Markedsføringskurs
Du har valgt: Reklame
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 år
Lær å kommunisere med ulike målgrupper og påvirke dem til å endre holdninger, benytte seg av tjenester eller kjøpe produkter. [+]
Gå til studiesiden   Hver eneste dag blir du eksponert for flere tusen ulike budskap – gjennom TV, radio og aviser, på internett, utendørs og i postkassa. Samtidig husker du kun en brøkdel av dem når dagen er omme. «Et lite stykke Norge», «Det enkle er ofte det beste» og «Må’ru så Maarud» er slagord som har festet seg hos mange og blitt en del av vårt språk. Å vite hvem du skal snakke til, hva du skal si, og hvordan du skal si det, er en ettertraktet egenskap.   Hva lærer du? Du vil lære å lage spennende og kreative kommunikasjonsløsninger til forskjellige medier, for eksempel magasiner, aviser, internett, brosjyrer, boards, film og radio. Her vil du få utvikle ditt potensial som tekstforfatter, Art Director og strateg, og hovedvekten ligger på ide- og konseptutvikling. Slik vil du få en så bred og god forståelse av reklamefaget som mulig. Kontakt med bransje og næringslivAllerede i første semester vil du jobbe på ulike team med dine medstudenter og møte reelle kunder. Slik lærer du å arbeide i kreative prosesser og forstå de ulike rollene innad i teamet.   Undervisningsopplegg Gjesteforelesere og oppdragsgivere bringer næringslivet inn i klasserommet, hvor du gjerne løser et reelt oppdrag for reklame- og kommunikasjonsbyråer eller andre virksomheter. Jobbe i teamStudiet er skapt og undervises i av fagpersoner med lang erfaring fra reklame- og kom- munikasjonsbransjen. Grunnideen er at du lærer mest av erfaringsbasert læring. Slik gjør du deg opp dine egne erfaringer. Du vil samtidig under hele studiet jobbe i team, hvor du gjør research og skaper ideer tilpasset alt fra web til trykte medier. Gjennom workshops, byråbesøk og prosjekter for små og store virksomheter får du muligheten til å vise hva du kan, og knytte nettverk til potensielle arbeidsgivere allerede i studietiden.   Karrieremuligheter Etter endt utdanning har du lært å planlegge og gjennomføre reklameoppdrag av teknisk og innholdsmessig høy kvalitet. Portfolioen du har opparbeidet deg etter to år gir et godt utgangspunkt for å søke jobb i et reklame- eller kommunikasjonsbyrå. Du vil også kunne jobbe i et mediehus eller i en bedrifts markedsavdeling. Du kan også ta en bachelorgrad i England, Italia eller Australia eller søke om opptak til andre året på Bachelor i Kreativ markedskommunikasjon dersom vi har ledig studieplass. [-]
Les mer
6 semester 26 400 kr
En bachelor i Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling vil gi deg kunnskaper, ferdigheter og holdninger som gjør deg i stand til å starte opp eller videreutvikle e... [+]
Studiet skal utvikle evnen til å iverksette, delta i og lede kreative prosesser og målrettede prosjekter. Det legges særlig vekt på å utvikle evnen til å veksle mellom kreative og iverksettingspregede faser. Du skal tilegne deg faglig innsikt som gjør deg i stand til å forstå virksomheters forretningskonsept, strategiske alternativer og virkemidler, organisering og kultur ved å identifisere innovasjonsbehov, muligheter og hindringer. Studiet skal samtidig bidra til utvikling av relasjonelle ferdigheter og empati, som gjør deg i stand til å inspirere og stimulere til nytenking og læring hos andre. Det legges spesielt vekt på at du utvikler evne til å forstå andres motstand og utvikler kunnskap, ferdigheter og holdninger som i sin anvendelse vil bidra til at organisasjonen ser eller opplever behovet for nye løsninger. I denne sammenheng legger vi stor vekt på bruk av prosjektarbeid og arbeider med reelle cases gjennom hele studietiden. For å styrke denne siden av studiet knytter vi til oss bedrifter og organisasjoner.   Studiet skal stimulere til at du kan initiere, designe, etablere og drive igjennom endrings- og utviklingsprosjekter, og vektlegger derfor både utvikling av sosial kompetanse og analytisk kompetanse. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.