Administrasjon og HR
Du har valgt: Aust-Agder
Nullstill
Filter
Ferdig

-

64 treff ( i Aust-Agder ) i Administrasjon og HR
 

1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner. [+]
 Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner.  Skrive titler og undertitler som fenger Bruke nøkkelkvalifikasjoner til å fremme dine beste kvalifikasjoner Strukturere tidligere stillinger og studier Hva du kan droppe i en CV Tilpasse CV-en til stillingen og din nye arbeidsgiver Få jobbintervju med en god CV! Dette kurset passer for deg som har erfaringer fra studier og arbeidsliv, og som ønsker å klatre videre på karrierestigen. Kurset passer også for deg som ikke er på utkikk etter en ny jobb akkurat nå, men som ønsker å lære mer om deg selv og egne kvalifikasjoner. Spilletid: ca. 40 minutter   Leksjoner Introduksjon til CV Suksess! CV-mal som fanger oppmerksomhet Slik skriver du titler og undertitler som fungerer Skal jeg ha bilde i CV-en, eller ikke? Hvordan pirre arbeidsgivers nysgjerrighet med nøkkelkvalifikasjoner? Slik setter du opp arbeidserfaring i CV Slik setter du opp utdanning i CV Kurs, verv, språk og digitale ferdigheter Siste finpuss på CVen din - tilpass den til stillingen du søker på [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettstudie 16 000 kr
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. [+]
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. Det er økende krav til forvaltning og tjenesteyting på dette området, ikke minst siden samhandlingsreformen trådte i kraft. God forståelse av hvordan lover og forskrifter regulerer befolkningens rettigheter og plikter er en grunnforutsetning for å kunne yte forsvarlige tjenester og utøve forsvarlig saksbehandling. Studiet gir grunnleggende saksbehandlerkompetanse og kvalifiserer deg for arbeid innen dette feltet. Kursets hovedmål er å gi studentene en oversikt over rettigheter og plikter i helse- og omsorgstjenesten. Studiet skal videre bidra til at studentene får kunnskaper om og ferdigheter til å forvalte helse- og omsorgstjenestene. Velferd og rettssikkerhet henger sammen: velferd sikres gjennom lovfestede rettigheter til ytelser og tjenester for dem som har behov for dette og saksbehandlingsreglene ivaretar rettssikkerheten gjennom en rekke krav som stilles til forvaltningen ved tildeling og fordeling av disse ytelsene og tjenestene.     Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   6     Eksamen:   Kurset har ikke eksamen.     Pris:   Pris 16 000,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 850 kr
29 Oct
26 Nov
10 Dec
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV GL. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV GLs standard for rekrutteringspersonell. Kurset er oppdatert i henhold til DNV-GL's nye standard pr. 2019. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Varsling på arbeidsplassen: Hvem kan varsle, og hva betyr det for arbeidsgiver? [+]
Varsling på arbeidsplassen -  Nettkurs (live)    Dette kurset er nyttig for deg som er leder i en virksomhet, enten mellomleder med personalansvar, eller som sitter i styret og/eller ledelsen med ansvar for rutiner og oppfølging av varslinger.    Kurset gir en grundig innføring i varslingsregelverket. Vi går gjennom hva som faktisk utgjør et varsel – og hva som faller utenfor – og hvilke rettigheter og plikter varsler har. Vi vil også gå gjennom arbeidsgivers aktivitetsplikt, herunder hvor grundige undersøkelser som kreves.   Kursinnhold: Kurset vil i hovedsak ta opp relevante problemstillinger om: Varsling i arbeidsmiljølovens forstand  Varslervern Aktivitetsplikt for arbeidsgiver  Interne retningslinjer Oppfølging av innkommet varsel Oppfølging av omvarslede Kort om EUs varslingsdirektiv   [-]
Les mer
Nettkurs 12 000 kr
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg [+]
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg Behovet for å holde seg oppdatert går i takt med stadig nye digitale arbeidsoppgaver. Kompetanseheving er derfor vesentlig når arbeidsoppgaver/-metoder endres. Vi har utarbeidet en rekke komplette kurs som e-læringskurs. Abonnementet gir tilgang til eksisterende kurs, oppdaterte kurs og nye kurs vi stadig utvikler. Med Norkarts nye e-læringsportal får du tilgang til et bredt kursutvalg som er relevant for deg i ditt arbeid. Med et abonnement på våre e-læringskurs har du mulighet til å heve din kompetanse innen fagområdene du ønsker umiddelbart, og du kan gjennomføre kursene i ditt eget tempo. Vi tilbyr personlig abonnement som gir tilgang for én bruker, og bedriftsabonnement som gir tilgang til alle brukere i kommune.  Personlig abonnement koster kr 12.000,- per år.    Dersom du ønsker å kjøpe personlig abonnement bestiller du det direkte i skjemaet. Du får abonnementskode til påmelding av alle våre e-læringskurs etter påmeldingen.   Oversikt over alle tilgjengelige e-læringskurs.   *Abonnement fornyes automatisk ved årsskifte og må sies opp før 1. oktober.   [-]
Les mer
Nettkurs 4 timer 549 kr
Å miste jobben er noe av det vanskeligste man kan oppleve. Å stå der alene, uten den kunnskap og erfaring som trengs å lykkes med å få jobbe i dagens jobbmarked, kan være... [+]
Opplev den transformasjonen som kommer med å mestre kunsten av jobbsøking og karriereendring i dette kurset ledet av Vigdis Lamberg, daglig leder i Karriereakademiet. Å miste jobben eller søke nye karriereveier kan være utfordrende, men med riktig veiledning kan du navigere i dagens komplekse jobbmarked med suksess. Dette kurset vil guide deg gjennom alle stegene i jobbsøknadsprosessen, fra å kartlegge din kompetanse til å utmerke deg i jobbintervjuer. Lær om effektive CV-strategier, hvordan skrive overbevisende søknader, og teknikker for å sikre lønnen du fortjener. Vigdis Lamberg, med over 20 års erfaring i å hjelpe mennesker med å få jobb, vil dele sin dyrebare innsikt og teknikker som har hjulpet over 10.000 personer i å sikre sine drømmejobber.   Innhold: Kapittel 1: Introduksjon Kapittel 2: Kompetansesalg Kapittel 3: Suksesshistorier Kapittel 4: Nettverkskartlegging Kapittel 5: Ikke-utlyste stillinger Kapittel 6: CV-er som virker Kapittel 7: Skrive søknader Kapittel 8: Intervjuet som gir deg jobben   Varighet: 4 timer og 37 minutter   Om Utdannet.no: Utdannet.no tilbyr noen av landets beste digitale nettkurs. Tjenesten fungerer på samme måte som strømmetjenester for musikk eller TV-serier. Våre kunder betaler en fast månedspris og får tilgang til alle kursene som er produsert så langt. Plattformen har hatt en god vekst de siste årene og kan skilte med 30.000 registrerte brukere og 1,5 millioner videoavspillinger. Vårt mål er å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle – og med oss har vi Innovasjon Norge og Forskningsrådet. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
  Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.    Resepsjonsledelse i hotellnæringen innebærer å ha ansvar for oppgaver som reservasjon av overnatting, mottak og registrering av gjester, salg av varer og tjenester, vedlikehold av gjestenes betalingsinformasjon samt koordinering av hotellets ulike avdelinger og funksjoner for å gi de besøkende et best mulig opphold. Denne utdanningen lærer deg terminologien, modellene og arbeidsverktøyene du trenger for å lede og administrere alle disse oppgavene. Utdanningen gir deg opplæring i grunnleggende emner som ledelse, økonomi og markedsføring samt det mer bransjespesifikke emnet revenue management. Emnet front office management gir deg en solid innføring i de ulike oppgaver som inngår i ledelsen av en hotellresepsjon. Merk deg at selv om utdanningen har hotellresepsjonen som utgangspunkt, så vil mye av det som læres her kunne overføres til resepsjonsledelse i andre bedrifter og organisasjoner. Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.   [-]
Les mer
1 dag 3 500 kr
Dagskurs i hvordan forebygge og håndtere uenigheter på jobben. [+]
Kurset holdes som åpne kurs eller som bedriftsinterne kurs alt etter behov. Mål for kurset: Kurset skal være starten på et løp for å skape en kultur der konstruktiv uenighet er sunt og viktig Få forståelse for hvordan uenigheter kan utvikle seg til store uoverkommelige personkonflikter. Bli bedre til å ta i mot kritikk og gi kritikk på best mulig måte. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs i lean, kvalitet og forbedringsledelse for å forbedre din bedrift med ekspert Sidsel Winther Storaas. [+]
I dette kurset vil Sidsel Winther Stroraas lære deg om lean, kvalitet og forbedringsledelse for din bedrift. Kursbevis kvalifiserer til Six Sigma White Belt Introduksjon til kurset Historisk perspektiv Det handler om kvalitet Hva er Lean? De viktigste prinsippene i Lean Flere måter å jobbe med kontinuerlig forbedring Forbedring som prosjekt Ulike former for forbedringsprosjekt Fikse problemer eller forbedre prosessen? Bruke prosjektformen på ulike problemer Forbedring som kultur Hva må til for å endre eller utvilke en kultur Kontinurelig forbedring er en endringsreise Hva er prosessen og hvilke beslutinger Skap positivitet Ulike former for endringsmotstand Unngå kos med misnøye Egen reaksjon på endring Ulike endringsstyringsmodeller Prosesstankegangen Hvorfor sløser vi? Muligheter for forbedring Synlighet, involvering og engasjement Hindring, risiko og håndtering Mulige forbedringsinitiativ A3 lag egne ideer for forbedring Nå kan du endelig utvikle kulturen i teamet ditt, få til kontinuerlig forbedring, bruke prosesstankegang og bli mer flyteffektiv, og dermed levere bedre kvalitet på en kostnadseffektiv måte. Med dette kurset vil du bli i stand til å skape motivasjon, endringsvillighet, se muligheter, bli inspirert og få en positiv innstilling til forbedringsledelse. I kurset bruker Sidsel Winther Storaas gode og relevante historier, gjennomarbeidet fagstoff, og gode eksempler som er gjenkjennbare og relevante for deg i ditt arbeid. Se utviklingen i historisk perspektiv Få klarhet i hva LEAN, flere måter å jobbe med kontinuerlig forbedring og kunne gjenfortelle de viktigste prinsippene for LEAN Forbedring som kultur – karakterisere hva som må til for å endre eller utvikle en kultur Hvorfor er endring så vanskelig? – Gjenkjenne ulike former for endringsmotstand Din rolle i prosessen – hvor sløser du?  Benytte prosesstankegangen og identifisere ulike former for sløsing  Flyt, synlighet, involvering og engasjement   [-]
Les mer
Webinar 6 timer 4 990 kr
23 Oct
Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen. Det er ikke konflikten i seg selv, men måten vi møter den på som kan bli avgjørende for utfallet for den enkelte... [+]
Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen. Det er ikke konflikten i seg selv, men måten vi møter den på som kan bli avgjørende for utfallet for den enkelte og for arbeidsmiljøet. Gjennom dette kurset vil du få kompetansen og verktøyene du trenger for å forstå, forebygge og håndtere konflikter på arbeidsplassen på en ryddig og korrekt måte. I dette kurset vil du lære om hvilke spilleregler som gjelder for arbeidslivet, og hvilke krav og plikter du som leder, arbeidstaker, verneombud og tillitsvalg må forholde deg til. Målet er å skape trygge ledere og kompetente ressurspersoner (HR, HMS-aktører) som sammen sikrer en felles forståelse av tematikken og har en god og profesjonell personalhåndtering i konflikter. Kurset viser gjennom case, praktiske eksempler og begrep belyse hvor grensene går, hva må vi tåle, hva vi ikke skal måtte tåle, hva kan vi ikke kan gjøre eller si når vi er på jobb. Kurset vil være en variasjon av foredrag, case og praktiske eksempler.   SENTRALE TEMAER Begrepsavklaring og felles forståelse: Konflikter og trakassering i arbeidslivet Arbeidslivets spilleregler HMS aktører: Rolleavklaring og rolleforståelse Uheldig vs. Påregnelig belastning Konsekvenser for den enkelte, arbeidsmiljø og samfunn Konflikthåndtering med arbeidsmiljøloven som rettesnor Konflikter som plattform for læring og utvikling i organisasjonen   FOR HVEM? Arbeidsgivere og ledere, vernetjeneste og tillitsvalgte, HR- og HMS-personell og medarbeidere.   KURSETS GJENNOMFØRING Kurset gjennomføres som fysisk kurs på utvalgt hoteller mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere Kurset gjennomføres som Webinar mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere. For best mulig effekt av kurset kreves aktivt engasjement fra alle kursdeltagerne, i gruppe- og plenumsdiskusjoner, praktiske øvelser og utarbeidelse av tiltaksplan. Etter avsluttet kurs skal deltagerne selv kunne starte sin egen prosess med konkrete stressreduserende og energigivende tiltak!   [-]
Les mer