer analytiske, stille og varsomme typen. «Forhandlingsteknikk i praksis» gir alle den nødvendige kompetansen til å bedre resultatene knyttet til forhandlinger i fremtiden.   Kursets formål: Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger.   Kursinnhold: Hva er en forhandling?   Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill? Hverdagsforhandlinger Forhandlingsstrategi Verktøyet «8-stegsmodellen» Verktøy- MAL – skjema for interessekartlegging Faktorer som påvirker oss til å si «ja» Hersketeknikker med praktiske eksempler 5 grunnleggende forhandlingsstiler Forankring av pris Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger   Målgruppe: Kurset er rettet mot alle som er involvert i forhandlinger, enten de er knyttet opp mot styre og ledelse, prosjektadministrasjon, salg, innkjøp, økonomi og finans eller andre fagområder.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
28 May
28 May
10 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk [+]
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Kurset er for deg som har liten eller ingen erfaring fra før innen salg. Er du i en situasjon der du trenger å finne deg et nytt yrke, eller har et ønske om å prøve noe n... [+]
Emne 1: Introduksjon og organisering av sektoren  Emne 2: Lovverk i det norske arbeidslivet   Emne 3: Lovverk/regler/føringer relatert til yrket/praksisen   Emne 4: Etikk/yrkesetikk    Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten   Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg   Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg   Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker   Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring   Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset     Omfang 40 timer (10 økter a 4 timer)  [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer 17 800 kr
Har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsmedarbeider det rette for deg! Jobber du med salg i butikk, netthandel elle... [+]
  Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.  Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for teori til fagbrev kurs for praksiskandidater hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10 500,-. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har blant annet Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om dine muligheter. MEDLEM I LO? KONTAKT OSS FOR TILBUD.       [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 80 timer 17 800 kr
Dette kurset vil gå i virtuelt klasserom, Teams. Her kan du ta kurset i din egen stue, uansett hvor du bor i landet! Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og... [+]
    Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter      Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.            [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på salg. Har du liten eller ingen erfaring fra før? Da kan dette kurset være noe for deg som ønsker å jobbe med salg. Dette kurset gir deg en ... [+]
    Innholdet i kurset:   Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg  Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Avslutning/oppsummering av kurset      Etter endt kurs skal kursdeltaker ha økt sin kompetanse på hvordan handelssektoren og ulike interesseorganisasjoner kunne se og forstå kundens behov fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder ha grunnleggende kompetanse om lover innen salgsarbeid ha innsikt i de 5 p'er ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage ha fått kunnskap om hvordan salgsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i en salgsbedrift           Omfang: 40 timer klasseromsundervisning i virtuelt klasserom. Tirsdager fra kl 17-21 i 10 uker. Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god medarbeider på salg. Dette kurset gir deg en introduksjon til salgyrket, og du får innsikt i ulike deler av det å jobbe innen førstelinjetjenesten. [+]
  Innholdet i kurset: Emne 1: Introduksjon  Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet  Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen  Emne 4 : Etikk/yrkesetikk   Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten  Emne 6: Fagspesifikt tema - De 5 p'er i salg  Emne 7: Fagspesifikt tema - Ulike typer salg  Emne 8: Fagspesifikt tema - Produktets vareflyt og alt som påvirker  Emne 9: Fagspesifikt tema - Markedsføring  Emne 10: Avslutning/oppsummering av kurset      Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på hvordan handelssektoren og ulike interesseorganisasjoner L2 - kunne se og forstå kundens behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med kunder L4 - ha grunnleggende kompetanse om lover innen salgsarbeid L5 - ha innsikt i de 5 p'er L6 - ha økt kompetanse på hvordan markedsføring påvirker salg og budsjett L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan salgsbedrifter er organisert og se helheten i det økonomiske i en salgsbedrift     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.   Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget. Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger. Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 3 500 kr
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kund... [+]
Rådgivende salg er en viktig ferdighet å ha i dagens marked, fordi det er grunnlaget for å etablere tillit hos en kunde. Tillit er viktig for at en kunde skal bli mottakelig for dine ideer og synspunkter, som jo ofte er forskjellig fra dine. Der det ikke er tillit, eller det ikke er fullstendig etablert, vil kjøperen forbli skeptisk, kanskje mistenksom, og sannsynligvis ser han etter andre leverandører, løsninger eller produkter. Uten tillit, må du konkurrere om funksjoner og pris … og atter funksjoner og pris - sammen med alle andre.   Dette kurset er utformet for å utvikle selgere fra det grunnleggende 'vis-fortell-selg', til den viktige kompetansen til en rådgivende selger, der det er fokus på å identifisere og tilfredsstille kundenes reelle behov. Du vil lære å være en effektiv lytter, slik at du er i stand til å identifisere og reagere på kjøpssignaler, overvinne innvendinger og lykkes med flere salgsmuligheter.   Typiske læringsutbytte Forstå viktigheten av empati Etablere tillit, og hvordan vedlikeholde den Etablere felles plattform og taktfullt imøtegå innvendinger Effektive forberedelser og planlegging Sette seg personlig mål [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 6 timer 7 900 kr
Legendarisk kundeservice lærer ledere og virksomhetens kundeservicemedarbeidere hvordan de konsekvent skal levere eksepsjonell kundeservice som vil gi kunder som kommer t... [+]
NÅR SKRØT NOEN SIST AV DEN GODE SERVICEN DIN?   Ved hvert møte med kunder, har du mulighet til å enten bygge lojalitet eller miste en kunde. Mens de fleste virksomheter anerkjenner den kritiske verdien av kundeservice for suksess, er det fremdeles uvanlig å motta bra kundeservice.   -Ca 90% av kunder begynner å gjøre forretninger med konkurrenter hvis de opplever dårlig kundeservice. -Det er 6-7 ganger mer kostbart å tiltrekke seg en ny kunde enn å beholde en eksisterende kunde.   Verdien av god kundeservice Hvis du ikke har kunder, har du ikke en virksomhet. Bedrifter som leverer god kundeservice vet at deres medarbeidere—og den relasjonen de bygger med kundene— er virksomhetens viktigste fordel. Ved å bygge en bedriftskultur rettet mot kundeservice, bemyndiggjør de sine medarbeidere til å ta eierskap i å løse kundenes problemstillinger. Denne servicementaliteten dyrker forbedringer og reduserer kostnader, noe som resulterer i økt kundelojalitet og til slutt salg.   Basert på mange års forskning og erfaringer med organisasjoner som prioriterer kundeservice, er Legendarisk kundeservice et raskt, interaktivt program utviklet for å hjelpe ledere og ansatte til å tilpasse seg en servicefokusert visjon, verdier og atferd for bedre å betjene kundene dine i hver samhandling. [-]
Les mer
2 dager 14 995 kr
En interaktiv workshop der du jobber praktisk med ulike forhandlingser. Kurset gir deg en MBA-sertifisering i forhandlingsteknikk. [+]
Teknas kurs i forhandlingsteknikk gir deg kompetanse for å sikre din virksomhet de beste avtalene og kontraktene. Målgruppe:Kurset er utviklet for alle som vil bli bedre til å forhandle, og til å skaffe seg de beste avtalene. Læringsutbytte:Etter å ha gjennomført kurs i forhandlingsteknikk, blir du sertifisert og mottar kursbevis fra Scandinavian Center for Edinburgh Business School. Kurset ledes av to kursledere. Kurset får svært gode evalueringer og er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Sentrale temaer: Hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling Håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere Hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Hva kreves for å få de beste avtalene, selv i tøffe tider Kurset veksler mellom teori og praktiske øvelser. Du får en unik mulighet til å trene og blir coachet på reelle forhandlingssituasjoner. Du knytter også nyttige kontakter med de andre deltakerne på kurset. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du kan selv velge om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk. Det er kun 30 plasser på kurset, og erfaringsmessig blir plassene raskt fylt opp. [-]
Les mer
8 timer 3 500 kr
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. [+]
A skilfully designed course which combines core theory with practical tips and exercises to improve your negotiation skills. We explore some of the main “Do’s and Don’t’s” in negotiations, along with some valuable tips and techniques for effective influencing and persuasion. We also explore some key communication skills with proven value in negotiations. There will also be the chance to be part of a real-time negotiation case, carefully facilitated and observed. This course gives you the chance to become a much more effective and confident negotiator. Delivered by a very experienced British communication and performance coach*, drawing on over 30 years experience in business law, theatre, broadcasting and management consulting.   The Course is led by SAUL CAMBRIDGE MA PgDip. Saul is a very experienced British coach, now based in Norway and a Partner at communications experts, Ergo Ego AS. He has a Masters in Law from Cambridge University, leading to a successful 10-year career as a corporate lawyer, where he became Partner and Head of Corporate in a major UK law firm. He then made a career switch, via The Bristol Old Vic Theatre School in England, into professional acting, mostly in theatre. His coaching career also started at this time and now covers most of his work. He also has a Postgraduate Diploma in Broadcast Journalism, leading to live on-air work with BBC Radio in England. It all adds up to over 30 years colourful experience, every element supporting his work as an expert communication and performance coach.   ** This Course needs a minimum of 8 participants. If a postponement is necessary due to low numbers, we will of course offer you the next available Course. [-]
Les mer
5 timer 4 500 kr
Hvordan utvikle de viktigste kundeforholdene? [+]
Å miste viktige kunder er både kostbart og irriterende, og det koster å finne nye. Kundeutvikling er derfor en helt vesentlig kunnskap for alle seriøse leverandører. Vi i Fjeldstad & Partners arrangerer nå et helt nytt seminar i kundeutvikling, hvor du får en innføring i beste praksis for alle som har ansvar for å vedlikeholde og utvikle kundeforhold. Noe av det du lærer: Noen utvikler kunder fra et kontraktsomfang til det dobbelte, der andre sliter med å vedlikeholde det opprinnelige omfanget. Hva er nøkkelen? Hvordan bygge relasjoner strukturert, og sikre at konkurrentene ikke stjeler våre viktigste kunder? Relationship reset: Hvordan «resette» relasjoner som enten har stagnert eller ikke fungerer optimalt Lær å avdekke hvorfor kunden avsluttet avtalen med sin tidligere leverandør  De tre nøklene til behovsforståelse Seminaret passer for alle som har med kundeoppfølging å gjøre, og som er ansvarlig for å bygge og vedlikeholde en portefølje.Vi tar for seg litt andre teknikker enn et «klassisk» Account Manager/Key Account Manager seminar. Om dagen: Seminaret holdes med mye energi, en rekke eksempler fra det daglige, og er designet for deg som vil forstå hva som fungerer i praksis. Stoffet er basert på salgserfaring og kundeutvikling i Norge og internasjonalt i over 30 år.  [-]
Les mer
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
7 timer 5 500 kr
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet ditt er bra, men tidspunktet passer ikke», eller «forslaget ditt er fint, men kan du gi oss noen flere alternativer?». Eller det sedvanlige «du ligger for høyt i pris». Har du hørt dette før? Dette er innvendinger alle som jobber med salg møter, men hvordan snu det?  Eller enda bedre, hvordan sørge for at innvendingene ikke dukker opp i det hele tatt? Nøkkelen er å ta bedre kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 400 personer som jobber med salg har deltatt på seminaret siden 2015. Programmet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med B2B salg i over 20 år i over 30 land.  På seminaret gjennomgår vi ni konkrete prinsipper for effektiv closing. Som hvordan starten av salgsprosessen, og ikke slutten - er avgjørende. Hvordan vi unngår eller håndterer innvendinger, unngår utsettelser, og hvordan vi minimerer sannsynligheten for at kunden krangler på pris. Vi lærer å stille spørsmål som konkurrentene ikke stiller, som gjør at det er vi som forstår kundens behov best. Vi diskuterer med utgangspunkt i det daglige, ikke høytflyvende teorier. Ingen ubehagelige rollespill, men mye dialog, og målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hvordan håndtere innvendinger Smarte spørsmål for å forstå kundens reelle behov Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ De ni prinsippene for effektiv closing er beskrevet i Amund Fjeldstads siste bok – «Vinn salget». Les et utdrag fra boken her: http://www.fjeldstadandpartners.no/nyheter/slaven-kongen/  Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).      Les hva kundene sier om Fjeldstad & Partners her: https://www.fjeldstadandpartners.no/omoss/referanser/  [-]
Les mer
2 dager 12 000 kr
"Den viktigste enkeltfaktoren i formelen for suksess, er vite hvordan man forholder seg til andre mennesker" ! Å lede seg selv. Å lede andre. Å lede teamet. [+]
De beste resultatene oppnås av de selgere som på en naturlig måte oppnår tillitt og god kommunikasjon med kunder som kan være veldig forskjellige fra dem selv. De tilpasser egen selgerstil og velger riktig salgsstrategi gjennom å identifisere kundens kjøperstil. Morgendagens kunder vil forlate de bedriftene som er dårlige på å bygge personlige relasjoner på et profesjonelt niva. Utvikling av salgslederne i sin viktige rolle som leder og coach for selgerne gjennom: å lede seg selv gjennom å forstå sterke sider og begrensninger i egen lederstil å lære å lede andre gjennom å motivere, kommunisere, utvikle og coache på den mest effektive måte i forhold til HVER enkelt selger og selgerteamet som helhet. For å kunne jobbe med bevisstgjøring og utvikling av menneskers relasjonelle ferdigheter, så er man avhengig av å velge seg et begrepsapparat og verktøy som er enkelt å bruke, lett å forstå og effektivt å kommunisere gjennom. Alle disse egenskapene finner du i DISC som modell og begrepsapparat. Dette er med på å forklare årsaken til DISC-modellens store suksess og utbredelse. DISC-modellen er i dag verdens mest kjente og brukte begrepsapparat for å forstå og utvikle de sosiale og relasjonelle ferdighetene hos enkeltmennesker.  Dette er også årsaken til at vi har valgt å bruke DISC-modellen i denne utviklingsprosessen. "Å lede seg selv" Mine styrker — hva er jeg god på.? Mine begrensninger — hva kan jeg bli bedre på ? Min kommunikasjonsstil Hva motiverer deg ? Hva demotiverer deg ? Hvordan samarbeider jeg med andre ? Hvordan oppfattes jeg av mine kolleger ? Hva er min verdi for organisasjonen ? Atferd under press og i konfliktsituasjoner Hva bruker du tiden din til på jobben i dag ? Hva sier stillingsbeskrivelsen ? Hva trives jeg best med på jobben i dag ? Hva trives jeg dårligst med på jobben i dag ? Hva skulle man endret på i din jobbsituasjon i dag for at du skulle kunne gjøre en enda bedre jobb og trives enda bedre? Hva kan du selv gjøre ? Hva kan bedriften gjøre ? Hvordan kan jeg bli mer effektiv og oppnå de ønskede resultater raskere ? Handlingsplan for å lede seg selv   "Å lede andre" Hva er ledelse ? Hva skiller en god leder fra den beste ? Hva er en coach? Er DU en coach? Lederrollen – hvor mye av din tid bruker du på å leder andre ? Hva gjør DEG til en god leder ? Hva er din lederstil ? Hva kan jeg som leder bli bedre på ? Hva motiverer meg i min rolle som leder? Hva demotiverer meg i min rolle som leder? Hvordan kan jeg best utøve ledelse gjennom kunnskap om andres styrker ? Hva er effektiv kommunikasjon ? Hvordan rose? Hvordan korrigere og gi råd ? Hvordan ta beslutninger sammen med andre ? Hvordan delegere ? Hvordan utvikle medarbeiderne ? Hvordan motivere medarbeiderne ? Hvordan løse problemer sammen med andre ? Hvordan tilpasse måten å fordele oppgaver og ansvar på ? Hvorfor oppstår konflikter og hvordan kan jeg som leder være i forkant av dem ? [-]
Les mer