Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Oslo )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 2 timer 2 450 kr
Hypotesetesting avgjør om datasett har signifikant forskjellig snitt eller variasjon for å bestemme rotårsaker, årsakssammenhenger eller effekt av endringer. [+]
Kurs i hypotesetesting I forbedringsarbeid og problemløsning tester vi hypoteser for å bestemme rotårsaker og årsakssammenhenger. Dette kurset lærer deg å utforme og teste hypoteser. Du får svar på spørsmål som: Er det signifikante forskjeller i gjennomsnitt eller variasjon? Har endringen vi har gjort medført en signifikant forbedring?   Kurset er for deg som vil: utforme hypotese basert på egne teorier om rotårsak eller årsakssammenhenger bestemme om datasett har signifikante forskjelliger i gjennomsnitt eller variasjon avgjøre om forbedringsarbeid har gitt signifikante forskjeller forstå årsakssammenhenger ved hjelp av statistikk   Du lærer følgende: Bruk av statistisk hypotesetesting Praktisk og statistisk signifikans Statistikk og sannsynlighet Utforme hypotese Velge Hypotesetest (type data, fordeling, statistikk av interesse, # populasjoner) Trekke konklusjon basert på p-verdi Type I og type II feil Vurdering av datautvalg og prøveantall Bruke av p-verdi Vi bruker praktiske eksempler og øvelser i undervisningen.     Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per januar 2022): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Hypotesetesting er et av verktøyene som benyttes innen Lean Six Sigma, og Sissel har bred erfaring med anvendelse av dette verktøyet.  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 20 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.      Tilbakemeldinger "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Kurset består av et nettmøte på 2 timer. [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
2 dager 10 900 kr
Dette er et kurs for deg som har mye erfaring fra Excel og som er interressert i å lære bruk av makroer for å arbeide effektivt med Excel. [+]
Excel makro kurs for deg som ønsker å ta Excel til et nytt nivå. Er det mye rutinearbeid som tar lang tid? Trenger du noen helt spesielle funksjoner for å lette arbeidet? En makro er en program-kode som kan utføre forskjellige handlinger i Excel. En makro kan gjøre rutinemessige oppgaver, spesielle beregninger og få til operasjoner som normalt ikke går i Excel. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Utforming av makroer Makroviruskontroll Registrering og kjøring av makroer Tilknytning av makro til knapp   Redigering av makroer Lesing og redigering av Visual Basic kode Feilsøking i makroer Prosjektutforskeren   Forhåndsdefinerte dialogbokser Skriving av prosedyrer Forhåndsdefinerte dialogbokser Meldingsboks og inndataboks   Funksjoner og prosedyrer Bruk av variabler Bruk av prosedyrer Brukerdefinerte funksjoner   Egendefinerte dialogbokser Utforming av skjema med felt Egenskaper Hendelsesprosedyrer og tabulatorrekkefølge   Løkker og tester Tester og betingelser Setningene IF, SELECT, DO og FOR   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
29 Apr
11 Jun
Her får du inspirasjon og konkrete tips til hvordan bedriften kan utnytte de forretningsmulighetene for økt lønnsomhet og vekst, som ligger i det å bli mer bærekraftig. [+]
Bærekraft – fra plikt til lønnsom butikk - Nettkurs (live)   Myndigheter, ansatte og kunder er blant premissgiverne som stiller stadig strengere krav til at virksomheter tar samfunnsansvar og gjør sitt til å bidra til en bærekraftig utvikling. I praksis opplever mange virksomheter dette i form av en «påtvunget» rapporteringsplikt, og man glemmer at det innenfor bærekraft ligger en rekke muligheter for innovasjon, forretningsutvikling og økt lønnsomhet. Bærekraftområdet er bredt og omfattende, og mange virksomheter har vansker med å orientere seg i dette landskapet, og ikke minst: å ha nok fokus på mulighetsperspektivet. I dette kurset får du inspirasjon og konkrete tips til hvordan dere i praksis kan få fokus på dette; hvordan virksomheten kan identifisere og utnytte nye forretningsmuligheter og bli mer lønnsomme ved å bli mer bærekraftige. Her får du rett og slett starthjelp til å komme i gang med å sikre at bærekraftsarbeidet i egen virksomhet bidrar til utvikling og økt lønnsomhet.   Formål med kurset:  Formålet med kurset er å gi ledere, styremedlemmer og bærekraftsansvarlige starthjelp til å identifisere og utnytte de mulighetene for økt lønnsomhet som ligger i økt fokus på bærekraft og samfunnsansvar, i egen forretningsutvikling og innovasjon.   Kursinnhold:  Ledelsen og styrets ansvar for bærekraftig forretnings- og strategiutvikling Hva kjennetegner en bærekraftig strategi og hvordan sikre at strategien er bærekraftig? Bærekraft som driver for innovasjon, omstilling og endring – «Restart»-modellen FNs bærekraftmål som utgangspunkt for lønnsom forretningsutvikling og innovasjon Regulatoriske krav og pålegg som utgangspunkt for forretningsutvikling og innovasjon Hvordan finne og utnytte forretningsmuligheter innen bærekraft? Hvordan bruke interessentanalyse og vesentlighetsanalyse for en bærekraftig forretningsutvikling? Hvordan analysere forretningsmodell, aktiviteter, relasjoner og prosesser i et bærekraftperspektiv? Sirkulære og bærekraftige forretningsmodeller Tiltak og suksessfaktorer for lønnsom og bærekraftig innovasjon og forretningsutvikling Hvilke bærekrafttiltak reduserer kostnader Økt samfunnsansvar som driver for økte inntekter Rapportering, verktøy, sertifiseringer og standarder som elementer i forretningsutviklingen og markedskommunikasjonen   Målgruppe for kurset:  Dette kurset er for styreledere, styremedlemmer og ledere som ønsker å bidra til at virksomhetene de er ansvarlige for, jobber proaktivt med å tilpasse seg og utnytte mulighetsrommet innenfor bærekraft og samfunnsansvar.   [-]
Les mer
2 år
Drømmer du om å bli motedesigner? Hvis du ønsker deg en fremtid innen mote og har lyst til å leve av din lidenskap, tilbyr ESMOD Oslo den eldste og mest prestisjetunge ut... [+]
Det internasjonale ESMOD-pensumet er treårig. Motedesigner og modellør tilsvarer de to siste årene. Våre studenter velger som regel å starte på vår ettårige fagskoleutdanning Motedesign- og modellismemedarbeider (60 studiepoeng), og deretter gå videre på vår toårige fagskoleutdanning (120 studiepoeng). Til sammen dekker disse to studiene hele ESMOD-pensumet. Etter fullført og bestått studium, kan du oppnå det prestisjetunge ESMOD-diplomet. Dette er internasjonalt anerkjent, og vil åpne mange dører for deg i motebransjen. Videre kan du bygge på med en master ved ESMOD Paris. En motedesigner og modellør skal ha oversikt over og selvstendig kunne utføre varierte arbeidsoppgaver innenfor hele produksjonsforløpet fra inspirasjon og idé, til design og ferdig plagg/prototype. I løpet av vårt toårige studium vil gi du få ferdigheter og kunnskap innen moteillustrasjon, farge- og tekstillære. Du vil du få erfaring med kolleksjonsoppbyggning for både dame, herre og barn innen ulike markedssegmenter. I tillegg får du inngående opplæring i digitale verktøy for tegning, bildebehandling og layout. Hva lærer du? Studiet er delt likt mellom fagområdene modellisme og design. Modellisme er oversettelsen av idè til ferdig produkt gjennom drapering, mønsterkonstruksjon, tilskjæring og søm, mens design omhandler den kreative prosessen. I modellisme vil du utvikle dine tekniske ferdigheter for å kunne gjøre dine kreative visjoner og ideer til ferdige produkter.  Du vil få en inngående opplæring i Adobe-programmene Photoshop, Illustrator og InDesign, samt mulighet til å sertifisere deg i disse programmene. En slik sertifisering vil gi deg et stort fortrinn ved jobbsøking.   I løpet av studietiden vil du få en innføring i følgende emner: Design og produktutvikling Yrkes- og bransjeteori Modellering og mønsterkonstruksjon Søm Din personlighet og identitet vil komme til uttrykk i avgangskolleksjonen, som du vil arbeide med store deler av det siste studieåret. Her kan du fordype deg i et valgfritt tema, målgruppe og markedssegment innen dame-, herre- eller barneklær.  Kolleksjonen presenteres for en bransjejury, samt en representant fra ESMOD Paris som vil vurdere din mulighet for å motta det prestisjetunge ESMOD-diplomet. Juryen deler også ut priser for de beste arbeidene. I løpet av studietiden vil du få delta i prosjekter med reelle bransjeaktører, dra på studietur til Kina og London, samt få mulighet til å utveksle til en av våre samarbeidsskoler i ESMOD-systemet. Skolens tette samarbeid med motebransjen gir deg en unik mulighet for nettverksbygging, både nasjonalt og internasjonalt. Det er kombinasjonen av disse elementene og ESMODs metoder, som gir deg både de kreative og tekniske ferdighetene som skal til for å lykkes i motebransjen. Jobbmuligheter Etter fullført og bestått utdanning i Motedesigner og modellør, vil du ha alle forutsetninger for en sukessfull karriere i motebransjen. Med det internasjonale ESMOD-diplomet vil du være blant eliten i moteverden.  Våre tidligere studenter jobber i dag for kjente designere som for eksempel Holzweiler, Acne, FWSS, Tom Wood og Cathrine Hammel. Flere har også etablert sine egne merker, blant annet Carla&Jade, Epilogue, Arne&Carlos, Sadoni Couture, IDEOM Oslo og EBEN. Mange jobber også for store bransjeaktører som Bik Bok, Carlings og Helly Hansen. Med en ESMOD-utdanning vil du kunne påta deg stillinger i motebransjen, både i Norge og internasjonalt, som blant annet: Designer Modellør Innkjøper Kolleksjonskoordinator Kostymør Moteskribent Stylist Produksjonskoordinator Produktutvikler Mønsterkonstruktør Vår 2-årige fagskoleutdanning gir deg den unike muligheten til å gå direkte fra fagskole til en internasjonal mastergrad. ESMOD Oslo er det eneste motestudiet i Norge som gir deg denne muligheten. Ved ESMOD Paris kan du ta en master med høy internasjonal prestisje. [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Ønsker du å å bli bedre mht å organisere informasjonen din og dagen din? Da er dette kurset perfekt for deg! [+]
Kan du de grunnleggende funksjonene i Outlook, men ønsker å få mer kontroll over e-post, kalender og oppgaver? Ønsker du noen tips til hvordan du kan tilpasse Outlook for å få bedre oversikt over hverdagen? Da er Ta dagen din tilbake kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.    Kursinnhold:     Generelle råd mht å organisere informasjon Fra/på hvilke steder mottar/samler du e-post, avtaler, oppgaver og dokumenter? Er alt du mottar/samler formålstjenelige for deg? Hvilke overordnede mål har du på jobben og privat? Lær forskjellen på referanseinfo og handlingsinfo Slik bør du lagre e-post, filer og papirdokumenter Oppskrift for å bli ”kvitt” alt det gamle (filer, e-post og oppgaver) som du egentlig ikke trenger   Hvordan finne rett informasjon (e-post, filer osv) til rett tid Hvordan bør elementene i Innboksen vises? Bruk av automatisk formatering i Outlook (som f.eks gjør alle e-post til deg ”blå”) Sortering av e-post på flere nivåer Bruk av søkemapper Unngå å bla i "endeløse" undermapper når du åpner/lagrer dokumenter Hold tingene du bruker mest, lett tilgjengelig   Viktige innstillinger i Outlook Visning av mapper i Outlook, og antall elementer i mappen Bør kalenderen være standard oppstartsbilde i Outlook? Skreddersy Kalenderen og Gjøremålslisten til ditt personlige ”kontrollpanel”   Råd mht skriving av e-post m.m. Om bruk av Til-, Kopi- og Blindkopi-feltene Om bruk av Emnefeltet Om utforming av meldingsteksten Om bruk av vedlegg og hyperlinker Smart bruk av signaturer Spar tid ved å bruke ferdige e-postmaler Bruk av svaralternativer Råd mht skriving av oppgaver   Råd mht sending av e-post Om bruk av distribusjonslister Kreve lesebekreftelse? Angivelse av holdbarhetsdato Angi viktighet? Benytte angrefrist før e-posten ”fyres av” Generelt om ”e-post vett”   Andre nyttige muligheter Om bruk av Fraværsassistenten   Møteplanlegging, -innkallelser og møtenotater Slik kaller du inn til møter – hvilke møterom er ledige og hvem har ledig tid? Ta møtenotater via OneNote raskt og effektivt Samle møtenotater og møter i Outlook Få med "absolutt alt" fra et møte Ha maks kontroll på det du lover å gjøre i etterkant av møter Innhenting av info fra kilder som for eksempel internett har aldri vært enklere Slik finner du data i tidligere møtenotater   Råd mht daglig prosessering av e-post Når bør du behandle e-post i Innboksen Hvordan kategorisere Gjøremålslisten (To do bar)? Overføring av e-post til Gjøremålslisten De 4 D-er for decision making: "Delete it, Do it, Delegate it, Defer it" Avslutt dagen med en tom innboks!   Prioritere og planlegge dagen ut fra Outlook-Kalenderen Sjansene for å få gjort en oppgave er 75% større, hvis den ligger i Kalenderen Planlegge både jobbaktiviteter og private? La ikke e-post styre deg – Slik jobber du strategisk og proaktivt Planlegge gjennomføring av periodiske gjøremål Slik håndterer du avbrytelser, "utrykninger" og ad-hoc oppgaver Daglig bruk av Gjøremålslisten Periodisk revidering/kontroll av Gjøremålslisten   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Oslo 5 dager 20 200
23 Sep
22 Sep
Du lærer hvordan du kan bidra til å etablere et optimalt ergonomisk arbeidsmiljø og gode belysningsforhold på arbeidsplasser. [+]
Hva lærer du? Myndighetskrav i arbeidsmiljølovgivningen og hvordan virksomheter kan etterleve kravene og skape helsefremmende arbeidsplasser Hvordan lys kan påvirke helse og trivsel Utarbeidelse av behovsanalyser for lys på arbeidsplasser Planlegge og gjennomføre lysmålinger samt avdekke og forstå hva som er utilfredsstillende lysforhold Stille krav til belysningsanlegg for ulike typer arbeidsplasser og foreslå tiltak og løsninger for å sikre gode belysningsforhold Hvordan kartlegge og vurdere ergonomisk helsebelastning Initiere, fasilitere og gjennomføre risikovurderinger av ergonomiske forhold ved bruk av relevante vurderingsmodeller og analyseverktøy Stille ergonomiske krav ved innkjøp av maskiner og utstyr og i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser Kunne bidra til å forebygge muskel- og skjelettplager i arbeidslivet Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å jobbe målrettet og effektivt med risikovurdering og håndtering av lys og ergonomi Kunne gi opplæring til ledere og medarbeider om lys og ergonomi Bli i stand til å foreslå forebyggende og risikoreduserende tiltak Tilfredsstille myndighetenes krav til risikovurdering og forebyggende arbeid Bidra til et fullt forsvarlig og helsefremmende arbeidsmiljø Kunne foreslå gode løsninger i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser og ved innkjøp av arbeidsutstyr Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Effektiv forandringsledelse – hvordan lede en omstillings- eller nedbemanningsprosess [+]
Effektiv forandringsledelse – hvordan lede en omstillings- eller nedbemanningsprosess   Strukturendringer kan være nokså omfattende, hyppige og dyptgripende i både offentlig og privat sektor. Endringene spenner fra teknologiomlegginger og omorganiseringer til nedbemanning eller nedleggelse. Som leder må du forholde deg til at dette berører mennesker på mange plan, ikke bare som en rasjonell planprosess.På dette kurset vil du få verktøy, trening og innsikt i hvordan tilrettelegge for at medarbeidere og organisasjon vil mestre permitteringer, eller en omorganisering uten at det går ut over stayerevne, entusiasme og produksjon i særlig grad.   Innhold: Effektiv forandringsledelse Hvordan tilrettelegge for mestring? Troverdighet i krise Ditt ansvar som leder Hvordan skape trygghet i utrygt terreng? Elementer som kan påvirke en omstilling negativt Elementer som kan på virke en omstilling positivt Kulturfarer ved omstilling Psykologiske forsvarsmekanismer Den nødvendige samtale Verdiforankring Kommunikasjon i endringstider Læringsmål:Å øke kompetanse og utvikle personlig styrke slik at du kan være og kan fremstå som stødig, troverdig, målrettet og ansvarlig leder i omstillinger. Arbeidsmåte:Nettkurs eller bedriftsintert kurs  [-]
Les mer