Rogaland
Du har valgt: Voll
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Vårt kurs i Grunnopplæring - Maskiner og redskap handler om tema som: Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser. [+]
  Kurset kommer innom de nye forskriftene, ansvar, risikoanalyse, bruksanvisning, miljøvern, faresymboler, hygiene, verneutstyr, sikkerhetsdatablad, vedlikehold, kontroll og andre viktige sikkerhetsinstrukser. Kurset vil sørge for en grunnleggende opplæring i lover og forskrifter, slik at du ikke behøver å gå så grundig gjennom dette teamet i alle våre kurs i dokumentert opplæring for maskiner og redskap. [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 1 750 kr
Lovbefalt HMS-kurs for ledere, praktisk og pedagogisk. Mer enn 2000 deltakere. Nettbasert og med support og oppfølging. [+]
HMS-nøkkelen, HMS for ledere Lovbefalt kurs som gir deg grunnleggende HMS-kunnskap på en effektiv og pedagogisk måte.   Du vil lære om følgende tema:  Modul 1: ArbeidsmiljøModul 2: Rammevilkår – regelverket Modul 3: RisikohåndteringModul 4: Systematisk HMS-arbeid, InternkontrollModul 5: Ergonomi /Kravet til vurdering om fysisk aktivitet   Kvalitet og pedagogikk - Kurset er utviklet i henhold til krav i Arbeidsmiljøloven 3-5 og med tilhørende retningslinjer.- Kurset benytter teknologi fra Didac, en av landets ledende aktør innen helhetlig interaktiv læring.- Kurset har en lav brukerterskel og inneholder tekst, tale, bilder, kontrollspørsmål og arbeidsoppgaver.- Kurset presenteres gjennom tale, tekst, praktiske oppgaver og ulike skjema for bruk i egen virksomhet.    Gjennomføring Kurset gjennomføres på 4 - 5 timer. I tillegg er det lagt opp til ulike arbeidsoppgaver som kan gjennomføres i virksomheten. Du styrer selv fremdriften, og tar du en pause vil systemet huske hvor du var når du senere starter opp igjen.  Ved gjennomført kurs vil du få kursbevis.   FYLL UT SKJEMAET FOR MER INFORMASJON ELLER PÅMELDING   Bilde fra sekvens i nettkurset   Bonus! HMS Norge legger vekt på at HMS-arbeidet skal være en kontinuerlig prosess. Som kursdeltaker får du derfor ett års medlemskap i Forum for HMS-ansvarlige. Medlemskapet innebærer at du bl.a. får oppdatert din kunnskap gjennom webinarer, elektroniske skjema, support. Du binder deg ikke til noe medlemskap utover dette gratisåret. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Virtualisering med VMware. Virtuelle tjenere. Kompetanse i problemstillinger innen virtualisering og bruk av kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituas... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: Ingen Innleveringer: Øvinger: 7 av 10 må være godkjent.  Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2-dagers hjemmeeksamen, individuell. Praktisk hjemmeeksamen over 2 dager. Fra 09:00 til 15:00 dagen etter. Ansvarlig: Tor Ivar Melling         Faglig innhold: Virtualisering med VMware. Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Virtuelle Tjenere skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- ser fordeler, økonomiske og praktiske, ved å ta i bruk virtualiseringsteknologien til VMware- kjenner sentrale temaer innen drift av vSphere Infrastructure- forstår hvordan virtualisering er bygd opp FERDIGHETER:Kandidaten:- kan installere og konfigurere VMware vSphere- kan sette opp et cluster i vSphere vCenter- vise ut i fra rapporter gitt i vSphere Client om det trengs mer ressurser i opprettet cluster for dets kjørende virtuelle maskiner- forstår funksjonene vMotion, High Availability (HA), Fault Tolerance (FT) og Distributed Resource Scheduler (DRS)- kan automatisere enkle oppgaver ved bruk av PowerCLI script- kan utføre og- gjenopprette backup av virtuelle maskiner- kjenner til hvordan roller kan tildeles brukere GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har kompetanse til å besvare teoretiske problemstillinger innen virtualisering- har kompetanse til selvstendig både å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter innen emnets tema i en driftssituasjon Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Virtuelle Tjenere 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Sykefravær skaper ofte utfordringer og ekstra kostnader for virksomheten. Det er derfor viktig å ha kontroll på folketrygdlovens regler om vilkår for arbeidstakers rett t... [+]
Dette nettkurset gir deg en rask innføring i: Grunnvilkårene for arbeidstakers rett til sykepenger Arbeidsgivers betalingsforpliktelser i arbeidsgiverperioden Kravet til gyldig dokumentert fravær Agenda Nettkurset består av tre videoer med følgende innhold: Grunnvilkår for rett til sykepenger Medlemskap i folketrygden Opptjening Inntektsvilkåret Kravet om arbeidsuførhet Dokumentasjon Oppholdsvilkåret Arbeidsgiverperioden Beregning av arbeidsgiverperioden Sammenlegging av arbeidsgiverperioder Ny arbeidsgiverperiode Fritak for betalingsansvar i arbeidsgiverperioden Tvist om sykepenger i arbeidsgiverperioden Dokumentasjon av sykefravær Lovens dokumentasjonsalternativer Opptjening av rett til egenmelding Antall egenmeldingsdager Bortfall av egenmeldingsrett Krav om legeerklæring Tilbakedatering av legeerklæring Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen . Det er kun mulig å ta testen en gang. Vi anbefaler derfor at du ikke prøver deg på testen før du har studert kurset nøye. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
Nettstudier 10 timer 990 kr
SRC/VHF Nettkurs for personell offshore/til sjøs. Kurs på nett - enkelt og lettfattelig! Avsluttes med eksamen hjemme i stua! [+]
Ta VHF-kurs på internett! (SRC-sertifikatet)   For å bruke maritim VHF må du ha VHF/SRC-sertifikatet. Med VHF Nettkurs lærer du deg hele pensum enkelt og lettfattelig via et moderne nettkurs – alt foregår på internett. Kurset er krydret med en mengde animasjoner, videoer og hundrevis av oppgaver. Når kurset er ferdig tar du eksamen hjemme i stuen. Verre er det ikke.   Mer om VHF Nettkurs Ta kurset når du har tid i eget tempo via internett. Du får tilgang med det samme du melder deg på, og har ubegrenset personlig tilgang i 12 måneder. Kurset er et moderne nettkurs – oppdatert med de seneste endringer. Kurset består av 10 moduler med testoppgaver etter hvert kapittel. I tillegg finnes det flere VHF test-eksamener inkludert i kurset. Du er ikke helt på egenhånd – og kan stille spørsmål til dyktige faglærere gjennom mail og et forum i kurset. Båtførerprøven.com AS er en godkjent kursarrangør av Telenor Maritim Radio. Kurset følger pensumkrav i henhold til læreplanene til Telenor Maritim Radio. Kurset er det samme enten man er fritidsbåtbruker eller skal bruke dette Offshore. Mer om VHF/SRC Eksamen Eksamen kan tas over internett hjemme. Det vil være noen avkryssningsoppgaver og noen "praktiske" oppgaver på en VHF simulator. Alt dette kan du gjøre hjemme i stuen. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 5 250 kr
Installasjon av tjenermaskin og tilkobling av arbeidsstasjoner med Windows 7/8/10. Brukeradministrasjon og sikkerhet i Windows Server. Active Directory, DNS, deling, NTF... [+]
Studieår: 2018-2019   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Anbefalt forkunnskap: God kjennskap til Windows 7/8/10 eller god generell kunnskap om andre operativsyystemer. Innleveringer: Obligatoriske arbeidskrav: 8 av 12 øvinger må være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers skriftlig eksamen, individuell.  Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 30.11.18         Faglig innhold: Installasjon av tjenermaskin og tilkobling av arbeidsstasjoner med Windows 7/8/10. Brukeradministrasjon og hvordan sikkerheten i Windows Server 2012/2016 nettverk settes opp med bruk av Active Directory, DNS, deling, NTFS, grupper, domener og Group Policy. Oppsett av profiler, loginscript for brukere, utskriftmiljøet, distribusjon av OS og programvare, fjerndrifting og virtualisering (server 2012/2016). Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Windows server for systemansvarlige skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- har innsikt i drift av nettverk basert på Windows Server, programvaredistribusjon, virtualisering og overvåking FERDIGHETER:Kandidaten kan:- installere Windows Server med roller og tjenester- lage/opprette og konfigurere Active Directory- opprette brukere, grupper og tilgangskontroll- benytte Group Policy til utrulling av skrivere og programvare, implementere innloggings-script og sette passordpolicy- opprette og konfigurere lokale og vandrende (roaming) profiler- utvikle, tilpasse og implementere innloggingsscript for brukerne- sette opp og drifte lokale og delte skrivere- rulle ut operativsystemer og applikasjoner- opprette og administrere virtuelle maskiner og nettverk GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- perspektiv og kompetanse i å velge riktige og tilpassete driftsløsninger- kompetanse i å formidle driftsterminologi, både muntlig og skriftlig Påmeldingsfrist: 25.08.18 / 25.01.19         Velg semester:  Høst 2018    Vår 2019     Fag Windows server for systemansvarlige 5250,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Både arbeidsgiver, arbeidstaker, sykmelder og NAV har roller i oppfølgingsarbeidet. Det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for å tilrettelegge og følge opp sykmeldte a... [+]
I nettkurset Oppfølging av sykmeldte lærer du om de lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær, og vi ser blandt annet på:  Lovregler som gjelder for oppfølging av sykmeldte Rutiner i bedriften vedrørende oppfølging av sykmeldte Pliktene til arbeidsgiver og arbeidstaker i forbindelse med et sykefravær Agenda Rutine for oppfølging av sykmeldte Oppfølgingsplan  Dialogmøte 1 i regi av arbeidsgiver Dialogmøte 2 og 3 i regi av NAV Legen og bedriftshelsetjenestens rolle  Arbeidstakers plikter Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Nettkurs 2 000 kr
Profilanalyse og typeforståelse gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg so... [+]
Profilanalyse og typeforståelse Lederskolen Kurset gir deg en grunnleggende innsikt i dine personlige preferanser, altså hva du liker å gjøre når du kan velge fritt. Det fokuserer på deg som person. Du starter med å svare på et spørreskjema basert på Optimas Organisasjonspsykologenes godkjente JTI-analyse (Jungs Type Index). Det gir i praksis samme resultat som en MBTI-analyse (Myers Briggs Type Index). Kurset er egnet for deg som ønsker å avklare egne preferanser før du velger studier og arbeidsoppgaver du skal vie mye av livet ditt til. Kurset hjelper deg å ta hensyn til hva du egentlig vil. Det kreves ingen forkunnskaper, kun at du er ærlig overfor deg selv, er motivert for å bli bedre kjent med egne preferanser og er i stand til å kommunisere på Skype. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. I praksis kan kurset fullføres på en snau uke, da det er du som har svarene, men ikke spørsmålene. Læremidler som inngår i kursprisen: Lenke til JTI-spørreskjema og Lærehefte i Jungs typepsykologi, som sendes i posten etter at du har svart på spørreskjemaet og betalt for kurset. Vi lager også en personlig profilanalyse som du får på e-post. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Dersom man ønsker den personlige rapporten skrevet ut og satt inn i en mappe, kommer det en tilleggskostnad på kr 500,- inklusive porto. Målgruppe: Kurset er for alle som ønsker å bli kjent med egne preferanser og forstå egen indre motivasjon og samtidig få grunnlag for å forstå hvordan teamarbeid fungerer og evt. ikke fungerer. Prosjektledere eller personer som jobber som prosjektmedarbeidere er en typisk målgruppe som kan ha stor nytte av dette. Dersom man ønsker å sertifisere seg for gjennomføre slike analyser selv, finnes det muligheter for dette, i regi av Optimas Organisasjonspsykologene. Krav til kursdeltagere på kurset:   Ingen forkunnskaper kreves. Du må svare ærlig på 56 spørsmål på en link som sendes som e-post fra kursholder. Du må svare på et påfølgende spørreskjema når kursheftet er mottatt. Gjennomgang av spørreskjema med kursholder på Skype. Karakterer og kursbevis: I og med at dette ikke er et ordinært kurs opereres det ikke med Bestått/Ikke bestått. Nettopp fordi personlige preferanser ikke handler om en fasit på rett eller galt, men kun måler dine ønsker om hvordan du vil innrette deg i livet ditt, dersom du kunne velge fritt. Derimot får du en 15 siders rapport som beskriver dine preferanser og som sammen med læreboka danner et godt grunnlag for både innsikt i egne og andres preferanser. Kursbeskrivelse: Kurset er delt inn i følgende tre enheter: 1. Svar på 56 spørsmål på nett. Det krever at du svarer konsentrert og uten forstyrrelser og tar normalt ikke mer enn 15 minutter 2. Gjennomgå JTI-typeheftet og fylle ut et 15 siders dokument som mottas elektronisk og returneres når det er besvart elektronisk. Det tar normalt 1 time. 3. Samtale på Skype, der du gjennomgår trinn 1 og 2 med instruktøren. Dere deler skjerm og gjennomgår materialet og kommer fram til din personlige preferanseprofil og hva den kan brukes til i det praktiske liv. På slutten av samtalen får du din personlige rapport på e-post og kurset er ferdig. Kurset gir deg grunnlag for bedre forståelse av deg selv og andre. Det er et godt utgangspunkt for å gjøre studievalg og innrette deg både i studier, på jobb og fritid. Innhold: Du får følgende innsikter: Innledning til typebegrepet og Jungs psykologiske typer Typeteoriens grunnelementer og personlighetsdimensjonene Preferanser og typebestemmelse – Hva er en preferanse og type? Preferansenes ulike karakter - Hva motiverer meg og andre? Den ytre og indre verden – Energi, livsstil og mentale funksjoner Dine sterke- og undertrykte sider – Håndtering av disse Hvilke roller du foretrekker – eksempelvis i et prosjektteam Lærings- og kommunikasjonsstil, som påvirker din karriere og arbeidsstil Råd og tips for hvordan du bør innrette deg ut fra dine preferanser [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
MÅLGRUPPE: Livbåtførere MÅLSETTING: Etter endt kurs skal kursdeltakerne ha vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdning... [+]
MÅLGRUPPE: Livbåtførere MÅLSETTING: Etter endt kurs skal kursdeltakerne ha vedlikeholdt og videreutviklet kunnskaper, ferdigheter og holdninger inne sin beredskapsfunksjon. FORKUNNSKAP: Livbåtfører grunnkurs FAGPLAN: Iht OLF´s retningslinjer STCW95 konvensjonen VARIGHET: 2 dager GYLDIGHET: 24 måneder KURSINNHOLD: Et representativt utvalg av innholdet i Livbåtfører grunnkurs tilpasset elevenes forkunnskaper med stor vekt på praktisk trening og øvelse. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Oslo 1 dag 3 990 kr
15 Mar
24 May
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel kurs for controllere/økonomer (nivå 3) Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk! "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort             6 gode grunner til å delta 1. Du vil få en forståelse av hvordan funksjoner generelt er bygd opp og hvordan du bruker disse. 2. Lær å jobbe smart og effektivt med tabeller og lister. Ikke bare lærer du hvordan du raskt håndterer en liste, men du blir trygg på ulike sammendragsmetoder som du kan bruke, og i hvilke tilfelle de ulike metodene er å foretrekke. 3. Velg dette kurset dersom du importerer data fra andre programmer og du ønsker å få kontroll på formatet og oppsettet til materialet du eksporterer til Excel. 4. Du vil lære å jobbe smart med summeringer på tvers av ark og filer. 5. Få råd og metoder for hvordan du kan jobbe sammen med andre og utveksle Excel-data med andre. 6. Du vil få et godt innblikk i de ulike analyseverktøyene som Excel inneholder. 6 gode grunner til å velge KnowledgeGroup Best practice kursinnhold Markedets beste instruktører Førsteklasses kursdokumentasjon Gratis telefonsupport Små kursgrupper Kvalitets- og startgaranti Forkunnskap: På nivå med KnowledgeGroup sine grunnkurs eller tilsvarende kjennskap til programmet. Varighet: 1 dag   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 500 kr
Ost og vin som sosialt arrangement for de ansatte, eller som en myk start/avslutning på et kundearrangement. [+]
Hva med et internt arrangement noen timer der dere har fokus på ost med noe godt å drikke til? Eller bare ost om det passer bedre. Ost som mattema er for oppadgående, begynner å bli ganske in, faktisk. Det er mange som er opptatt av ost, men kommer seg ikke helt ut av dagligvaresfæren, og synes derfor det er spennende å lære mer, høre om nye oster og smake dem. Det får du her. Ost er fantastisk, bare tenk på hvor mange forskjellige som finnes, alle med utgangspunkt i melk. Ost er selvsagt landbruk og håndverk, men også historie, storpolitikk og konflikter. Mange sanne og morsomme historier, men også et utall anekdoter som bare er morsomme. I tillegg er ost industri, men den delen får noen andre ta seg av.  Jeg kan love dere to til tre fantastiske timer både for sansene og sinnet. Det blir oster av kumelk, så vel som geite- og sauemelk. Et slikt sosialt arrangement kan holdes i kantinen eller utenfor huset om det er en bedre løsning. Ønskes alkoholfri drikke, helt eller delvis, så ordnes selvsagt det. Egen oste- og drikkemeny for eventuelt gravide deltakere. Dag, ettermiddag, kveld eller helg. Hva med lunch and learn på en fredag? Gjensidige har gjort det, Sjøassuranseselskapet Gard har gjort det, Forskningsrådet og Glamox-Luxo også, for å nevne noen.    Kan også brukes som en fin start på et kundetreff. Litt ost, brød og litt vin eller annen passende drikke. Inntil én time. For samlinger utenfor egne lokaler tilkommer husleie, samt reisekostnader hvis utenfor Oslo. [-]
Les mer
3 dager 6 500 kr
På forespørsel
InnholdTraverskranførerkurset gjennomføres etter gjeldende opplæringsplan med 16 timer teori (modul 2:7) og 8 timer praktisk gjennomgang(modul 3:7). H... [+]
InnholdTraverskranførerkurset gjennomføres etter gjeldende opplæringsplan med 16 timer teori (modul 2:7) og 8 timer praktisk gjennomgang(modul 3:7). Hensikten med opplæringen er å gi eleven en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av traverskran slik at uhell og ulykker i forbindelse med løfteoperasjoner minimaliseres. Følgende emner blir gjennomgått:- Innledning og krav til kranfører- Sikkerhetsregler og typiske ulykker- Traverskrantyper og bruksområder- Kranens oppbygging mek./el. og betjening- Sikkerhetsbrytere- Ståltau- Dokumentasjon og sertifikater- Sikker bruk og sikkerhetsreglerKursplanDagtid, 3 dager.OpptakskravDet forutsettes at deltaker har bestått G11 stropp- og anhukerkurs modul 1.1 og 2.3.Eksamen / SertifiseringPraktisk kjøreprøve ved endt kurs må bestås. Utstedelse av kompetansebevis etter fullført og bestått opplæring er inkludert i kursprisen. [-]
Les mer
Bedriftsintern 850 kr
Dokumentert opplæring for bruk av mindre kraner og løfteinnretninger [+]
Kurset gir operatører av løfteinnretninger og løfteredskap en god grunnleggende teoretisk opplæring i egenkontroll og bruk av enkelt løfteutstyr i jobbsammenheng. Kurset kan etter ønske utvides med praktisk trening. Kurset er basert på arbeidsgivers risikovurdering. Kurset fører ikke frem til kranførerbevis, men er dokumentert opplæring iht. Forskrift om utførelse av arbeid best.nr 703 §10-1,2,4   Innhold:   Oppbygging av forskjellige typer kraner Gjennomgang av aktuelle lover og forskrifter Gjennomgang av forskjellig løfteredskaper Sakkyndig kontroll og kranens dokumenter Signaler - tegn Vektbedømmelse - tabellbruk [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.