Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Vi arbeider prosjektbasert, konsentrerer oss om et tema eller en teknikk i en til fire uker, alt etter hvor viktig eller komplisert området er. Noen ganger krever teknikken at vi deler klassen i to, da bytter man teknikk halvveis i forløpet. Vi kan ramse opp forskjellige perioder som maleri, tegning, skulptur, landart, installasjon, grafikk, datagrafikk, foto, video, kreativ metode, samarbeidsprosjekt med andre kunstfag (musikk, dans), studiereise til en kunst metropol. Innimellom er det kunstteori, filosofi og historie, selv-presentasjoner av samtidskunstnere m.m.
1. året er mer kollektivt, man lærer samarbeid, har felles arbeidsrom osv. 2. året er mer individuelt, kursene handler om intensjon, og man begynner å velge mellom 2D (tegning, maleri, grafikk) og 3D (skulptur, installasjon) og 10D (tidsbaserte medier som foto, video, animasjon, data). Ingen forventer at studentene skal kun jobbe i en kategori så det vil være individuelle blandinger. Etter halvannet år får studentene siste termin til selvvalgt prosjekt, skolesøknader og til å lage en avgangsutstilling.
Kunstskolen i Rogaland forsøker å gi studentene så mye innflytelse som mulig. Vi prøver å si at denne skolen er deres. Med kun 40 studenter kan vi være et ideal samfunn. Mandagsmøtene forsøker vi å la være et utrykk for skolens demokrati. Det vil alltid være noen forutsetninger som er bestemt av bevilgende myndigheter, skolens styre og lover og forordninger, men på de områder hvor studentene kan påvirke - ønsker vi at de skal gjøre det.
Studentene presenterer skolen for elever i den videregående skolen. På yrkesmessen, ved å reise rundt til videregående skoler og studentene våre konkurrerer noen ganger om å lage en informsjonsfolder om skolen.