Markedsføringskurs
Du har valgt: Nyhetsbrev
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettbaserte kurs 6 timer 3 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. Etter endt kurs vil du få en helhetlig oversikt og kunnskap om mulighetene som finnes i Mailchimp for utsendelse av e-post. Du vil kunne sende ut nyhetsbrev på egendesignet mal og ha god oversikt over hvilke muligheter du har for gruppering, segmentering og tagging i ditt publikum, og mye mer. Du mottar også et digitalt kursbevis etter gjennomført kurs. Tilbakemelding fra kursdeltaker 23. april 2020: «Dyktig  og inspirerende kursholder som dekket mye og gav gode svar. Uproblematisk med digitalt kurs. Dette var knallbra! Anbefales :-)»   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring.   Meld deg på/les mer her: https://hclnordic.no/tjeneste/mailchimp-kurs/  [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 299 kr
Ta vårt videokurs Mailchimp fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg på her! [+]
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Verktøyet gjør det enkelt å markedsføre produkter eller tjenester gjennom e-post. Selskapet ble stiftet i 2001 av Ben Chestnut og Dan Kurzius - og er blitt det foretrukne verktøyet for e-postmarkedsførere verden over. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å gi deg en komplett gjennomgang av Mailchimp - verdens beste e-postmarkedsføringsverktøy. I begynnelsen lærer du å installere og konfigurere Mailchimp på riktig måte. Deretter lærer du å lage lister, grupper og segmenter. Videre lærer du å lage skjemaer, maler og nyhetsbrev. Kort oppsummert, alt du trenger for å bli en Mailchimp-ekspert.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Lister Kapittel 3: Evaluering Kapittel 4: Skjemaer Kapittel 5: Maler Kapittel 6: Kampanjer (vanlig) Kapittel 7: Kampanjer (auto) Kapittel 8: Kampanjer (annet) Kapittel 9: Rapporter Kapittel 10: Avslutning   Varighet: 3 timer og 53 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
1 dag 2 990 kr
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. [+]
Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. Et godt nyhetsbrev er målrettet og relevant for mottakeren. Første prioritet: Godt innhold servert på riktig måte – til riktig tid. Å lage et godt nyhetsbrev som blir lest krever at man sjonglerer mange ulike elementer. Du må fokusere på rettskriving, gode ”Call-To-Action”, hvordan det skal se ut, hvordan det skal fungere på mobil og desktop, unngå at det havner i spamfilteret og samtidig være innenfor markedsføringsloven.   Og om du gjør det feil, så er det ingen angreknapp   Utbytte Lær hvilke elementer som må til for å lykkes med gode nyhetsbrev Lær å skape gode call to action Lær hvordan du kan skape godt visuelt innhold som verdiøker nyhetsbrevet Lær hvordan du kan sette gode mål for nyhetsbrevet Hvordan måle hvor mange som klikker   Overblikk over kurset Hvorfor skal din bedrift sende nyhetsbrev Hva er et godt nyhetsbrev Hva vil du oppnå Hvordan strukturere Hvordan skal det se ut Hva skal du si Hva vil du at leseren skal gjøre Hvordan måle effekten av nyhetsbrevet Feil så å si alle gjør når de sender nyhetsbrev   Kursholder   Erik Eskedal, Iteo Digital Erik er byråleder og digital strateg i Iteo Digital. Med bakgrunn som markeds- og CRM-ansvarlig har han 10 års erfaring med digital kundedialog, kundeservice og relasjonsbygging. De siste årene har han vært en fremtredende personlighet innen sosiale medier for B2B gjennom sin egen blogg, foredrag og rollen som Digital Communication Manager i Visma. Erik leverer digitale strategier med høy fokus på ROI tilpasset hele markedsmiksen. Erik har de siste årene vært gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i kurset Sosiale medier, holdt foredrag for Markedsanalyseforeningen, ITS, Confex, Computas, SocialSummer, ReThink Mini, Bloggcamp, Gule Sider og Eniro. Samt holdt kurs for flere ledende norske bedrifter innen bruk av sosiale medier og LinkedIn.   Kursform En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og praktiske øvingsoppgaver. Deltagerne trenger ikke å ha med eget utstyr   Målgruppe Alle som jobber med markedsføring eller kundekommunikasjon i bedrifter som ønsker å kommunisere med kundene sine. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 990 kr
13 Oct
08 Dec
Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse ... [+]
E-postmarkedsføring med profesjonelle nyhetsbrev   Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse og statistikk? Meld deg på kurs i gratisverktøyet MailChimp.   Hvorfor velge dette kurset? Du vil utnytte potensialet i e-postmarkedsføring ved å lage profesjonelle nyhetsbrev. Du vil lære å bruke gratisverktøyet MailChimp, en komplett løsning for e-postmarkedsføring. Du ønsker full kontroll på opprettelse av nyhetsbrev, adresselister, utsendelser, statistikk m.m.   Kursinnhold Hva er MailChimp og hvilke muligheter ligger i løsningen? Hvorfor bruke en tjeneste som MailChimp? Hvilke fordeler gir det? Generelt om nyhetsbrev - hva må du passe på? Adresselister Håndtere påmeldinger og avmeldinger. Skille mellom ulike adresselister. Vasking av e-postadresser. Integrere påmelding og avmelding fra nyhetsbrev på egen nettside. Kampanjer - hvordan opprette og sende nyhetsbrev. Emne på nyhetsbrev. Designmaler. Hvordan bygge nyhetsbrevet i MailChimp? Test av utsendelse - hvordan fungerer nyhetsbrevet på ulike plattformer? A/B Testing. Automatiserte utsendelser. Kontrollpanel - statistikk og rapporter på dine lister og nyhetsbrev.   Internkurs i MailChimp Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no. Onlinekurs Vi tilbyr også dette kurset som onlinekurs/nettundervisning. Se vår nettside for flere detaljer.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer