Telemark
Du har valgt: Vinje
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sandefjord Drammen Og 4 andre steder 1 semester 13 900 kr
23 Apr
23 Apr
23 Apr
Du får kompetanse på drift og vedlikehold av bygninger, anlegg og installasjoner, samt tverrfaglig forståelse og kjennskap til bygg og funksjonene til de tekniske install... [+]
Innhold/temaer Drift og vedlikehold Bransjelæreplanlegging For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider utdanning.no. Gjennomføring Dette er et intensivt kurs som gjennomføres på kveldstid en gang i uken. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. I tillegg får du tilgang til nettbaserte verktøy som støtte til undervisningen. Ved valg av nettundervisning kan du følge undervisningen uavhengig av hvor du er fra din egen PC. Undervisning på nett gir muligheter for: Forelesninger live Interaktiv undervisning der du ser og kommuniserer med medstudenter og foreleser Forelesninger i opptak Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 15. januar. Oppmelding skjer via privatistweb.no. For mer informasjon se privatistweb.no Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere minimum 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer fagprøven. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søknad sendes direkte til lanekassen.no. [-]
Les mer
Nettkurs 84 timer 14 500 kr
Fagbrevskurs - selvstudium med veiledning på nett for teorieksamen-VOA. Du får nødvendig kompetanse til å avlegge den teoretiske prøven for fagbrevet - Vei- og Anlegg. [+]
Hvorfor skal du delta på kurset?  Ved å delta på eksamensforberedene kurs hos Norsk Fagutdanning vil du gjennomføre teoretisk eksamen som praksiskandidat før oppmelding til fagprøven.   Formål med kurset: Veg- og anleggsfaget har vegarbeid, grunnarbeid og arbeid med kommunaltekniske anlegg som de viktigste arbeidsområder. Faget skal sikre samfunnets behov for vedlikehold og utbygging av infrastrukturen. Anleggsbransjen er i stadig utvikling og sikkerheten er viktig å ivareta for både seg selv og andre.     Gjennomføring:  læreplanen i veg- og anleggsfaget VG3-VOA3-01 https://www.udir.no/kl06/VOA3-01 Det må settes av tid til selvstudie Tildeles egen Elevmappe for innlevering av oppgaver, hvor vurdering også blir gitt Veiledning og vurdering av ca. 4 innleveringsoppgaver av veileder i faget Kollokviegruppe anbefales for å diskutere fagstoff, eller samarbeide om faglige emner (via nett, eller møtes fysisk)  Bruk av fagressurser i TEAMS (læringsplattform) Medlem i Facebookgruppe (valgfritt) Veien videre etter kurset...  Når teoretisk eksamen er bestått må den enkelte dokumentere minimum fem års relevant arbeidserfaring ved oppmelding til fagprøven. Det er Fagopplæringskontoret i fylket du bor i som vurderer praksis og arrangerer fagprøven. Bestått fagprøve fører frem til fagbrev. Krav: Minoritetsspråklige må ha norskferdigheter skriftlig og muntlig på minimum B1-nivå.  Finanisering: Norsk Fagutdanning er godkjent for lån og stipend i Statens Lånekasse for utdanning. Søknad sendes elektronisk til Lånekassen på www.lanekassen.no. Er du medlem i en fagorganisasjon, vil de fleste ha stipendordninger du kan søke på.    Relaterte kurs VOA - samlingsbasert kurs over 6 samlinger   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, ... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
5 000 kr
Hensikten med opplæringen er å gi blivende kranførere en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av hydrauliske kraner. Opplæringen skal gi elevene god innsikt i ... [+]
    Hensikten med opplæringen er å gi blivende kranførere en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av hydrauliske kraner. Opplæringen skal gi elevene god innsikt i prinsippene G20 kranens konstruksjon, virkemåte, vedlikehold og bruk, slik at uhell og ulykker i forbindelse med løfteoperasjoner unngås.     MÅLGRUPPE: Brukere av G20 Hydrauliske dekskraner. Gjelder alle virksomheter i landbasert, offshore eller maritime virksomheter som benytter seg av G20 kraner. ARBEIDSTILSYNET Forskrift om organisering, ledelse og medvikrning. 1355 - Best nr. 701Kapittel 8:  Krav til opplæring § 8.1 Forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav. 1357 - Best nr. 703 Kapittel 10: Krav til bruk av arbeidsutstyr. Opplæringsplan Modul G20 Fastmontert Hydraulisk kran MODUL G20 Fastmontert Hydraulisk Kran - Teori og praksis  WWW.ARBEIDSTILSYNET.NO   -   OPPLÆRINGSPLANERALLE MODULER INNEN SERTIFISERT OPPLÆRING   DOKUMENTASJON: Det utstedes kursbevis ved bestått teorikurs. Fadderavtale - Minimum 40 timer praksis med godkjent fadder må dokumenteres før endelig oppkjøring på G20 kran kan gjennomføres. Oppkjøring, tid og sted må avtales. Ved bestått oppkjøring utstedes kompetansebevis G20 fra godkjent register. Trenger du mer informasjon? Ring oss på telefon 94786797 Om du ønsker kurs holdt på Engelsk, Polsk eller Spansk send oss en mail på: kontakt@mtkskolen.no så ordner vi det raskt!   Vil du starte i nå og betale om 12 mnd ? MTK SKOLEN har sammarbeid med resursbanken og tilbyr finansiering med 12mnd utsettelse 0 i rente for kun 495kr .    [-]
Les mer
6 timer
Modul 2.... [+]
Omstilling og restrukturering    tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der ledelsen må ta nye grep.   For eksempel ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning.    Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedriftens ledelse står overfor.    Våre forelesere arbeider også i det daglige med styrekonsulentroller og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov.     Kursinnhold: Omstilling og restrukturering    Innledning:   - bedriftens livssyklus, hvor befinner din bedrift seg nå?   - behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform   - demoraliserte ledere og redde ansatte   - utfordringer i omstillings- og restruktureringsarbeid   Del 1:- seks av ti endringsprosjekter mislykkes   - gjør det rette grepene   - sentralisering og desentralisering   - informasjon, dialog   - fagforeningen og tillitsvalgtes rolle   - administrasjonen og styrets rolle   Del 2:- oppsigelser – oppsigelsesprosesser (jus og den praktiske vei)   - samarbeid med rekrutteringsselskaper for om- og nedbemanning       Del 3:   - anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer og irritable styrer- konkurrenter som sirkler omkring       Del 4:   - organisasjonsutvikling – helhetstanke for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider  [-]
Les mer
Nettkurs 3 900 kr
Vi tilbyr Elektronisk HMS-kurs for ledere. Dette er kurset for deg som vil gjennomføre kurset Online på ditt kontor når det passer deg! [+]
Dette er er vårt Nettbaserte HMS-kurs for Ledere. Etter påmelding får du tilgang til kurset og nødvendig info. Kursbevis sendes etter endt og betalt kurs. Kurset dekker Arbeidsmiljøloven sitt krav om HMS-opplæring for ledere.Vi har meget gode tilbakemeldinger på våre kurs! Vi har kunder som: Fiskeridirektoratet, Bravida, Multiconsult og Moen Marin.Kursinnhold:• Arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter• Sykefraværoppfølging • Internkontrollforskriften• Roller i HMS-arbeidet• Systematisk HMS-arbeid• Krav til arbeidsmiljøet• Medarbeidersamtalen• AKAN [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Egenskaper og muligheter med løsning... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Grunnleggende organisasjonsteori. Innleveringer:   Vurderingsform: Prosjektmappevurdering. Vurderingsmappe basert på innleverte øvingsoppgaver.  Ansvarlig: Jostein Engesmo         Faglig innhold: Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha. Læremål: Forventet læringsutbytte:KUNNSKAPER:Kandidaten:- har oversikt over begrepene sosiale medier og Enterprise 2.0- kjenner til hva som karakteriserer disse løsningene og hvordan dette muliggjør nye arbeidsmåter- forstår sentrale kunnskapsprosesser i organisasjoner- kan vurdere hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt for å understøtte kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse FERDIGHETER:Kandidaten:- kan gjøre vurderinger av hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan kan bidra til forbedringer internt i organisasjonen- kan bidra igangsettelse og gjennomføring av prosjekter for bruk av sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger i organisasjonen GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har generell oversikt over hvordan sosiale medier og Enterprise 2.0 løsninger kan brukes internt i organisasjoner Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 måneder 14 500 kr
Kurset får frem ditt ytterste potensial som leder, og etter endt kurs blir du med i et verdifullt webbasert ledernettverk med mye interaksjon, bl.a faglige webinarer. [+]
Om kursholder: Leder i 12 år, bl.a, direktør i IBM. Lederutvikler i 18 år, 8 av de i IBM internasjonalt. Jobbet med mer enn 5000 ledere og mer enn 2000 Ledercoaching timer. Har sittet i styre og vært medlem av kompetansepriskomiteen i HR Norge i mange år. Gitt ut bok ”Refleksjoner til ettertanke” og holder på med ny bokutgivelse ”Ledelse med hjerte”. Noen utvalgte kunder: UD, Statoil, NRK, Virke, kommuner, Kongsberg Gruppen, Aker Solutions, og mange andre selskaper. Online lederutvikling med personlig Ledercoaching. Kurset som får frem ditt ytterste potensial som leder.  Selv om dette er et online kurs, vil du få så mye individuell oppfølging at det neste føles som om vi sitter samlet. Du vil også være mye i interaksjon med de andre kursdeltakerne gjennom FB-gruppen og webinarer. Lederutviklingskurset er praktisk lagt opp, slik at du sitter igjen med noe du kan bruke i din operative Lederhverdag allerede fra starten av kurset. Oppsummering - dette får du: 4 kursmoduler med målrettet fokus på å videreutvikle deg til å utnytte ditt lederpotensial Individuell Ledercoaching Live webinarer i 3 av modulene Enkle og effektive verktøy til bruk i lederhverdagen din Relevante oppgaver som hjelper deg i ditt lederfokus Kursholder som kontinuerlig følger deg opp og er tilgjengelig på mail og telefon gjennom hele Lederutviklings kurset Lukket Facebook-gruppe med andre deltakere Tilgang til kursplattformen i 1/2 år Etter lederutviklingskurset blir du invitert inn i et verdifullt Ledernettverk for videre utvikling Etter fullført Lederutviklings program vil du blant annet ha lært:  Hva motivasjon er bygget opp av og hvordan du skal bruke dette til å utnytte alle dine medarbeideres potensial  Hvordan du best skal kommuniser for å skape motiverte og engasjerte medarbeidere  Hvor viktig det er å kjenne sin personlighet for å utnytte sin kompetanse  Dine personlighetstrekk som du må være bevisst på i Lederrollen din  Hvordan du skal reflektere på en effektiv måte og oppleve de fantastiske resultater det gir Som du ser vil du etter ca. 8 uker ha fått ett godt innblikk i kjernen i effektiv ledelse. Ditt nye fokus hjelper deg også til å jobbe mer effektivt som leder og du vil også ha frigjort mange arbeidsoppgaver du i dag er belastet med. Ledernettverk Etter endt lederutviklings kurs blir du med i et verdifullt webbasert ledernettverk med mye interaksjon. Her vil alle som har deltatt på kurset, nå og tidligere, være medlemmer. I nettverket vil du kunne stille spørsmål, delta i diskusjoner, være med på faglige webinarer og annen interaksjon til fordel for din egen utvikling. 100 % fornøyd garanti Er du ikke fornøyd etter at ledercoaching samtalen er gjennomført får du alle pengene tilbake. Referanser Leder: «Atle åpnet øynene mine for hva som egentlig er oppgaven til en leder. Det har gitt meg mot til å  se og ta de rette avgjørelsene og jeg føler jeg står stødigere som leder etter hans veiledning. Tips og øvelse i coachende stil har også gitt meg mange gode tilbakemeldinger og resultater.Basert på dette vil jeg anbefale alle som får mulighet til coachingsamtale med Atle om å benytte seg av den. Du vil garantert bli klokere både som medmenneske og leder!» Administrerende direktør: « Har vært så heldig å bli kjent med Atle Trodal gjennom ledersamlinger, der han var fasilitator. Godt humør, faglig flink og veldig klar på sin lederfilosofi. Det var hans lederfilosofi som fikk meg på «kroken». Gjennom ledersamlingene ble alle deltakerne utfordret, vanskelige spørsmål som presset oss til å tenke selv. Etter flere samlinger konkluderte jeg med at min utvikling som leder var avhengig av en god coach. Mitt kjennskap til Atle gjorde valget enkelt. Gjennom mange timer med coaching vet jeg hans betydning for min lederutvikling. Har også fått erfart at hans lederfilosofi fungerer i praksis. Kommunikasjon, refleksjon, motivasjon og mål er svært viktige fokusområder for meg som leder. Atle anbefales på det varmeste, både som coach og fasilitator. « For mer informasjon og en mer detaljert kursbeskrivelse, ta kontakt.   Da håper jeg å høre fra deg.   Hilsen Atle Trodal [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 510 kr
27 Jun
Instruktørbasert opplæring: Det er utrolig hva du kan få til i Excel modeller ved å legge til enkel automatisering. Bli inspirert til å utforske de uendelige mulighe... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 3 - Bruk av makro for automatisering Generelt om bruk av makro i Excel Åpne arbeidsbok med makro Kategori Utvikler og makroinnstillinger Innspiling av makro Innsetting av knapp i regnearket Enkelt redigering av kode Bruk av navngiving Bruk av If setning Bruk av MsgBox Lagre arbeidsbok med makro 3 gode grunner til å delta 1. Du vil lære å aktivere Utvikler kategorien på båndet og bli kjent med dets muligheter 2. Bli kjent med å spille inn makroer 3. Se hvordan du kan forbedre en makro med redigering av koden   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
1 500 kr
Systematisk HMS-arbeid innebærer å være i forkant, identifisere risiko og sette inn tiltak. Det er en kontinuerlig prosess og bør være en .... [+]
Det trenger ikke å være så vanskelig! Dette kurset gir deg som leder innsikt i og forståelse av COSO-modellens tilnærming og hvordan du som leder kan bygge opp et effektivt internkontrollsystem og hvordan anvende både ROS analyser og avvik i forbedringsarbeidet www.deanpartner.no       [-]
Les mer
16 timer
Læretiltaket skal gi deltakerne innføring innen bore og brønn operasjoner [+]
MålsettingLæretiltaket skal gi deltakerne innføring innen bore og brønn operasjoner EmnelisteIntroduksjon Dannelsen av hydrokarboner Kartlegging Installasjoner Boreutstyr Foringsrør Bygging av BHA Trykkforhold, sikkerhetsventiler Sirkulasjonssystemet Sementeringsprosessen Boreprosessen Logging Retningsboring Kjerneboring Fisking og fiskeutstyr KompletteringAvslutningsprøveIngenKompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator [-]
Les mer
Nettkurs 1 950 kr
Kurset dekker kravene om teoretisk opplæring for de som skal montere, demontere, endre og kontrollere stillas over 9 meter. [+]
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA) er en bransjeforening i Byggenæringens Landsforening, og tilbyr gjennom Byggenæringens nettskole en rekke e-læringskurs for bygge- og anleggsnæringen. Alle som skal bruke, bygge, demontere eller kontrollere stillas er pålagt å ha dokumentert teoretisk og praktisk opplæring. Dette kurset er bygget på krav i Forskrift om utførelse av arbeid, kapittel 17, som omhandler montering, demontering og endring av stillas. Dette kurset forutsetter at du har gjennomført stillaskurs del 1. Til sammen dekker disse kursene kravene til teoretisk opplæring for stillas over til 9 meter, og tilsvarer kravene i Forskrift om utførelse av arbeid § 17-2 -17-4 om teoretisk opplæring. I tillegg er det krav om 72 timer praktisk opplæring under tilsyn av kvalifisert person, ref. Forskrift om utførelse av arbeid § 17-2 - 17-4. For å gjennomføre kurset trenger du boka "Kurs i stillasmontering", som kan kjøpes fra Gyldendal Forlag. Innhold Kurset inneholder følgende temaer Innledning Risiko ved arbeid i høyden Montering, endring og demontering Rør og kobling Vindkrefter, beregning for vindkrefter og forankring Sikkert arbeid i høyden, risikovurdering og fallsikring Diverse stillaskonstruksjoner Beregninger   Kurset avsluttes med en sluttest. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 510 kr
27 May
Dette webinaret fokuserer på bruk av eksisterende presentasjoner, endringer av disse, samt det å klargjøre for presentasjon. Vi viser deg en rekke tips og teknikker so... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 3 - Gjenbruk og klargjøring av en presentasjon Sette inn lysbilder fra andre presentasjoner Tilbakestille lysbildeoppsett Endre mal Rydde opp i manuelle feil Konvertere tekst til SmartArt Animasjon og lysbildeovergang Tilrettelegge for navigasjon (hyperkoblinger) Tilpasset fremvisning Lag lysbildefremvisning Ta med presentasjonen på minnepinne   3 gode grunner til å delta 1. Lær og gjenbruke innhold fra andre presentasjoner effektivt 2. Få oversikt over måter å "rydde opp" i en presentasjon 3. Få tips til praktiske verktøy til ferdigstilling av presentasjonen [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.