Markedsføringskurs
Du har valgt: Sosiale medier
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettbasert kurs 1 semester 5 250 kr
28 Aug
29 Jan
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Vurdering i emnet skjer ved at kandidaten gjennomfører og får godkjent 5 obligatoriske arbeidskrav (bestått/ikke bestått). Alle må bestås for å få bestått i emnet. Ansvarlig: Jostein Engesmo         Faglig innhold: Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier. Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Sosiale medier 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 semester 5 250 kr
28 Aug
29 Jan
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Egenskaper og muligheter med løsning... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Grunnleggende organisasjonsteori. Innleveringer:   Vurderingsform: Prosjektmappevurdering. Vurderingsmappe basert på innleverte øvingsoppgaver.  Ansvarlig: Jostein Engesmo         Faglig innhold: Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha. Læremål: Forventet læringsutbytte:KUNNSKAPER:Kandidaten:- har oversikt over begrepene sosiale medier og Enterprise 2.0- kjenner til hva som karakteriserer disse løsningene og hvordan dette muliggjør nye arbeidsmåter- forstår sentrale kunnskapsprosesser i organisasjoner- kan vurdere hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt for å understøtte kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse FERDIGHETER:Kandidaten:- kan gjøre vurderinger av hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan kan bidra til forbedringer internt i organisasjonen- kan bidra igangsettelse og gjennomføring av prosjekter for bruk av sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger i organisasjonen GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har generell oversikt over hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt i organisasjoner Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
4 timer 2 550 kr
En bedre dag på jobben med smartere bruk av LinkedIn [+]
Mer enn 1,8 millioner nordmenn har en LinkedIn-profil, men det er mange som kan utnytte mulighetene bedre. Med dette halvdags-kurset går du fra ganske passiv til svært aktiv.   Dette lærer du i løpet av kurset: Hvorfor det er viktig å bygge nettverk, og hvordan det hjelper deg til å gjøre en bedre jobb Hvorfor LinkedIn er det beste verktøyet for å bygge forretningsnettverk Hvordan du setter deg klare mål Hvordan du bygger en sterk LinkedIn-profil som er i tråd med dine mål – 15 trinn til toppen Hvilke trinn som er helt avgjørende Hvilket språk du bør bruke Hvordan du finner de rette kontaktene Hvordan du besvarer innkommende forespørsler fra folk du aldri har truffet Viktige funksjoner i LinkedIn som de færreste utnytter Hvordan du bygger nettverket videre etter kurset [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær hvordan du driver en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kurset omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan algorti..... [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 timer 299 kr
Ta vårt nettkurs i Facebook: annonsering. Få verdifull kunnskap gjennom nettbasert opplæring fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. [-]
Les mer
1 dag 5 200 kr
Målet for kurset er at du skal få god innsikt i hvordan du kan optimalisere din synlighet og kommunikasjon på web og i sosiale medier. Du skal lære om strategisk plan... [+]
Kursinstruktør   Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet.   Kursinnhold I dette kurset kombinerer vi teori med praktisk erfaring og relevante caser for at du kan jobbe mer strategisk og målrettet med dine sosiale kanaler. Her lærer du hvordan du kan sørge for at sosiale medier blir en del av markedsmiksen og brukes til å støtte overordnet kommunikasjonsstrategi og virksomhetsmål. Det er også tid og rom for å gå igjennom dine konkrete problemstillinger med få din virksomhet til å jobbe sammen og helhetlig i sosiale medier. Det kan være en fordel å ha grunnleggende kunnskap og noe erfaring med kommersiell bruk av sosiale medier. Sentrale temaer er: • Forankring (strategi, mål, ledelse, kollegaer)• Kanalkunnskap• Forstå målgruppen• Analyse og måle effekt• Hvordan organisere arbeidet i din virksomhet Dette kurset passer for:Kommunikasjonssjefer, nettredaktører, bedriftsledere, informasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon. Krav til forkunnskaper:Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Arbeidsform på kurset:Kurset bygges opp som en workshop, hvor samtlige deltakere vil bli utfordret til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
1 dag 5 200 kr
Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Goo... [+]
Kursinstruktør   Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinnhold Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Google og LinkedIn. Andre kanaler som Twitter, Snap, YouTube, Bing og blogger blir også gjennomgått. Sentrale temaer er: • Samspill mellom eide, kjøpte og fortjente flater• Forstå algoritmer og jobbe med spredning og synlighet algoritmer• Digital annonsering på Facebook -et mangfold av muligheter• Betalte plasseringer i sosiale medier• Annonsering i blogg• Måle effekt og optimalisere annonsering• Forholdet mellom SEM og SEO (søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering) Dette kurset passer for:Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedsføring. Arbeidsform på kurset:Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 Materiell:Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes. NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
3 timer 600 kr
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv måte for å markedsføre din bedrift. [+]
Hvorfor og hvordan bruke Sosiale Mediene Facebook, Twitter og Instagram på en effektiv måte for å markedsføre din bedrift. [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Heldagskurs for deg som lager oppdateringer til Facebook på en daglig basis. [+]
Facebook er blitt en viktig del av den digitale strategien i de fleste bedrifter. Og på Facebook er det de mange møtene med enkeltbruker i brukerens nyhetsstrøm som er den virkelige verdidriveren. Det er her du kan informere, overtale og markedsføre. Samtidig er denne effekten helt avhengig av at oppdateringene er gode og riktige. Dette er et kurs for den personen som har fått dette ansvaret. Kurset dekker blant annet: Hvordan finne gode saker? Hva slags tematikk egner seg for Facebook? Hvordan presenterer du oppdateringene? Hvilke saker er det som engasjerer bruker? Skriving for Facebook Bedriftens stemme og tone Hvor formell bør du være? Formuleringer som egner seg for Facebook Merkevareambassadører og delingsfaktorer Hva får en bruker til å ønske å dele en sak? Hvilke oppdateringer blir best likt? Hvordan speile brukeren på en attraktiv måte? Skriving for å komme godt opp i nyhetsstrømmen Hva styrer utbredelsen av oppdateringene? Variablene i den såkalte "egde rank" Hva slags saker når ut til flest brukere? Dialog og tilbakemelding Hvordan skape dialog og interaksjon? Retningslinjer for å svare brukere Hvordan håndtere eventuelle kritiske stemmer   Kursleder : Nina Furu Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.       Kurset arrangeres 3. desember 2013 kl. 09.00 - 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Offentlig sektor har sine helt egne utfordringer knyttet til kommunikasjon, informasjonsformidling og kundeservice i sosiale medier. I dette kurset får du råd fra landets... [+]
Det er alltid krevende å drive kommunikasjon i sosiale medier. For aktører i offentlig sektor er utfordringene enda større, både fordi man har spesielle lover og regler å forholde seg til, og fordi mange brukere har sterke meninger om offentlige aktører. Samtidig forventes det at både kommuner, fylkeskommuner, statlige aktører og mindre institusjoner faktisk er til stede i sosiale medier - både for å ta imot tilbakemeldinger og for å formidle institusjon. Dette kurset hjelper deg å håndtere denne rollen på en god måte. Kurset dekker blant annet: Lover og regler Personvernhensyn - hva må du tenke på og når? Datatilsynet - hvordan forholde seg til rammer og restriksjoner herfra? Offentlighetsloven - hvilke føringer legger den for arbeidet i sosiale medier? Facebook-sider Hvordan drive offentlig informasjonsformidling på Facebook (med eksempler)? Elementene på sidene, hva kan og bør de inneholde? Hvordan bygger du opp antallet likes på siden? Facebook-oppdateringer Hvordan lage oppdateringer som skaper aktivitet og engasjement? Hvordan tenke Facebook som en push-kanal for nyheter og informasjon man vil ha ut. Å skrive godt for Facebook: Tematikk, tone og bildebruk. Servicetorget i sosiale medier Hvordan takle kundehenvendelser i sosiale medier? Regler og rutiner for beredskap og respons. Hvordan håndtere kritikk og negative tilbakemeldinger. Sosiale medier som omdømmebygger Hvordan følge med på hva som sies om etat og fremtredende personer. Når og hvordan skal du følge opp og gripe inn? Hvordan bruke Twitter som PR-verktøy. [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurset handler om bruk av Linkedin som plattform for business to business kommunikasjon, bygging av bedriftsprofil, relasjonsbygging og rekruttering. [+]
Akkurat som Facebook har fått en dominerende posisjon som privat sosial plattform, er Linkedin i ferd med å bli den foretrukne plattformen for profesjonell nettverking. Dette betyr blant annet at Linkedin gir store muligheter for effektiv business-to-business-kommunikasjon og [-]
Les mer
1 dag 4 980 kr
Kurs for deg som er webkommunikatør eller markedsfører for bedrift eller etat, og vil ta på alvor de juridiske problemstillinger som sosiale medier reiser. [+]
"Alle" bedrifter og etater er i dag til stede i sosiale medier, men ikke alle er klar over de juridiske rammene rundt dette arbeidet. Dette er kurset for deg som vil vite heller enn å tro hva som er lov og ikke i sosiale medier.   Kurset dekker blant annet: Opphavsrett i sosiale medier Hvilke bilder har du egentlig lov til å bruke? Hvordan legge til rette for deling på en forsvarlig måte? Hvordan håndtere egen og andres opphavsrett i dine flater? Personvern og taushetsplikt Hvordan ivareta personvernet i sosiale medier? Hva kan sies og hva kan ikke sies? Hvordan håndtere kunder og brukere som oppgir sensitiv informasjon om seg selv? Bonus: Boken «Jus og Sosiale Medier» Hva kan du skrive og dele på Facebook eller Twitter? Kan arbeidsgiver regulere hva ansatte gjør i sosiale medier? Kan offentlige etater delta fritt i sosiale medier? [-]
Les mer
3 timer 1 998 kr
Kurset gir en grunnleggende forståelse av sosiale medier og praktisk innføring i bruken av de viktigste tjenestene og verktøyene. [+]
Dette kurset egner seg for små og mellomstore bedrifter som er nysgjerrige på hva sosiale medier er, og ønsker å komme i gang med å bruke de viktigste verktøyene knyttet opp mot ulike forretningsområder slik som markedsføring, salg og support.   Målet er at når kurset er over skal du vite hva sosiale medier er, ha en grunnleggende forståelse av bruksområdene og være klar til å ta i bruk de viktigste sosialene tjenestene.   Facebook Twitter Blogg (Wordpress) YouTube Monitoreringsverktøy [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad vil hjelpe ... [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.  Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære å bruke Instagram Du må ha tilgang til Instagram (gratis) Du må ha en iOS- eller Android-basert mobil Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å installere Instagram Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer hvordan man skaper engasjement Du lærer hvordan man tar gode bilder og videoer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.