Rogaland
Du har valgt: Vindafjord
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Stavanger Rogaland Og 1 annet sted 60 timer 16 500 kr
01 Apr
03 Apr
09 Sep
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbr... [+]
Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og markedsføring? Eller har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsmedarbeider det rette for deg! Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter    Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig privatist eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer. Salg og oppfølging: hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter. [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 timer 5 700 kr
Med vårt 3-timerskurs i hjerte-lungeredning lærer du grunnleggende livredning, som alle bør kunne gi når uhellet inntreffer. [+]
Hjerte-lungeredning er den mest verdifulle formen for livreddende førstehjelp. Dette 3-timerskurset gir dere den nødvendige kompetansen for å utføre hjerte-lungeredning, både på og utenfor arbeidsplassen. Førstehjelp er den første hjelpen alle bør kunne gi ved akutt sykdom eller ulykke med personskader. Varighet: 3 timerMaks antall deltakere: 15 pr. instruktør Kurset tar for seg følgende tema i teori og praksis: Varsle 1-1-3 Undersøkelse av livløs person Puster/puster ikke Hjerte-lungeredning med brystkompresjoner og innblåsinger, 30:2:30 Fremmedlegeme i luftveien Øvelser på stabilt sideleie Etter endt kurs får alle deltakere kursbevis som en dokumentasjon på at de har lært hjerte-lungeredning.  Dere velger selv dato og klokkeslett for kurset. Instruktøren(e) kommer til deres lokaler, og har med seg treningsdukker og øvrig treningsmateriell. Våre instruktører er godkjent av Norsk Førstehjelpsråd. Vi er en del av de frivillige organisasjonene i Norsk Redningstjeneste, og har ca. 100 lokallag rundt om i landet. Ved å bestille kurs hos oss støtter dere nærmiljøet deres. Dersom dere ønsker en ekstra tilleggstime så kan vi for eksempel tilby følgende tema: Sår-/kutt-/klemskader Brann- og øyeskader Folkesykdommer Det tilkommer et tillegg på kr. 250,- pr. time på kurs som avholdes på lørdager og søndager, og pr. time fra kl.17.00 på hverdager. [-]
Les mer
Nettkurs 1 490 kr
Hev standarden på møter. Bli mer konstruktive og produktive. Få alle engasjert. Unngå omkamper. Forankre beslutninger. [+]
  Efwa Hagström, MSc, har +10 års erfaring som organisasjons- og lederutvikler for bedrifter som Elopak, Jotron, og Norgips.   Sløser dere tid og krefter på dårlig forberedte og gjennomførte møter? De fleste har mye tid og krefter å vinne på å stramme opp møtekulturen. Noen snakker for mye, diskusjoner sklir ut, misforståelse, omkamper, og beslutninger som ikke blir forankret... Lær en effektiv og morsom måte å snu dette på kort tid:   3B-metoden er utviklet basert på forskning og praksis, og er en strukturert metode for å lede møter og løfte diskusjoner til et profesjonelt nivå.  Alle deltakerne blir mer konstruktive og engasjerte. Diskusjoner blir mer ryddige og løsningsorienterte. Beslutninger blir forankret.   I denne videoleksjonen (12 minutter) får du lære: Hvordan 3B-metoden fungerer (faser og spilleregler) Hvordan møteleder gjennomfører metoden og får mer kreative og produktive møter Om 4 forskjellige jobbstiler og hvordan dere kan samhandle bedre En prioriteringsmetode for å utvikle idéer og prioritere ansvar og veien videre Hvordan dere unngår hersketeknikker, omkamper, og i stedet forankrer beslutninger   Se gjerne videoen sammen med ditt team.   Rett etter kan dere med fordel bruke metoden og få en strukturert, konstruktiv diskusjon rundt møtekultur, og bli enige om hvordan dere vil ha det i fremtiden.   I løpet av 1 time har dere hevet standarden på møter.   PERSONLIG SUPPORT: Det inngår 20 minutter personlig support på telefon for å hjelpe deg bruke 3B-metoden (avtal møte med coach).     [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Kristiansand S 13 dager 55 000 kr
28 Apr
19 Apr
Quantum Leap Coaching er godkjent som trinn 3 av Den Norske CoachForening(DNCF) og følger Norsk Bransjestandard for coaching. Internasjonal sertifisering som Associate...... [+]
Nivå C på vår leder- og coachutdanning leveres i samarbeid med UiA og gir deg 15 studiepoeng. Utdanningen er godkjent av Den Norske CoachForening og følger Norsk Bransjestandard for Coaching. Du lærer deg systemisk coaching, og du får tilgang til avanserte coaching- og kommunikasjonsteknikker.Vanlig coaching tar ofte utgangspunkt i hva personen føler om en situasjon. På Nivå C  jobber vi målrettet og systemisk. Vi tar utgangspunkt i hva personen tenker om en situasjon, og tenker om sin reaksjon i situasjonen. Vi avdekker hvilke overbevisninger, verdier og holdninger som ligger bak handlinger og reaksjoner og hvilken mening det gir. Videre arbeides det i coachingprosessen med å skape hensiktsmesssige overbevisninger, verdier, holdninger, tanker og atferd. Programmet bygger på kognitiv psykologi, Nevro Lingvistisk Programmering (NLP), Neuro-Semantics og Meta-Coaching. Studieemnet Kreativ ledelse og coaching Nivå C leveres av UiA og gir 15 studiepoeng ved bestått eksamen. Ut over det UiA levere, blir du også sertifisert som Quantum Leap Business Coach av CoachTeam. Nivå 3 er godkjent av Den Norske CoachForening og følger Norsk Bransjestandard for Coaching.Nivå 3 på vår leder- og coachutdanning gir deg avanserte coaching- og kommunikasjonsteknikker. Vanlig coaching tar ofte utgangspunkt i hva personen føler om en situasjon. I Quantum Leap Coaching jobber vi målrettet og systemisk. Vi tar utgangspunkt i hva personen tenker om en situasjon, og tenker om sin reaksjon i situasjonen. Vi avdekker hvilke overbevisninger, verdier og holdninger som ligger bak handlinger og reaksjoner, og hvilken mening det gir. Videre arbeides det i coachingprosessen med å skape hensiktsmesssige overbevisninger, verdier, holdninger, tanker og atferd. Programmet bygger på Nevro Lingvistisk Programmering(NLP), Neuro-Semantics og Meta-Coaching. Fullført Nivå A-C  samt 125 timers praksis kvalifiserer til å bli sertifisert gjennom Den Norske Coachforening (DNCF)  Modul 1: Kreativ ledelse og coaching; Coaching Genius 7 dager Modul 2: Quantum Leap 6 dg kl 0900 - 1900 + E-moduler   [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 1 dag 3 990 kr
15 Mar
24 May
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel kurs for controllere/økonomer (nivå 3) Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk! "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort             6 gode grunner til å delta 1. Du vil få en forståelse av hvordan funksjoner generelt er bygd opp og hvordan du bruker disse. 2. Lær å jobbe smart og effektivt med tabeller og lister. Ikke bare lærer du hvordan du raskt håndterer en liste, men du blir trygg på ulike sammendragsmetoder som du kan bruke, og i hvilke tilfelle de ulike metodene er å foretrekke. 3. Velg dette kurset dersom du importerer data fra andre programmer og du ønsker å få kontroll på formatet og oppsettet til materialet du eksporterer til Excel. 4. Du vil lære å jobbe smart med summeringer på tvers av ark og filer. 5. Få råd og metoder for hvordan du kan jobbe sammen med andre og utveksle Excel-data med andre. 6. Du vil få et godt innblikk i de ulike analyseverktøyene som Excel inneholder. 6 gode grunner til å velge KnowledgeGroup Best practice kursinnhold Markedets beste instruktører Førsteklasses kursdokumentasjon Gratis telefonsupport Små kursgrupper Kvalitets- og startgaranti Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sine grunnkurs eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 1 dag   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Xafe AS kan skreddersy kurs innen flere fagfelt med utgangspunkt i spisskompetanse i bedriften. For å dekke ansatte som ikke snakker norsk kan alle kurs gjennomføres me..... [+]
Bakgrunn Xafe AS har personell med solid erfaring innen HMS, risikoanalyser og risikostyring, teknisk sikkerhet, barrierestyring, beredskapsplanlegging og beredskapsanalyser, arbeidsmiljø og ytre miljø. Denne erfaringen er tilegnet gjennom arbeid og prosjekter hos og for kunder innen olje- og gass, onshore industri, serviceselskaper og retail virksomhet. Gjennom deltagelse i alle faser fra tidlig planlegging gjennom operasjonsfaser til nedstenging og fjerning har vi god kjennskap til hvordan ulike bedrifter har ulike behov til ulike tider i deres livssyklus. Med utgangspunkt i kundens situasjon kan Xafe bidra til kompetanseheving for kundens personell innen de fagområder der Xafe AS besitter ekspertise. Kursinnhold Med utgangspunkt i de behov som kunden skisserer kan Xafe skreddersy kurspakker som dekker ett eller flere fagområder med kundens organisasjon i fokus. Fremfor generiske beskrivelser av organisasjoner og operasjoner kan kurset relateres til kundens spesifikke anlegg og aktiviteter og en kan vektlegge kundens egne krav dersom disse overgår regelverkskravene. Følgende temaer kan dekkes: HMS-kurs for ledere Kjemiske farer, behandling, oppbevaring og transport Sikkerhet på byggeplass Personlig verneutstyr, hva, hvordan og hvorfor Risikoforståelse Risikoanalyser, hva/hvorfor/når Risikostyring, introduksjon for ledere Risikooppfatning Storulykker og risikoreduksjon SIL (Safety Integrity Level) for utstyrsleverandører Barrieresystemer og barrierefilosofi   Alle emnene kan dekkes enkeltvis, eller kurs kan inkludere flere emner basert på kundens ønsker. [-]
Les mer
MÅLGRUPPE: Medlemmer av søk og redningslag Skadestedsledere MÅLSETNING: Ved fullført kurs, skal kursdeltakerne ha: Vedlikeholdt og videreut... [+]
MÅLGRUPPE: Medlemmer av søk og redningslag Skadestedsledere MÅLSETNING: Ved fullført kurs, skal kursdeltakerne ha: Vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdninger innen sin beredskapsfunkjon. OPPTAKSKRAV: Brannlag grunnkurs/ Søk og redningslag Personell som ikke har vedlikeholdt sin kompetanse i hht. OLF-krav eller annen likeverdig trening i løpet av de siste 4 år, skal gjennomføre nytt grunnkurs. FAGPLAN: Iht OLF´s retningslinjer GYLDIGHET: 12 måneder KURSINNHOLD: Et representativt utvalg av innholdet i Søk og redningslagskurset tilpasset elevenes forkunnskaper med stor vekt på praktisk trening og øvelse.   [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 time 375 kr
Hva med en utvidet lunch en dag, hvor de ansatte kan smake lukte og lære om ost. [+]
Lunch and Learn er et amerikansk begrep, der det gis et tilbud om et kort foredrag eller lignende i løpet av lunchen. Å lære litt om ost, krever en litt utvidet lunchpause, men vi holder oss til en time. Vi serverer ost og brød og eventuelt tilpasset alkoholfri drikke. De fem viktigste ostfamiliene; en chèvre, en hvitmuggost, en blåmuggost, rødkitt og en fast ost.  Ønsker dere et spesielt tema så tilpasser vi det, så langt det lar seg gjøre. Et hyggelig og lærerikt avbrekk i hverdagen-  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 990 kr
HMS kurs for øverste leder på nett. Tilfredsstiller Arbeidstilsynets krav. Godkjent kursbevis umiddelbart på e-post. [+]
Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver å gjennomføre opplæring i helse-, miljø - og sikkerhetsarbeid. Opplæringen skal dokumenteres. Alltidhmskurs.no tilbyr HMS kurs på nett som tilfredsstiller kravene til Arbeidstilsynet mtp. krav til innhold.  Ved å ta vårt HMS kurs for øverste leder vil du få en innføring i arbeidsmiljøloven og dens forskrifter samt internkontrollsystem. Kurset tilfredsstiller alle krav til innhold i opplæringen, og gir godkjent kursbevis i henhold til Arbeidsmiljølovens §3-5 som sier at arbeidsgiver skal gjennomføre opplæring i helse, miljø og sikkerhetsarbeid. Kursbeviset brukes som dokumentasjon til Arbeidstilsynet på gjennomført opplæring i HMS etter aml §3-5.     HMS kurset vil gi deg et godt grunnlag for å drive systematisk HMS arbeid i din bedrift.  HMS kursene våre er alltid revidert og oppdatert etter nyeste lover og forskrifter samt gjeldende krav fra Arbeidstilsynet. Vi benytter en egenutviklet kursplattform som er brukervennlig og oversiktlig. Kurset kan alltid brukes som oppslagsverk i senere tid. Med menyen på høyre side i kurset er det lett å finne frem.   Kurset gjennomføres på 1-2-3 1. Kurset Selve opplæringen innebærer arbeidsmiljøloven og dens forskrifter samt informasjon om internkontroll. Kurset oppmuntrer til refleksjon, og vi bruker illustrasjoner som virkemiddel. Kurset kan man gå igjennom så mye man ønsker før man går videre. 2. Testen Testen blir du sendt til etter kurset er gjennomført. Testen består av en rekke ulike spørsmål med flere svaralternativer for å sikre at du har tilegnet deg tilstrekkelig HMS kunnskaper. 3. Bestill kursbevis Når testen er bestått, får du opp et skjema for bestilling av kursbevis.     Tilbakemeldinger fra våre kunder Våre kunder har alltid mulighet til å gi oss tilbakemelding etter HMS kurset er bestått. Her kan du lese noen av tilbakemeldingene vi har fått på kurset "HMS kurs for øverste leder": "Kurset var lett forståelig, og konsentrerer seg på de vesentlige tingene." "Perfekt sted for å ta hms kurs. Anbefales på det sterkeste." "Veldig fornøyd :) Dette sparte meg for mye tid, men er allikevel innholdsrikt . Alternativet ,så vidt jeg har oppfattet, kan være at det må settes av en arbeidsdag for å delta i kurs til en oppgitt dato, og til en langt høyere pris. "   HMS kurset vårt er av høy kvalitet, og til en rimlig pris. Det er tidsbesparende og kostnadsbesparende. Hos oss får du også godkjent kursbevis umiddelbart på e-post. Ta kurset når det passer deg! [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Virtualisering med VMware. Virtuelle tjenere. Kompetanse i problemstillinger innen virtualisering og bruk av kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituas... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Øvinger: 7 av 10 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2-dagers hjemmeeksamen, individuell. Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Ansvarlig: Tor Ivar Melling         Faglig innhold: Virtualisering med VMware. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA), Fault Tolerance (FT) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Virtuelle Tjenere 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
4 dager 9 700 kr
Kurs for alle som innehar eller skal inneha rolle som verneombud, medlemmer av AMU og ledere med ansvar for HMS-oppgaver. Når kurset er gjennomgått skal elevene ha fåt... [+]
MÅL: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha den nødvendige kompetansen arbeidsmiljøloven krever av verneombud, ledere og medlemmer i AMU, slik at de kan praktisere sine verv på en fullgod måte. MÅLGRUPPE: Verneombud, ledere, administrativt personell og medlemmer i AMU. FORKUNNSKAP: Ingen krav. VARIGHET: 4 dager fra kl 0815 til kl 1715/ ca. 40 timer. INNHOLD: Arbeidsmiljøloven med forskrifter og endringer Internkontroll og kvalitetssikring Arbeidgivers plikter i HMS sammenheng Fysiske miljøfaktorer Støy Belysning Klima Ergonomi Kjemiske miljøfaktorer Psykososialt arbeidsmiljø Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid Vernetjenesten AKAN- rusforebyggende arbeid Gruppearbeid og presentasjon med relevante oppgaver rettet mot daglige utfordringer    [-]
Les mer
3 dager 11 900 kr
Redningsfarkoster/ Brannledelse/ Medisinsk førstehjelp [+]
MÅLGRUPPE: Denne opplæringen dekker kravene til oppdatering av sikkerhetsopplæring for dekks-, maskin-, og elektrooffiserer som skal tjenestegjøre i sertifikatpliktige stillinger ombord i passasjer- og lastefartøy eller flytende offshoreinnretninger.   Dekksoffiserer må i tillegg gjennomføre oppdatering av kompetanse i medisinsk behandling.   VARIGHET: Kurset gjennomføres på minimum 24 timer fordelt på 3 dager.   REPETISJONSFREKVENS: All sikkerhetsopplæring skal oppdateres hvert 5.år.   KRAV TIL FORKUNNSKAPER: Kursdeltager må før kursstart kunne fremlegge en av følgende: Dokumentasjon på gyldig videregående sikkerhetsopplæring (dvs ikke eldre enn 5 år). Dokumentasjon på 12 måneders effektiv fartstid siste 5 år i sertifikatpliktig stilling.   INNHOLD: STCW A-VI/2-1 Redningsfarkost STCW A-VI/3    Ledelse av brannslokking STCW A-VI/4-1 Medisinsk førstehjelp   [-]
Les mer
Nettstudier
Lær hunden en sikker innkalling med klikkertrening! [+]
I dette lille nettkurset lærer du hvordan du kan bruke klikkertrening for å lære inn en sikker innkalling til hverdagsbruk - også med forstyrrelser. Du får demonstrert flere morsomme øvelser trinn for trinn, slik at du enkelt kan gå ut og trene hunden din etterpå. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.