Alle kategorier
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Rogaland )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Asker Stavanger 6 timer 2 550 kr
31 May
12 Nov
18 Dec
Norwegian authorities demand that everyone using personnel lifts must have documented training in the use of lifts. [+]
Norwegian authorities demand that everyone using personnel lifts must have documented training in the use of lifts. It is the employers’ responsibility to provide such training for their employees. (See “Regulations concerning the performance of work” nr. 1357, § 10-2) Learning goals: The course provides knowledge on how to use personnel lifts and raises the awareness of risks and ways to mitigate these. Themes discussed: Law and regulation Operation Types of lifts and their usage Maintenance and control Classification Unwanted incidents and risks The course also includes a practical part where the participants can practice on our lifts. Language: English. (Also available in Norwegian.) Internal for your company: This course can also be delievered as an internal course for your company only. Please contact us for an offer and to check availability. Online course: This course is also available online on Tryggportalen.no Admission requirement: Participants have to be 18 years. Price: 2400,-. Price includes digital diploma and lunch. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 5 dager 20 200
19 Aug
18 Aug
Du lærer hvordan du kan bidra til å sikre optimale inneklimaforhold på arbeidsplasser. [+]
Godt inneklima lønner seg. På arbeidsplasser med et optimalt inneklima øker trivselen og produktiviteten. Koronapandemien har store konsekvenser for samfunnet og næringslivet. Generell kunnskap om biologiske faktorer og spesifikk kunnskap om koronaviruset er viktig for å kunne gjennomføre risikovurderinger. Risikovurderingene vil være grunnlaget for å kunne etablere et optimalt smittevernarbeid i tråd med myndighetenes krav og bransjespesifikke retningslinjer Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å jobbe målrettet og effektivt med risikovurdering og håndtering av inneklima og biologiske faktorer Kunne gi opplæring til ledere og medarbeider om inneklima og biologiske faktorer Bli i stand til å foreslå forebyggende og risikoreduserende tiltak Tilfredsstille myndighetenes krav til risikovurdering og forebyggende arbeid Bidra til et fullt forsvarlig og helsefremmende arbeidsmiljø Kunne stille krav til renholdsmetoder og vurdere kvalitet på utført renhold Kunne foreslå gode løsninger mht. materialvalg i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser Kunne gjennomføre og vurdere risiko relatert til biologiske faktorer i arbeidsmiljøet Kunne bruke Rent Tørt-bygg filosofien i oppfølging av inneklimaforhold i byggeprosjekter Kunne tilpasse smittevernarbeidet til bedriftsspesifikke forhold basert på bransjespesifikke retningslinjer Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
5 dager 20 200
03 Feb
Du lærer hvordan virksomheter kan jobbe systematisk med ytre miljø for å være i samsvar med relevant regelverk. [+]
Hva lærer du? Du lærer hvordan systematisk arbeid med å redusere miljøpåvirkningen kan bidra til en mer bærekraftig utvikling, og at kontinuerlig forbedring av miljøprestasjonen vil bidra til å fremme virksomhetens samfunnsansvar. Hva du får igjen for kurset Du blir i stand til å bistå virksomheter med å redusere kostnader knyttet til avfall og energiforbrukDu blir i stand til å bruke miljøarbeid aktivt for å forbedre omdømmet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
120 timer 27 400 kr
Barne- og ungdomsarbeiderfaget Barne- og ungdomsarbeiderfaget skal bidra til tilrettelegging og gjennomføring av pedagogiske tilbud for barn og unge i alderen 0–18 år. B... [+]
  Opplæringen skal legge til rette for å kunne tilpasse det pedagogiske tilbudet til ulike aldersgrupper, funksjonsnivåer og livssituasjoner. Den skal gi grunnlag for å velge hensiktsmessige arbeidsmåter og stimulere til allsidige aktiviteter og interesse for natur og miljø. Videre skal opplæringen bidra til å utvikle evne til kommunikasjon og samhandling med barn, unge og foresatte. Opplæringen skal også bidra til å utvikle flerkulturell forståelse og fremme likestilling og likeverd. Opplæringen skal legge til rette for varierte arbeidsoppgaver i ulike pedagogiske tilbud for barn og unge. Arbeidet kan foregå på ulike arenaer som barnehager, skoler, SFO og klubbvirksomhet der barn og unge ferdes.   Forkunnskaper: Kurset er tilrettelagt for voksne med allsidig praksis i faget.   Gjennomføring: Kurset er en kveld i uken. Undervisningen foregår i klasserom med faglærere som har engasjement for faget og deltakere fra samme bransje som bidrar til trivsel og læring. Vi benytter digital læringsplattform, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger.     Hovedområdene er etter læreplanen i Barne- og ungdomsarbeiderfaget Vg3: Helsefremmende arbeid Hovedområdet handler om sammenhenger mellom fysisk og psykisk helse og aktiviteter for barn og unge. Videre handler det om ulike læringsaktiviteter som grunnlag for vekst og utvikling. Hovedområdet dekker også hygiene, forebygging av sykdom og førstehjelp. Holdninger til tobakk og rusmidler inngår i hovedområdet, og det gjør også forebygging av mobbing, diskriminering og kriminalitet. Kommunikasjon og samhandling Hovedområdet handler om kommunikasjon og samhandling med barn og unge. Videre handler det om utvikling av barn og unges selvfølelse, identitet og sosiale kompetanse. Gruppeprosesser og konflikthåndtering inngår også. Yrkesutøvelse Hovedområdet handler om ulike typer pedagogiske aktiviteter for barn og unge. Aktiviteter knyttet til kunst og kultur, natur og miljø inngår i hovedområdet. Tilberedning av trygg og sunn mat for barn og unge er også med. Videre inngår relevante regelverk om taushetsplikt og personvern og om universell utforming av produkter og tjenester. Yrkesforståelse og yrkesetikk inngår.   Finansiering Er du medlem i en fagforening og du oppfyller kriteriene, kan du søke om stipend via LOs Utdanningsfond, Fagforbundet eller Handel og Kontor i Norge.   AOF Sør-Rogaland er godkjent for lån og stipend i Statens Lånekasse for utdanning.      Meld deg på kurset nå og du er på vei mot fagbrev.  [-]
Les mer
1 dag 2 890 kr
    Kursinnhold -Teori Innledning - typer lift Prinsipper - oppbygging Sikkerhet - bruk Sikkerhetsutstyr - oppstilling Personløfter i trafikken Uhell - ulykker Klassei... [+]
    Kursinnhold -Teori Innledning - typer lift Prinsipper - oppbygging Sikkerhet - bruk Sikkerhetsutstyr - oppstilling Personløfter i trafikken Uhell - ulykker Klasseinndeling - avsluttende prøve     Hvem krever slik opplæring ? Forskrift om organisering, ledelse og medvikrning. 1355 - Best nr. 701 FORSKRIFT OM UTFØRELSE AV ARBEID -  1357 - BEST NR. 703 For arbeidsutstyr som arbeidsgiver etter risikovurdering finner at krever særlig forsiktighet ved bruk, kan det bare benyttes arbeidstakere som har dokumentert sikkerhetsopplæring. KAPITTEL 10:  §10-1 og § 10-2        Om du ønsker kurs holdt på Engelsk eller Porugisisk/Spansk send oss en mail på: kontakt@mtkskolen.no så ordner vi det raskt!     Er du på jakt etter ett annet kurs, her er hva vi tilbyr   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 750 kr
07 May
04 Jun
18 Jun
Vi utforsker mulighetene med diagrammer i Excel, går gjennom de mest brukte diagramvariantene og utforsker mulighetene. Vi tar også en kort innføring i pivottabeller slik... [+]
Kursinnhold Hva slags data kan brukes som grunnlag for et diagram Stolpediagram Sektordiagram Kombinert diagram Formatering av diagrammer Tips og triks Smarte løsninger Sparkline Hurtiganalyse Bruk av Excels diagrammer i andre Office-programmer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 22 000 kr
This course provides IT Identity and Access Professional, along with IT Security Professional, with the knowledge and skills needed to implement identity management solut... [+]
. This course includes identity content for Azure AD, enterprise application registration, conditional access, identity governance, and other identity tools.   TARGET AUDIENCE This course is for the Identity and Access Administrators who are planning to take the associated certification exam, or who are performing identity and access administration tasks in their day-to-day job. This course would also be helpful to an administrator or engineer that wants to specialize in providing identity solutions and access management systems for Azure-based solutions; playing an integral role in protecting an organization. COURSE OBJECTIVES Implement an identity management solution Implement an authentication and access management solutions Implement access management for apps Plan and implement an identity governancy strategy COURSE CONTENT Module 1: Implement an identity management solution Learn to create and manage your initial Azure Active Directory (Azure AD) implementation and configure the users, groups, and external identities you will use to run your solution. Lessons M1 Implement Initial configuration of Azure AD Create, configure, and manage identities Implement and manage external identities Implement and manage hybrid identity Lab 1a: Manage user roles Lab 1b: Setting tenant-wide properties Lab 1c: Assign licenses to users Lab 1d: Restore or remove deleted users Lab 1e: Add groups in Azure AD Lab 1f: Change group license assignments Lab 1g: Change user license assignments Lab 1h: Configure external collaboration Lab 1i: Add guest users to the directory Lab 1j: Explore dynamic groups After completing module 1, students will be able to: Deploy an initail Azure AD with custom settings Manage both internal and external identities Implement a hybrid identity solution Module 2: Implement an authentication and access management solution Implement and administer your access management using Azure AD. Use MFA, conditional access, and identity protection to manager your identity solution. Lessons M2 Secure Azure AD user with MFA Manage user authentication Plan, implement, and administer conditional access Manage Azure AD identity protection Lab 2a: Enable Azure AD MFA Lab 2b: Configure and deploy self-service password reset (SSPR) Lab 2c: Work with security defaults Lab 2d: Implement conditional access policies, roles, and assignments Lab 2e: Configure authentication session controls Lab 2f: Manage Azure AD smart lockout values Lab 2g: Enable sign-in risk policy Lab 2h: Configure Azure AD MFA authentication registration policy After completing module 2, students will be able to: Configure and manage user authentication including MFA Control access to resources using conditional access Use Azure AD Identity Protection to protect your organization Module 3: Implement access management for Apps Explore how applications can and should be added to your identity and access solution with application registration in Azure AD. Lessons M3 Plan and design the integration of enterprise for SSO Implement and monitor the integration of enterprise apps for SSO Implement app registration Lab 3a: Implement access management for apps Lab 3b: Create a custom role to management app registration Lab 3c: Register an application Lab 3d: Grant tenant-wide admin consent to an application Lab 3e: Add app roles to applications and recieve tokens After completing module 3, students will be able to: Register a new application to your Azure AD Plan and implement SSO for enterprise application Monitor and maintain enterprise applications Module 4: Plan and implement an identity governancy strategy Design and implement identity governance for your identity solution using entitlement, access reviews, privileged access, and monitoring your Azure Active Directory (Azure AD). Lessons M4 Plan and implement entitlement management Plan, implement, and manage access reviews Plan and implement privileged access Monitor and maintain Azure AD Lab 4a: Creat and manage a resource catalog with Azure AD entitlement Lab 4b: Add terms of use acceptance report Lab 4c: Manage the lifecycle of external users with Azure AD identity governance Lab 4d: Create access reviews for groups and apps Lab 4e: Configure PIM for Azure AD roles Lab 4f: Assign Azure AD role in PIM Lab 4g: Assign Azure resource roles in PIM Lab 4h: Connect data from Azure AD to Azure Sentinel After completing module 4, students will be able to: Mange and maintain Azure AD from creation to solution Use access reviews to maintain your Azure AD Grant access to users with entitlement management [-]
Les mer
Nettkurs 3 dager 14 900 kr
Build your skills as a high-performing team member of an Agile Release Train (ART) and learn about the critical role that Scrum Master plays in a SAFe® implementation. T... [+]
  The course covers facilitation of cross-team interactions in support of program execution and relentless improvement. It enhances the Scrum paradigm with an introduction to scalable engineering and DevOps practices, the application of Kanban to facilitate the flow of value, and supporting interactions with architects, product management, and other critical stakeholders in the larger program and enterprise contexts. The course also offers actionable tools for building high-performing teams and explores practical ways of addressing Agile and Scrum anti-patterns in the enterprise.     YOU WILL LEARN TO - Describe Scrum in a SAFe enterprise- Facilitate Scrum events- Facilitate effective Iteration execution- Support effective Program Increment execution- Support relentless improvement- Coach Agile teams for maximum business results- Support DevOps implementation ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPICS COVERED - Introducing Scrum in SAFe- Characterizing the role of the Scrum Master- Experiencing Program Increment planning- Facilitating Iteration execution- Finishing the Program Increment- Coaching the Agile team WHO WILL BENEFIT? This class is intended for people new to the role of Scrum Master, or people wanting to better understand the role and how it fits in a SAFe enterprise, attendees typically include - New of existing Scrum Masters- Team Leads- Release Train Engineers PREREQUISITES All are welcome to attend the course, regardless of experience. However, the following prerequisites are highly recommended for those who intend to take the SAFe® Scrum Master (SSM) certification exam: - Familiarity with Agile concepts and principles- Awareness of Scrum, Kanban, and Extreme Programming (XP)- Working knowledge of software ad hardware development processes EXAM DETAILS - Exam name: SAFe® 4 Scrum Master Exam – or – SAFe® 5 Scrum Master Exam- Exam format: Multiple choice; Multiple select- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® Scrum Master course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam- Number of questions : 45- Passing score : SSM 4 = 33 out of 45 (73%); SSM 5 = 34 out of 45 (75%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer