Sør-Trøndelag
Du har valgt: Skaun
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Bedriftsintern
På forespørsel
Kurset kjøres i form av 2-3 samlinger der man innfører miljøledelse mellom samlingene via 30 steg. [+]
EcoEasy - en smartere og mer kostnadseffektiv vei til miljøledelse. Nå er det mulig å innføre miljøstyringssystemene ISO 14001 og/eller EMAS via 30 steg. Utgangspunktet er en nyutviklet metodikk, EMAS Easy - en pedagogisk og ubyråkratisk tilnærming for å innføre miljøledelse.   Et sentralt element i EMAS Easy-metodikken er EcoMapping, som er en visuell og lettfattelig måte å kartlegge kritiske miljøområdene i virksomheten. EMAS Easy fører virksomheten raskere frem til sertifisering og er derfor også mer kostnadseffektiv enn en vanlig sertifiseringsprosess. EcoTeam har rådgivere som kan hjelpe norske virksomheter med å innføre miljøledelse i henhold til EMAS Easy-metodikken.   Gjennom en kombinasjon av fellessamlinger og individuell rådgivning, reduserer vi timeforbruket for den enkelte virksomhet. Vi er fleksible og tilbyr både et ferdig utviklet kurs- og rådgivningsopplegg og et mer skreddersydd opplegg for bedrifter som selv ønsker å arbeide sammen i 'clusters', det være seg på grunn av geografisk nærhet eller beslektet produksjon. Dette opplegget vil også kunne egne seg for konsern, der datterselskapene kan utgjøre et eget cluster. [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
2 dager 14 900 kr
Sertifisering i programstyring som MSP® Practitioner [+]
Verden er dynamisk, og det eneste vi kan si med sikkerhet, er at forandring vil skje.Nye markedsforhold, utfordringer og muligheter krever endrede strategier og nye løsninger. MSP® (Managing Successful Programmes) er en internasjonalt anerkjent metode, beste praksis og sertifisering for styring og ledelse av programmer. Programmer samler relaterte endringsprosjekter under en paraply. Slik kan din virksomhet navigere stødig gjennom endringer. Programledelse staker ut retning for, koordinerer organiseringen av, og implementerer relaterte prosjekter. Dette bidrar til å oppnå resultater og realisere gevinster med strategisk viktighet for virksomheten.  [-]
Les mer
3 timer 14 900 kr
Kurset gir grunnleggende opplæring i hjerte- og lungeredning ved bruk av hjertestarter gjennom teori og praktiske øvelser. Hensikten med kurset er å gi deltakerne kom... [+]
Førstehjelpskurs i hjerte- og lungeredning med hjertestarter (DHLR)   Kurset gir grunnleggende opplæring i hjerte- og lungeredning ved  bruk av hjertestarter gjennom teori og praktiske øvelser. Hensikten med kurset er å gi deltakerne kompetanse og trygghet til å handle i en nødsituasjon.   DHLR-kursenee passer for alle som vil lære eller friske opp sine kunnskaper om grunnleggende hjerte- og lungeredning ved bruk av hjertestarter.   Ta også kontakt for tilbud på bedriftsinterne kurs..   [-]
Les mer
3 dager 15 500 kr
Utenlandske skipsførere som skal tjenestegjøre på NIS-registrerte fartøy. Foreign masters serving on NIS-registered ships [+]
MÅLGRUPPE/TARGET GROUP: Utenlandske skipsførere som skal tjenestegjøre på NIS-registrerte fartøy. Foreign masters serving on NIS-registered ships.   VARIGHET/DURATION: Kurset gjennomføres på 3 dager. The course is conducted in 3 days.   REPETISJONSFREKVENS/VALIDITY: Ingen krav til repetisjon av NIS-kurs. Refresher not required.   KRAV TIL FORKUNNSKAPER/PREREQUISITES: Kursdeltagere må inneha dekksoffisersertifikat. Participants must hold a deck officer certificate.   INNHOLD/CONTENT: Norwegian legal system and legislation Maritime Code Ship Safety and Security Act Environmental regulations ISM Code Maritime Insurance Accident Investigation Board Criminal Investigation [-]
Les mer
Bedriftsintern
Jakten på dømmekraft. Hjelp, hva gjør vi? Hva styrer valgene i din avdeling? Vet du hva som er viktig å tenke på når dere står midt oppi et dilemma? [+]
Etikk som verktøy i arbeidslivet – verdien av verdier Etikk er avgjørende for kloke valgEtikkens navigasjonshjulEtikk utvikler dømmekraftEtikk hindrer skråsikker uvitenhetEtikk er å ta hverdagslivets dilemma på alvor Halvdags eller Dagskurs bedriftsinternt - Vi tilrettelegger kick og foredrag for hver enkelt kunde og det er dialogen mellom oss som bestemmer vinkling og innhold. Sammen finner vi den beste formen.       [-]
Les mer
80 000 kr
Ønsker du deg videreutdanning innen språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen? Utdanningen gjennomføres som et deltidsstudium over 2 år og gir... [+]
AOFs fagskoleutdanning innen språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen, er en praktisk rettet utdanning som gir en dagsaktuell kompetanse som blir mer og mer etterspurt i sektoren. Utdanningen skal gi innsikt, erfaring, refleksjon og trygghet i å arbeide med språk på bakgrunn av ulike morsmål som finnes i en barnehage. Flerkulturell kompetanse overfor de man møter i arbeid med barna som foreldre, tospråklige barnehagemedarbeider og samfunnet/nærmiljøet barna vokser opp i, er viktig for å forstå helheten og utviklingen hos barna.     OPPTAKSKRAV 1. Fullført videregående opplæring innen barne- og ungdomsarbeiderfaget 2. Det kan søkes opptak på bakgrunn av realkompetanse 3. Ansettelsesforhold i barnehage under hele studiet.    Organisering av utdanningen Utdanningen tilbys som deltidsstudium over 2 år. Studiet organiseres med undervisning en kveld per uke. Studiet er bygget opp av fem emner hvorav siste emnet er fordypning parallelt med praksis.   Faginnhold Emne 1: Felles grunnlag fagskoleutdanningene i oppvekstfagEmne 2: Pedagogikk og didaktikkEmne 3: Arbeid med språk og flerspråklighet i barnehagenEmne 4: Flerkulturell kompetanseEmne 5: FordypningPraksis   Eksamen og sluttkompetanse Etter fullført og bestått eksamen og praksis, utstedes vitnemål. Fullført fagskoleutdanning gir 60 fagskolepoeng.   Finansiering Under forutsetning om finansiering, kan studenter som oppfyller følgende krav kan få studiet finansiert fra Utdanningsdirektoratet: 1. Fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget eller dokumentert realkompetanse minimum 5 år fra arbeid med barn i alderen 0-6 år og 2. Ansettelsesforhold i barnehage under hele studiet Bøker/materiell betales av den enkelte student.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 900 kr
Kurset dekker kravene om teoretisk opplæring for de som skal montere, demontere, endre og kontrollere stillas opp til 9 meter. [+]
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA) er en bransjeforening i Byggenæringens Landsforening, og tilbyr gjennom Byggenæringens nettskole en rekke e-læringskurs for bygge- og anleggsnæringen. Alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Dette kurset er bygget på krav i Forskrift om utførelse av arbeid, kapittel 17, som omhandler montering, demontering og endring av stillas. Dette kurset dekker kravene om teoretisk opplæring for stillas opp til 9 meter, og tilsvarer kravene i Forskrift om utførelse av arbeid § 17-2 og 17-3 om teoretisk opplæring. I tillegg er det krav om 15 timer praktisk opplæring under tilsyn av kvalifisert person. Du kan bygge på med stillaskurs – del 2, som dekker stillas over 9 meter. Kurset inneholder følgende temaer Hva er et stillas Sikkerhet og stillas Risikovurdering Krefter og motkrefter Stillasets oppbygging Vindkrefter Hvordan unngå ulykker Rullestillas Haki systemstillas   Kurset avsluttes med en sluttest. [-]
Les mer
7 timer 3 600 kr
Praktisk tilnærming til standarden for Arbeidsmiljø ISO 45001:2018 [+]
Systematisk etablering og implementering av standardens krav HMS risiko, identifisering, tiltak og evaluering Samsvar med juridiske krav Bevisstgjøring av HMS risiko Gjennomgåelse og revisjon [-]
Les mer
Bedriftsintern 850 kr
Dokumentert opplæring for bruk av mindre kraner og løfteinnretninger [+]
Kurset gir operatører av løfteinnretninger og løfteredskap en god grunnleggende teoretisk opplæring i egenkontroll og bruk av enkelt løfteutstyr i jobbsammenheng. Kurset kan etter ønske utvides med praktisk trening. Kurset er basert på arbeidsgivers risikovurdering. Kurset fører ikke frem til kranførerbevis, men er dokumentert opplæring iht. Forskrift om utførelse av arbeid best.nr 703 §10-1,2,4   Innhold:   Oppbygging av forskjellige typer kraner Gjennomgang av aktuelle lover og forskrifter Gjennomgang av forskjellig løfteredskaper Sakkyndig kontroll og kranens dokumenter Signaler - tegn Vektbedømmelse - tabellbruk [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 850 kr
Kurset behandler grundig de formelle krav til fakturaens innhold og har en detaljert gjennomgang av de lovpålagte krav som stilles til fakturaen [+]
Fradragsrett for inngående merverdiavgift (E-kurs) Alle som konterer bilag må ta stilling til hvordan den inngående merverdiavgiften skal behandles og dette kurset gir en praktisk gjennomgang av de betingelser som må være tilstede før inngående merverdiavgift kan fradragsføres.   Kurset behandler grundig de formelle krav til fakturaens innhold og har en detaljert gjennomgang av de lovpålagte krav som stilles til fakturaen. I forhold til kravet om angivelse av selger i faktura gjennomgås krav til kjøpers aktsomhet.   Også de materielle vilkårene for fradragsføring av inngående merverdiavgift gjennomgås. I denne delen av kurset drøftes kravene til relevans og tilordning ved gjennomgang av en rekke sentrale høyesterettsdommer som omhandler temaet.   Avslutningsvis gjennomgås reglene om avskåret fradragsrett, med særlig fokus på personkjøretøy, utgifter til kost og servering, naturalavlønning, representasjon, anskaffelse av varer og tjenester til utdeling som gaver eller i reklameøyemed, fast eiendom som dekker bolig eller velferdsbehov, samt anskaffelse av kunst og antikviteter.   Ved gjennomgang av de enkelte temaene blir det gitt praktiske eksempler og korte konkrete spørsmål hvor kursdeltaker må ta stilling til realistiske problemstillinger underveis. Innhold Introduksjon Formelle krav Materielle krav Avskåret fradragsrett   Varighet 1 time.   Autorisasjon Regnskapsfører: 1 time skatt/avgift Revisor: 1 time skatt Kursholder(e) Reidun Mæhlum [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 5 760 kr
Learn French in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz French Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn French effectively with Berlitz because: Lessons are in French exclusively – Your teacher’s native language is French. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak French during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Online Placement Test:Test your language skills in 20 minutes! Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 6 240 kr
Learn Portuguese in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz Portuguese Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn Portuguese effectively with Berlitz because: Lessons are in Portuguese exclusively – Your teacher’s native language is Portuguese. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak Portuguese during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettkurs 6 uker 9 800 kr
Supereffektiv, jobbrelatert, og interaktiv 'nett-pakke' designet for travle ledere. Lær å kommunisere så folk blir med i endringer/prosjekter. [+]
"Kurskonseptet er utrolig smart. Læring, øving og veiledning hånd-i-hånd" Margrete Eiken, Quality manager, NOAH "Selv som erfaren prosjekt- og endringsleder har jeg lært nye metoder som gjør meg bedre rustet til å unngå motstand og forsinkelser. Bra opplegg. Nyttig coaching. Anbefales sterkt!" - Linda Berglund, Doc. Manager, PHARMAQ AS Lær å kommunisere så folk blir med i endringer/prosjekter.  Supereffektiv, jobbrelatert, og interaktiv 'nett-pakke' designet for travle ledere. Du lærer å kommunisere effektivt og motiverende så folk blir med. Unngå motstand, misforståelser, og konflikter som forsinker prosjektet.  Finn ikke opp hjulet på nytt! Bruk spesifikk kommunikasjon på strategiske milepæler i endringen/prosjektet. Hi6 Project &Change Supporter er et unikt kurskonsept, som hjelper travle ledere i hverdagen, med å drive endringer og prosjekter #Fåfolkmed.   "Opplegget fungerte mye bedre enn jeg fryktet. En skeptiker er omvendt til ambassadør. Fleksibelt. Mye bra informasjon. Nyttig med webinarer. Et meget godt opplegg" - Terje Ulltang, Teknisk sjef, NOAH   [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.