Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Asker Oslo 6 timer 5 950 kr
13 Feb
17 Jun
Tid for endring? Nye forretningsmodeller eller endring i marked eller struktur krever omstilling og restrukturering. Er du klar? Dette er modul 2 av 2 om omstilling og re... [+]
Omstilling og restrukturering (Modul 2 av 2)tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der styret må ta nye grep, eksempelvis; ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning. Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedrifters ledelse står overfor. Du kan ta modul 1 og 2 sammen eller velge kun en av disse 2 kursdagene som selvstendig kursdag ved behov. Våre forelesere arbeider også i det daglige med konsulentoppdrag og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov. Kursinnhold: Omstilling og restruktureringInnledning: (Modul 1)- bedriftens livssyklus- hvor befinner din bedrift seg nå?- behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform- demoraliserte ledere og redde ansatte- utfordringer i omstillings- og restrukturering Del 1:  (Modul 1)- seks av ti endringsprosjekter mislykkes- gjør det rette grepene- sentralisering og desentralisering- informasjon, dialog- fagforeningen og tillitsvalgtes rolle- administrasjonen og styrets rolle Del 2:  (Modul 1)- oppsigelser ved endring- oppsigelsesprosessene i praksis- samarbeid med rekrutteringsselskaper - andre prosesser for om- og nedbemanning Del 3:  (Modul 2)- anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer, styrer- konkurrenter som sirkler omkring Del 4:  (Modul 2)- organisasjonsutvikling- helhetstanker for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider Oppgaver og Cases inngår i begge moduler.     [-]
Les mer
Oslo 7 800 kr
12 Nov
En innføring i utbetaling og behandling av utgiftsgodtgjørelser. Bli oppdatert på de store endinger i reglene for skattefri dekning av ansattes kostnader til mat i 2018. [+]
Er du oppdatert på de nye reglene for dekning av ansattes reiseutgifter?Kurset gir en grundig innføring i statens særavtaler, samt skattereglene som gjelder ved utbetaling av kilometergodtgjørelse, diettgodtgjørelse og ved refusjon av utlegg. Kurset gir også en innføring i regelverket for dekning av pendlerutgifter. Viktige spørsmål som besvares er: Hvilke utgifter kan den ansatte kreve dekket?  Hva kan utbetales skattefritt? Hvordan rapportere riktig i a-meldingen? Sentralt i kurset er også de store endringene i reglene for skattefri dekning av ansattes kostnader til mat fra 2018. Ansatte med arbeid som nødvendiggjør reising kan nå verken få diettgodtgjørelse eller dekket utgifter til mat etter bilag/utlegg skattefritt. De skattefrie satsene for diettgodtgjørelse på reiser med overnatting er redusert - statens sats kan ikke lenger utbetales skattefritt ved overnatting på hotell. Skattemessige pendlere som overnatter på sted med kokemulighet kan ikke lenger få dekket utgifter til mat skattefritt.  Kurset gjennomgår alle endringene slik at du er sikker på at bedriftens praksis er i samsvar med skattereglene. Hvor finner vi reglene om dekning av reiseutgifter  Sentralt når man jobber med reiseregninger  De ansattes krav på utgiftsdekningen            - Statens særavtaler          - Bedriftsinterne avtaler Særavtale om dekning av utgifter til reise og kost i Norge Gjennomgang av avtalen Kjøregodtgjørelse - statens særavtale Kjøregodtgjørelse - skattereglene Diettgodtgjørelse/kostgodtgjørelse - statens særavtale          - Avtaleregler - statens reiseregulativ Dagsreiser          - Skatte-/trekkregler - skattebetalingsforskriften                 § 5-6-12 Døgndiett          - Skatte-/trekkregler - skattebetalingsforskriften                 § 5-6-12 Refusjon av reisekostnader - innenlandsreiser - avtaleregler          - Avtaleregler - statens reiseregulativ innland Refusjon av reisekostnader - innenlandsreiser - skatteregler          - Skatte-/trekkregler - skattebetalingsforskriften                 § 5-6-11 Refusjoner av reisekostnder - utenlandsreiser           - Avtaleregler - statens reiseregulativ utland         - Skatte-/trekkregler - skattebetalingsforskriften                 § 5-6-11 Særavtale om dekning av utgifter til reise og kost utenfor Norge Dekning av utgifter til reise og kost utenfor Norge - skatteregler Langtransportsjåfør Pendlere - norske pendlere Utenlandske pendlere Innrapportering i a-meldingen  Kurset har elektronisk dokumentasjon og inngår i avtale om Kursabonnement. [-]
Les mer
Få kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og, gjennom praktiske øvelser, hvordan de kan forebygges og håndteres. Deltakerne vil få god kjennskap til kommunikasjonens betydning og praktiske råd for å forebygge og håndtere konflikter. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere.   Varighet 1 dag Kursinnhold: Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk- Referanserammer, interesser og behov- Vet vi – eller tror vi?- Ulike handlingsmønstre Hvordan kommunisere hensiktsmessig? Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering- Ikkevoldskommunikasjon i praksis Positive og negative kontraster – hvorfor blir jeg provosert? Den vanskelige motparten- Hersketeknikker – hvordan håndtere det? Atferds- og motivasjonsmønstre Konfliktforebygging og -håndtering i eget styre og/eller organisasjon- Praktiske kommunikasjonsregler og -råd [-]
Les mer
Frogner 7 timer 5 510 kr
29 Oct
Bli bedre på konflikthåndtering og få teknikker for hvordan du kan beholde roen i møte med vanskelige personer og situasjoner. [+]
De fleste har møtt på utfordrende situasjoner der en må håndtere uenighet, konflikter og vanskelig adferd, det være seg i arbeidslivet eller på andre arenaer. På dette kurset lærer du hvordan du kan legge til rette for en god kommunikasjonskultur på arbeidsplassen, hvordan du kommuniserer med ulike personlighetstyper, samt strategier for å forebygge og håndtere konflikter. Delta på dette endagskurset og få noen skikkelig effektive verktøy og kanskje noen aha-opplevelser! Viktige tema på kurset: Praktiske kommunikasjonsverktøy for bedre kultur på arbeidsplassen Hvordan håndtere uenighet og konflikter Lær å beholde roen i møte med sinte og frustrerte mennesker Hvordan tilpasse din dialog til ulike personer og situasjoner Stemmebruk og kroppsspråk Hvordan skape felles forståelse på tvers av interesser Hvordan overkomme egne utfordringer i kommunikasjon med andre Kurset er praktisk lagt opp, og deltakerne får med seg verktøy til å håndtere utfordrende situasjoner de står oppe i. Kurset har et begrenset antall plasser da det er lagt opp til en del interaksjon mellom deltakere og kursholder. En kursdeltaker opplevde kurset slik: «Takk for kurset. Jeg har startet å snakke med den personen det gjelder for å løse opp i ting, og de teknikkene du gikk gjennom fungerer veldig bra! Det var et ordentlig bra kurs, jeg ble positivt overrasket! Det som var spesielt nyttig for meg, var det du sa om sak og prosess, det var en veldig mye tydeligere måte å forklare hva som er problemene i en konfliktsituasjon. Det at man må finne ut av prosessen, har jeg aldri før hørt noen andre sette fokus på. Tusen takk igjen!» [-]
Les mer
7 timer 3 500 kr
Unngå feilansettelser ved å gjennomføre gode ansettelsesprosesser, god opplæring og oppfølging. [+]
Hvordan kan vi sikre oss at den nye medarbeideren glir sømløst inn sosialt og samtidig leverer faglig? I dagskurset gjennomgås hele rekrutteringsprosessen gjennom arbeid med case og praktiske øvelser. Behovsavklaring og forberedelser: • Jobbanalyse og kravspesifikasjon • Annonseutforming • Håndtering av kandidathenvendelser Forberede og gjennomføre intervjuer:• Gjennomføring av intervjuer, spørreteknikker • Referansekontroll, referanseintervju og spørreteknikker Utvelgelse og avslag Ansettelse og oppstart ny medarbeider Opplæring, oppfølging og konsekvens Alle som gjennomfører rekruttering vil ha nytte av dette kurset. Benytt anledningen til en faglig og praktisk oppdatering hos Fønix Kompetanse. Kursholder er Erlend Pedersen. Han har jobbet med rekruttering av spesialister og ledere siden 1999 og er en erfaren kursholder med gode ferdigheter i å formidle kunnskap. Han er opptatt av at praktisk trening gir de beste resultatene.  Fønix Kompetanse har levert kurs og bedriftsinterne programmer siden 1997 med utvikling av organisasjoner, medarbeidere, ledere, grupper og team og med svært gode resultater og tilbakemeldinger; Vi har levert rekrutteringskurs for Kiwiskolen siden 2014: Jon Buxrud, rektor ved Kiwiskolen, skriver: "De ansatte er KIWI’s viktigste ressurs. Selv om vi har vår egen KIWIskole valgte vi i dette tilfellet å hente inn profesjonell hjelp utenfra for å spisse kompetansen til de i KIWI som ansetter de fleste menneskene. Evalueringene fra deltakerne var bla: Kursprogrammet traff gruppen som skulle på kurs svært godt. Kursholderne var meget kunnskapsrike om faget. Kursholderne klarte å trekke med og involvere alle deltakerne. Sammensetningen med teori og praksis fungerte svært godt. En kommentar fra en erfaren kjøpmann var, - ”dette skulle jeg hatt for lenge siden”!   [-]
Les mer
Nettkurs 2 semester 29 700 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig ..... [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor. Utdanningen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning og gir deg 30 fagskolepoeng.   Du oppnår Nivå: Fagskoleutdanning Antall Fagskolepoeng 30 Program Lønns- og personalskolen - 10D - 7 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner. Send enten vitnemål fra videregående skole, fagbrev eller fyll ut skjema for realkompetanse. Krav til utstyr Det kreves at du har tilgang til: en vanlig PC med Windows operativsystem og Internet Explorer programmene Microsoft Word og Excel OBS - Excel fullversjon brukes i tilknytning til Huldt & Lillevik lønnssystem  Opptakskrav Annet kompetansegrunnlag   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Det avholdes to eksamener: Personal modul 1, er en individuell 4 timers hjemmeeksamen som dekker fagene: Personaladministrasjon Yrkes- og arbeidslovgivning Konflikter på jobben. Personal modul 2, er en skriftlig, individuell 1 døgns hjemmeeksamen som forutsetter tilgang til pc, Huldt & Lillevik lønn, Huldt & Lillevik Juridisk Atlas, Word, Excel og Internett. Eksamen dekker fagene: Personal Naturalytelser og utgiftsgodtgjørelser Lønn All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 29 700,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
3 timer 790 kr
Halvdagskurs i sykefraværsoppfølging med informasjon om digital sykemelding - for ledere, HR-personell og verneombud. [+]
Kurset inneholder: HVA feiler det folk - arbeidsevne/helseplager STATISTIKK om sykefravær - hvem er mest borte Bedriftsintern-TILRETTELEGGING DIGITAL sykemelding NAV-TILTAK for å få folk i arbeid og beholde arbeid   Vi legger vekt på diskusjoner og deltakernes egne erfaringer med sykefraværsarbeid i egen bedrift. Eksemplene er selvfølgelig anonyme. Hele sykemeldings-arbeidet blir papirløst på nyåret 2018. Dette er en stor fordel - når man først har lært det. Sentralt står den enkeltes «Alt-inn» og «Bank-ID på mobil».   Om Kursholder: Jørn Klepper er bedriftslege og har lang erfaring med sykefraværsoppfølging og bedriftshelse. Han har tidligere gitt ut flere bøker og han vil gjerne dele sin kunnskap med deg. [-]
Les mer
2 dager 6 300 kr
Arbeidsmiljøsenteret arrangerer dette kurset som omhandler teknikker, metoder og verktøy for forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen. [+]
Kurset "Meglingsmetodikk tilpasset arbeidsplassen" gir deg svar på mange spørsmål. Kurset omhandler hvordan man kan forebygge og håndtere konflikter på arbeidsplassen. I tillegg til en teoretisk og metodisk innføring, består kurset av ulike praktiske øvelser.     Vi vil underveis i kurset bli kjent med ulike kommunikasjonsverktøy innen løsningsfokusert tilnærming (LØFT) og meglingsverktøy  for den vanskelige samtalen. Vi vil i kurset også vise til hva som er loven krav til arbeidsmiljøet, saksgang og rutiner for konflikthåndtering. . Kurset egner seg godt som bedriftsintern opplæring, det vil da bli tilpasset bedriftens ønsker og behov. Ta kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for tilbud og informasjon. Faglig innhold: Hva er god kommunikasjon på arbeidsplassen? Kan konflikter forebygges? Hva gjør vi når kommunikasjonen går feil? Konfliktdefinisjon og konflikthåndtering utfra et psykologisk og juridisk perspektiv Hvordan gjennomføre en «den vanskelige samtalen» Hva betyr det å være en upartisk 3. person i konflikter. Roller og rolleforståelse Når kan, og når kan ikke megling brukes?   Arbeidsmiljøsenteret ble stiftet i 1936 og har lang erfaring med å bistå virksomheter i arbeidet med å få et best mulig arbeidsmiljø. [-]
Les mer
Voss Kvam Og 4 andre steder 4 dager 7 600 kr
Kurset oppfyller AML's krav til opplæring av verneombod og medlemer av arbeidsmiljøutval (AMU). Me anbefalar også leiarar å ta denne opplæringa. [+]
  Lovpålagt grunnkurs - 4 dagar + heimeoppgåve   Formål med kurset:Få kunnskap om korleis du som arbeidstakar/leiar i teori og praksis kan utvikle gode og sikre arbeidstilhøve på arbeidsplassen din.  Vi håpar òg at kurset vil føre til utvikling av eit betre arbeidsmiljø på din arbeidsplass. Tema er td: Innføring i arbeidsmiljølova og tilhøyrande forskrifter Arbeidsgjevar, arbeidstakar, leiar, verneombodet og bedriftshelsetenesta si rolle i arbeidsmiljøarbeidet Systematisk HMS-arbeid Arbeidsmiljøfaktorar Psykososialt arbeidsmiljø Saksgang Inkluderande arbeidsliv Kurset legger opp til dialog, trening, refleksjon og aktiv bruk av deltakernes erfaringer.   Ved avbestilling seinare enn 7 dagar før kurset, vert de belasta med full kursavgift. [-]
Les mer
3 dager
Kurset settes opp på forespørsel. Vennligst kontakt vår kursavdeling: co@ask-safety.net - Eventuelt telefon: 70128606. [+]
Innhold:Aktuelle regelverk som berører helse og miljø Ergonomi Trygge arbeidsrutiner Verneløype   [-]
Les mer
Nettkurs 4 100 kr
Har du ansatte som reiser? For deg som kjører lønn dukker det opp en del problemstillinger ved å ha ansatte som reiser. [+]
Dekning av reiseutgifter Hvilke utgifter må arbeidsgiver dekke? Endringene i statens særavtaler - hvordan skal diett nå beregnes riktig? Vi går gjennom hva som gjelder nå for skattefri utbetaling av Diett Utgifter til mat etter bilag Pendlerutgifter Arbeidstid - er reisetid arbeidstid? Lynkurs i rammer og regler for arbeidstid Hvordan skal arbeidsgiver vurdere om ansatte på reise har arbeidstid? Skal ansatte på reise ha vanlig lønn? Har de krav på overtid? Riktig rapportering av lønn og utgiftsdekning i a-meldingen Praktiske tips Hvordan gå frem for å kvalitetssikre bedriftens ordninger Hvilken adgang har arbeidsgiver til å endre bedriftens reiseordninger?  Tips til formuleringer i arbeidsavtalen og personalhåndboken For deltagelse online Du følger kurset fra din arbeidsplass - du trenger kun egen PC og tilgang til internett. Du vil motta en lenke med tilgang til sendingen i forkant og en SMS med passord kl. 08.55, rett før sending. Det vil være muligheter for å sende inn spørsmål som blir besvart innen 2 arbeidsdager. Alle deltagere mottar elektronisk dokumentasjon i forkant av kurset. Etter gjennomført kurs mottar du kursbevis og blir bedt om å gi din evaluering av kurset. [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
60 timer 19 950 kr
Gjennom kurset vil du lære alt som er relevant iht. lovverket og de krav som stilles av det offentlige. Vi er også innom de grunnleggende områder innen regnskapsføring. [+]
Lønnskurs over 60 timer fordelt på 2 dager pr. uke a 3 timer Nytt kurs starter opp tirsdag 30. april 2019 i Trondheim. Du er ferdig til fellesferien 2019 Dette kurset gjør deg klar til å jobbe innen faget lønn. Gjennom kurset vil du lære alt som er relevant iht. lovverket og de krav som stilles av det offentlige. Vi er innom de grunnleggende områder innen regnskapsføring og de ulike avgiftsreglene. Rapporteringspliktene innen skatter og avgifter er også sentralt i kurset. Du lærer å kjøre lønn innen et økonomisystem. Kurset egner seg også godt for deg som jobber daglig med problemstillinger rundt regnskap, skatt og merverdiavgift.   Gjennomgang av de viktigste regelendringer som fins innen lønn: Gjennomgang av de vanligste lønns- og naturalytelsene Nye skatteregler for diett og særavtaler for reiser Regler om foreldrepenger/foreldrepermisjon Naturalytelser, reiseregninger og refusjoner Avstemming, kontroll og sammenstillingsoppgaver   Eksempler på kursinnholdet Utgifter tilknyttet til kundepleie og forretningsforbindelser (kalles ofte representasjon): • Hvordan dokumenteres alle kostander • Hvordan behandle fradrag for skatt og merverdiavgift, og ev. lønnsrapportering • Eksempler på bevertningsutgifter, øl, vin, middag, turer, gaver og reklamegjenstanderUtgifter til velferdstiltak: • Hvordan dokumentere kostnadene. • Hvordan behandle fradrag for skatt og merverdiavgift, og ev. lønnsrapportering • Eksempler er trening, firmaturer, sponsing, bil, firmahytter o.l.Avstemming av lønn mot regnskap:• Avstemming av lønn mot regnskapet, A-meldingen og ligningspapirer • Praktisk eksempel • Tips for gode rutiner og frister         Videre berører alle disse temaer med egne skjemaer under kurset. Se neste side for tabell. Gjennom kurset vil det være praktiske lønns- og regnskapsoppgaver. Vi fører fullstendig regnskap for en periode og kjører lønn for en tenkt stor bedrift, som har mye reisevirksomhet i inn- og utland. Dertil årsoppgjør og klargjøring for et nytt regnskapsår. Eksamen: Kurset avsluttes med en eksamen. Du får vitnemål med karakter – et viktig dokument om du skal søke ny jobb. Sted: Sirkus Shopping 3. etasje Næring. Trondheim,   Pris: kr 19 950,- i dette inkluderer lærebok og låne-PC (bærbar PC med all nødvendig programvare inkl. økonomiprogram med lønnsmodul). [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.