Oppland
Du har valgt: Nordre Land
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Brev eller nettbasert 2 990 kr
Internettbasert kurs om HMS i gassbransjen Start når du vil [+]
  HMS-Gass som e-læring     Kjennskap og kompetanse om helse, miljø og sikkerhet i gassbransjen er minimumskrav til alle ansatte. Derfor er dette vesentlig i alle våre kursopplegg, og HMS er første dags innhold på alle sertifikatkursene. Nå er hele kursinnholdet bearbeidet og klargjort som e-læring, noe som gir sparte samlingsdager på kursene, men også mulighet for andre som trenger denne kunnskapen til på en enkel og pedagogisk god måte å gjennomføre opplæringen.   Vi tilbyr nå alle selskaper med ansatte som trenger denne kunnskapen å knyttes seg til en avtale som gir tilgang til opplæringen. Det utstedes eget kursbevis til alle som gjennomfører HMS- kurset og består etter testen, og dette kan også være dokumentasjon for de som senere vil gå videre på andre kurs.   Noen av læremålene i kurset er: Kjennskap til kvalitetssystem Norsk Gassnorm og dokumentasjonskrav Krav til HMS-datablad Risikovurderinger/risikoanalyser Rapportering av avvik og uønskede hendelser Beredskapsplaner Aktuelt lovverk   Mer informasjon og påmelding Se e-postadresse nedenfor [-]
Les mer
3 dager 5 600 kr
Innføring i visuell inspeksjon for sveisere [+]
Innhold:   - Uregelmessigheter i sveis NS-EN ISO 6520 og NS-EN ISO 5817 (feiltyper og akseptkriterier) - Visuell testing av sveis       Ønsker du å vite mer om kursene til TI eller ønsker du et uforpliktende tilbud på bedriftstilpasset opplæring, ta kontakt med Teknologisk Institutt, tlf: 934 48 987 eller kurs@teknologisk.no.   Påmeldingsregler Påmeldingen er bindende. Ved avbestilling belastes et gebyr på 20 % av kurs av giften, minimum kr 500. Ved av bestilling senere enn 14 dager før kursstart, belastes full avgift. [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 1 990 kr
Lovpålagt HMS kurs for ledere på engelsk. HSE course for managers in English. [+]
Due to the increasing number of foreign workers in Norway, we are now offering the mandatory HSE courses in English. E-learning We've got many years experience in educating Managers through online courses. The course is conducted online, in front of your computer. Depending on your current knowledge, the course takes from 1 to 3 hours to complete. The Working Environment Act § 3-5 impose the employer´s obligation to undergo training in health, environment and safety work. The obligation is personal and can not be delegated. This course will give a basic introduction to the laws and is based on The Norwegian Labour Inspection Authorities (Arbeidstilsynet) guidelines for employers obligation to undergo training in health, environment and safety work.  The course relates to all requirements set forth by The Norwegian Labour Inspection Authorities (Arbeidstilsynet). The course has two parts: Theory We've organized the laws and regulations neatly and transtlated the important parts to English. First step is to read through the course material. Exam The exam is a multiple choice test to verify your knowledge.  What do you get? In addition to a course diploma (required by the Norwegian Labour Inspection Authorities), you get a number of documents and templates required to document the HSE work in the company.     [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 600 kr
This course comprehensively covers the ArchiMate® 3 modeling language and how it can be practically applied when creating enterprise architecture models. [+]
This course is ideal for individuals or teams who wish to build a solid understanding of ArchiMate 3 and develop architecture artifacts using ArchiMate. What's new in ArchiMate 3.0? Like ArchiMate 2, ArchiMate 3 is a comprehensive modeling language that allows architects to create commonly understood and integrated visualizations of the essential enterprise architecture domains. Published as an Open Group Standard in June 2016, the ArchiMate 3 specification is a major update to ArchiMate 2.1. New features in version 3 include:• New concepts - Strategy and Motivation• New entities – Application, Technology and Implementation layers• Better ways to connect planning with implementation• Improvements in cross-layer relationships• New ‘Physical’ layer• Improvements in the viewpoints definition mechanism   Examination Certification in ArchiMate requires you to pass both a Foundation exam and a Certified exam.The Foundation exam is a closed book, multiple choice exam consisting of 40 questions. There is a time limit of 60 minutes and the pass-rate is 60%.After passing the Foundation exam you can then move onto the Practitioner exam, which is an open book, multiple choice exam consisting of eight questions. There is a time limit of 90 minutes and the pass-rate is 70%.A number of exercises are interspersed throughout the course, which are aimed at testing your understanding and practical application of the training you have just received. At the end of the course, a number of mock-exam case study scenarios are provided which have been designed to simulate the actual exam.After passing both exams you will become a certified ArchiMate 3 Practitioner! [-]
Les mer
Nettkurs 12 timer 7 500 kr
Dette er del 2 av nettkurset innen passiv brannsikring. [+]
Brannfaglig Fellesorganisasjon tilbyr montører innen passiv brannsikring faglig kompetanseheving.   Innholdet i opplæringen av brannsikringsmontører er todelt: 1) Grunnkurs og 2) Spesialisering  Oppstart av opplæring i valgfrie moduler i spesialiseringen forutsetter bestått prøve i grunnkurset - les mer og påmelding grunnkurset her. Spesialiseringen består av syv valgfrie moduler: 2.1 Brannisolering av stål2.2 Dører, luker og porter2.3 Fuging2.4 Branntetting2.5 Brannmaling av stålkonstruksjoner2.6 Brannbeskyttelse av tre2.7 Brannbeskyttelse av betongkonstruksjoner Omfanget av modulene er større enn de obligatoriske modulene i grunnkurset. Det vil utstedes et sertifikat for hver enkelt modul. Utstedelse av sertifikat forutsetter at kandidaten har bestått eksaminering som gjennomføres i samarbeid med NEMKO. Kontakt oss for mer informasjon om eksamen.   Teknisk arrangør er Tekniske Foreningers Servicekontor. [-]
Les mer
Tromsø Alta Og 1 annet sted 1 dag 2 500 kr
06 Mar
21 Mar
28 Mar
Vi tilbyr lift og personløfter kurs: Klasse A: Manuelle flytbare personløftere Klasse B: Selvgående personløftere Klasse C: Bilmonterte personløftere [+]
    Personløfterkurs, kl. A, B og C Kursets varighet er 8 timer.Pris: kr. 3.000,- pr. persKurset gir teoretisk opplæring for kompetansebevis: klasse A, B og C Våre personløfterkurs gjennomføres i henhold til bransjens anbefalte standarder for læreplaner, og dekker Arbeidstilsynets krav til den dokumenterte opplæring. (Forskrift best.nr. 555 Bruk av arbeidsutstyr, opplæringskrav §47). Instruktørene som benyttes er sertifisert i.h.h.t. gjeldende krav i forskrifter. Bedriften er godkjent og sertifisert av ASAS Sertifisering. Sikkerhetsopplæringen i bruk av personløfter skal bidra til å redusere risikoen ved å arbeide i høyden, slik at arbeidstakeren ikke utsetter seg selv eller andre for unødige farer. På kurset gjennomgår vi lovgrunnlaget og sikkerhetsteori vedrørende opplæring, bruk, kontroll og vedlikehold av personløftere. Praktisk gjennomgang av oppbygging, bruk og kontroll av personløftere.MålgruppePersoner over 18 år som skal betjene personløftere. Målsetting med kurset:Økt kunnskapen og bedre holdningen til sikkerhet ved bruk av personløftere, samt dokumentere sikkerhetsopplæringen i.h.h.t. krav i forskriften. DokumentasjonEtter gjennomført kurs og praksis sender vi inn dokumentasjonen og kompetansebevis fra SFS utstedes. Kursinnhold:-Arbeidsmiljø og HMS-Sjekk og klargjøring før bruk-Lover og forskrifter vedrørende personløftere-Sikkerhetsteori-Vedlikehold, kontroll, riktig og sikker bruk av personløftere-Nødkjøring     Minimum deltakere 5 (komplettkurs.NO tar forbehold om nok deltakere) Påmelding : nilsen403@gmail.com Kursansvarlig : Christian Nilsen tlf. 45452585 [-]
Les mer
Nettkurs 2 000 kr
Profilanalyse og typeforståelse gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg so... [+]
Profilanalyse og typeforståelse Lederskolen Kurset gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg som person. Du starter med å svare på et spørreskjema basert på Optimas Organisasjonspsykologenes godkjente JTI-analyse (Jungs Type Index). Det gir i praksis samme resultat som en MBTI-analyse (Myers Briggs Type Index). Kurset er egnet for deg som ønsker å avklare egne preferanser før du velger studier og arbeidsoppgaver du skal vie mye av livet ditt til. Kurset hjelper deg å ta hensyn til hva du egentlig vil. Det kreves ingen forkunnskaper, kun at du er ærlig overfor deg selv, er motivert for å bli bedre kjent med egne preferanser og er i stand til å kommunisere på Skype. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. I praksis kan kurset fullføres på en snau uke, da det er du som har svarene, men ikke spørsmålene. Læremidler som inngår i kursprisen: Lenke til JTI-spørreskjema og Lærehefte i Jungs typepsykologi, som sendes i posten etter at du har svart på spørreskjemaet og betalt for kurset. Vi lager også en personlig profilanalyse som du får på e-post. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Dersom man ønsker den personlige rapporten skrevet ut og satt inn i en mappe, kommer det en tilleggskostnad på kr 500,- inklusive porto. Målgruppe: Kurset er for alle som ønsker å bli kjent med egne preferanser og forstå egen indre motivasjon og samtidig få grunnlag for å forstå hvordan teamarbeid fungerer og evt. ikke fungerer. Prosjektledere eller personer som jobber som prosjektmedarbeidere er en typisk målgruppe som kan ha stor nytte av dette. Dersom man ønsker å sertifisere seg for gjennomføre slike analyser selv, finnes det muligheter for dette, i regi av Optimas Organisasjonspsykologene. Krav til kursdeltagere på kurset:   Ingen forkunnskaper kreves. Du må svare ærlig på 56 spørsmål på en link som sendes som e-post fra kursholder. Du må svare på et påfølgende spørreskjema når kursheftet er mottatt. Gjennomgang av spørreskjema med kursholder på Skype. Karakterer og kursbevis: I og med at dette ikke er et ordinært kurs opereres det ikke med Bestått/Ikke bestått. Nettopp fordi personlige preferanser ikke handler om en fasit på rett eller galt, men kun måler dine ønsker om hvordan du vil innrette deg i livet ditt, dersom du kunne velge fritt. Derimot får du en 15 siders rapport som beskriver dine preferanser og som sammen med læreboka danner et godt grunnlag for både innsikt i egne og andres preferanser. Kursbeskrivelse: Kurset er delt inn i følgende tre enheter: 1. Svar på 56 spørsmål på nett. Det krever at du svarer konsentrert og uten forstyrrelser og tar normalt ikke mer enn 15 minutter 2. Gjennomgå JTI-typeheftet og fylle ut et 15 siders dokument som mottas elektronisk og returneres når det er besvart elektronisk. Det tar normalt 1 time. 3. Samtale på Skype, der du gjennomgår trinn 1 og 2 med instruktøren. Dere deler skjerm og gjennomgår materialet og kommer fram til din personlige preferanseprofil og hva den kan brukes til i det praktiske liv. På slutten av samtalen får du din personlige rapport på e-post og kurset er ferdig. Kurset gir deg grunnlag for bedre forståelse av deg selv og andre. Det er et godt utgangspunkt for å gjøre studievalg og innrette deg både i studier, på jobb og fritid. Innhold: Du får følgende innsikter: Innledning til typebegrepet og Jungs psykologiske typer Typeteoriens grunnelementer og personlighetsdimensjonene Preferanser og typebestemmelse – Hva er en preferanse og type? Preferansenes ulike karakter - Hva motiverer meg og andre? Den ytre og indre verden – Energi, livsstil og mentale funksjoner Dine sterke- og undertrykte sider – Håndtering av disse Hvilke roller du foretrekker – eksempelvis i et prosjektteam Lærings- og kommunikasjonsstil, som påvirker din karriere og arbeidsstil Råd og tips for hvordan du bør innrette deg ut fra dine preferanser [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Styrk din barn selvfølelse [+]
PÅ kurset lærer du hvordan du kan styrke ditt barns selvfølelse, noe som er selve grunnmuren for et barn som har det godt og fungerer. I Diameta mener vi det er mye bedre for individet og samfunnet at barn og ungdom får et godt fundament å bygge livet sitt på. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 790 kr
Seksuell trakassering er etter norsk lov forbudt. Lær bl. annet hvordan du som arbeidstaker kan bidra til å forebygge seksuell trakassering i ditt arbeidsmiljø [+]
Seksuell trakassering - for arbeidstaker - NYTT KURS! (E-kurs) Høsten 2017 startet en verdensomspennende grasrotkampanje i sosiale media, kalt metoo, som betyr «meg også». Personer som var blitt utsatt for seksuell trakassering ble oppfordret til å dele sin historie under emneknaggen metoo. Kampanjen satt seksuell trakassering på dagsorden, og har gjort mange bevisst på at seksuell trakassering er mer utbredt enn en har vært klar over, også i arbeidslivet, på tvers av sektor og bransje. Dette må ta slutt. Seksuell trakassering er etter norsk lov forbudt. Sticos har et nettkurs om seksuell trakassering for deg som arbeidstaker og omfattet av arbeidsmiljøloven. Innhold I dette kurset får du vite mer om: hva seksuell trakassering og kampanjen metoo er hvordan du som arbeidstaker kan bidra til å forebygge seksuell trakassering i ditt arbeidsmiljø om du som arbeidstaker plikter å varsle hvis du opplever at du selv eller andre i arbeidsmiljøet blir utsatt for seksuell trakassering forhold du som arbeidstaker bør tenke over før man eventuelt varsler om seksuell trakassering opplysninger som bør inntas i et varsel hvem et varsel kan rettes til fordeler ved å varsle arbeidsgivers plikt når varsel er avgitt gjengjeldelse om den som er blitt utsatt for seksuell trakassering kan ha krav på oppreisning og erstatning   Varighet 0,5 timer.   Autorisasjon Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære Revisor: 0,5 timer annet   Kursholder(e) Synne Ekevold [-]
Les mer
4 timer 1 990 kr
Praktisk prøve på G4 Bro og- Traverskran [+]
STQ COMPETENCE CENTRE Myndighetene stiller krav til grunnleggende sikkerhetssertifisering av personer som skal føre bro- og traverskran. Kravene omfatter både teoretisk og praktisk opplæring. For å fullføre kurset må man avlegge og bestå en teoretisk og praktisk eksamen.  Riktig bruk av traverskraner har stor betydning for sikkerheten for kranfører og annet personell som deltar i løfteoperasjoner. Feilvurderinger kan få store konsekvenser og føre til alvorlige skader på kranfører, øvrig personell samt materiell og omgivelser. Positive holdninger til sikkerhet er derfor viktig under opplæringen.    Innhold: Innledning med krav til fører Bruksområder for traverskraner Ulykker med bro- og traverskraner Oppbygging av forskjellige typer Elektrisk anlegg på bro- og traverskraner Sikkerhetsbrytere Ståltau / blokk Sertifisering / dokumentasjon Kontroll og vedlikehold Hovedkomponenter Kontrollpunkter Overlastsikkerhetsutstyr Praktisk bruk av løfteredskap Kjøreteknikk Forkunnskaper: Deltaker må dokumentere gjennomført Modul 1.1 - Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser og G11 Løfteredskap / Anhuker før kursstart eller gjennomføre dette hos oss i forkant av kurset.  Gyldighet: Ingen utløpsdato   Kursbevis/sertifikat:   Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Vi sender kursbevis på epost til deg og evt kurskoordinator.    Praktisk informasjon:    OVERNATTING: Ved kurs i Fosnavåg har STQ hotellavtale med Thon Hotel Fosnavåg. TRANSPORT: STQ har fastpris avtale med Herøy Taxi.   For mer informasjon om våre hotellavtaler, transportavtale o.l, sjekk ut www.stq.no    Avmelding - Avlysning - Betaling   Avbestilling av kurs må skje senest en uke før kursstart. Ved avbestilling etter 1 uke før kursstart blir kurset belastet med 50 %. Ved avbestilling samme dag som kurs/ikke oppmøte, belastes 100 % av kursavgiften. Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs hvis det er færre enn 2 påmeldte, eller på grunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll (force majeure). Melding om avlysning som følge av få påmeldte, vil komme innen 5 dager før kursstart vist ikke annet er avtalt Vi tilbyr betalingsløsninger som nettbetaling eller faktura. For betaling med faktura kommer det i tillegg et fakturagebyr på 89,-.   Bedriftsinterne kurs: Når flere medarbeidere har behov for opplæring innenfor samme tema, vil vi anbefale å bestille et bedriftsinternt kurs. Alle våre kurs kan arrangeres bedriftsinternt eller vi kan skreddersy egne opplegg som passer deres behov i forhold til innhold, tid og sted. For mer informasjon om bedriftsinterne kurs, kontakt oss på tlf: 70 30 11 22 eller e-post: course@stq.no Hvorfor ta kurs hos oss? Vi samarbeider og utvikler kurs ilag med flere store aktører innen stillas, fallsikring, gassmåling, kran, simulator osv. for og kunne gi våre kunder et førsteklasses kurs. Vi håndplukker de beste instruktørene innenfor hvert fagområde for å innfri våre kunders forventninger. Våre kursledere skal rangere høyt både når det gjelder faglig kompetanse og pedagogisk fremstilling. Hvert kurs blir nøye evaluert, og bekrefter at våre kursledere leverer på et høyt nivå. STQ har følgende sertifiseringer: ISO 9001:2008 DNV, STCW MARITIM PROVIDER, KOSAR og ASAS. Du kan lese mer om våre samarbeidspartnere og sertifiseringer på vår hjemmeside www.stq.no [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 299 kr
Lær å lage en nettbutikk med Woocommerce på 1-2-3 med nettkurs fra Utdannet.no [+]
Woocommerce er et gratis nettbutikksystem som gjør det superenkelt å lage og drive en nettbutikk. Woocommerce er bygget for å fungere sømløst med WordPress, og er i dag et av verdens mest brukte og mest populære nettbutikksystem. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele prosessen, og i slutten av dette kurset vil du ha lært alt du trenger for å kunne starte og drive din egen nettbutikk. I starten av kurset lærer du hvordan man installerer Woocommerce på en WordPress-basert nettside. Deretter lærer du hvordan man konfigurerer nettbutikken, slik at lageret, merverdiavgiften og frakten håndteres på riktig måte. Videre lærer du hvordan man legger til et betalingssystem (PayPal, Stripe, Klarna, osv.) samt hvordan man legger til ett eller flere produkter. Avslutningsvis lærer du hvordan man ferdigstille nettbutikken slik at den er effektiv, brukervennlig og moderne. Innhold Lær hvordan Woocommerce fungerer Lær å intallere en nettbutikk Lær å konfigurere en nettbutikk Lær å konfigurere skatt Lær å konfigurere frakt Lær å legge til en betalingsløsning Lær å legge til produkter Lær å ferdigstille nettbutikken Lær å teste nettbutikken Det kreves ingen forkunnskaper [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Vikna 1 dag
25 Apr
Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. [+]
Oppdatering redningsfarkost (Båtmann) Kurset er rettet mot personell som skal være en del av livbåtmannskapet eller mannskap på MOB-båt som ikke er hurtiggående. Læremål: Etter kurset skal deltakerne være oppdatert til kunne føre livbåt. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 8 timer fordelt på 1 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen Overnatting:  www.ssras.no [-]
Les mer
Nettkurs 10 timer 1 275 kr
Kurset gir deg en opplevelsesrik og praktisk opplæring i Windows 10. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter, oppgaver og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "... [+]
Jobb smart og effektivt! - Windows 10 fungerer på tvers av ulike enheter som datamaskiner, nettbrett og mobiltelefoner. - Microsoft-kontoen synkroniserer innstillinger mellom enheter med Windows 10. - Låseskjerm ved pålogging. - Passord, PIN-kode, bildepassord, fingeravtrykks- eller ansiktsgjenkjenning brukes ved pålogging. - Oppstart direkte til skrivebordet. - Nettbrettmodus gjør det enklere og mer intuitivt å bruke Windows 10 med berøringsenheter. - Startmenyen er endelig tilbake i både en bedre og utvidet form. - En mengde apper følger med som standard på startmenyen. - Forbedret søk etter apper, filer og innstillinger på datamaskinen og OneDrive. - Opptil fire vinduer kan vises på skjermen samtidig, avhengig av skjermoppløsningen. - Oppgavevisning gjør det raskt å bytte mellom åpne vinduer. - Flere uavhengige virtuelle skrivebord kan opprettes i oppgavevisning. - Hurtigtilgang i Filutforsker gjør det enkelt å navigere blant filer og mapper. - Ekstra lagringsplass på skytjenesten OneDrive for dokumenter, bilder og andre filer. - OneDrive er nå integrert i Filutforsker, noe som forenkler filbehandlingen. - Windows Store inneholder et bredt utvalg av apper, spill, musikk, filmer og TV-programmer. - Microsoft Edge er den nye nettleseren fra Microsoft. - Nettnotater gjør det mulig å legge til notater, skrive, tegne og utheve tekst direkte på nettsider. - Office-mobilapper kan lastes ned og brukes gratis på nettbrett og mobiltelefoner med Windows 10. - Innstillinger i Windows 10 er forenklet og oppfrisket med et nytt intuitivt utseende. - Hurtighandlinger gir øyeblikkelig tilgang til de innstillingene og appene du bruker mest. - Oppdateringer i Windows 10 blir lastet ned og installert automatisk. Innholdsfortegnelse: BLI KJENT MED WINDOWS 10 Windows 10 Microsoft-konto Starte Windows 10 Nettbrettmodus Berøringsskjerm Berøringstastatur Startmenyen Oppgavelinjen Søk Avslutte Windows 10 SKRIVEBORDET Håndtere vinduer Forankre vinduer Bytte mellom vinduer Flere skrivebord Filutforsker OneDrive Filbehandling ARBEIDE MED APPER Windows Store Microsoft Edge Office-mobilapper INNSTILLINGER Innstillinger Hurtighandlinger Kontrollpanelet Bakgrunn Farger Låseskjerm Temaer Enheter Strøm og hvilemodus Kontoen din Påloggingsalternativer Synkroniser innstillingene Windows Update Gjenoppretting Krav til forkunnskaper: Grunnleggende bruk av data.Sertifiserende tester:Etter endt kurs er det muligheter for å avlegge sertifiserende test on-line for Datakortet hos et sertifisert testsenter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.