Markedsføringskurs
Du har valgt: Markedskommunikasjon
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 år
På forespørsel
Vil du jobbe med internasjonale og interkulturelle kommunikasjonsoppgaver i næringsliv, offentlig sektor og organisasjoner? [+]
Bachelorstudiet i internasjonal kommunikasjon gir deg kompetanse for arbeid i internasjonalt rettede organisasjoner og bedrifter. Du får gode kommunikative ferdigheter i engelsk fagspråk og grunnleggende ferdigheter i ett av språkene: spansk, tysk eller fransk. Studiet gir også grunnleggende kunnskaper i markedsføring og økonomiske fag.   I studiets 4. semester er det obligatorisk med et opphold ved et engelskspråklig universitet. Tilbudet av mulige emner som kan velges ved våre partnerinstitusjoner er stort og utbyttet av utenlandsoppholdet er uvurderlig både faglig, sosialt og personlig.   Videre utdanningStudiet kvalifiserer for opptak til videre masterstudier i kommunikasjon i inn- og utland.   YrkesmuligheterStudiet kvalifiserer for arbeid med kommunikasjon i internasjonalt orienterte virksomheter og interkulturell kommunikasjon i norske virksomheter og organisasjoner.   [-]
Les mer
3 år
Lær om tekst, visuell kommunikasjon, prosjektledelse, kreative prosesser og kommunikasjonsstrategi. [+]
Om studiet Du vil lære hvordan du bruker reklame og andre former for markedskommunikasjon til å selge varer, skape merkevarer og kommunisere på tvers av markeder og kulturer. Studiet ligger i krysningspunktet mellom markedskommunikasjon, strategi og kreativitet og er et praktisk studium med utstrakt bruk av gruppearbeid og oppdrag fra reelle kunder. Du lærer å utvikle, gjennomføre og lede reklamekampanjer og andre kommunikasjonstiltak.   Studiets oppbygning Fagsammensetningen dekker et vidt spekter innen markedskommunikasjon. Du lærer om målgrupper, grunnen til at folk gjør og tenker som de gjør, psykologien bak merkevarer og logikken i et marked. Samtidig må du kunne mye om organisasjoner, samfunnet og kulturen fordi alt rundt oss påvirker oss. Studiet balanserer hele tiden mellom analyse og kreativitet. Du må ha innsikt i markedene, ha dyptgående forbruker- og kundeinnsikt og ta strategiske valg. Bachelor i Kreativ markedskommunikasjon har en praktisk profil. Derfor har vi tekst og visuell kommunikasjon som egne fag. Dette er ikke et tekstforfatter- eller designstudium, men vi mener at kompetanse innen tekst og visuell kommunikasjon gjør deg til en bedre utøver av faget markedskommunikasjon. Markedskommunikasjon er påvirkning. Vi ønsker alltid å oppnå noe med de aktiviteter vi gjennomfører. Dette fordrer en etisk grunnholdning, kunnskap og et bevisst forhold til hva som virker spennende, og hva som virker. Kreativitet er en rød tråd gjennom hele studiet. Du trener på kreative teknikker og metoder for å utvikle nye ideer og løsninger. Du lærer hvilken rolle kreativitet har for innovasjon, og hvilke organisatoriske forhold som kan hindre eller fremme kreativitet i et team eller i organisasjonen.   Videre studier Når du er ferdig med din bachelor i Kreativ markedskommunikasjon har du muligheten til å søke deg videre og ta en mastergrad i utlandet.   Karrieremuligheter Etter endt studium kan du jobbe som prosjektleder, prosjektkoordinator, konsulent, rådgiver, kreatør eller planner i et reklame- og kommunikasjonsbyrå eller som markedskoordinator, markedskonsulent og markedsansvarlig i bedriftens salgs- og markedsavdeling.   Utveksling I løpet av bachelorløpet ditt har du muligheten til å søke om utveksling i utlandet. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.