IT-kurs
Du har valgt: Systemutvikling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

92 treff i Systemutvikling
 

Nettkurs 8 timer 349 kr
Dette kurset gir en omfattende introduksjon til programmering i Python. Du vil lære grunnleggende konsepter som variabler, datatyper, løkker, funksjoner og logikk. Kurset... [+]
Bli kjent med programmeringsverdenen gjennom kurset "Python: Grunnleggende", ledet av Magnus Øye hos Utdannet.no. Dette kurset gir en grundig og tilgjengelig introduksjon til Python, et av de mest populære programmeringsspråkene i verden. Det er ideelt for nybegynnere, og ingen tidligere erfaring med programmering er nødvendig. Du vil starte med grunnleggende konsepter som variabler, datatyper, og strenger, før du går videre til mer avanserte emner som løkker, funksjoner, lister, dictionaries, og tuples. Kurset fokuserer også på praktisk anvendelse, og du vil lære hvordan du kan bruke Python i virkelige scenarioer. Gjennom en serie av praktiske oppgaver, vil du bygge din forståelse og ferdigheter gradvis. Ved kursets slutt vil du ha en solid forståelse av grunnleggende programmeringsprinsipper og være i stand til å utvikle enkle Python-programmer. Dette kurset legger et sterkt grunnlag for videre læring i Python, enten du vil ta mer avanserte kurs eller starte på å bygge dine egne applikasjoner.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Tall Kapittel 3: Variabler og strenger Kapittel 4: Logikk Kapittel 5: Løkker Kapittel 6: Lister Kapittel 7: Dictionaries Kapittel 8: Tuples og sets Kapittel 9-11: Funksjoner Kapittel 12: Feilhåndtering Kapittel 13: Moduler Kapittel 14: Utfordringer Kapittel 15: Avslutning   Varighet: 8 timer og 12 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 2 timer 2 450 kr
Hypotesetesting avgjør om datasett har signifikant forskjellig snitt eller variasjon for å bestemme rotårsaker, årsakssammenhenger eller effekt av endringer. [+]
Kurs i hypotesetesting I forbedringsarbeid og problemløsning tester vi hypoteser for å bestemme rotårsaker og årsakssammenhenger. Dette kurset lærer deg å utforme og teste hypoteser. Du får svar på spørsmål som: Er det signifikante forskjeller i gjennomsnitt eller variasjon? Har endringen vi har gjort medført en signifikant forbedring?   Kurset er for deg som vil: utforme hypotese basert på egne teorier om rotårsak eller årsakssammenhenger bestemme om datasett har signifikante forskjelliger i gjennomsnitt eller variasjon avgjøre om forbedringsarbeid har gitt signifikante forskjeller forstå årsakssammenhenger ved hjelp av statistikk   Du lærer følgende: Bruk av statistisk hypotesetesting Praktisk og statistisk signifikans Statistikk og sannsynlighet Utforme hypotese Velge Hypotesetest (type data, fordeling, statistikk av interesse, # populasjoner) Trekke konklusjon basert på p-verdi Type I og type II feil Vurdering av datautvalg og prøveantall Bruke av p-verdi Vi bruker praktiske eksempler og øvelser i undervisningen.     Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per januar 2022): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Hypotesetesting er et av verktøyene som benyttes innen Lean Six Sigma, og Sissel har bred erfaring med anvendelse av dette verktøyet.  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 20 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.      Tilbakemeldinger "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Kurset består av et nettmøte på 2 timer. [-]
Les mer
3 dager 16 700 kr
Dette er et grunnleggende kurs i JavaScript-biblioteket jQuery. Kurset passer godt for deg som skal jobbe med interaktive web-applikasjoner og nettsider, skal utvikle et ... [+]
  Kursinnhold Dette er et grunnleggende kurs i JavaScript-biblioteket jQuery. Kurset passer godt for deg som skal jobbe med interaktive web-applikasjoner og nettsider, skal utvikle et webbasert brukergrensesnitt eller vil gjøre JacaScriptene dine mer effektive og Ajax-baserte. Målsetting Etter gjennomført kurs vil deltakerne være fortrolige med å bruke jQuery og jQuery UI til å utvikle eller forbedre funksjonalitet og interaktivitet på webbaserte grensesnitt.   Kursinnhold Kort introduksjon til HTML og CSS Introduksjon til JavaScript Hvorfor bruke jQuery - styrker og svakheter jQuery og Dokumentobjektmodellen (DOM), valg av objekter Utføre handlinger med valgte DOM-objekter Bruk av jQuery filtere Formatere tabeller og skjemaer med jQuery Validering av skjemaer med jQuery Levende sider med bruk av jQuery Events Animasjoner og visuelle effekter med jQuery Bildebehandling med jQuery  - bygging av interaktive gallerier Brukergrensesnitt med jQuery UI Gjennomføring Kurset gjennomføres med en kombinasjon av online læremidler, gjennomgang av temaer og problemstillinger og praktiske øvelser. Det er ingen avsluttende eksamen, men det er hands-on øvelsesoppgaver til hovedtemaene som gjennomgås. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 3 år
Dette bachelorstudiet har hovedfokus på spilldesign og spillutvikling, og forbereder deg på en rekke roller innen underholdningsbransjen og kreative næringer. [+]
Bli en spilldesigner Dette bachelorstudiet fokuserer på underholdningsteknologier og kreative næringer som et kompetansefelt. Det kan brukes på flere områder, blant annet grensesnitt- og interaksjonsdesign, digitale spill, og animasjon. Studiet gir relevant kunnskap om digitale underholdningssystemer som kreves innen ordinære og uavhengige bransjer og næringer. Etter studiet kan du blant annet jobbe i spill- og animasjonsbransjen, eller opprette ditt eget spillselskap. Les mer om bachelor i interaktive medier - spill på Noroff Høyskole. Studiet er også tilgjengelig på Noroff Nettstudier. [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 13 500 kr
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig ... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programvarehus og har jobbet 10 år i  UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl.   Lloyd Rodens verdier:"Jeg ønsker at arbeidet som jeg gjør, enten det er i form av rådgivning eller opplæring, må være relevant, praktisk og må gjøre en forskjell for den enkelte samt organisasjonen. Det er viktig for meg at deltakerne på mine kurs forbedrer sine ferdigheter i softwaretesting, og at dette til slutt vil gjenspeile seg i den forbedrede kvaliteten på produktene som leveres av organisasjonen."   Kursinnhold WorkshopThis workshop briefly explains the principles of Agile and how this differs from traditional lifecycle models. This workshop will explain the fundamentals of Scrum and how testing can effectively contribute to this software development approach. Learn the core components of Scrum and how testing can be involved in reviewing the product-backlog and how to be actively involved in the day-to-day sprints. This workshop also discusses how testing and test management need to adapt for maximum effectiveness within a Scrum project, how Exploratory Testing is the best approach to use and why collaboration is the key to the project's success. This workshop will be a practical session showing how scrum boards work, how to use planning poker and how to create burn-down charts. Learn how to use automation powerfully within an Agile project and how this would differ from the traditional lifecycle.    [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 8 800 kr
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programvarehus og har jobbet 10 år i  UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl.   Lloyd Rodens verdier:"Jeg ønsker at arbeidet som jeg gjør, enten det er i form av rådgivning eller opplæring, må være relevant, praktisk og må gjøre en forskjell for den enkelte samt organisasjonen. Det er viktig for meg at deltakerne på mine kurs forbedrer sine ferdigheter i softwaretesting, og at dette til slutt vil gjenspeile seg i den forbedrede kvaliteten på produktene som leveres av organisasjonen."   Kursinnhold This 1-day workshop is aimed at Test Leaders and Test Managers wanting to improve their test reporting skills. Gathering and presenting clear information about quality, both product and process, may be the most important part of the test managerÍs job. Test reports need to be concise, predictive, accurate and relevant to the people receiving them. This workshop demonstrates 9 powerful monitoring techniques and shows how the test manager's dashboard can be tailored to the recipient's needs. Monitoring utilities will be demonstrated and provided during the workshop.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 990 kr
Generelt kurs i SQL og hvordan lage rapporter tilpasset din bedrift [+]
Gjennomgang av SQL og dens muligheter. Samt hvordan tilpasse rapporter til din bedrift. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 2 år
Bli en 3D-spilldesigner og lær å utvikle kreativt spillinnhold. Studiet gir innblikk i spillbransjens utviklingsprosesser, fra idé til lanseringsklart produkt. [+]
Det første året på 3D spilldesign er identisk med 3D design og animasjon. Du kan likevel søke deg rett inn på dette toårige studiet 3D spilldesign. Du starter med å lære spillprinsipper og teknikker, før du settes på prøve med ditt første spillutkast. Så legges lista høyere, og spillene blir mer avansert. Gjennom studiet har du anledning til å finne ut hvilken rolle hvor du trives og presterer best. Til slutt vil du lage din egen spillprototype. Konseptutvikling Første steg i utviklingsprosessen er kreativ utvikling og produksjon av konsepttegning og produksjonsdesign for spill. Du tar med deg kunnskapen videre og lager din første spillverden. Deretter får du innsikt i flere spillmekanikker, designstrategier, og viktige prinsipper for oppbygningen av gode spillkarakterer. Les mer om 3D spilldesign på Noroff. Studiet er også tilgjengelig på Noroff Nettstudier. [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 2 år
Nettverk og IT-sikkerhet er studiet for deg som ønsker en solid utdannelse innen IKT. Studiet fokuserer på systemadministrasjon, programmering, sikkerhetstiltak og digi..... [+]
En evig kamp mot E-angrep E-angrep er en reell trussel mot samfunnet og næringslivet. Tap eller tyveri av sensitiv informasjon kan føre til katastrofale konsekvenser for bedrifter og virksomheter. Lekkasjer av interne dokumenter med markeds- eller produksjonsplaner kan for eksempel svekke bedriftens konkurransefortrinn i markedet. I verste fall kan slike hendelser føre til store økonomiske tap, eller skade bedriftens rykte og svekke tilliten deres kunder har til dem. Det er ikke lenger tilstrekkelig å kun avdekke at det har vært innbrudd eller innbruddsforsøk i datasystemene. For forhindre at dine systemer blir rammet, eller forhindre at nye angrep skjer, må det oppklares umiddelbart. Deretter må de skyldige må holdes ansvarlige. Les mer om nettverk og IT-sikkerhet på Noroff. Studiet er også tilgjengelig på Noroff Nettstudier. [-]
Les mer
1 år 72 000 kr
På forespørsel
Er du spesielt interessert i datamaskinar, programvare og internett? [+]
Har du lyst på meir kunnskap, inspirasjon og ferdigheitar? Utvikle gode og kreative websider, grafikk, 3D og mye anna?    Eit år på data- og internettlinja er nyttig for deg som planlegg ei yrkeskarriere innan data. Det er også nyttig for deg som vil bruke datamaskinen som ei fritidssyssel. Data- og internettlinja gir deg nemleg tid til spesialisering, samtidig som vi går i breidda. Gjennom året blir du kjend med ulike standardprogramvarer, LAN, maskinvare, operativsystem, språk og metodar. Alt som trengst for å utvikle web-sider, spel og liknande. Elevane brukar sine eigne datamaskinar. Data- og internettlinja Data- og internettlinja er eit allsidig og kreativt tilbod med grunnleggjande opplæring in-nan data, programvare og utvikling av gode websider. Her lærer du mellom anna om digi-talbildebehandling, lyd, videoredigering, flash, animering, html, PHP.  Du vil også jobbe ein del med programmering og 3D teikning, samt sjølvvalde tema og fordjupingar. Vi brukar dei mest vanlege verktøy for data i privat - og arbeidsliv.  Klasserommet er samla i eit felles 100Mb-nettverk. Skulen har breiband og klasserommet vårt er utstyr med videokanon, scanner, digital kamera/video, skrivarar med meir.  Elevane tar med seg sin eigen datamaskin og bruker den i studia. Mange bygger om på eigen datamaskin når dei kjem til skulen.     Målet er at du etter eit år på Voss FHS skal ha testa ut nye og kreative måtar å bruke datamaskinen på. Slik får du eit godt grunnlag for å bruke verktøya/programma vidare i utdanning, jobb eller fritid.     UndervisningaNokon er sterke på det grafiske, nokre på koding og andre på innhald. Moderne webut-vikling er difor ofte basert på at ein jobbar i team. Det skal vi også gjere. Slik lærer vi best – og får det kjekt saman.    Ulike kunnskapsnivåHovedutfordinga vår er at elevane er på svært ulike kunnskapsnivå. Difor er behovet ulikt frå tema til tema, frå elev til elev. Noen kan mykje frå før mens andre er nybegynnarar. Dei som kan mykje om eit tema ønsker gjerne å utvikle denne kunnskapen, kan hende med meir fokus på det faglege. Vi gjer alt vi kan for å følgje opp dei individuelle behova på best mulig måte.   InndelingOmlag halvparten av undervisninga er felles for heile klassa. Her går vi gjennom tema som er nye for alle. Omlag ein fjerdedel av tida brukast på tema du kanskje mestrar frå før. Da kan du i tilfelle velje å bruke denne tida på eigne prosjekt. Den siste fjerdedelen er sett av til eigne eller felles prosjekt innafor tema de finn mest interessant. Samarbeid med Film- og fotolinja eller Musikklinja er også mogeleg her. På same måte som på dei andre linjene, kan elevane bruke lokala og utstyret så mykje dei vil på fritida.   TemaFør jul vil vi ha ein klar struktur. Etter jul kjem tema som kan stå meir aleine. I starten set vi oss inn i html, bildebehandlingsprogram og teikneprogram. Neste steg er mellom anna Dreamweaver, PHP, Flash og animeringer. Vi brukar grunnleggjande programmering i Visual Basic eller Flash og greie program for å teikne i 3D. Dessutan er vi innom tema som Windows, Linuxs, OSX, nettverk / LAN, kontor-programmer, modding av spel, re-digering av musikk, lyd og video samt bygging av maskinar. I og med at spelindustrien har blitt større enn filmindustrien i omsetning, vil vi dessutan jobbe ein del med gaming og modifisering av spel. Er dette ting du allerede kan mykje om, får du god tid til å jobbe deg vidare inn i dei ulike tema.    BigBenStudieturDet har blitt ein tradisjon at klassen reiser til utlandet, for eksempel London, for å sjå på datamaskinen som kreativt verktøy.  [-]
Les mer
På forespørsel
Som fagskoleingeniør i data får du være med på å utvikle systemer som setter preg på ­morgen­dagens samfunn. [+]
Utdanningen gir deg ­muligheten til å jobbe med nettbaserte tv-­kanaler, neste generasjons dataspill, styringselektronikk, ­registrering av informasjon i database­systemer, både lokalt og på Internett. Programmering i dag er annerledes enn for noen år siden, og vi har fått nye muligheter og ­verktøy. ­Fordypningen gir deg en innføring i ­objektorienterte metoder for modellering og ­programvareutvikling. Det settes fokus på grunnleggende strukturer, god planlegging, ­design og testing, objektorientering, ­utviklingsverktøy og hvilke arbeidsformer som bør brukes. Vi gir deg denne kompetansen i et praktisk rettet studium til å delta i utviklingen av ulike datasystemer. [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 349 kr
Dette er første del av læringsstien «Frontend-utvikler» hvor vi skal lære deg alle ferdighetene du trenger for å lage raske og moderne nettsider. Vi går ut i fra at du ik... [+]
Start din reise som frontend-utvikler med kurset "HTML: Komplett" ledet av Espen Faugstad hos Utdannet.no. Dette kurset er første trinn i læringsstien «Frontend-utvikler», designet for å gi deg alle nødvendige ferdigheter for å bygge raske og moderne nettsider. Vi antar ingen tidligere kunnskap om HTML, CSS eller JavaScript, og du vil lære alt fra grunnleggende til avanserte teknikker. Kurset begynner med HTML, hjertet av webutvikling, og vil ta deg gjennom grunnleggende syntaks, tekstformatering, oppretting av lenker, håndtering av multimedia, og mye mer. Du vil også lære å strukturere nettsider effektivt, jobbe med tabeller og skjemaer, og til slutt lage et prosjekt som demonstrerer dine nye ferdigheter. Etter å ha fullført dette kurset, vil du være godt rustet til å fortsette med CSS og JavaScript for å skape vakre, responsive og lynraske nettsider som fungerer utmerket på alle enheter.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Internett Kapittel 3: Syntaks Kapittel 4: Tekst Kapittel 5: Link Kapittel 6: Multimedia Kapittel 7: Tabell Kapittel 8: Skjema Kapittel 9: Struktur Kapittel 10: Prosjekt Kapittel 11: Avslutning   Varighet: 5 timer og 55 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layo... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: LC191D Videregående programmering eller tilsvarende kunnskaper i objektorientert Java-programmering Innleveringer: Øvinger: 8 av 8 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 8 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Tomas Holt   Læremål: Forventet læringsutbytte:Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan gjengi livssyklusen til en Android-applikasjon.- kan redegjøre for nødvendige bestanddeler i en Android-applikasjon.- kan gjengi MVC-prinsippet og hvordan dette brukes i forbindelse med Android-applikasjoner. FERDIGHETER:Kandidaten:- kan sette opp utviklingsmiljø og lage applikasjoner for Android-plattformen.- kan bruke emulator for kjøring av applikasjonene.- kan lage grafiske Android-applikasjoner, hvor GUI-komponentene både kan lages via Java-kode og XML-filer.- kan lage Android-applikasjoner hvor data kan lagres i minnet og på permanent lager.- kan benytte Android sin intents-mekanisme.- kan benytte Android-plattformens mekanismer for å lage applikasjoner tilpasset internasjonalisering.- kan lage trådede Android-applikasjoner.- kan lage forbindelsesorienterte nettverksløsninger vha. av Java Socket API'en. GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan bruke API-dokumentasjon og andre ressurser til å skaffe seg nødvendige ferdigheter ved utvikling av funksjonalitet som ikke er dekket i emnet. Innhold:Utvikling av Android-applikasjoner via bruk av emulator. Noen stikkord: Intents, grafiske brukergrensesnitt, lagring av data, bruk av ulike typer filer (for eksempel layoutfiler, bildefiler, xml-filer), nettverksprogrammering, trådprogrammering, spillprogrammering, sensorer (for eksempel kamera og gps), location-based services, internasjonalisering.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Android 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende erfaring med objektorientert programmering er en fordel. Innleveringer: Øvinger: 6 av 8 må være godkjent. Større eller mindre øvinger tilsvarende 8 øvinger hvor 6 må være godkjent før endelig karakter settes. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Karakter settes basert på et prosjekt som gjennomføres individuelt. Prosjektet gjennomføres mot slutten av emnet. Ansvarlig: Atle Nes         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kjenner til grensesnittet og egenskaper ved Windows Phone- kjenner til ulike programmeringsspråk som kan benyttes ved utvikling av applikasjoner på Windows Phone- kan forklare hvordan en Windows Phone applikasjon publiseres på Marketplace FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere nødvendig programvare på egen datamaskin for å komme i gang med applikasjonsutvikling for Windows Phone- kan utvikle enkle mobilapplikasjoner basert på C# eller VB og XAML (Silverlight)- kan deploye en Windows Phone applikasjon til egen telefon eller til emulator- kan bestemme layout og orientering- kan legge til ulike kontrollere og håndtere hendelser- kan legge til multimedia-elementer- kan utnytte telefonens egenskaper ved hjelp av Windows Phone SDK GENERELL KOMPETANSE:Studenten får en grunnleggende innføring i utvikling av applikasjoner for mobiltelefoner med Windows Phone Innhold:Introduksjon til Windows Phone, live tiles og panorama view, installasjon av nødvendig programvare, Hello World, deployment av applikasjoner på telefonen eller emulator, XAML, layout og orientering, touch og navigasjon, ulike kontrollere og hendelser, multimedia (bilder, lyd og video), Windows Phone SDK, utnyttelse av telefonens egenskaper (GPS, akselerometer, kontaktliste, kamera), publisering av applikasjoner på Marketplace.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling for Windows Phone 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeri... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Erfaring med programmering i et objektorientert språk. Innleveringer: Det blir gitt 10 øvinger. 8 må være godkjente for å gå opp til eksamen. Personlig veileder: ja Vurderingsform: individuell skriftlig eksamen, 3 timer. Ansvarlig: Tore Berg Hansen Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten kan forklare:- hva .NET-rammeverket er, dets hensikt og hva det inneholder- begrepene Common Language Runtime, Common Type System og managed code- begrepene Solution, Project og Assembly- hva en webtjeneste er- hvordan datakilder kan aksesseres ved hjelp av ADO.NET- hvordan webapplikasjoner kan lages ved hjelp av ASP.NET FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive korte programmer i C#, Visual Basic .NET og C++/managed C++ som viser bruk av de sentrale konsepter som klassebiblioteket, ADO.NET og ASP.NET GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er klar over at .NET rammeverket har styrker og svakheter og at det finnes alternative teknologier Innhold:.NET-rammeverket og arkitekturen. Common Language Runtime (CLR). Common Type System (CTS). Klassebiblioteket. Common Language Specification (CLS). Assemblies. Programmeringsspråkene C#, C++, Visual Basic.NET. Managed code. Web services. ADO.NET. ASP.NET.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Applikasjonsutvikling på .NET-plattformen 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer