Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Undervisningen er tverrfaglig og søker å legge grunnlag for selvstendige kunstfaglige prioriteringer. Den er organisert i temaperioder med både individuell og gruppevis veiledning.
I tillegg til vanlig undervisningsmateriell som staffelier, tegnebord, dreiebord for modellering, etc. har skolen eget fotolaboratorium, komplett lysutstyr, video, tv, datarom, bibliotek, samt et fyldig lysbildearkiv.
Skolen har datautstyr med tegne-programmer, photoshop, skanner osv, i tillegg til utstyr for arbeide med video og videoredigering.
Skolens program er basert på en tverrfaglig struktur, utviklet for å være kontinuerlig interaktiv. Det undervises i fotografi, skulptur, tegning, maling og digitale media, dog ikke som uavhengige og hermetiske fagområder, derimot som komplementære fagområder.
Ved en bredere innsikt, både praktisk og teoretisk, vil studentene etablere en mer solid plattform, for både individuell -, og gruppe basert utrykksmåte.
Hovedkonseptet er utviklingen av studentenes kreative egenskaper, gjennom en tverrfaglig tilnærming til oppgaver innenfor de forskjellige kunstgrener. Det endelige mål er i seg selv ikke den håndverksmessige utførelsen av oppgavene, ei heller tillæringen av forskjellige evner eller kunsthåndverk, men skal derimot bidra til å gi studentene en individuell, og kreativ uttrykksmåte.
Relaterte fagområder, som filosofi, psykologi, antropologi etc., blir undervist av gjesteforelesere, skolens lærerstab eller i form av seminarer, hvor gjestelærere eller forelesere med spisskompetanse inviteres til å forelese.
Skolen gjennomfører kontinuerlig, i tilknytning til undervisningen, besøk til museer, gallerier, kunstner atelierer og andre relevante evenementer.