Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Dette kurset har ingen fremtidige kursdato(er) oppført. Bruk skjemaet for å kontakte kursholderen for mer informasjon.
Tidlige tegn på varige språkvansker kan være at barnet er stille allerede som baby og har lite babling. Det kan også vise liten interesse for sosialt samspill, og bare bruke ettordsytringer frem til 1 ½ års alder. Mange strever med å forstå språk, som f.eks. felles beskjeder, og noen har også uttalevansker. Barn som strever med språket leker gjerne med yngre barn, og flere får lese- og skrivevansker i skolealder. Siden denne typen språkvansker er medfødte, vil de ofte vedvare over i skolealder, og statistisk kan en finne 1–2 elever med utviklingsmessige vansker i hver klasse.
Men hvordan kan vi oppdage og hjelpe barn med språkvansker så tidlig som mulig?
Kursinnhold
Kursholder
Unni Espenakk er utdannet logoped med embetseksamen i spesialpedagogikk og studier i anvendt lingvistikk. Hun har jobbet i mange år i Statped, hovedsaklig med språkvansker hos barn og unge. Unni har lang erfaring som kursholder, og har ledet flere store prosjekter i kommuner og fylker, samt vært sentral i å arrangere internasjonale konferanser om språk og lesing. I tillegg er hun medforfatter av TRAS og Språkveilederen.
Dette er et hybridkurs. Velg mellom fysisk tilstedeværelse og virtuelt kurs.
Dette kurset retter seg mot ansatte i barnehage, SFO/AKS og ansatte på 1. til 7. trinn.
Se flere kurs fra Bro AOF (20)
Påmeldingsskjema Kontakt oss