Buskerud
Du har valgt: Nedre Eiker
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Tønsberg Porsgrunn 2 semester 13 500 kr
02 Sep
02 Sep
02 Sep
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. [+]
I Kjemi 1 lærer du om periodesystemet, molekyler, organiske forbindelser, kjemiske reaksjoner, syrer og baser. Kjemi 1 er for deg som trenger kjemi for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Skal du bli lege eller tannlege må du ha Kjemi 1. Kjemi 1 gir 0,5 realfagspoeng. Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. Gjennomføring Kurset gjennomføres på kveldstid over et semester. I tillegg til klasseromsundervisning får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Eksamen Det er en praktisk-muntlig eksamen i Kjemi 1. Eksamensdato tildeles via eksamenskontoret. For mer informasjon se privatistweb Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Om du kun tar et fag vil dette være under 50% studiebelastning. Om du tar flere fag, så ta kontakt med K2 utdanning for å sjekke hvor stor studiebelastningen blir. Vår du melder deg på/melder din interesse på de enkelte kursene og skriv i meldingen at du ønsker en vurdering av studiebelastningen på dine valgte kurs. Forkunnskaper Du må ha gjennomført og bestått grunnskole. [-]
Les mer
Nettkurs 4 100 kr
13 Nov
20 Nov
27 Nov
Høstens viktigste oppdateringer innenfor lønn og personal [+]
Vi ser på endringene  som har det kommet i lover og regler i 2019 som alle vil bli berørt av, og vi ser også på det vi vet om av viktige endringer i 2020. På årets Regeloppdatering får du oversikt over de nye reglene, endring i viktige prossesser for 2020.Få med deg høstens viktigste oppdateringer slik at du kan avslutte året korrekt, og bli best mulig forberedt til neste års utfordringer.  Du kan delta online på ulike datoer i november og desember.Ønsker du å treffe oss på "Regeloppdatering 2019" er vi i 19 ulike byer i samme periode. Online sending er et opptak fra 28. oktober 2019. Det vil være muligheter for å sende inn spørsmål som blir besvart senest innen to arbeidsdager. Ved online deltagelse mottar du et opptak av kurset i etterkant for repetisjon og oppslag. Du vil ha tilgang til opptaket i seks måneder. Agenda: Nyheter 2019 Varsling Pleiepenger - gradering Egenmelding Utvidet egenmeldingsordning Drøftningsplikt Ny rettspraksis som kan ha betydning for arbeidsgiver Foreslåtte endringer i sykelønnsordningen Foreldrepenger Nye beregningsregler fra 1. januar 2019 Fedrekvote- mødrekvote - fellesperioden 80 % dekningsgrad - hvilken betydning får dette? Prematurfødte barn - nye regler for stønadsperioden med foreldrepenger Digital inntektsmelding Permisjon A-melding Korrekt rapportering Nyheter 2019 - lønn/skatt Rabatter Personalrabatter Gaver i arbeidsforhold Andre endringer Satser og beløpsgrenser Reise og diett, vilkår for skattefri dekning ved: Dagsreiser Reiser med overnatting Riktig behandling av ansattes utlegg Reisekostnader Representasjon Velferdstiltak “Frynsegoder” Firmabil Elektronisk kommunikasjon Andre fordeler Hva må du tenke på ved årets slutt? Ferie Sykt barn Avspasering - tidskonto Personalmapper GDPR Helligdager – rett til lønn og fri “Gjengangere” ved kontroll fra skatteetaten Feil bruk av lønnsbeskrivelser eller sats/beløp Pendlere Lønn opptjent i utlandet Korreksjoner av lønn Når det er utbetalt for mye lønn/godtgjørelse Etterbetaling Forskuddstrekk Lønn og godtgjørelser opptjent i 2019 som utbetales i 2020 Med forbehold om endringer.   For deltagelse online Du følger kurset fra din arbeidsplass - du trenger kun egen PC og tilgang til internett. Du vil motta en lenke med tilgang til sendingen i forkant av kursdato, og en SMS med passord før kl 08.45 samme dag. Sendingen er et opptak fra 28. oktober 2019. Det vil være muligheter for å sende inn spørsmål som blir besvart senest innen to arbeidsdager.  Når du deltar online mottar du et opptak av kurset i etterkant for repetisjon og oppslag. Du vil ha tilgang til opptaket i seks måneder. Kursprisen inkluderer elektronisk kursdokumentasjon. Etter gjennomført kurs mottar du kursbevis og blir bedt om å gi din evaluering av kurset.         [-]
Les mer
5 dager 24 000 kr
Implementing Microsoft Azure Infrastructure Solutions [+]
This course is intended for IT professionals who are familiar with managing on-premises IT deployments that include AD DS, virtualization technologies, and applications. The students typically work for organizations that are planning to locate some or all of their infrastructure services on Azure. This course also is intended for IT professionals who want to take the Microsoft Certification exam, 70-533, Implementing Azure Infrastructure Solutions. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Hva kjennetegner suksessrike og effektive team? Hvordan skaper vi en "vi-følelse" hvor team-medlemmer drar i samme retning.? [+]
  Teamutvikling  Energifylte kurs og workshops hvor team - medlemmer bistår hverandre til å nå et felles mål gjennom samhandling og god kommunikasjon. CoachTeam har lang erfaring med teamcoaching, og skreddersyr teamcoaching til kundens behov og målsetninger. Undersøkelser viser at dersom lederen av teamet har en coachende lederstil, bidrar det til at teamet blir mer effektivt Hva kjennetegner suksessrike og effektive team? Det er flere ting som kjennetegner suksessrike team. En coachende lederstil hos lederen er en viktig faktor. Dette vil bidra sterkt til å skape: Respekt og tillit til hverandre Åpen og ærlig kommunikasjon Forpliktelse/commitment overfor teamet (VI/inkludering) Ansvarliggjøring/stå til «regnskap» (JEG) Felles målfokus, det vil si felles forståelse av hva som skal nås, hvorfor de skal nå målet, hvordan målet skal nås og hva som er beviset   [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 1 199 kr
K-KODER er kommunenes og fylkeskommunenes arkivnøkkel. Bli kjent med regler for bruk av K-KODER og få trening i valg av koder. Bedre og raskere valg. [+]
NYTT NETTKURS med løpende oppstart    Nettkurs i bruk av K-KODER K-koder er en arkivnøkkel med emnekoder som brukes for å beskrive innholdet i kommunenes og fylkeskommunenes forskjellige saksprosesser. Kurset innleder med en innføring i hva er hvorfor vi har K-koder (bruk og nytteverdi) oppbygging av K-koder (struktur/logikk) Hoveddelen av kurset består av Innføring i regler for bruk av kodene: Felleskoder, fagkoder og tilleggskoder. Forskjellige øvelser gjennom hele kurset som gir trening i å velge gode arkivkoder som beskriver innholdet i saksmappene. Kursets temaer er Bli kjent med K-koder (K-koder og e-arkiv m.m.) Fellesklassene Fagklassene Tilleggskoder Bruk av alle kodene Unntak, tips og info Interaktivt nettkurs Framdriften i kurset er avhengig av din aktivtet for å klikke fram informasjon, eksempler og tips. Underveis må du løse oppgaver for  å kunne gå videre i kurset. Kurshefte Som kurshefte brukes den trykte kursutgaven av K-koder 2016-2019. Alle trykte utgaver fra 2016-2019 og 2012-2015 kan benyttes. (Kurset er på bokmål) Pris uten kurshefte Kr. 1.199,- pr deltaker (1-19 deltakere) Kr.    799,- pr deltaker (fra 20 deltakere) Pris for kurshefte Kr. 429,- pr stk. Bestilles ved påmelding. “K-KODER Kommunenes arkivnøkkel - Kursutgave 2016-2019” bokmål (Kommuneforlaget) Antall deltakere I Januar ble kurset overført til vår nye kursplattform. Fra januar til mars 2018 har 49 deltakere meldt seg på og er igang med nettkurset. Deriblant en stor gruppe fra kommunene i Oppland og Hedmark. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 160 000 kr
Universitetet i Stavanger tilbyr en erfaringsbasert mastergrad i risikostyring og sikkerhetsledelse 90 stp. [+]
Universitetet i Stavanger tilbyr en erfaringsbasert mastergrad i risikostyring og sikkerhetsledelse (Master in risk and safety management) på 90 studiepoeng. Dette er et skreddersydd tilbud til deg som vil kombinere jobb og utdanning! Mastergraden består av ett obligatorisk emne på 20 studiepoeng, 40 studiepoeng med valgemner, samt en avsluttende masteroppgave på 30 studiepoeng.   Risiko- og sikkerhetsfagene som inngår i studiet representerer nyere fagområder som har blitt utviklet i samspill og reaksjon på utviklingen i det moderne samfunnet. Et grunnleggende forhold i studiet er at trusler mot sikkerhet og robusthet er både natur- og menneskeskapte. Eksempler på dette er økologiske endringer som påvirker klima og naturforhold, endringer i infrastruktur som energi- og vannforsyning, kommunikasjon og transport, men også endringer i sosiale relasjoner og adferd som kan føre til organisert kriminalitet eller terrorisme. Risiko- og sikkerhet som studiefelt krever således en tilnærming på flere organisatoriske og institusjonelle nivåer og med ulike faglige perspektiver. Det erfaringsbaserte masterstudiet i risikostyring og sikkerhetsledelse ved UiS er derfor bygget opp som et tverrfaglig studium. Det bygger på samarbeidet mellom de risiko- og sikkerhetsfaglige miljøene ved Universitetet i Stavanger [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo Stavanger Og 1 annet sted 3 dager 14 400 kr
17 Sep
24 Sep
15 Oct
Grunnkurs i kvalitetsledelse gir deg grunnleggende kunnskap om prinsipper for kvalitetsledelse, og hvordan jobbe med kvalitetssystemer i praksis [+]
Hva får du igjen for kurset? Økt forståelse for kvalitetsledelsessystemer Større trygghet i rollen som kvalitets- og/eller miljøleder Kompetanse til å lede arbeid med ledelsesystem innen kvalitet og miljø Du blir i stand til å hjelpe egen bedrift i gang med arbeidet mot en ISO-sertifisering Grunnlaget for å gå videre mot fire ulike personlige sertifiseringer Hvorfor velge oss? Bli kurset av erfarne rådgivere med lang erfaring fra oppbygging av ledelsessystemer i ulike bedrifter og bransjer Med relevante caser og praktisk tilnærming får du god kunnskap om standarder og verktøy, som du enkelt overfører til egen bedrift etter kurset [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Nettkurs 4 250 kr
Varme og sanitæranlegg er ett av kursene som inngår i Byggdrifterfaget. Disse kursene dekker til sammen teorien i Byggdrifterfaget etter læreplankode BDR3-01 med de to ho... [+]
Varme og sanitæranlegg gir en innføring i sentralvarmeanlegg og varmesystemer. Det tar for seg drift av disse sytemene og hvilken betydning vedlikeholdet har for driftsøkonomi og komfort i bygningen. Kurset omfatter også sanitæranlegg i bygninger. Her vises det til lover og forskrifter knyttet til anleggene, og virkemåten til viktige komponenter som byggdriftere må beherske når de skal drifte og vedlikeholde anleggene. Varighet: Du får tilgang til kurset Varme og sanitæranlegg i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 96 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs. at du må ha minst 490 årstimer for å få støtte i et helt skoleår. Du kan også få støtte for mindre enn et skoleår om du tar færre enn 490 årstimer. Læremidler Læremidler som inngår i kursprisen: Varme og sanitæranlegg for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: Fagakademiet, 2015. Lærebøker: Du må selv skaffe deg lærebøkene i byggdrifterfaget. Hos https://www.akademika.no/Fagakademiet finner du alle bøkene som inngår som pensum i byggdrifterfaget. Du får 15 % rabatt om du legger alle bøkene i handlekurven. Bestiller du kun enkelte av titlene, betaler du ordinær pris per bok. Lærebøker som du må skaffe i dette kurset: Erling Bøe: Sentralvarmeanlegg og varmesystemer. NKI Forlaget,  ISBN 978-82-562-7165-8 Erling Bøe: Sanitæranlegg. NKI Forlaget, ISBN 978-82-562-7166-5 Målgruppe Kurset Varme og sanitæranlegg er åpent for alle, men er spesielt utviklet for: Praksiskandidater: studenter som har mer enn fem års relevant praksis kan ta den yrkesteoretiske eksamenen (BDR3102) og deretter melde seg opp til og avlegge fagprøven (BDR3001) Lærlinger: som har tatt Vg1, Bygg og anleggsteknikk og som fortsetter 3 år opplæring i bedrift og avslutter med den yrkesteoretiske eksamenen og fagprøven. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Tilbakemeldinger og kursbevis: Hver studieenhet har en innsendingsoppgave som læreren kommenterer og vurderer. Når alle innsendingene er bestått, vil du få tilgang til et elektronisk kursbevis. Kursbeviset har sitt eget symbol som vist i bildet og din egen nettadresse. Om du vil, kan du for eksempel dele det med andre på Facebook og LinkedIn.   Eksamen i Byggdrifterfaget Skriftlig, tverrfaglig eksamen (BDR3102), 5 timer. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no. Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Les mer på våre eksamenssider. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. – 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Eksamensavgiften for privatisteksamen fastsettes i statsbudsjettet. Innhold i kurset Varme og sanitæranlegg er delt opp i følgende studieenheter og emner: studieenhet handler om: Sanitæranlegg; Utvendige ledninger og anordninger; Innvendige avløpsledninger og Innvendige vannledninger. studieenhet handler om: Sanitærutstyr, armatur og tekniske innretninger; Varmtvannsforsyning; Rør og rørdeler og Driftstekniske forhold og enkel prosjektering. studieenhet handler om: Sentralvarmeanlegg; Sentrale tekniske begreper, varmeoverføring, varmebehov og komfort og Varmeanleggets hovedinndeling. studieenhet handler om: Energiomvandling; Reaktorer, kjeler, varmevekslere og oljebrennere. studieenhet handler om: Sentralvarmeanleggets dimensjonering og utførelse og Instrumentering, styring overvåking, regulering. studieenhet handler om: Driftstekniske forhold og Økonomisk levetid for sentralvarmeanlegg. Hver studieenhet består av: Kompetansemål for studieenheten Tekst om emnet Quizoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer   [-]
Les mer
Nettstudier 5 690 kr
Naturfag Vg3 gir deg kunnskap innen naturfag på videregående skole og inngår i påbygging til generell studiekompetanse. Kurset er basert på læreplanen i naturfag. [+]
Naturfag Vg3 Påbygging til generell studiekompetanse Dette nettkurset gir deg kunnskap innen naturfag på videregående skole og inngår i påbygging til generell studiekompetanse. Kurset er basert på læreplanen i naturfag, og tar for seg alle hovedområdene: Forskerspiren, Bærekraftig utvikling, Stråling og radioaktivitet, Energi for fremtiden og Bioteknologi. Varighet: Du får tilgang til kurset i 365 dager fra den dagen du melder deg på. Studiebelastning: 3 uketimer som tilsvarer 84 årstimer Finansiering: NooA Videregående er godkjent for lån i Lånekassen. De gir støtte til utdanninger som omfatter minst 50 % av et fulltidsstudium, dvs at du må ha minst 420 årstimer i skoleåret for å få støtte. Læremidler som inngår i kursprisen: Naturfag – VG3 påbygging til generell studiekompetanse for NooA Videregående: Nettsider med oppgaver: Ragnhild Bach, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi vurderer å anbefale en lærebok. Målgruppe: Kurset er utviklet for deg som har påbegynt eller fullført yrkesfaglig utdannelse og ønsker generell studiekompetanse. Krav til forkunnskaper: Ingen spesielle. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med karakterer fra 1 til 6. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet som viser din sluttkarakter. For å oppnå studiekompetanse, må du melde deg opp og bestå privatisteksamen. Eksamen: Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no . Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året ved videregående skoler. Frister for oppmelding er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. Pris per eksamen er ca. kr. 300, men kan variere fra fylke til fylke. Kursbeskrivelse: Kurset er basert på læreplanen i naturfag VG3 påbygging til generell studiekompetanse, NAT 1003 www.udir.no/kl06/NAT1003   Faget er delt opp i følgende fem hovedområder fra læreplanen: Forskerspiren Bærekraftig utvikling Stråling og radioaktivitet Energi for fremtiden Bioteknologi Hovedområdene belyses i et antall studieenheter som består av: Kompetansemål fra læreplanen Tekst om emnet Bloggoppgaver Tankedelingsoppgaver der du kan dele dine tanker med andre studenter Innsendingsoppgave som karaktersettes og kommenteres av lærer [-]
Les mer
Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop [+]
Audience: Do you want to be an advanced Tableau user creating impactful visualizations? In this course, you’ll learn how to get the most out of Tableau Desktop by diving into calculations and applying them to real world scenarios. This will help you understand when a table calculation, calculation or LOD should be used and when they overlap. You’ll get a better understanding of how to artfully prepare and organize your visualizations. This will be done through specific scenarios around analyzing time, geographic, and survey data. By the end of this course you’ll have a better grasp of advanced building techniques and calculations for creating innovative analysis and dashboards. Duration: Two days of in-person classroom instruction Prerequisites: This is an advanced-level class. Students must have a solid understanding of calculations in Tableau before attending this class. It is highly recommend that students have mastered Desktop I and Desktop II or the equivalent concepts and skills before attending Desktop III. Learning Objectives: At the end of this class, you will be able to: Apply advanced calculations to gain additional insight into your data Incorporate advanced chart types into your analysis Apply advanced dashboarding techniques How to use calculations, parameters, and table calculations in tandem Use Tableau techniques to address common business use cases Format your visualizations and dashboards for maximum impact Real world business scenario examples Course Includes: This course includes a workbook containing key concepts on each topic covered and hands-on activities to reinforce the skills and knowledge attained. It also includes a digital student resources folder containing Tableau workbooks and data sources to support the hands-on activities. Read more at http://www.tableau.com/learn/training/classroom/desktop-iii-advanced-san-francisco-0#ZZmpTur50Jyd6Aic.99   OM CGI   CGI Group Inc. ble grunnlagt i 1976 og er verdens femte største uavhengige leverandør av tjenester innen IT- og forretningsprosesser. Med 74 000 medarbeidere over hele verden, leverer CGI en portefølje av ende-til-ende løsninger innen avanserte IT- og forretningskonsulenttjenester, systemintegrasjon og utsetting av IT- og forretningsprosesser. CGIs modell med kundenærhet, et globalt leveransenettverk og egne løsninger bidrar til at kundene hurtigere oppnår resultater og bidrar til deres digitale transformasjon. CGI har en samlet årlig omsetning på over 60 milliarder NOK. CGI-aksjene er notert på TSX (GIB.A) og NYSE (GIB). Hjemmeside: www.cginorge.no   [-]
Les mer
1 dag 9 750 kr
30 Aug
03 Oct
This one-day instructor-led class provides an overview of Google Cloud Platform products and services. [+]
This one-day instructor-led class provides an overview of Google Cloud Platform products and services. Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants learn the value of Google Cloud Platform and how to incorporate cloud-based solutions into business strategies.    This course teaches participants the following skills: Identify the purpose and value of Google Cloud Platform products and services Interact with Google Cloud Platform services Describe ways in which customers have used Google Cloud Platform Choose among and use application deployment environments on Google Cloud Platform: Google App Engine, Google Container Engine, and Google Compute Engine Choose among and use Google Cloud Platform storage options: Google Cloud Storage, Google Cloud SQL, Google Cloud Bigtable, and Google Cloud Datastore Make basic use of BigQuery, Google’s managed data warehouse for analytics Course Outline Module 1: Introducing Google Cloud Platform Module 2: Getting Started with Google Cloud Platform Module 3: Google App Engine and Google Cloud Datastore Module 4: Google Cloud Platform Storage Options Module 5: Google Container Engine Module 6: Google Compute Engine and Networking Module 7: Big Data and Machine Learning   [-]
Les mer
1 dag 4 500 kr
Hypotesetesting avgjør om datasett har signifikant forskjellig snitt eller variasjon for å bestemme rotårsaker, årsakssammenhenger eller effekt av endringer. [+]
Kurs i hypotesetesting I forbedringsarbeid og problemløsning tester vi hypoteser for å bestemme rotårsaker og årsakssammenhenger. Dette kurset lærer deg å utforme og teste hypoteser. Du får svar på spørsmål som: Er det signifikante forskjeller i gjennomsnitt eller variasjon? Har endringen vi har gjort medført en signifikant forbedring?   Kurset er for deg som vil: utforme hypotese basert på egne teorier om rotårsak eller årsakssammenhenger bestemme om datasett har signifikante forskjelliger i gjennomsnitt eller variasjon avgjøre om forbedringsarbeid har gitt signifikante forskjeller forstå årsakssammenhenger ved hjelp av statistikk   Du lærer følgende: Utforme hypotese basert på teorier Praktisk og statistisk signifikans Statistikk og sannsynlighet Hypotesetesning med kontinuerlig data Hypotesetesting med diskret data Type I og type II feil Vurdering av datautvalg og prøveantall Korrelasjon og regresjon Vi bruker praktiske eksempler og øvelser i undervisningen. Vi generer data selv ved bruk av et Galton Board og tester om det er signifikante forskjeller i datasett.    Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per november 2017): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Hypotesetesting er et av verktøyene som benyttes innen Lean Six Sigma, og Sissel har bred erfaring med anvendelse av dette verktøyet.  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 19 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC. Sissel har svært god erfaring med å bruke Lean Six Sigma til forbedringer, og fokuserer på å skape målbare resultater. Kursene bruker praktiske, gjenkjennelige eksempler, og formidler Lean Six Sigma på en enkel, forståelig måte.     Kursinnhold Kurset er 1 dag hvor halvparten av tiden er undervisning og resten av tiden er spill og praktiske øvelser. Vi benytter et Dalton board i undervisningen for å generere data og teste om det er signifikante forskjeller mellom datasett. Hva skal til for å få signifikante forskjeller? Hvordan påvirker prøveantallet?  Vi benytter SigmaXL eller Minitab i undervisningen. Gratis prøveversjoner kan lastes ned i forkant av kurset.    Tilbakemeldinger "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 8-12 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Lunsj, forfriskninger og drikke i løpet av kursdagen er inkludert. Alle deltagerne mottar kursbevis og elektronisk kursdokumentasjon på ca. 30 sider som beskriver innholdet som er gjennomgått. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert 5 dager 19 500 kr
Hvordan jobbe med arbeidsmiljøledelse iht. ISO 45001. Etter fullført kurs kan du oppnå internasjonal sertifisering som arbeidsmiljøleder. [+]
Hvorfor du bør ta dette kurset En sertifisert arbeidsmiljøleder skal kunne utvikle, implementere, vedlikeholde og forbedre et ledelsessystem for arbeidsmiljø iht. ISO 45001:2018.  Etter fullført kurs skal du: Mestre metoder, teknikker og verktøy for å bygge opp, implementere og lede et velfungerende ledelsessystem iht. ISO 45001:2018 Vite hvordan arbeidsmiljøarbeidet kan utvikles i tråd med internasjonale krav Kunne utvikle og forbedre et internkontrollsystem for HMS med bruk av kravene i ISO 45001 Ha kunnskap og inspirasjon til å jobbe med utvikling av en god sikkerhetskultur Være i stand til å analysere, evaluere og forbedre arbeidsmiljøarbeidet i virksomheter med bruk av ulike metoder Forstå hvordan interne revisjoner kan brukes som effektive ledelsesverktøy for kontinuerlig forbedring av virksomhetens arbeidsmiljøprestasjoner [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.