Markedsføringskurs
Sosiale medier
Du har valgt: Oslo kommune
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær å annonsere på LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon. I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å installere Insight Tag Du lærer å koble til Google Tag Manager Du lærer å lage en annonse Du lærer å velge en målgruppe Du lære rå velge et budsjett + mer [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 timer 299 kr
Lær å annonsere på Facebook på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Dette kurset er laget for deg som ikke syntes det er «bra nok» å bare forstå hvordan man fremmer et innlegg på Facebook. Du forstår at hvis man ønsker å oppnå resultater – gode resultater – så krever det hardt arbeid og analytisk tilnærming. Hvis du kjenner deg igjen i dette, da er du kommet riktig. Dette er Skandinavias kanskje beste og mest omfattende nettkurs om Facebook-annonsering. Vi starter kurset på overflaten, før vi beveger oss ned i dybden. Du kommer til å lære strategier og teknikker som gjør at du kan markedsføre på en smart, analytisk og kostnadseffektiv måte. Innhold Du lærer å lage en annonsekonto Du lære rå konfiguere din konto Du lærer å installere Facebook-piksel Du lærer å installere konverteringssporing Du lærer å opprette en annonse Du lærer å redigere en annonse Du lærer å analysere en annonse Du lærer å bruke remarketing Du lærer flere effektive annonsestrategier [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 299 kr
Lær å drive en Facebook-side på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no. [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. Innhold Lær å lage en Facebook-side Lær å konfigurere en Facebook-side Lær å få flere følgere Lær om formål, dialog og engasjement Lær hvordan Facebooks algrotime påvirker rekkevidde Lær å lage statusoppdateringer Lær å håndtere dialog Lær å analysere statistikk Lær å tilpasse innstillinger [-]
Les mer
Nettbasert kurs 2 timer 299 kr
Lær å bruke LinkedIn på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. På LinkedIn kan du knytte kontakter med andre, bygge opp en profesjonell identitet, finne utlyste stillinger og gjenoppta kontakten med tidligere kolleger. Kurset er beregnet på deg som ikke har brukt LinkedIn tidligere, og som ønsker å få en rask innføring. I starten av kurset lærer du hvordan LinkedIn er organisert og hvordan man lager en brukerkonto. Deretter lærer du hvordan man knytter kontakter med andre, finner utlyste stillinger og sender beskjeder til andre. Avslutningsvis lærer du hvordan man skriver en oppdatering, anbefaler andre brukere og deltar i grupper. Innhold Du lærer å lage en konto Du lærer å lage en profil og CV Du lærer å bygge nettverk Du lærer å om stillinger Du lærer å startsiden Du lærer å om profil Du lærer om grupper Du lærer om innstillinger [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
Lær å bruke Instagram i bedriftssammenheng på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer.  Innhold Du lærer å lage en Instagram-konto Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer å bygge merkevare og skape engasjement Du lærer å ta gode bilder og videoer Du lærer å analysere statistikk [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.