Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig
Drammen 6 timer 3 500 kr
03 Jun
05 Sep
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. [+]
Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte? Ledelse handler om å ta tak i problemstillinger, foreta vanskelige valg, sette grenser og gjennomføre nødvendige samtaler. Målet med dette dagskurset er å gi deltakerne konkrete verktøy og praktiske råd og tips om hvordan de kan håndtere vanskelige, men nødvendige personalsamtaler. Kursinnhold:• HVA ønsker du å oppnå? Målsetting for samtalen og aktiv forberedelse • HVORDAN gjør du det? Deg som leder, samtaleteknikker, praktisk gjennomføring, øvelser og relevante caseoppgaver. • HVORFOR handler om forpliktelse, oppfølging og konsekvens. Kursholder er Kristin Haftorn Johansen som er en meget erfaren og  kompetent kursholder med en sterk kombinasjon av faglig styrke og praktisk/operativ ledererfaring. I det daglige arbeider hun med utvikling av ledere, ledergrupper og team, forbedring av relasjoner og samarbeidsforhold. Fønix Kompetanse har levert kurs og bedriftsinterne programmer siden 1997 med utvikling av organisasjoner, medarbeidere, ledere, grupper og team og med svært gode resultater og tilbakemeldinger: «Som ny i leder for en enhet hvor det var utfordringer både mellom medarbeideren og med resten av organisasjonen har bistanden og samarbeidet med Fønix Kompetanse hjulpet meg til å få enheten på kurs igjen. Medarbeiderne ser hverandre og det har gjort at vi i dag har fått en ny giv, og glede hos de ansatte. Fønix Kompetanse har hjulpet oss å sette ord på utfordringene ved å stille spørsmål og gi oss verktøy til å finne våre egne kjøreregler.  Fønix Kompetanse har vært både en samtalepartner og spørsmålsstiller og gitt meg verktøy til å få en fungerende avdeling og i tillegg gitt meg inspirasjon til å utføre jobben». Økonomileder     [-]
Les mer
Drammen 7 timer 3 500 kr
04 Jun
17 Sep
Unngå feilansettelser ved å gjennomføre gode ansettelsesprosesser, god opplæring og oppfølging. [+]
Hvordan kan vi sikre oss at den nye medarbeideren glir sømløst inn sosialt og samtidig leverer faglig? I dagskurset gjennomgås hele rekrutteringsprosessen gjennom arbeid med case og praktiske øvelser. Behovsavklaring og forberedelser: • Jobbanalyse og kravspesifikasjon • Annonseutforming • Håndtering av kandidathenvendelser Forberede og gjennomføre intervjuer:• Gjennomføring av intervjuer, spørreteknikker • Referansekontroll, referanseintervju og spørreteknikker Utvelgelse og avslag Ansettelse og oppstart ny medarbeider Opplæring, oppfølging og konsekvens Alle som gjennomfører rekruttering vil ha nytte av dette kurset. Benytt anledningen til en faglig og praktisk oppdatering hos Fønix Kompetanse. Kursholder er Erlend Pedersen. Han har jobbet med rekruttering av spesialister og ledere siden 1999 og er en erfaren kursholder med gode ferdigheter i å formidle kunnskap. Han er opptatt av at praktisk trening gir de beste resultatene.  Fønix Kompetanse har levert kurs og bedriftsinterne programmer siden 1997 med utvikling av organisasjoner, medarbeidere, ledere, grupper og team og med svært gode resultater og tilbakemeldinger; Vi har levert rekrutteringskurs for Kiwiskolen siden 2014: Jon Buxrud, rektor ved Kiwiskolen, skriver: "De ansatte er KIWI’s viktigste ressurs. Selv om vi har vår egen KIWIskole valgte vi i dette tilfellet å hente inn profesjonell hjelp utenfra for å spisse kompetansen til de i KIWI som ansetter de fleste menneskene. Evalueringene fra deltakerne var bla: Kursprogrammet traff gruppen som skulle på kurs svært godt. Kursholderne var meget kunnskapsrike om faget. Kursholderne klarte å trekke med og involvere alle deltakerne. Sammensetningen med teori og praksis fungerte svært godt. En kommentar fra en erfaren kjøpmann var, - ”dette skulle jeg hatt for lenge siden”!   [-]
Les mer
2 dager 6 300 kr
Arbeidsmiljøsenteret arrangerer dette kurset som omhandler teknikker, metoder og verktøy for forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen. [+]
Kurset "Meglingsmetodikk tilpasset arbeidsplassen" gir deg svar på mange spørsmål. Kurset omhandler hvordan man kan forebygge og håndtere konflikter på arbeidsplassen. I tillegg til en teoretisk og metodisk innføring, består kurset av ulike praktiske øvelser.     Vi vil underveis i kurset bli kjent med ulike kommunikasjonsverktøy innen løsningsfokusert tilnærming (LØFT) og meglingsverktøy  for den vanskelige samtalen. Vi vil i kurset også vise til hva som er loven krav til arbeidsmiljøet, saksgang og rutiner for konflikthåndtering. . Kurset egner seg godt som bedriftsintern opplæring, det vil da bli tilpasset bedriftens ønsker og behov. Ta kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for tilbud og informasjon. Faglig innhold: Hva er god kommunikasjon på arbeidsplassen? Kan konflikter forebygges? Hva gjør vi når kommunikasjonen går feil? Konfliktdefinisjon og konflikthåndtering utfra et psykologisk og juridisk perspektiv Hvordan gjennomføre en «den vanskelige samtalen» Hva betyr det å være en upartisk 3. person i konflikter. Roller og rolleforståelse Når kan, og når kan ikke megling brukes?   Arbeidsmiljøsenteret ble stiftet i 1936 og har lang erfaring med å bistå virksomheter i arbeidet med å få et best mulig arbeidsmiljø. [-]
Les mer
Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med prosessen: Behandle en eksisterende konflikt gjennom å starte en strukturert prosess med øvelser som får prosessen i gang, og som bidrar til ønskede resultater. Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. Det optimale opplegget er en samling over 3 døgn, med en oppfølgingsdag 6 – 8 uker senere. Med forbehold om variasjoner, forløper en normal prosess omtrent slik:   Varighet 3 døgn   Dag 1: Presentasjon Definisjon av konflikt Konfliktbehandlerens menneskesyn («Dette tror jeg på») Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering Kommunikasjonsreglene presenteres og aksepteres Øvelse Start av prosessen med utgangspunkt i resultatet av øvelsen De første deltakerne krysser seg ut av konflikten   Dag 2: Prosessen fortsetter… Dagen da grovarbeidet gjøres. Hvis alt går bra er alle plakatene krysset av til kvelds… Øvelser En hyggelig middag sammen!   Dag 3: Prosessen fortsetter hvis noen ikke har krysset seg ut av konflikten Selvvalgt hjemmelekse «Vaksinering mot ny smitte»´   Dag 4 - Oppfølgingsdag: Gjennomgang av hjemmelekse Avslutning av prosessen.´ [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag 5 500 kr
Dette kurset er for ledere eller HR-medarbeidere som er ansvarlig for, eller deltar i, rekrutteringsprosesser, og som ønsker å utvikle sin kompetanse på området [+]
Mål for kurset Dette kurset er for ledere eller HR-medarbeidere som er ansvarlig for, eller deltar i, rekrutteringsprosesser. Det har som mål å bidra til kompetanseutvikling på en måte som gjør at kursdeltakerne kan gjennomføre rekrutteringsprosesser med høy kvalitet og treffsikkerhet. Med kurset får du blant annet kunnskap om…. - Hvordan lage bedre stillingsanalyser og unngå feilansettelser- Hvordan forberede og gjennomføre strukturerte intervju- Hvordan velge ut den beste kandidaten- Hvordan gjennomføre effektive prosesser som også bidrar positivt til virksomhetens  omdømme Det legges stor vekt på kompetansebasert metodikk i hele kurset, og vi benytter DNV Business Assuranse standard (ONO-2-5-Rekrutt-i1) til kompetansekrav for rekrutteringspersonell som referanse. Raad Gruppen er godkjent kursleverandør innenfor rekruttering og utvelgelse av DNV Business Assuranse (Det Norske Veritas). Kurset er i tillegg basert på godt utprøvet metodikk og verktøy som Raad Gruppen også benytter i egne rekrutteringsprosesser for våre oppdragsgivere. Kursinnholdet er vårt forslag til kursinnhold for et 1-dags kurs, men innholdet kan enkelt tilpasses med skreddersøm til din virksomhets situasjon og behov. Last ned kursbrosjyre fra : www.raad.no/kurs. KURSINNHOLD (kan tilpasses til virksomhetens behov og situasjon) Slik lager du en jobbanalyse* Beskrivelse av interne og eksterne rammebetingelser for stillingen* Forventede resultater på kort– og lang sikt* Ressurssituasjon for å nå resultatene* Hvilke oppgaver må utføres i stillingen for å nå resultatene * Kompetansemodellen* Beskrivelse av person– og kompetansekrav for å starte rekrutteringsprosessen Slik administrerer du søkere og søknadene profesjonelt* Søknadsmottak og registrering* Håndtering av henvendelser fra potensielle kandidater, pr. telefon og e-post.* Retningslinjer for profesjonell håndtering av kandidaten gjennom prosessen Innledende vurdering av søknadene* Vurdering av søknadsbrevet* Vurdering av CV og attester* Riktig og feil bruk av magefølelse og intuisjon iprosessen* Fallgruver ved den første vurderingen av søknadene Gjennomføring av 1. intervju* Gjennomføring av 1. intervju* Definisjon av formålet med det første intervjuet* Forberedelse av og planlegging av intervjuet* Gjennomføringen av intervjuet* Hvordan vurdere kandidaten på bakgrunn av intervjuet* Fallgruver i den første vurderingen av kandidaten Gjennomføring av dybdeintervju* Planlegging og forberedelse til dybdeintervju* Hvordan skape en god og trygg ramme* Utarbeidelse av kompetansebasert intervjuguide* Ulike tilnærminger til kandidaten* Spørreteknikker* Hva kan vi ikke spørre om, lover og regler ?* Fallgruver og feilkilder Slik sjekker du referanser* Målsetting ved referansesjekk* Hvem ønsker vi referanser fra* Referanseintervjuet* Utarbeidelse av intervjuguide* Gjennomføringen av referanseintervjuet* Hva skal vi alltid spørre om ?* Fallgruver og feilkilder Innføring i bruk av testverktøy* Innføring i psykologiske testverktøy, sertifisering* Evnetester* Personprofiltester* Andre testverktøy* Hvordan vektlegge testresultatene i utvelgelsen* Fallgruver og feilkilder ved bruk av testverktøy Hvem skal vi velge og hvorfor ?* Hvordan sammenligne kandidater* Hvordan forholde seg til kompetansegap Alle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger på ulike nivåer i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. [-]
Les mer
Drammen 21 500
Hvis du har erfaring fra kontorarbeid, men mangler formell kompetanse. Da kan du ta fagbrevet. [+]
Hvorfor fagbrev i kontor- og administrasjon Hvis du har erfaring fra kontorarbeid, men mangler formell kompetanse. Da kan du ta fagbrevet. Med et fagbrev oppnår du flere fordeler i arbeidslivet. Du kan oppnå høyere lønn. Du sikrer jobben din og stiller sterkere ved nedbemanninger. Studiet gir deg et overblikk til fordel for både deg og bedriften.   Innhold i opplæringen Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen kontorog administrasjonsfaget. Kontor- og administrasjonsfaget er en komprimert utdanning spesielt tilpasset voksne. Den bygger på læreplanene for Vg 1 Service og samferdsel, Vg 2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Kontor- og administrasjonsfaget (hovedområde).   Gjennomføring Kurset gjennomføres som kveldskurs over to semestre. Det legges vekt på små klasser og tett dialog mellom lærer og elev. I løpet av kurset vil du både ha klasseromundervisning, gruppeoppgaver samt noe hjemmeoppgaver.   Eksamen Kurset kan avsluttes med en 5 timers skriftlig tverrfaglig eksamen. Eksamen avlegges som privatist hos din Fylkeskommune desember 2019. Bestått eksamen dekker teorikravet til fagprøven. Ved bestått eksamen og 5 års variert praksis fra yrket kan du avlegge den praktiske fagprøven.   Hvem passer opplæringen for Det er en fordel med praksis innen faget, ingen formelle fagkrav. Norsk språk på nivå med norskprøve 3 er en forutsetning. Kurset bygger på lærerplanene som brukes i offentlig videregående skole, men er spesielt tilpasset voksne. Opplæringen tar utgangspunkt i de kunnskaper og erfaringer du allerede har fra kontorfaglig arbeid.   Finansiering Dersom du er organisert i et LO-forbund kan du søke om stipend for deler av kursavgiften. Ta kontakt med AOF eller din fagforening for nærmere informasjon om finansiering. Du kan også søke lån og stipend hos Lånekassa. [-]
Les mer
3 dager
Kurset settes opp på forespørsel. Vennligst kontakt vår kursavdeling: co@ask-safety.net - Eventuelt telefon: 70128606. [+]
Innhold:Aktuelle regelverk som berører helse og miljø Ergonomi Trygge arbeidsrutiner Verneløype   [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Sykefravær skaper ofte utfordringer og ekstra kostnader for virksomheten. Det er derfor viktig å ha kontroll på folketrygdlovens regler om vilkår for arbeidstakers rett t... [+]
Dette nettkurset gir deg en rask innføring i: Grunnvilkårene for arbeidstakers rett til sykepenger Arbeidsgivers betalingsforpliktelser i arbeidsgiverperioden Kravet til gyldig dokumentert fravær Agenda Nettkurset består av tre videoer med følgende innhold: Grunnvilkår for rett til sykepenger Medlemskap i folketrygden Opptjening Inntektsvilkåret Kravet om arbeidsuførhet Dokumentasjon Oppholdsvilkåret Arbeidsgiverperioden Beregning av arbeidsgiverperioden Sammenlegging av arbeidsgiverperioder Ny arbeidsgiverperiode Fritak for betalingsansvar i arbeidsgiverperioden Tvist om sykepenger i arbeidsgiverperioden Dokumentasjon av sykefravær Lovens dokumentasjonsalternativer Opptjening av rett til egenmelding Antall egenmeldingsdager Bortfall av egenmeldingsrett Krav om legeerklæring Tilbakedatering av legeerklæring Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen . Det er kun mulig å ta testen en gang. Vi anbefaler derfor at du ikke prøver deg på testen før du har studert kurset nøye. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Nettkurs
HR ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. HR ledelse handler om organisasjonens samlede arbeid m... [+]
HR ledelse er et fagområde i stor utvikling og utøves av ulike aktører og på ulike nivåer i organisasjoner. Kurset er delt inn i 3 hoveddeler: (i) Strategisk HR, (ii) HR-aktiviteter og prosesser og (iii) Arbeidsmiljø. Det gir en grundig innføring i sentrale arbeidsoppgaver og utviklingsområder innen HR-faget. LÆRINGSMÅL kan redegjøre for ulike HR-aktiviteter og hvordan disse samlet sett kan fremstå som konsistente kan beskrive forskning om HR-aktiviteter som kilde til lønnsomhet kan redegjøre for HR sin rolle i organisasjonsendringer kan utøve ulike HR-roller kan anvende faglig kunnskap relevant for strategisk analyse i et HR-perspektiv ha innsikt i fag- og yrkesetiske problemsstillinger som følge av HR-funksjonen som strategisk partner KARRIEREMULIGHETER HR- og personalledelse Ansettelse og utvikling av medarbeidere Endring av HR funksjonen fra administrativ til strategisk enhet     [-]
Les mer
1 dag 7 300 kr
Konflikthåndtering i arbeidslivet handler om å forstå konfliktens anatomi for å kunne forebygge og mekle. Samtidig som det handler om å ivareta balansen mellom styri... [+]
Hvordan forholder du deg til konflikter og hvordan håndterer du konflikter? Svaret på disse spørsmålene er avgjørende for løsningen og relasjonen videre. Konflikthåndtering i arbeidslivet handler om å forstå konfliktens anatomi for å kunne forebygge og mekle. Samtidig handler konflikthåndtering om å ivareta balansen mellom styringsrett og omsorgsplikt. I konfliktarbeid er målet ikke bare å løse en konflikt, men å ivareta relasjonene, slik at resultater vedvarer og løsninger består. På dette kurset får du virkemidler for konflikthåndtering og lærer praktisk og rettslig forsvarlig personaloppfølging. Gjennom kurset vil balansen mellom hensyn og ansvar behandles både i et relasjonelt og i et rettslig perspektiv. Kursholderne er konfliktmekler og advokat – med hver sin spisskompetanse har de en praktisk tilnærming til konflikt med muligheter og utfordringer. Kurset dekket blant annet: Forebyggende tiltak Konflikttrappen Mekling Spilleregler Omstilling og endringsprosesser Roller, mandat og fullmakter Arbeidsgivers styringsrett Språkets rolle Som deltaker får du en grunnleggende innføring i omstilling og personaloppfølging i et arbeidsmiljøperspektiv, konfliktteori og teknikker for å forebygge og mekle. Kurset passer for HR, ledere og verneombud.     [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettstudier 12 måneder 32 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk. Utdanningen fokuserer på arbeidsoppgaver som ledelse, økonomistyring og markedsføring, revenue management og front office management. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen konto... [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen kontorarbeid, og deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Studiet dekker behovet for teoretisk grunnutdanning for kontormedarbeidere.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Kontormedarbeider - 345 - 19 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til utstyr Du må ha tilgang til PC med internettilkobling og Microsoft Office fra 2007-2013 med Word, Excel og PowerPoint.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers hjemmeeksamen. Etter fullført studium og bestått eksamen mottar du vitnemål og får tittelen Kontormedarbeider NKI. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 26 450,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 7 timer 1 995 kr
På dette kurset lærer du reglene for retten til sykepenger og foreldrepenger. Hvilke krav stilles til både arbeidsgiver og arbeidstaker? [+]
Sykepenger og foreldrepenger (E-kurs) Hvilke rettigheter og plikter har de ansatte ved sykefravær og foreldrepermisjon? Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden og hva er arbeidsgivers betalingsansvar? Hva gjelder ved barns eller barnepassers sykdom? På dette kurset lærer du reglene for retten til sykepenger og foreldrepenger. Hvilke krav stilles til både arbeidsgiver og arbeidstaker? Du får en grundig gjennomgang av reglene for riktig beregning av sykepenger og foreldrepenger. Du får også en gjennomgang av hovedpunktene i oppfølgingsløpet ved sykefravær, samt en gjennomgang av reglene for uttak av foreldrepermisjonene for både mor og far. Innhold Generelle vilkår for sykepenger og foreldrepenger Kan arbeidsgiver nekte å betale sykepenger? Forslag om nye regler i forhold til A-melding Sykepengegrunnlag Arbeidsgiverperiode Egenmelding Refusjon av sykepenger Særregler for sykepenger ved yrkesskade Foreldrepermisjon Graderte foreldrepenger Utsettelse av foreldrepengeperioden Ferie og foreldrepermisjon   Vi gjør oppmerksom på at dette nettkurset er filmet i et klasserom med kursdeltakere tilstede. På grunn av hensynet til personvern, er spørsmål fra salen klippet vekk eller lyd tonet ned.   Varighet 7 timer.   Autorisasjon Regnskapsfører: 7 timer rettslære Revisor: 7 timer annet   Kursholder(e) Erik Engeland [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.