Buskerud
Du har valgt: Vestfossen
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 850 kr
Kurset behandler grundig de formelle krav til fakturaens innhold og har en detaljert gjennomgang av de lovpålagte krav som stilles til fakturaen [+]
Fradragsrett for inngående merverdiavgift (E-kurs) Alle som konterer bilag må ta stilling til hvordan den inngående merverdiavgiften skal behandles og dette kurset gir en praktisk gjennomgang av de betingelser som må være tilstede før inngående merverdiavgift kan fradragsføres.   Kurset behandler grundig de formelle krav til fakturaens innhold og har en detaljert gjennomgang av de lovpålagte krav som stilles til fakturaen. I forhold til kravet om angivelse av selger i faktura gjennomgås krav til kjøpers aktsomhet.   Også de materielle vilkårene for fradragsføring av inngående merverdiavgift gjennomgås. I denne delen av kurset drøftes kravene til relevans og tilordning ved gjennomgang av en rekke sentrale høyesterettsdommer som omhandler temaet.   Avslutningsvis gjennomgås reglene om avskåret fradragsrett, med særlig fokus på personkjøretøy, utgifter til kost og servering, naturalavlønning, representasjon, anskaffelse av varer og tjenester til utdeling som gaver eller i reklameøyemed, fast eiendom som dekker bolig eller velferdsbehov, samt anskaffelse av kunst og antikviteter.   Ved gjennomgang av de enkelte temaene blir det gitt praktiske eksempler og korte konkrete spørsmål hvor kursdeltaker må ta stilling til realistiske problemstillinger underveis. Innhold Introduksjon Formelle krav Materielle krav Avskåret fradragsrett   Varighet 1 time.   Autorisasjon Regnskapsfører: 1 time skatt/avgift Revisor: 1 time skatt Kursholder(e) Reidun Mæhlum [-]
Les mer
Nettkurs 1 195 kr
Målsettingen med kurset er å gi kursdeltakeren en oversikt over grunnleggende og viktige bestemmelser vedrørende fusjon. [+]
Innføring i fusjon (E-kurs) Målsettingen med kurset er å gi kursdeltakeren en oversikt over grunnleggende og viktige bestemmelser vedrørende fusjon, og å belyse viktige forhold en må være klar over knyttet til aksjerettslig, skattemessig og regnskapsmessige problemstillinger. Det gjennomgås også case knyttet til sentrale problemstillinger og vanlige fusjonstyper. Innhold Definisjonen av fusjon i aksjeloven Krav til skattemessig kontinuitet på selskapsnivå på aksjonærnivå Skattemessige konsekvenser av feil behandling etter aksjelovgivningen Tilleggsvederlag og skatt Gjennomgang av vanlige fusjonsformer Alminnelig opptaksfusjon Mordatterfusjon Konsernfusjon (trekantfusjon) Søsterfusjon Valg av regnskapsprinsipp Kontinuitet eller virkelig verdi Selskapskontinuitet vs. konsernkontinuitet Case Mordatterfusjon Søsterfusjon Trekantfusjon   Varighet 90 minutter.   Autorisasjons Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære, 0,5 timer finansregnskap, 0,5 timer skatt/avgift Revisor: 0,5 timer annet, 0,5 timer regnskap, 0,5 timer skatterett   Kursholder Audun Stenberg [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Virtualisering med VMware. [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Øvinger: 8 av 12 må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Rapport leveres i itslearning. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 02.12.13 / 05.05.14         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Innhold:Virtualisering med VMware.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Virtuelle Tjenere 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg   [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Virtualisering med VMware. Virtuelle tjenere. Kompetanse i problemstillinger innen virtualisering og bruk av kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituas... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Øvinger: 7 av 10 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2-dagers hjemmeeksamen, individuell. Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Ansvarlig: Tor Ivar Melling         Faglig innhold: Virtualisering med VMware. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA), Fault Tolerance (FT) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Virtuelle Tjenere 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 600 kr
This course comprehensively covers the ArchiMate® 3 modeling language and how it can be practically applied when creating enterprise architecture models. [+]
This course is ideal for individuals or teams who wish to build a solid understanding of ArchiMate 3 and develop architecture artifacts using ArchiMate. What's new in ArchiMate 3.0? Like ArchiMate 2, ArchiMate 3 is a comprehensive modeling language that allows architects to create commonly understood and integrated visualizations of the essential enterprise architecture domains. Published as an Open Group Standard in June 2016, the ArchiMate 3 specification is a major update to ArchiMate 2.1. New features in version 3 include:• New concepts - Strategy and Motivation• New entities – Application, Technology and Implementation layers• Better ways to connect planning with implementation• Improvements in cross-layer relationships• New ‘Physical’ layer• Improvements in the viewpoints definition mechanism   Examination Certification in ArchiMate requires you to pass both a Foundation exam and a Certified exam.The Foundation exam is a closed book, multiple choice exam consisting of 40 questions. There is a time limit of 60 minutes and the pass-rate is 60%.After passing the Foundation exam you can then move onto the Practitioner exam, which is an open book, multiple choice exam consisting of eight questions. There is a time limit of 90 minutes and the pass-rate is 70%.A number of exercises are interspersed throughout the course, which are aimed at testing your understanding and practical application of the training you have just received. At the end of the course, a number of mock-exam case study scenarios are provided which have been designed to simulate the actual exam.After passing both exams you will become a certified ArchiMate 3 Practitioner! [-]
Les mer
Nettkurs 48 timer 5 760 kr
Learn French in a fun, efficient and practical way. The Berlitz Virtual Classroom™ (BVC) is live real-time conversational training delivered via Internet. [+]
Berlitz French Group are ideal for those who find it more enjoyable to learn in an environment with other students, yet still want to receive the personalized attention needed to succeed. The combination of live guided conversation and the interactive whiteboard on which the instructor presents materials and students can write, gives the students the benefit of a live classroom with the advantages of the Internet. The PC screen simply replaces the traditional classroom. After the lesson students can review the lesson using the lesson recording and practice by using the various materials available for their program. You will learn French effectively with Berlitz because: Lessons are in French exclusively – Your teacher’s native language is French. We focus on practical language training – You will be given the maximum time to speak French during each lesson. Berlitz courses are relevant to your needs and goals – Therefore maximally motivating. The courses are always made up of a minimum of 2 and maximum of 5 participants Schedule:16 weeks of group instruction (3 – 5 participants) or 13 weeks with a group of 2 participants18:45 – 21:00 Central European Time Free Online Placement Test:Test your language skills in 20 minutes! Free Demo Lesson:Sign up for free demo lesson by clicking on this link See for yourself how the program works: BVC Guided Tour Join your group and experience real results with the conversational Berlitz Method®, and enjoy plenty of individual speaking time with students at your skill level. [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 1 990 kr
Lovpålagt HMS kurs for ledere på engelsk. HSE course for managers in English. [+]
Due to the increasing number of foreign workers in Norway, we are now offering the mandatory HSE courses in English. E-learning We've got many years experience in educating Managers through online courses. The course is conducted online, in front of your computer. Depending on your current knowledge, the course takes from 1 to 3 hours to complete. The Working Environment Act § 3-5 impose the employer´s obligation to undergo training in health, environment and safety work. The obligation is personal and can not be delegated. This course will give a basic introduction to the laws and is based on The Norwegian Labour Inspection Authorities (Arbeidstilsynet) guidelines for employers obligation to undergo training in health, environment and safety work.  The course relates to all requirements set forth by The Norwegian Labour Inspection Authorities (Arbeidstilsynet). The course has two parts: Theory We've organized the laws and regulations neatly and transtlated the important parts to English. First step is to read through the course material. Exam The exam is a multiple choice test to verify your knowledge.  What do you get? In addition to a course diploma (required by the Norwegian Labour Inspection Authorities), you get a number of documents and templates required to document the HSE work in the company.     [-]
Les mer
Nettstudier
Lær hunden en sikker innkalling med klikkertrening! [+]
I dette lille nettkurset lærer du hvordan du kan bruke klikkertrening for å lære inn en sikker innkalling til hverdagsbruk - også med forstyrrelser. Du får demonstrert flere morsomme øvelser trinn for trinn, slik at du enkelt kan gå ut og trene hunden din etterpå. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
HMS kurs for øverste leder på nett. Tilfredsstiller Arbeidstilsynets krav. Godkjent kursbevis umiddelbart på e-post. [+]
Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver å gjennomføre opplæring i helse-, miljø - og sikkerhetsarbeid. Opplæringen skal dokumenteres. Alltidhmskurs.no tilbyr HMS kurs på nett som tilfredsstiller kravene til Arbeidstilsynet mtp. krav til innhold.  Ved å ta vårt HMS kurs for øverste leder vil du få en innføring i arbeidsmiljøloven og dens forskrifter samt internkontrollsystem. Kurset tilfredsstiller alle krav til innhold i opplæringen, og gir godkjent kursbevis i henhold til Arbeidsmiljølovens §3-5 som sier at arbeidsgiver skal gjennomføre opplæring i helse, miljø og sikkerhetsarbeid. Kursbeviset brukes som dokumentasjon til Arbeidstilsynet på gjennomført opplæring i HMS etter aml §3-5.     HMS kurset vil gi deg et godt grunnlag for å drive systematisk HMS arbeid i din bedrift.  HMS kursene våre er alltid revidert og oppdatert etter nyeste lover og forskrifter samt gjeldende krav fra Arbeidstilsynet. Vi benytter en egenutviklet kursplattform som er brukervennlig og oversiktlig. Kurset kan alltid brukes som oppslagsverk i senere tid. Med menyen på høyre side i kurset er det lett å finne frem.   Kurset gjennomføres på 1-2-3 1. Kurset Selve opplæringen innebærer arbeidsmiljøloven og dens forskrifter samt informasjon om internkontroll. Kurset oppmuntrer til refleksjon, og vi bruker illustrasjoner som virkemiddel. Kurset kan man gå igjennom så mye man ønsker før man går videre. 2. Testen Testen blir du sendt til etter kurset er gjennomført. Testen består av en rekke ulike spørsmål med flere svaralternativer for å sikre at du har tilegnet deg tilstrekkelig HMS kunnskaper. 3. Bestill kursbevis Når testen er bestått, får du opp et skjema for bestilling av kursbevis.     Tilbakemeldinger fra våre kunder Våre kunder har alltid mulighet til å gi oss tilbakemelding etter HMS kurset er bestått. Her kan du lese noen av tilbakemeldingene vi har fått på kurset "HMS kurs for øverste leder": "Kurset var lett forståelig, og konsentrerer seg på de vesentlige tingene." "Perfekt sted for å ta hms kurs. Anbefales på det sterkeste." "Veldig fornøyd :) Dette sparte meg for mye tid, men er allikevel innholdsrikt . Alternativet ,så vidt jeg har oppfattet, kan være at det må settes av en arbeidsdag for å delta i kurs til en oppgitt dato, og til en langt høyere pris. "   HMS kurset vårt er av høy kvalitet, og til en rimlig pris. Det er tidsbesparende og kostnadsbesparende. Hos oss får du også godkjent kursbevis umiddelbart på e-post. Ta kurset når det passer deg! [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
Strategy and planning is an essential aspect to digital marketing. A scoped, measured and achievable digital strategy along with a coherent plan for your organization can significantly reduce spend and increase return from your marketing efforts.   Designed by the Digital Marketing Institute, this industry aligned certification will boost your credibility and help you stand out from the crowd as you become a specialist. This certification has been designed by experts, to create experts.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Display Advertising Social Customer Service Budget Personnel Risks and Reputation Analytics Strategy formulation and Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL STRATEGY AND PLANNING The Introduction to Digital Strategy and Planning module introduces the key concepts in digital communication. You will learn ways to develop a measured, achievable and well- considered strategy to cater for your digital marketing needs. TRADITIONAL COMMUNICATIONS This module explores communications before digital marketing became widespread. You will examine how communications have developed over time, the limitations of traditional channels and how digital channels can be integrated with traditional methods to achieve greater results. DIGITAL COMMUNICATIONS The digital communications module builds upon the traditional communications module and explores the digital approach to audience engagement. You will be shown how digital communications are measurable and affords you the opportunity to analyze and develop your digital marketing strategy as it grows. DIGITAL CHANNELS This module explores both the advantages, disadvantages and suitability of various channels available to anyone looking to develop a digital marketing campaign. You will know SEO, PPC, email marketing, social media marketing and digital display advertising amongst other concepts so you have the knowledge to implement them as part of a digital marketing strategy. SOCIAL CUSTOMER SERVICE The Social Customer Service module investigates social customer service, peer to peer communities and how online technologies can prove critically important to not only maintaining but also growing your business online. BUDGET This module looks at a crucial aspect of maintaining a budget as part of your wider digital strategy and planning. You will understand cost effective channels and how strong analytics can support cases for increased investment in digital channels. PERSONNEL The Personnel module explores the team you build as they will be responsible for implementing and maintaining digital marketing strategies. You will learn about the new roles and responsibilities associated with digital marketing and how to overcome the challenges these create for Human Resource departments. RISKS AND REPUTATIONS This module details the risks which have developed alongside the growth of digital marketing. You will also be able to distinguish the importance of reputation in digital marketing, both for companies and brand, and how this reputation can be monitored. ANALYTICS The Analytics module examines the opportunity for measurement, reporting and analysis with digital marketing. You will look at the key terms and concepts associated with analytics to ensure you have a deep understanding of its capabilities. Above all you will be introduced to KPIs and how to employ these as part of your analytics. STRATEGY FORMULATION AND PLAN This module ties all the strands of the specialist certification together. You will understand the best practice for implementing a digital marketing strategy and be able to take what you have learned to put together a coherent plan for your organization or business.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 9 960 kr
På forespørsel
Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester.... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: 5 større øvingsoppgaver skal være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan IKT kan påvirke undervisningssituasjonen- kjenner til hva et LMS er og hvordan det kan brukes pedagogisk- kan redegjøre for hvordan digitale tester kan brukes i vurdering, både formativt og summativt- kan utforme gode digitale tester med spørsmål av høy faglig og konstruksjonsteknisk kvalitet- kan analysere kvaliteten på en digital test- kan planlegge IKT-baserte læringsaktiviteter som setter studenten i sentrum- kan planlegge, utvikle og gjennomføre et helhetlig undervisningsopplegg som gjør bruk av IKT FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive en blogg over tid og bruke den til refleksjon om egen undervisningspraksis- kan kommentere andres blogger- kan lage digitale tester med et variert spekter av spørsmålstyper og kan bruke bilder, lyd og video som stimuli i spørsmål- behersker avansert funksjonalitet i et testverktøy og kan utnytte dette kreativt til å skape nye læringssituasjoner- behersker ulike Web 2.0-baserte verktøy og tjenester- kan produsere små faglige videosnutter og inkludere på en blogg GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på bruk av IKT i både planleggingsfasen, læringsaktiviteter, vurdering og etterarbeid- er bevisst på forholdet mellom vurdering, læringsmål og læringsaktiviteter- kan sette digitale tester inn i en større pedagogisk og didaktisk sammenheng- kan forvalte digitale tester og spørsmål over tid og tilrettelegge for gjenbruk- kan beskrive og formidle gode undervisningsopplegg til andre med ulike digitale medier- kan sette teknologi og IKT inn i en pedagogisk og didaktisk sammenheng og knytte opp til anerkjente teorier og modeller- er bevisst på hvordan innføring av IKT og ny teknologi kan føre til endringer for læring, vurdering og undervisningspraksis- er klar over etiske forhold ved bruk av IKT i læring Innhold:Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester. Bruk av Web 2.0 i undervisningen. Produksjon og gjenbruk av digitale læringsressurser. Videoproduksjon.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag IKT i læring 9960,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
1 dag 4 600 kr
Når kurset er fullført, skal deltakerne ha vist at de besitter kunnskaper og ferdigheter i å bruke redningsmateriellet på en korrekt måte, samt kunne organisere en e... [+]
MÅLGRUPPE: Denne opplæringen dekker kravene til oppdatering av fører og mannskap i redningsfarkost (livbåt og mann-overbord-båt utenom hurtiggående mann-over-bord-båt) i henhold til STCW A-VI/2-1.   VARIGHET: Kurset gjennomføres på minimum 8 timer fordelt på 1 dag.   REPETISJONSFREKVENS: All sikkerhetsopplæring skal oppdateres hvert 5.år.   KRAV TIL FORKUNNSKAPER: Kursdeltager må inneha gyldig sertifikat for redningsfarkost eller gyldig sertifikat som offiser, alternativt minst 12 måneder effektiv fartstid siste 5 år med gyldig sertifikat for redningsfarkost eller som offiser. Dokumentasjon må fremlegges før kursstart   INNHOLD: Konstruksjon og utrustning av redningsfarkoster Daviter, kraner og utsettingsarrangementer Vedlikeholdsrutiner for redningsfarkost og utsettingsarrangementer Kjennskap til og bruk av utstyr ombord i redningsfarkoster Utsetting og opphold i redningsflåte Ledelse av ombordstigning og utsettelse av livbåter og mann-over-bord-båter Betjening og enkel feilsøking på motor og tekniske installasjoner Søk og redning ved hjelp av redningsfarkost Helikopterredning Nødkommunikasjon Førstehjelp [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 1 995 kr
Dette kurset passer for alle som ønsker basiskunnskap om merverdiavgift. Her får du en innføring i merverdiavgiftssystemet. [+]
Innføring i merverdiavgift - nettkurs (E-kurs) Dette kurset passer for alle som ønsker basiskunnskap om merverdiavgift. Her får du en innføring i merverdiavgiftssystemet. Du vil også få en gjennomgang av reglene om beregning av merverdiavgift sammen med reglene om når det foreligger fradragsrett. Det samme gjelder registrering, innberetning og innbetaling av avgift, samt dokumentasjonsreglene. Innhold Generelt om avgiftssystemet, sentrale begreper, registrering, mv Avgiftsplikt ved omsetning Grunnleggende om import av varer og tjenester Fradrag for inngående mva. - hva må være på plass for at fradragsrett skal foreligge? Anskaffelser hvor fradragsrett er avskåret og beregning av forholdsmessig fradragsrett Grunnleggende om merverdiavgift på fast eiendom   Varighet 7 timer.   Autorisasjon Regnskapsfører: 7 timer skatt/avgift Revisor: 7 timer skatt Kursholder(e) Deloitte Advokatfirma AS [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 1 490 kr
Har du oversikt over hvilke personopplysninger dere behandler? Har du databehandleravtaler med dine kunder? [+]
Nye personvernregler - en gjennomgang for regnskapsbyrå - nettkurs (E-kurs) EU har vedtatt en ny personvernforordning som også vil gjelde i Norge. Reglene trer i kraft i mai 2018. Lovverket er mer detaljert og mer omfattende enn tidligere. Regnskapsførere behandler hver dag personopplysninger og sensitive opplysninger gjennom sitt arbeid for sine kunder. Regnskapsførere må derfor tenke personvern i alle oppgaver for å sikre at de overholder lovverket.   Har du oversikt over hvilke personopplysninger dere behandler? Har du databehandleravtaler med dine kunder? Hvordan sendes for eksempel lønnsslipper? Hvor lenge kan du lagre lønnsslipper og sykmeldinger? Hvordan mottar du personopplysninger? Hvem må ha personvernombud og hva innebærer denne rollen? Innhold Innføring personvern Hva blir nytt med ny personvernforordning? Behandling og sikring av personopplysninger Databehandleravtaler Krav til internkontrollsystem og avvikshåndtering Utlevering av personopplysninger Personvernombud   Varighet 2,5 timer.   Autorisasjon Regnskapsfører: 3 timer rettslære Revisor: 3 timer annet Kursholder(e) Suzanne Brattheim og Bente Sjøbakk [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.