Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Oslo )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 dager 2 050 kr
Bedriftshelsetjenesten er en viktig ressurs i virksomhetens Akan-arbeid og den medisinsk faglige ressursen i individsaker. I vårt BHT-kurs fokuserer vi både på oppfølging... [+]
ØNSKER DU Å STYRKE FAGOMRÅDET I DIN BEDRIFT OG UT MOT KUNDENE?   Bedriftshelsetjenesten er en viktig ressurs i virksomhetens Akan-arbeid og den medisinsk faglige ressursen i individsaker. I vårt BHT-kurs fokuserer vi både på oppfølging, forebygging og helsefremmende arbeid i forbindelse med rus- eller avhengighetsproblematikk. Du sitter igjen med et nytt innblikk i hvordan du kan styrke bedriftene.   Hvem passer kurset for? Ansatte i BHT   Kurset er godkjent av NSF som meritterende med totalt 12 timer. Kurset er godkjent av Den norske legeforening med: 12 valgfrie kurspoeng for allmennmedisin, 9 for samfunnsmedisin, 12 for arbeidsmedisin. Kurset er godkjent av Norsk psykologforening med: 12 timer vedlikeholdskurs for psykologspesialister.   Hva går kurset ut på? To dager digitalt kurs Refleksjon og diskusjon Eksterne innledere Pris: 2.050,- Dato: 26. og 27. april 2023 kl. Start: kl. 9.00 første dag – avslutning kl. 15.30 siste dag. Dersom du ønsker mer kompetanse knyttet til å introdusere rus- og avhengighetsforebyggende arbeid i møte med virksomheter se vårt nettkurs «Akan på 1-2-3 for bedriftshelsetjenester». [-]
Les mer
7 timer 4 990 kr
Modul1.Felles teorimodul for førere av kran, truck og Masseforflytingsmaskiner 7 timer klasserom , eller 3 timer e-læring [+]
Vi i Maskinopplæring AS tilbyr interessante og lærerike kurs innen sertifisert og dokumentert opplæring på maskiner og utstyr samt vi skreddersyr bedriftsinterne kurs etter ditt behov som kunde. Kursinstruktørene våre sitter på 20 års bransjeerfaring og har som mål å gi deg økt kunnskap og kompetanse for en sikrere arbeidsplass.  Sjekk ut vår hjemmeside: www.maskinopplæring.com for mer informasjon om oss!      HMS Modul 1 Dokumentert opplæringBestillingsnummer 701 og 703 i henhold til forskrift 1357.Målsettingen med opplæringen er å gi personer som skal bruke arbeidsutstyr nevnt i 701 Forskrift om organsering, ledelse og medvirkning" og 703 "Forskrift om utførelse av arbeid" en grunnleggende innføring i sikker bruk av arbeidsutstyr. Kursinnhold: - Innledning- Lover og forskrifter- Arbeids, ansvar og konsekvenser- Ytre miljø- Sikkerhetsbestemmelser for bruk av arbeidsutstyr- Farlig gods - Merking og håndtering- Skriftlig eksamen     Målgruppe:Personer som skal bruke arbeidsutstyr som nevnt i bestillingsnummer 701 og 703.Målsetting:Målsettingen med opplæringen er å gi personer som skal bruke arbeidsutstyr nevnt i 701 "Forskrift om organsering, ledelse og medvirkning"og 703 "Forskrift om utførelse av arbeid" en grunnleggende innføring i sikker bruk av arbeidsutstyr.   Vi tar forbehold om at det må være minimum 5stk påmeldte til kurs for gjennomføring, men vi kan også skreddersy kursene for bedrifter ved behov på forespørsel.  [-]
Les mer
Oslo 5 dager 43 500 kr
24 Jun
24 Jun
29 Jul
RH294: Red Hat System Administration III: Linux Automation with Ansible [+]
RH294: Red Hat System Administration III: Linux Automation with Ansible [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Dette grunnkurset gir deg en solid gjennomgang av hvilke muligheter du har til å lage brukervennlige og gode filer klare til publisering eller trykking. [+]
Ved å benytte deg av Adobe Acrobat kan du få veldig mye ut av PDF-filene dine. Uansett om det er Word-dokumenter eller plantegninger du jobber med, har du muligheten til å konvertere dem til PDF og jobbe videre med dem i Acrobat. Dette kurset gir deg en solid gjennomgang av hvilke muligheter du har til å lage brukervennlige og gode filer klare til publisering eller trykking. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Hva er Acrobat? PDF-formatet. Hva er egentlig en PDF, og hva kan det brukes til? Få oversikt. Bli kjent med programvinduet og hvordan du kan tilpasse det etter dine behov. Navigér raskt. Vi ser på navigasjonsmulighetene og hvordan man bruker de mest mulig effektivt Utskrift. Hvilke muligheter har man til å tilpasse PDF-filen til utskrift? Hvordan lage PDF-filer? Fra Office. Tilpasning av konvertering fra Office-programmene Fra Word. Konvertere slik at overskrifter og stiler blir brukervennlige bokmerker og merknader blir notater. Fra Excel. Konvertere hele eller deler av arbeidsbok og få full kontroll på hvordan resultatet skal bli. Fra PowerPoint. Hva skjer med figurer, bilder og video, og hvordan tar man kontroll på det Fra andre programmer. Hvis ønsket ser vi på konvertering av bilder og dokumenter fra Adobe-programmer og skannede dokumenter Kombinere og tilpasse. Slå sammen flere dokumenter til en PDF, og hvordan man kan behandle denne effektivt og gi den et helhetlig utseende Redigering av PDF-filer Topptekst og bunntekst. Hvordan legge til og tilpasse nummerering og andre elementer i topptekst og bunntekst? Bokmerker. Lage, flytte, skjule og gi nytt navn på bokmerker Bakgrunn og vannmerke. Hvordan legge til og tilpasse logo og vannmerke med bilde eller tekst Sideredigering. Flytte, legge til, fjerne, rotere og beskjære sider Til web. Optimalisering av PDF-filer til rask visning på nett Filstørrelse. Hvordan redusere filstørrelsen med full kontroll over bildekvalitet underveis? Til Word. Hvordan lagre en PDF-fil tilbake i Wordformat? Kommentarer og måling Kommenteringsmuligheter. Få full kontroll på verktøyene som brukes til kommentering i PDF Diskusjon. Se hvordan man kan kommunisere frem og tilbake Sammenligning. Hvordan sammenligne to versjoner av et dokument? Stempler. Benytte seg av faste, dynamiske og egendefinerte stempler for å godta, avslå eller sette status på dokumenter Måling. Hvordan gjøre målinger i plantegninger og tegne ut enkle visuelle figurer til hjelp og forklaring for andre? Sikkerhet Passord. Passordbeskyttelse av dokumenter Tilpasse sikkerhet. Begrense tilgangen til funksjoner og redigeringsmuligheter i dokumentet Multimedia Hyperkoblinger. Legge til hyperkoblinger til navigering i dokumentet, til nettsider, andre dokumenter eller egendefinerte handlinger Film og lyd. Legge til film eller lyd og tilpasse visningen av disse Animasjon. Lage overganger og timing til bruk i fullskjermvisning Skjema. Lage spørreskjema, lære og legge til knapper som avkrysningboks, nedtrekksmeny eller tekstbokser 4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti    [-]
Les mer
3 dager 14 900 kr
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organiza... [+]
Kursinnhold In this MoP Foundation & Practitioner Course participants will learn the key aspects of the Management of Portfolios (MoP) methodology. MoP helps organizations ensure if the investments are done in the right change initiatives and implementing them correctly. This is achieved by: Prioritizing the programs and projects in terms of their contribution to the organization’s strategic objectives and overall level of risk. Managing the programs and projects consistently to ensure efficient and effective delivery. Maximizing the benefit by providing the greatest return from the investment made. Audience: Those aimed at those involved in a range of formal and informal portfolio management roles encompassing investment decision making, project and program delivery, and benefits realization. Those involved in the selection and delivery of business change initiatives. Experienced portfolio managers, managing large and complex portfolios of change initiatives. Members of portfolio offices and senior managers (e.g., financial managers, quality managers)  involved in setting strategic goals and giving direction to the organization’s portfolio of changes. Roles: Members of Management Boards Directors of Change Senior Responsible Owners (SROs) Portfolio, program, project, business change and benefits managers Business case writers Project appraisers Learning Objectives:Individuals certified at the MoP Foundation level will have demonstrated their understanding of: Define the scope and objectives of portfolio management and how it differs from program and project management. List the benefits of applying portfolio management. Explain the context it operates in. List the principles successful portfolio management is based on. List the different approaches to implement MoP. List the factors to maintain progress and how to assess the success of portfolio management. State the purpose and key content of the major portfolio documents. Define the scope of key portfolio management roles. Individuals certified at the MoP Practitioner level will have demonstrated their understanding of: Defining the business case to get senior management approval for portfolio management. Planning the implementation of portfolio management. Selecting and adapting MoP principles, practices, and techniques to suit different organizational environments. Evaluating examples of MoP information including documents and role descriptions. Analyzing the solutions adopted in relation to a given scenario. Prerequisites: There are no formal prerequisites. However, candidates are required to have passed the MoP Foundation exam in order to be certified at the Practitioner level. Course Materials:Participants receive a copy of the classroom presentation material and the handbook, which contains reference materials. It is mandatory for participants to have the official Management of Portfolios (MoP) Book. Examination:   Foundation Exam Practitioner Exam   Exam fee is NOK 2.500,- + VAT The Foundation exam is in closed book format. The exam consists of 50 multiple choice questions. A minimum score of 50% is required to pass the exam. The exam lasts 40 minutes. Additional time may be given for certain handicaps, and if the exam is not available in the candidate’s native language. Identification is required.   Exam fee is NOK 3.400,- + VAT  The practitioner exam is in open book format. The exam consists of 8 objective type questions with 10 marks available per question. 40 marks or 50% passing rate is required to pass the exam (out of 80 available). The exam lasts 180 minutes. Additional time may be given for certain handicaps and if the exam is not available in the native language. Identification is required.   Bouvet delivers the MOP® courses in collaboration with ITPreneurs   The MoP Approved Licensed Affiliate logo is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Sentrum 3 dager 19 900 kr
23 Apr
Sertifiseringskurs i 4mat prosessverktøy med preferanseanalyser, hjernemodusindikator , internasjonalt anerkjent prosessverktøy for Ledelse, team- og organisasjonsutvikl... [+]
Ledelse, team- og organisasjonsutvikling. Krøll i kommunikasjonen, samarbeid som fungerer dårlig, misforståelser og lite engasjement.Kjent på dette?Lær mer om hvordan du utnytter egne og andres styrker, hvordan du lettere kommunisere knirkefritt og effektivt med forskjellige mennesketyper. Bli med på kurs. Dette konseptet er meget bra. Lett å anvende, forstå og bygger på god og solid forskning. I enhver organisasjon er utvikling og læring, basert på god og effektiv kommunikasjon, viktig for den generelle motivasjon, trivsel og arbeidsglede. Også fastholdelse og tiltrekning av kompetente og dyktige medarbeidere er sterkt påvirket av disse elementene. Styrk trivsel og arbeidsgledeInnsikt i 4MATs læringsstiler skaper en felles referanseramme, et utgangspunkt som skaper grobunn for mer dynamikk og romslighet i utvikling, læringssituasjoner og kommunikasjon. Skap bedre resultaterLæring, utvikling og kommunikasjon som springer ut av forståelse for hverandres forskjelligheter, gjensidig respekt og konstruktiv dialog – styrker både samarbeidet, virksomhetens generelle image/tiltrekningskraft – og dermed også resultater. Operasjonelt og skalerbart4MAT kan introduseres i organisasjonen som en felles forståelsesramme i forhold til utvikling generelt sett, eller som et spesifikt verktøy i forbindelse med et utvalgt område, f.eks.: Ledelse, salg og service, kommunikasjon, samarbeid m.v. 4MAT™ metoden er utviklet av Dr. Bernice McCarthy i 1979, og etter det kontinuerlig videreutviklet. Det er en prosessmodell for å sikre utvikling, samhandling og kommunikasjon på en måte som: -      forankrer ny kunnskap til tilhørere-      sørger for relevant informasjon og kunnskap-      utvikler lederskapsstrategier-      tilbyr mulighet for øving-      tillater en kreativ adopsjon av det som er lært- 4MAT™ er en internasjonalt anerkjent prosessmodell som anvendes i hele verden av personer og virksomheter som arbeider profesjonelt med utdanning, undervisning og ulike typer av formidling, veiledning og coaching. I kurset vil du få anledning til å bruke 4MAT™ Lærestilsindikator (LTM) og Hjernemodusindikator (HMI) for å bli bedre kjent med egen lærestil og tilnærming til nye kunnskaper. Med 4MAT™-metoden i ryggsekken vil ledere og team arbeide strukturert med å forbedre og utvikle en rekke områder, så som:Læring – verktøy for å utløse kraftige potensialer, hos medarbeidere og ledere i virksomhetenKommunikasjon – verktøy til samtale, formidling og undervisningLedelse – verktøy og metode for den daglige ledelse, personalutvikling og rekrutteringService – 4MAT™ organiserer service og sikrer den rette kvalitet Vi har alle våre preferanser, helt ned til hvordan vi lærer nye ting. Å forstå vår foretrukne lærestil og vår måte å samhandle med omverden – er sentralt i det å være et effektivt teammedlem.Teammedlemmer har behov for å forstå, ikke bare sine egne preferanser for hvordan de forstår, lærer og kommuniserer, men også hva slags stil som når fram til andre teammedlemmer eller samarbeidspartnere. 4MAT MTD er en internasjonalt anerkjent utdanning. Du får med 4MAT MTD innsikt i læringsstiler, hjernens innflytelse på menneskers måte å oppfatte og behandle kunnskap på, og innsikt i en helt unik undervisningsmodell som gjør det mulig å engasjere og motivere alle mennesker likeverdigEtter sertifisering får du rett til å anvende 4MAT Lærestilsindikator og Hjernemodusindikator i egen eller andres virksomhet. Som deltaker mottar du etter endt kurs sertifikat ”Certified 4MAT MTD”.Konseptet inkluderer blant annet: kartleggingsindikatorer for lærestil, lederstil, kommunikasjonsstil og undervisningsstil verktøy for planlegging og gjennomføring av undervisning og teamutvikling hjelpemidler til å gjennomføre bevisstgjørings- og endringsprosesser kurs som støtte til ulike utviklings- og omstillingsprosesser Sertifisering som ”Certified 4MAT MTD” gir deg mange muligheter! CoachTeam er lisensiert som 4mat trenere og anvender ofte 4mat prosessmodellen i team og lederutvikling. Den gir innsikt i læringsstiler, hjernens innflytelse på menneskers måte å oppfatte og behandle kunnskap på, og innsikt i en helt unik pedagogisk modell som gjør det mulig å engasjere og motivere alle typer likeverdig i samtaler, i møter, i veiledning, i trening eller undervisning. [-]
Les mer
8 timer 4 500 kr
Kurset rikter inn seg på dem momenter og produkter som brukes i installasjoner lokalt i næringsbygg. [+]
Kurset rikter inn seg på dem momenter og produkter som brukes i installasjoner lokalt i næringsbygg, bland annet skjøting av fiber og kabel i skjøteboks, terminering i panel og testing av fiber og konnektorer. Kurset retter seg til deg som som jobbar med kortere forbindelser internt i næringsbygg.   Kursen inneholder både teoretisk undervisning og praktiske øvelser for; Lover og standarder Grunnleggende lys og fiberteori Skjøtemaskin og skjøting Enkel kabelkunnskap ODF Renslighet Grunnleggende måleteori Vi kurser på de mest brukte merkene på markedet [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
07 Jun
07 Jun
09 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [-]
Les mer