Telemark
Du har valgt: Vrådal
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Vrådal )
 

Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 24 000 kr
MS-500 MICROSOFT 365 SECURITY ADMINISTRATOR [+]
COURSE OVERVIEW This course is comprised of the following Microsoft Official Curriculum modules: MS-500T01 Managing Microsoft 365 Identity and Access, MS-500T02 Implementing Microsoft 365 Threat Protection, MS-500T03 Implementing Microsoft 365 Information Protection and MS-500T04 Administering Microsoft 365 Built-in Compliance.   MS-500T01 Managing Microsoft 365 Identity and Access Help protect against credential compromise with identity and access management. In this course you will learn how to secure user access to your organization’s resources. Specifically, this course covers user password protection, multi-factor authentication, how to enable Azure Identity Protection, how to configure Active Directory federation services, how to setup and use Azure AD Connect, and introduces you to Conditional Access. You will also learn about solutions for managing external access to your Microsoft 365 system.   MS500T02 Implementing Microsoft 365 Threat Protection Threat protection helps stop damaging attacks with integrated and automated security. In this course you will learn about threat protection technologies that help protect your Microsoft 365 environment. Specifically, you will learn about threat vectors and Microsoft’s security solutions for them. You will learn about Secure Score, Exchange Online protection, Azure Advanced Threat Protection, Windows Defender Advanced Threat Protection, and how to use Microsoft 365 Threat Intelligence. It also discusses securing mobile devices and applications. The goal of this course is to help you configure your Microsoft 365 deployment to achieve your desired security posture.   MS500T03 Implementing Microsoft 365 Information Protection Information protection is the concept of locating and classifying data anywhere it lives. In this course you will learn about information protection technologies that help secure your Microsoft 365 environment. Specifically, this course discusses information rights managed content, message encryption, as well as labels, policies and rules that support data loss prevention and information protection. Lastly, the course explains the deployment of Microsoft Cloud App Security.   MS500T04 Administering Microsoft 365 Built-in Compliance Internal policies and external requirements for data retention and investigation may be necessary for your organization. In this course you will learn about archiving and retention in Microsoft 365 as well as data governance and how to conduct content searches and investigations. Specifically, this course covers data retention policies and tags, in-place records management for SharePoint, email retention, and how to conduct content searches that support eDiscovery investigations. The course also helps your organization prepare for Global Data Protection Regulation (GDPR).   Virtual Learning   This interactive training can be taken from any location, your office or home and is delivered by a trainer. This training does not have any delegates in the class with the instructor, since all delegates are virtually connected. Virtual delegates do not travel to this course, Global Knowledge will send you all the information needed before the start of the course and you can test the logins. TARGET AUDIENCE This course is for the Microsoft 365 security administrator role. This role collaborates with the Microsoft 365 Enterprise Administrator, business stakeholders and other workload administrators to plan and implement security strategies and ensures that the solutions comply with the policies and regulations of the organization. COURSE CONTENT Module 1: User and Group Security This module explains how to manage user accounts and groups in Microsoft 365. It introduces you to Privileged Identity Management in Azure AD as well as Identity Protection. The module sets the foundation for the remainder of the course.   Module 2: Identity Synchronization This module explains concepts related to synchronizing identities. Specifically, it focuses on Azure AD Connect and managing directory synchronization to ensure the right people are connecting to your Microsoft 365 system.   Module 3: Federated Identities This module is all about Active Directory Federation Services (AD FS). Specifically, you will learn how to plan and manage AD FS to achieve the level of access you want to provide users from other directories.   Module 4: Access Management This module describes Conditional Access for Microsoft 365 and how it can be used to control access to resources in your organization. The module also explains Role Based Access Control (RBAC) and solutions for external access.   Module 5: Security in Microsoft 365 This module starts by explaining the various cyber-attack threats that exist. It then introduces you to the Microsoft solutions to thwart those threats. The module finishes with an explanation of Microsoft Secure Score and how it can be used to evaluate and report your organizations security posture.   Module 6: Advanced Threat Protection This module explains the various threat protection technologies and services available in Microsoft 365. Specifically, the module covers message protection through Exchange Online Protection, Azure Advanced Threat Protection and Windows Defender Advanced Threat Protection.   Module 7: Threat Intelligence This module explains Microsoft Threat Intelligence which provides you with the tools to evaluate and address cyber threats. You will learn how to use the Security Dashboard in the Microsoft 365 Security and Compliance Center. It also explains and configures Microsoft Advanced Threat Analytics.   Module 8: Mobility This module is all about securing mobile devices and applications. You will learn about Mobile Device Management and how it works with Intune. You will also learn about how Intune and Azure AD can be used to secure mobile applications.   Module 9: Information Protection This module explains information rights management in Exchange and SharePoint. It also describes encryption technologies used to secure messages. The module introduces how to implement Azure Information Protection and Windows Information Protection.   Module 10: Data Loss Prevention This module is all about data loss prevention in Microsoft 365. You will learn about how to create policies, edit rules, and customize user notifications.   Module 11: Cloud Application Security This module is all about cloud app security for Microsoft 365. The module will explain cloud discovery, app connectors, policies, and alerts.     [-]
Les mer
4 dager 23 000 kr
This course teaches Azure administrators how to plan, deliver, and manage virtual desktop experiences and remote apps, for any device, on Azure. [+]
 Students will learn through a mix of demonstrations and hands-on lab experiences deploying virtual desktop experiences and apps on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments.Students for AZ-140: Configuring and Operating Windows Virtual Desktop on Microsoft Azure are interested in delivering applications on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments. As a Windows Virtual Desktop administrator, you will closely with the Azure Administrators and Architects, along with Microsoft 365 Administrators. Windows Virtual Desktop administrator responsibilities include planning, deploying, packaging, updating, and maintaining the Azure Windows Virtual Desktop infrastructure. They also create session host images, implement and manage FSLogix, monitor Windows Virtual Desktop performance, and automate Windows Virtual Desktop management tasks. COURSE OBJECTIVES   Select an appropriate licensing model for Windows Virtual Desktop Implement networking for Windows Virtual Desktop Manage Windows Virtual Desktop session hosts by using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Create and manage session host images Implement Azure roles and role-based access control (RBAC) for Windows Virtual Desktop Configure user Windows Virtual Desktop experience settings Install and configure apps on a session host Implement business continuity and disaster recovery Monitor and manage Windows Virtual Desktop performance     COURSE CONTENT Module 1: Plan a Windows Virtual Desktop Architecture In this module, you will learn how to assess existing physical and virtual desktop environments, plan and configure name resolution for Active Directory (AD) and Azure Active Directory Domain Services (Azure AD DS), and plan for Windows Virtual Desktop client deployments. LESSONS M1 Windows Virtual Desktop Architecture Design the WVD architecture Design for user identities and profiles LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AZURE AD DS) LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AD DS) After completing module 1, students will be able to: Understand Windows Virtual Desktop Components Understand personal and pooled desktops Recommend an operating system for a WVD implementation Plan a host pools architecture Module 2: Implement a WVD Infrastructure In this module, you will learn how to manage connectivity to the internet and on-premises networks, create a host pool by using the Azure portal, deploy host pools and hosts by using Azure Resource Manager templates, apply OS and application updates to a running WVD host, and create a master image. LESSONS M2 Implement and manage networking for WVD Implement and manage storage for WVD Create and configure host pools and session hosts Create and manage session host image LAB: CREATE AND CONFIGURE HOST POOLS AND SESSION HOSTS (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND SESSION HOSTS BY USING THE AZURE PORTAL (AD DS) LAB: IMPLEMENT AND MANAGE STORAGE FOR WVD (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND HOSTS BY USING AZURE RESOURCE MANAGER TEMPLATES LAB: DEPLOY AND MANAGE HOST POOLS AND HOSTS BY USING POWERSHELL After completing module 2, students will be able to: Implement Azure virtual network connectivity Manage connectivity to the internet and on-premises networks Understanding Windows Virtual Desktop network connectivity Configure WVD session hosts using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Configure disks and file shares Modify a session host image Create and use a Shared Image Gallery (SIG) Module 3: Manage Access and Security In this module, you will learn how to plan and implement Azure roles and RBAC for WVD, implement Conditional Access policies for connections, plan and implement MFA, and manage security by using Azure Security Center. LESSONS M3 Manage access Manage security LAB: CONFIGURE CONDITIONAL ACCESS POLICIES FOR CONNECTIONS TO WVD (AD DS) After completing module 3, students will be able to: Manage local roles, groups and rights assignment on WVD session hosts. Configure user restrictions by using AD group policies and Azure AD policies Understand Conditional Access policy components Prepare for Azure Active Directory (Azure AD)-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Implement Azure AD-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Module 4: Manage User Environments and Apps In this module, you will learn how to plan for FSLogix, install FSLogix, configure Cloud Cache, deploy an application as a RemoteApp, and implement and manage OneDrive for Business for a multi-session environment. LESSONS M4 Implement and manage FSLogix Configure user experience settings Install and configure apps on a session host LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AZURE AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP APPLICATION PACKAGING (AD DS) After completing module 4, students will be able to: Configure Profile Containers Configure Azure Files to store profile containers for WVD in an AAD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop in Azure AD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop Prepare for and create MSIX app packages Implement MSIX app attach container for Windows Virtual Desktop in AD DS environmen Module 5: Monitor and maintain a WVD infrastructure In this module, you will learn how to plan and implement a disaster recovery plan for WVD, configure automation for WVD, implement autoscaling in host pools, and optimize session host capacity and performance. LESSONS M5 Plan and implement business continuity and disaster recovery Automate WVD management tasks Monitor and manage performance and health LAB: IMPLEMENT AUTOSCALING IN HOST POOLS (AD DS) After completing module 5, students will be able to: Plan and implement a disaster recovery plan for WVD Configure automation for WVD Monitor WVD by using Azure Monitor Customize Azure Workbooks for WVD monitoring Configure autoscaling of Windows Virtual Desktop session hosts Verify autoscaling of Windows Virtual Desktop session host [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
  Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Temaer på webinaret: Bruk av maler og lysbildeoppsett Gjenbruk av eksisterende lysbilder Inndelinger i presentasjonen Effektiv bruk av punktmerker SmartArt – hvordan presentere mer grafisk Innsetting og redigering av fotografier og andre illustrasjoner, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett Innsetting av film Bruk av fotoalbumoverganger mellom lysbildene Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i PowerPoint. Forkunnskap: Du må ha brukt PowerPoint på et grunnleggende nivå. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe smartere med å lage lysbildepresentasjoner i PowerPoint.  Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1600 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
1 dag 2 700 kr
I samarbeid med Trøndelag Trucksenter. Vi er sertifisert for alle truckklasser og teleskoptruck klasse C1 [+]
Modul 2.9 Tilleggsmodul C1/C2 – teori Modul 4.9 Tilleggsmodul C1/C2 – praksis   Teleskoptruck C1 Løftekapasitet t.o.m. 10 tonn. Hevbar og teleskopisk bom med en eller flere teleskoper med rekkevidde over 2 meter der bommen og overkonstruksjonen står fast på undervogn chassis.   Teleskoptruck C2 Rundtomsvingende Teleskoptruck Løftekapasitet t.o.m. 10 tonn Hevbar og teleskopisk bom der bom er montert på egen bevegelig- /rundtsvingende konstruksjon der manøverplass følger med bomkonstruksjonen rundt.   Teoretisk grunnopplæring Hensikten med opplæringen er å gi førere av teleskoptruck en teoretisk grunnopplæring i bruken av teleskoptruck slik at ulykker kan unngås. Opplæringen skal gi kandidaten en god innsikt i oppbygging, faremomenter og bruk av teleskoptrucker.  Opplæringen gis som tilleggsopplæring til truck, masseforflytningsmaskin eller lastebilkran. Praksis i kjøring og betjening av teleskoptruck kommer i tillegg til denne modul. Den teoretiske opplæringen avsluttes med en skriftlig teoretisk prøve.  Bestått teoretisk og praktisk prøve danner grunnlag for utstedelse av kompetansebevis klasse C1. Dersom praksis for rundtsvingende teleskoptruck er bestått danner det grunnlag for utstedelse av kompetansebevis klasse C2. Forkunnskaper/krav Du må ha fylt 17 år (bevis utstedes når deltaker har fylt 18 år). Du må inneha truckførerbevis for enten T4 Motvektstruck (Modul 2.2) eller M1-M6 Masseforflytningsmaskin (Modul 2.1) eller G8 Lastebilkran (Modul 2.8) Viktig: Teleskoptruck kan utstyres og brukes på en slik måte at fører bør ha kurs i løfteredskap, stropp og signalgiving. Arbeidsgiver må selv vurdere hvor vidt føreren skal gjennomgå modul 2.3 løfteredskap eller annen tilsvarende opplæring under hensyn til bruken av maskinen dersom denne har sertifisert opplæring i truck eller masseforflytningsmaskiner. Kursinnhold Teori (6,5 timer) Bruksområder og praktisk bruk av teleskoptruck Ulykker med teleskoptruck Konstruksjon og virkemåte Støtteben og stabilitet Bomkonstruksjon – funksjon og virkemåte. Overlastsystem Lastdiagram Oppstilling – vurdering av oppstillingsplass, teleskoparmens arbeidsradius, m.v. Den teoretiske opplæringen avsluttes med en skriftlig teoretisk prøve. Praktisk opplæring Hensikten med opplæringen er å gi førere av teleskoptruck en praktisk grunnopplæring i bruken av teleskoptruck slik at ulykker kan unngås. Opplæringen skal gi kandidaten en god innsikt i oppbygging, faremomenter og bruk av teleskoptrucker. Bestått teoretisk og praktisk prøve danner grunnlag for utstedelse av kompetansebevis klasse C1. Dersom praksis for rundtsvingende teleskoptruck er bestått danner det grunnlag for utstedelse av kompetansebevis klasse C2. Med bakgrunn i sertifisert opplæring på klasse (T) truck eller (M) masseforflytningsmaskin: 4 timer i opplæringsvirksomhet eller 8 timer i bedrift Med bakgrunn i sertifisert opplæring på klasse G8 Lastebilkran 8 timer i opplæringsvirksomhet eller 16 timer i bedrift Praktisk opplæring C1 og C2 Hovedkomponenter og tilleggsutstyr Kontrollpunkter Funksjonstest Kjøretrening/Oppstilling Praktisk prøve Tilleggspraksis for utvidelse til C2 Hovedkomponenter, funksjonsmåte og sikkerhet Kjøretrening/oppstilling Praktisk prøve Arbeidsmiljøloven sier at man skal ha en teoretisk og praktisk opplæring for å kjøre gaffeltruck. Dette er viktig for å redusere personulykker og skader på utstyr og bygninger. Vi har de nødvendige sertifiseringer og den kompetanse som gjør oss i stand til å kunne utdanne nye truckførere. Kompetansebevis får du med deg fra oss, etter fullført kurs med teoretisk og praktisk opplæring. Vi er sertifisert for alle truck-klasser og teleskoptruck klasse C1 og C2. Hos oss finner du et lyst og trivelig undervisningsrom og gode lærerkrefter. Nye kurs holdes hver måned, både i våre lokaler og ute hos kunden etter behov. Teleskoptruckførerkurs C2 og stortruckførerkurs holdes etter avtale. [-]
Les mer
Hobøl 1 dag 5 500 kr
15 May
30 Aug
22 Nov
Røykdykking repetisjon, røykdykkerøvelser og varme øvelser. Personell som utøver røykdykkerinnsats må ha minst fire øvelser per år, og minst en av disse skal væ... [+]
Veiledningen for røyk og kjemikaliedykking krever varm øvelse minimum en gang i året. Røykdykkere må vedlikeholde og utvikle egne kunnskaper og ferdigheter gjennom årlige tilrettelagte øvelser. Personell som utøver røykdykkerinnsats må ha minst fire øvelser per år, og minst en av disse skal være en varm øvelse. Vedlikehold og utvikling av nye kunnskaper og ferdigheter gjennom tilrettelagte og realistiske øvelser. Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav til varme øvelser. For de som ønsker et lukket kurs for sin bedrift, tilpasses øvelsene det kartlagte risikonivået i bedriften. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 17 350 kr
02 May
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams/Zoom for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. KursinnholdDette 2-dagers kurset passer for deg som ønsker å ta en sertifisering innen Agile Testing. Kurset bygger på ISTQB Foundation syllabus og gir deg grunnleggende ferdigheter innen Agile testing. Kursdato: 14.-15. desember, eksamen 16. desember, kl. 09:00-10:15 Bouvet sine kursdeltakeres testresultater vs ISTQB gjennomsnitt. On completion the Agile Tester will be able to: 1. Understand the fundamentals of Agile Software Development How the various agile approaches differ and understanding the concepts of the Agile ManifestoHow the tester needs to adapt in the agile process for maximum effectiveness. Apply the various aspects relating to agile, such as:o Writing and reviewing User Storieso Working in a continuous integrated environment ando Performing agile retrospectives to improve the process 2. Apply the fundamental Agile testing principles, practices and processes How testing differs when working in an agile lifecycle compared to a more traditional lifecycleHow to work in a highly collaborative and integrated environment.How independent testing can be used within an agile projectHow to report progress and the quality of the product to business stakeholdersUnderstand the role and skills of a tester within an agile team 3. Know the key testing methods, techniques and tools to use within an Agile project Understand Test Driven Development (TDD), Acceptance Driven Development (ADD), Behaviour Driven Development (BDD) and the concepts of the Test Pyramid.Perform the role of a tester within a Scrum teamo Perform test estimation and assess product quality risks within an agile projecto Interpret the information produced during an agile project to support test activitieso Write ADD test caseso Write test cases for both functional and non-functional user storieso Execute exploratory testing within an agile projectRecognise the various tools available to the tester for the various agile activities The exam The ISTQB® Agile Testing exam is a 1 hour 15 minute multiple-choice exam with the pass mark being 65%. You must hold the ISTQB® Foundation certificate in software testing in order to sit this exam.The exam is a remote proctored exam. [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs med Bjørn Petter Hanssen og Geir Olsen, som vil gjøre deg tryggere i med møte truende personer og situasjoner. [+]
 Kurs med Bjørn Petter Hanssen og Geir Olsen, som vil gjøre deg tryggere i med møte truende personer og situasjoner. Bjørn Petter Hanssen og Geir Olsen ønsker med dette kurset å bidra med både teoretisk og praktisk kunnskap som kan komme til nytte før, under og etter en kritisk situasjon – selv om det overordnede målet alltid er at slike situasjoner ikke skal oppstå. Kurset vil gjøre deg trygg nok til å møte truende personer og situasjoner på en god måte. Du skal kunne gjøre gode vurderinger av disse situasjonene, forstå hva som kan dempe en farlig situasjon og ha verktøy som kan brukes for å unngå at situasjoner utvikler seg i en farlig retning. Du skal også utvikle en forståelse av hvor viktig det er å jobbe med dette i «fredstid», slik at din kompetanse på å møte skremmende situasjoner kan utvikles fortløpende. Videre vil du lære hva som påvirker personer i stressende situasjoner, og hvordan forstå og håndtere disse mekanismene. Kurset gir deg også en forståelse av hvorfor oppfølging er viktig etter trusler og vold, og hvordan du kan gi umiddelbar oppfølging etter en slik hendelse. Spilletid: ca. 1 time   Leksjoner Introduksjon til kurset Trusler og vold på arbeidsplassen Forebygging av trusler og vold Sikkerhet og trygghet Kommunikasjon som forebygger kritiske hendelser Toleransevinduet Å gjøre en god jobb Vurdering av risiko Selvregulering Dempende strategier Grensesetting Hva styrer våre valg?  Trusselsituasjoner Fysiske trusselsituasjoner I  Fysiske trusselsituasjoner II  Handlingsrom i kritiske situasjoner Oppfølging etter trusler og vold Oppsummering Pyramiden for voldsforebygging – en praktisk modell for å jobbe med forebygging av vold Hvordan kommunisere for å forebygge kritiske hendelser Hvordan vurdere risiko i møte med trusler om vold Hvordan bruke selvregulering i stressede situasjoner   [-]
Les mer