Østfold
Du har valgt: Skiptvet
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Skiptvet )
 

Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Webinar 4 timer 2 600 kr
Stasjonære batterisystemer brukes i dag spesielt som energilager og avbruddsfri strømforsyning. [+]
Dette kurset handler om batterisystemer til energilagring, som iblant annet: I kombinasjon med solcelleanlegg Effektutjevning, og flytting av strømforbruk i forbindelse med ny nettleiestruktur Fleksibilitetsmarkeder Alternativ til nett, spesielt ved elektrifisering av transport Målet med kurset er at deltakerne skal få en grunnleggende forståelse for batterisystemer, for å kunne velge batterisystem som tilfredsstiller kundens behov. Videre skal deltakeren få innføring i hvordan overnevnte driftsscenarioer påvirker valg av batterisystem. I tillegg skal deltakerne få overordnet innføring i elektroniske normer og standarder som er viktige å kjenne til for batteriinstallasjoner, samt andre rammebetingelser som kan påvirke prosjektkostnader. Agenda for kurs Innledning Forklaring av viktige begreper og størrelser:Oppbygging av battericeller og hovedtyper av litium-ion batterier. C-rate State of charge (SOC). Depth of charge (DoD) og hvordan det påvirker levetiden. Battery management system (BMS). Levelized cost of storage (LCOS). Eksempler på batterisystemer og deres oppbygning. Normer og standarder Endringer i nye NEK 400: 2022. Viktige standarder, som spesielt nye NEK 486 (sikkerhet i litium-ion batterisystemer)  Funksjonskrav og styring Kostnader for ulike driftsscenarioer og dimensjonering av batterisystemer. Funksjonsnivåer og styring av batterisystemer. Vehicle to Grid (V2G) og Vehicle to Home (V2H). Prosjekteksempler. Dette er ikke et produktspesifikt kurs.For innføring i installasjon og drift av gitt systemprodukt anbefales opplæring av leverandør, eller produsent. Varighet4 timer Det forventes at deltakerne tar med egen PC. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 19 100
Hvordan kan systematisk HMS-arbeid i alle typer virksomheter utføres på en målrettet og effektiv måte? [+]
Hvordan virksomheter kan jobbe med systematisk HMS-arbeid i tråd med regelverket Hvordan du kan bidra til et effektivt og målrettet arbeid og utvikle en god HMS-kultur Å samordne relevante HMS-aktiviteter og tiltak innen systematisk HMS-arbeid Hvilke sentrale lover og forskrifter innenfor HMS-lovgivningen som det systematiske HMS-arbeidet skal oppfylle Bli kjent med hvilke myndigheter som fører tilsyn med HMS-regelverket Viktige krav i arbeidsmiljøloven og arbeidsmiljøforskriftene som er vesentlig for ansvaret til de sentrale aktørene i HMS-arbeidet (verneombud, arbeidsmiljøutvalg, arbeidsgiver, arbeidstaker, bedriftshelsetjeneste og HMS Verneingeniør) Hvilke aktiviteter og virkemidler som er viktige i et effektivt HMS-arbeid Metoder og verktøy for systematisk arbeid med oppfølging og forebygging av sykefravær i virksomheter Sammenhengen mellom systematisk HMS-arbeid og Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001, ISO 45001 og ISO 9001 HMS-økonomi og metoder og verktøy for ivaretakelse av økonomiske forhold knyttet til HMS i arbeidslivet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 3 120 kr
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og ... [+]
Bli kjent med Revu (Bruksområder, grensesnitt, menyer, verktøy, paneler og profiler) Grunnleggende PDF-håndtering med Revu Markeringsverktøy og måleverktøy Innføring i Tool Chest Innføring i Markeringslisten Innføring i Studio [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 1 690 kr
På webinaret går vi gjennom oppsett og presentasjonsopplevelser i Microsoft Teams møter. [+]
På webinaret går vi gjennom oppsett og presentasjonsopplevelser i Microsoft Teams møter. Teams er i rask utvikling og spesielt på presentasjonsfronten har det skjedd store endringer i det siste. Dette webinaret tar for seg alternativer i oppsett av møtet, tildele riktige roller og skape den beste presentasjonsopplevelsen for deltakerne. Opprette Teams-møter – via Outlook eller Teams | Ad Hoc møter | Kanalmøter | Innstillinger for møtet – i innkallelsen | Innstillinger og administrasjon av møtet – når møtet er i gang i Teams | Visninger | Presentere/dele – hva og hvordan| Presentasjonsvisninger | Teksting | Opptak | Møtenotater – før, under og etter Pris: 1690 kroner [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 80 timer
DETTE KURSET INNEHOLDER OGSÅ SIKKERHETSPAKKE SLIK AT DU FÅR PÅ PLASS DE KRANSERTIFIKATENE DU MANGLER FOR Å KUNNE GÅ OPP TIL DEN PRAKTISKE FAGPRØVEN. [+]
Kran- og løfteoperasjonsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Teknologi- og industrifag, Vg2 Transport og logistikk og Vg3 Kran- og løfteoperasjonsfaget (hovedfokus).     Hovedområder innen Vg3 Kran- og løfteoperasjonsfaget er:    Løfteoperasjoner  Hovedområdet omfatter planlegging, risikovurdering, styring og utførelse av løfteoperasjoner med betjening av hovedkraner og ulike typer løfteutstyr. Videre omfatter hovedområdet oppstilling og bruk av løfteinnretninger og løfteredskaper. Sentralt i hovedområdet er brukskontroll og funksjonskontroll av løfteinnretninger og løfteredskaper.    Vedlikehold  Hovedområdet omfatter vedlikehold og funksjonstesting knyttet til løfteinnretninger og løfteredskaper. Periodisk kontroll og samarbeid med vedlikeholdsspesialister inngår i hovedområdet. Videre omfatter hovedområdet rengjøring, smøring, feilsøking, justering og feilretting.    Dokumentasjon og kvalitet  Hovedområdet omfatter gjeldende regelverk, tegninger, skjemaer, tabeller og digitale verktøy. Helse-, miljø- og sikkerhetsvurderinger, kvalitetssikring, registrering og avvikshåndtering står sentralt i hovedområdet.        Tilleggsinformasjon spesielt for kran- og løfteoperasjonsfaget:  Kurset du gjennomfører hos AOF gir deg grunnlaget for å kunne gå opp til den teoretiske tverrfaglige eksamen. Ved bestått teoretisk eksamen avlagt hos din fylkeskommune, må du før fagprøven kan gjennomføres legge fram dokumentasjon for opplæring på mobilkran og en annen hovedkran samt på truck, lastebilkran, fastmontert hydraulisk kran og bro- og traverskran i henhold til de til enhver tid gjeldene nasjonale bestemmelser om arbeidsutstyr underlagt krav om sertifisert sikkerhetsopplæring.    Denne dokumentasjonen (på opplæring av ulike kraner) i tillegg til dokumentasjon på 5 års relevant arbeidserfaring er en del av kravet for å kunne melde seg opp til praktisk fagprøve.     Ved bestått teoretisk eksamen, dokumentert 5 års relevant arbeidspraksis, dokumentasjon på de bestemmelser på sluttvurdering i læreplan (dokumentasjon for opplæring på de kraner og trucker nevnte ovenfor) og bestått praktisk fagprøve får du ditt fagbrev.     Hvis du mangler noen dokumentasjon på de kraner- og trucker for å kunne gå opp til praktisk fagprøve kan AOF tilby dette da AOF Norge er tilbyder av sertifisert sikkerhetsopplæring, men opplæringen på den enkelte kran/truck er ikke oppfattet av dette teori til fagprøven-kurset. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål angående dette!   [-]
Les mer
Majorstuen 2 dager 9 200 kr
02 May
Med Microsoft Project 365 får du et godt verktøy for planlegging og oppfølging av prosjekter. Dette kurset lærer deg å håndtere ressurser, aktiviteter og budsjett. Du kan... [+]
Kursinstruktør Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinnhold Med Microsoft Project 365 får du et godt verktøy for planlegging og oppfølging av prosjekter. Dette kurset lærer deg å håndtere ressurser, aktiviteter og budsjett. Du kan opprette, oppdatere og gjøre enkel oppfølging i et prosjekt. Vi går igjennom hvordan du, både grafisk og i tekst, ser effekten av forandringer i prosjekt og hvordan du kan skrive ut dine prosjektplaner. Målet med kurset er å gi deg en prossessorientert tilnærming i Microsoft Project 365 slik at du er i stand til å arbeide målrettet og effektivt med programvaren etter kurset.   Sett opp Project for bruk i din bedrift – tips og triks. Lag egne kalendere for enkeltpersoner og/eller grupper. Hold oversikt over tids- og ressursbruk. Vit hvem som jobber hvor – på tvers av prosjekter. Kontroller kostnadene i prosjektet. Ta hensyn til lønnsøkninger og variable kostnader. Vis og kontroller hvordan prosjektet går i forhold til opprinnelig plan (Baseline). Presenter fremdrift på papir og på nett. Utnytt de nye rapportmulighetene. Ta hensyn til at arbeid noen ganger foregår på kvelden og i helger. Se hvordan du kan få vakre utskrifter med egendefinerte komponenter ved hjelp av Project sine rapportegenskaper. Lag dine egne tabeller og visninger, skreddersydd til ditt bruk. Gjør rapportering og oppfølging enkel slik at du kan konsentrere deg om å lede prosjektet. Bruk tidslinje for enkelkommunikasjon av fremdrift. Kommunikasjon med andre programmer.   I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktivoppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! NB: Ta med egen PC     Av innhold kan vi nevne: - Innstilling av programvaren – en reprise fra grunnkurset - Hva vil jeg ha ut av mine planer og hvordan får jeg det - Effektiv og målrettet planlegging - Bruk av ressurspool – Ressursstyring på tvers av prosjekter - Integrasjon og kobling mot Excel i rapportering og kostnadsoppfølging - En grundig gjennomgang av mulighetene i Project - Bygg dine egne rapporter og visninger - Bruk av flere kalendere - Detaljert budsjettering og kostnadsoppfølging - Få hjelp og råd med dine konkrete utfordringer i Project    Meld deg på Project-kurs allerede i dag og sikre deg plass!   "Kurset var svært konkret, nyttig med tanke på mine daglige oppgaver."Henning Colbjørnsen- Rælingen kommune   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 7 900 kr
Kurset vil gi deg en dypere forståelse av PRINCE2 sine prosesser, temaer og teknikker samt hvordan disse kan tilpasses ulike prosjekters omgivelser og forutsetninger. Kur... [+]
The Practitioner is the second of two examinations that you are required to pass to become a Registered PRINCE2 Practitioner. The examination measures whether a candidate can demonstrate sufficient ability to apply and tailor PRINCE2 to the running and managing of a project. A successful Practitioner candidate should, with suitable direction, be able to start applying the method to a real project.  PRINCE2 themes Business case Organisation Plans Risk Quality Change Progress Plus activity-based case study Processes All PRINCE2® Practitioner Online courses on this page are offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Learning outcomes By the end of the PRINCE2 Practitioner e-learning course you should be able to: *Apply the PRINCE2 principles in context*Apply and tailor relevant aspects of PRINCE2 themes in context*Apply and tailor relevant aspects of PRINCE2 processes in context Course overview Processes:*Starting up a project*Initiating a project*Controlling a stage*Managing product delivery*Managing a stage boundary*Directing a project*Closing a project*PRINCE2 walkthrough * PRINCE2 Practitioner exam simulator* Practitioner sample papers Also includes...* The PRINCE2 template manager- A comprehensive collection of document templates to kick-start your implementation of PRINCE2* Glossary of terms * Frequently asked questions* Training guide to assist you with your study* Exam style questions and rationale Target audience Project managers and aspiring project managersIt is also relevant to other key staff involved in the design, development and delivery of projects, including:*Project board members (e.g. senior responsible owners)*Team managers (e.g. product delivery managers)*Project assurance (e.g. business change analysts)*Project support (e.g. project and programme office personnel)*Operational line managers/staff Pre-requisites In order to sit the PRINCE2 Practitioner examination you must provide proof of having passed one of the following: *PRINCE2 Foundation*Project Management Professional (PMP)®*Certified Associate in Project Management (CAPM)®*IPMA Level A (Certified Projects Director)*IPMA Level B® (Certified Senior Project Manager)*IPMA Level C® (Certified Project Manager)*IPMA Level D® (Certified Project Management Associate) Only current certifications will qualify as a pre-requisite What's included? * 12 months online access to our accredited PRINCE2 Practitioner course* PRINCE2 Practitioner exam: valid for 12 months from purchase date. Exam must be taken online via remote proctor* Full tutor support, plus many additional resources to help put PRINCE2 into practice* PRINCE2 Practitioner exam simulator* PRINCE2 process map   Exam format The format of the Practitioner exam is as follows:* 150 minute exam duration* 68 questions* Open book (official PRINCE2 manual only)* 38/68 required to pass = 55% pass mark [-]
Les mer
Webinar 4 timer 2 790 kr
19 Sep
Grunnleggende innføring i prosjektering og idriftsettelse av adgangskontroll løsninger. [+]
Vanderbilt ACT Pro – Innføringskurs ACT Pro er et avansert adgangskontrollsystem som har et bredt spekter av funksjoner og alternativer. Dette kurset vil gi en deg grunnleggende innføring i prosjektering og idriftsettelse av adgangskontroll løsninger. Vi går gjennom systemet og tilhørende komponenter og ser på praktiske øvelser som gir deg innsikt i de forskjellige funksjoner og muligheter. Kursinnhold: Introduksjon av produkt Kabling / topologi Software/klient i generelle trekk Lisensstrategi / pris / innhold Oppstart av system på prosjektor (Felles gjennomgang) Gjennomgang av hardware konfigurasjon Gjennomgang av oppstartsprosedyre Registrering av brukere Oppgaver Døroppstart Brukeropprettelse Brukergruppe Tidssone/helligdager Dørgruppe Pinkode/opplåsning Apptilslutning   Forkunnskaper: Vi forventer at deltakeren har grunnleggende bakgrunn fra elektro og arbeider med sikkerhetsløsninger.Kurset omfatter innhold og oppgaver som krever at man har et grunnleggende kjennskap til nettverk & TCP / IP. Varighet:4 timer [-]
Les mer