Administrasjon og HR
Hele landet
Du har valgt: Hele landet
Nullstill
Filter
Ferdig
Nettbasert kurs 6 måneder 1 499 kr
K-KODER er kommunenes og fylkeskommunenes arkivnøkkel. Bli kjent med regler for bruk av K-KODER og få trening i valg av koder. Bedre og raskere valg. [+]
NYTT NETTKURS med løpende oppstart    Nettkurs i bruk av K-KODER K-koder er en arkivnøkkel med emnekoder som brukes for å beskrive innholdet i kommunenes og fylkeskommunenes forskjellige saksprosesser. Kurset innleder med en innføring i hva er hvorfor vi har K-koder (bruk og nytteverdi) oppbygging av K-koder (struktur/logikk) Hoveddelen av kurset består av Innføring i regler for bruk av kodene: Felleskoder, fagkoder og tilleggskoder. Forskjellige øvelser gjennom hele kurset som gir trening i å velge gode arkivkoder som beskriver innholdet i saksmappene. Kursets temaer er Bli kjent med K-koder (K-koder og e-arkiv m.m.) Fellesklassene Fagklassene Tilleggskoder Bruk av alle kodene Unntak, tips og info Interaktivt nettkurs Framdriften i kurset er avhengig av din aktivtet for å klikke fram informasjon, eksempler og tips. Underveis må du løse oppgaver for  å kunne gå videre i kurset. Kurshefte Som kurshefte brukes den trykte kursutgaven av K-koder 2016-2019. Alle trykte utgaver fra 2016-2019 og 2012-2015 kan benyttes. (Kurset er på bokmål) Pris uten kurshefte Kr. 1.499,- pr. deltaker (1-5 deltakere) Kr. 1.199,- pr deltaker (6-19 deltakere) Kr.    799,- pr deltaker (fra 20 deltakere) Pris for kurshefte Kr. 429,- pr stk. Bestilles ved påmelding. “K-KODER Kommunenes arkivnøkkel - Kursutgave 2016-2019” bokmål (Kommuneforlaget) Antall deltakere I Januar ble kurset overført til vår nye kursplattform. Fra januar til mars 2018 har 49 deltakere meldt seg på og er igang med nettkurset. Deriblant en stor gruppe fra kommunene i Oppland og Hedmark. [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Vi lærer deg å forstå og bruke K-koder, kommunenes arkivnøkkelen, slik at du kan ta raskere og bedre valg av koder. Kurs for intern opplæring på arbeidsplassen. [+]
Privat tagger vi bilder og sorterer egne dokumenter i logiske emnemapper. Vi markerer aktuelle nettsider som favoritter, og kategoriserer kontakter. Hvorfor? For at du selv og andre skal kunne finne fram i informasjonsmengden. Mange av nettsidene du er inne på er bygd opp med noe som heter emnekart. Trenden er helt klar: Man velger emnekoder for å sikre gjenfinning av informasjon. Det er dette en arkivnøkkel også handler om. K-kodenøkkelen dekker kommunenes og fylkeskommunenes ansvarsområder innen egenforvaltning og fagsaker. Hvis din arbeidsplass bruker K-kodenøkkelen, er det viktig å vite hvordan den skal brukes.Er du fortrolig i bruken, gjør du raskere og bedre valg. På kurset vil du bli kjent med oppbyggingen og mulighetene i K-kodene få trening i tankegangen ved valg av koder gjennom oppgaveløsning få ekstraoppgaver i tillegg, hvis du er mer vant med kodene enn de andre få mer innsikt i hvorfor bruke k-koder og konsekvenser ved å ikke gjøre dette i NOARK systemer.   Ta kontakt for avtale om internkurs hos dere! [-]
Les mer
Bedriftsintern
Opplæring i grunnleggende ferdigheter som lesing, skriving, regning, muntlig, ikt og norsk. Kurset skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav... [+]
Som en av de største private tilbyderne i Norge, tilbyr Briga AS opplæring av ansatte i en rekke ferdigheter. Kursene skreddersys til bedriftens behov og rutiner. Målet er å gi ansatte grunnleggende ferdigheter i forskjellige fag, og dermed heve kompetansen til de ansatte. Vi tilbyr kompetansehevende kurs innen disse områdene: Kommunikasjon (lesing/skriving) Digitale ferdigheter Norsk for minioritetsspråklige Regning (matematikk)   Ingen kostnader for bedriften i forhold til gjennomføringen av kurs: Ordningen er et ledd i regjeringens kompetansepolitikk og skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet   Fordeler for deg som arbeidsgiver Briga AS tar det hele ansvaret for KPA-kursene fra start til slutt Kvalifiserte kurs instruktører Briga AS sørger for alt av lærermateriell Du forholder deg til EN kontaktperson i Briga AS gjennom hele prosessen Briga AS benytter bedriftens rutiner, prosesser, kvalitetssystemer i opplæringen slik at læringen blir relevant for bedriftens virksomhet. (eksempel kan være bedriftens intern rapporterings rutiner, bruk av intranett e.l.) Tryggere og mer selvstendige arbeidstakere   Fordeler for arbeidstaker Bedre ferdigheter innen skriving, lesing, muntlig kommunikasjon, norsk språk og dataferdigheter Trygghet på egne ferdigheter gir bedre forståelse i forhold til sikkerhetsinstrukser og rutiner Motivasjon til videre kompetanseheving - for eksempel til å ta fagbrev, sertifikater eller andre kurs Økt motivasjon gir mindre sykefravær   Vi har lang erfaring med å gjennomføre denne type kurs. Våre instuktører er høyt utdannet og har erfaring med å gjennomføre kurs i både store og små bedrifter. Vi har gode referanser å vise til. Vi kan tilby kurs over hele landet. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Sandnes 3 dager 2 990 kr
04 Mar
Deltakerne på et kurs i Sosial persepsjonstrening blir bevisste på menneskers ulike perspektiver, som kan være viktige for tolking av sosiale situasjoner i hverdagen. [+]
SOSIAL PERSEPSJONSTRENING (SPT) Kursholder: Knut K Gundersen Knut Kornelius Gundersen er Dosent Emeritus ved Vid Vitenskapelige Høgskole. Knut har utgitt 28 publikasjoner innen feltet sosial kompetanse, miljø- og nettverksarbeid. Knut er førsteforfatter for både SPT og AART bøkene og har i tillegg bidratt til en rekke vitenskapelige artikler innen temaområdet, blant annet I 3 effektstudier om (A)ART.   Utvikling av sosial kompetanse er i stor grad avhengig av hvordan vi tolker menneskene rundt oss.  I dette programmet blir deltakerne bevisste på ulike perspektiver  som kan være viktige for tolking av en sosial situasjon. Disse omfatter blant annet tolking av følelser, forståelse av kulturelle forskjeller, kunnskap om uskrevne lover og regler i ulike situasjoner, empati og hvordan tanker og følelser om en gitt situasjon påvirker handlinger.   Sosial kompetanse er knyttet til hvordan man kan ta i bruk ulike ferdigheter i ulike situasjoner. Den komplekse prosessen der man tolker informasjon og velger sine handlinger er derfor avgjørende. Uhensiktsmessige tolkninger kan hindre oss i å gjøre uhensiktsmessige valg. SPT er en kursrekke som setter deltakerne bedre i stand til å vurdere hvilke regler, intensjoner og muligheter som ligger i ulike hverdagslige situasjoner. Treningen egner seg godt som en forlengelse av AART eller som et selvstendig kurs.  Tema som gjennomgås: Introduksjon til SPT Tolkning av følelser Åpne og skjulte regler i ulike situasjoner Kulturelle likheter og forskjeller Bakgrunnsvariabler/bakgrunnshendelser Forholdet mellom tanker, følelser, signaler og handling Tolkning av andres intensjon Tankefeller Timing (rett tid og sted) Forståelse av konsekvenser [-]
Les mer
Bedriftsintern
Nedbemanning og omstilling er en tung prosess både for bedriften og de ansatte. Vi bistår alle de involverte partene til å finne viktige og riktige løsninger i en van... [+]
Nedbemanning og omstilling er en svært belastende prosess for både bedriften og de ansatte. Ansatte trenger ofte mye informasjon og tett oppfølging i slike situasjoner. I den samme prosessen så er det viktig at arbeidstaker for en forståelse for hvorfor behovet for omstiling og evt nedbamanning er tilstedet, og hvilke kriterier som benyttes i prosessen. Og ikke minst trenger de bistand til å kunne se hvilke muligheter som ligger forran dem på tross av den prosessen de er inne i.   Hvorfor velge ekstern bistand til denne prosessen: Vi er en uhildet 3 part som kan opptre nøytralt i prosessen Vi tilbyr individuell veiledning med de ansatte ut i fra behovet til den enkelte Individuell kartlegging av kvalifiserte veiledere som har god kjennskap til arbeidsmarkedet Vi ser mulighetene fremfor begrensiningene Individuelle handlingsplaner som raskt gir de ansatte fokus på nye muligheter og holder fokus på det.   Vi kan bistå til rask overgang til annet arbeid: Vi bistår de ansatte med å se hvilke muligheter de har på tross av Individuelle samtaler med arbeidstaker for å kartlegge interesser og ønsker for videre arbeid Kartlegging av nåværende kompetanse i forhold til jobbmuligheter WIE karriereveieldning ved behov for å kartlegge arbeidsønsker/annet type arbeid   Med en slik bistand til de ansatte, vil også bedriften sitte igjen med et godt omdømme. En bedrift som ivaretar sine ansatte på tross av en utfordrende og vanskelig situasjon, beholder sitt gode navn og rykte. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Hele landet 7 timer 3 400 kr
Dette kurset er for deg som hjelper andre i å løse sine konflikter [+]
Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer, som koster norske bedrifter store beløp hvert år. Det kan være konflikt mellom ansatte/avdelinger, konflikter mellom ledere og ansatte, og konflikter internt i ledelsen. Lederes ansvar er å håndtere konflikter til både virksomhetens og de ansattes beste. På hvilket stadie i en gryende konflikt bør ledelsen (evt.) intervenere? (Hvordan) påvirker konflikten bedriftens produktivitet? Hvem «eier» konflikten? Hva handler konflikten om? Uenighet om mål/midler? Roller/posisjon? Verdier? Personlig væremåte? Hvordan hindre at konflikten eksalerer? Hva slags rutiner har ledelsen for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Hvilken rolle bør verneombud og/eller tillitsvalgte spille? Hva slags spilleregler gjelder for ansatte og ledere i bedriften? Hva skaper god samhandlingskultur i en bedrift? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? I hvilken grad er konflikten knyttet til uklare roller og ressursfordeling? www.konflikthandtering.no  [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 år 12 400 kr
Jobber du med arkiv i offentlig sektor eller ønsker en slik jobb? Få en innføring i de sentrale elementene i faget. Oppstart 17.09.2018. For annen oppstart, ta kontakt... [+]
Med Arkivskolen ønsker vi å gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor. Det er kanskje fort gjort å lære seg hvordan dokumenter skal registreres, men for å ta gode daglige avgjørelser og være en god veileder for saksbehandlerne, er det nødvendig å ha god arkivfaglig basiskunnskap på plass. Ved å ta dette nettkurset vil du blant annet få:   Innsikt i alle sentrale element i arkivfagetInnsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaverPraktisk vinklet lesestoffTreningsoppgaver og emnetesterOppgaver og innsendinger med utgangspunkt i egen arbeidsplassPersonlig veiledningStørre faglig trygghet og tyngdeBedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinger   Ved hjelp av forelesningstekst, artikler, oppgaver, eksempler og linker på nettet leder vi deg gjennom 10 tema innen arkivfaget. Dette vil gi deg grunnleggende fagkunnskaper om håndtering av dokumenter i offentlig forvaltning. Hver deltaker må levere 10 innsendingsoppgaver som tar for seg det sentrale i de enkelte temaene  koblet mot egen arbeidsplass. Dette gir en praktisk forståelse av teorien. Besvarelsene kommenteres og vurderes av nettlærer. Temaoversikt: Arkiv og dokumentasjonsbehov Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Hvert tema inneholder: Fagstoff Kontrollspørsmål Treningsoppgaver Innsendingsoppgave   Dersom du ønsker å få mer innsikt i arbeidet ditt med arkiv og dokumentkontroll er Arkivskolen absolutt noe for deg. Fleksibilitet:  Kurset har ingen samlinger. Du velger selv når og hvor du ønsker å jobbe med kurset. Vi har ingen faste frister for innlevering av besvarelsene. Det betyr at du kan benytte hele året eller jobbe raskere om det passer deg.    Oppstart for arbeidssøkende, lærlinger: Personer i praksis, lærlinger og arbeidssøkende kan starte opp uavhenging av vårt hovedopptak. Ta kontakt.   Neste hovedoppstart: 17.09.2018 Påmeldingsfrist: 3.9.2018 Se også vår nettside: Arkivskolen Se også kurset: Arkivskolen LIGHT (uten innsendingsoppgaver) [-]
Les mer
Nettbasert kurs 6 måneder 6 500 kr
Arkivskolen UTEN innsendingsoppgaver, men med samme faglige innhold. 6 måneders tilgang med en avsluttende elektronisk test. [+]
Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men har ikke krav til innlevering av innsendingsoppgaver. Dersom du av en eller annen grunn ikke ønsker å levere Arkivskolens 10 innsendingsoppgaver, men allikevel har behov for å lære fagstoffet, gir vi deg muligheten til det i denne LIGHT versjon. Temaer i nettkurset: Arkiv – dokumentasjonsbehov. Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Ved å ta dette kurset vil du blant annet få: Innsikt i alle sentrale element i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinge Og en avsluttende emnetest   Med dette kurset ønsker vi å gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv. Du jobber på et dokumentsenter, i en arkivtjeneste, kanskje alene med oppgaven i en virksomhet. Det er fort gjort å lære seg å registrere dokumenter, men for å ta gode daglige avgjørelser og være en god veileder for saksbehandlerne, er det nødvendig å ha god arkivfaglig basiskunnskap på plass.   Godkjenning: Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Mer informasjon finner du i invitasjonen og på våre nettsider: www.nettopplaering.no  [-]
Les mer
6 timer 15 500 kr
Lær å håndtere konflikter i en virksomhet. Bedriftsinternt kurs. [+]
Kursholder i dette kurset er Organsiasjonspsykolog Tommy Antonsen som har lang erfaring i å løse konflikter på arbeidsplasser og sørge for en juridisk riktig prosess for alle parter for å sikre mot juridiske etterspill. En konflikt på en arbeidsplass kan skape forvirring om hva lederen bør gjøre og ikke bør gjøre. Konflikter i seg selv har store negative virkninger på de ansatte og virksomhetens effektivitet og psykososiale arbeidsmiljø.   "Dette var et effektivt og godt kurs i konflikthåndtering. Kursholder gav mersmak - det ble gode innspill til hvordan man som arbeidsgiver kan gjøre de riktige tingene for å forebygge og løse eventuelle konflikter. Dette for å sikre både arbeidstager/de ansatte og arbeidsgiver." - Direktør Nina Bogerud Caspari, Scandic Elgstua Hotels, Elverum. Ansattes manglende fokus på arbeidet og oppgavene, sykemeldinger, eller til og med sabotasje er eksempler på hva en konflikt typisk kan føre til. Det råder dessuten ulike oppfatninger om hva som er lurt å gjøre, og hva som er riktig fremgangsmåte når en konflikt oppstår eller har vart en stund. Dette kan være forvirrende og skape stor usikkerhet om hva som er veien videre. Kursets målsetning er å gi en god oversikt over hva virksomheten gjør i en konflikt, og hva de må overveie for å forebygge og håndtere konflikter for å skape et godt arbeidsmiljø og samtidig etterfølge juridiske krav. I kurset så drøfter vi  derfor blant annet:  Praktisk fremgangsmåte ved en konflikt Hva er psykologien i en konflikt Juridiske føringer i konflikthåndteringsarbeidet Hvilken fremgangsmåter en bør velge Etablering av gode interne rutiner Programinnhold: Hvilke gode grunner har vi til å håndtere konflikter Oversikt over type konflikter og god håndtering av disse Praktiske oppgaver Psykologisk forståelse og kunnskap  Kommunikasjonsferdigheter Risikoanalyse og dokumentasjon Interne rutiner Juridiske fallgruver  Etter endt kurs vil du kunne følgende: Forstå hva en konflikt er Ha et klart bilde av hva som må og bør gjøres med en konflikt Hvordan virksomheten kan forebygge konflikter Innholdet i kurset er basert på kombinasjonen av teori, arbeidsmiljøloven, fremgangsmåter anbefalt av arbeidstilsynet, psykologer og advokater innen arbeidsrett.  Pris for bedriftsinternt kurs: fra kr 15 500,- for inntil 20 deltakere inkludert kursmateriell. Transport kommer i tillegg. Prisen er fritatt mva (HMS kurs). [-]
Les mer
1 dag
Hvordan kan du håndtere konflikter i nedbemanning på en god måte? I nedbemanning vil gode kolleger, og leder og medarbeider oppleve motstridende interesser. [+]
Målsetningen er at du og din bedrift skal ha best mulige forutsetninger for å komme godt gjennom nedbemanningen, og at det skal være gode forhold for drift før, under og etter prosessen. På dette kurset lærer du mer om arbeidsrettslige krav til nedbemanning saksbehandlingen kommunikasjon i nedbemanning å forstå og å forebygge konflikter strategiske forhandlinger Medarbeidere som opplever at prosessen rundt nedbemanningen har vært god, vil som oftest klare å leve godt med resultatet, selv om det ikke ble et ønsket resultat. Vi vil hjelpe deg med å få til dette!   Les mer om kursleverandøren på hjemmesiden www.juristpartner.no [-]
Les mer
6 timer
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. [+]
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. Samtidig viser tall fra elevundersøkelsen 2016 at 6,3 % av elevene blir mobbet to til tre ganger i måneden eller oftere. Over 40 % av disse svarer at ingen voksne vet om mobbingen.   Vi inviterer til et dagskurs hvor vi tar for oss følgende temaer:   - Nulltoleranse mot mobbing i praksis - Hele skolens ansvar og elevenes deltakelse - Aktivitetsplikt og dokumentasjonsplikt - Hvordan avdekke digital mobbing? - Fylkesmannen som klageinstans - Det kontinuerlige og systematiske arbeidet mot mobbing   Personalomsorg har utviklet nytt planverk for håndtering av mobbing, i henhold til innskjerpingene i opplæringslova kapittel 9a. Dette blir utdelt til kursdeltakerne. Det blir lagt opp til oppgaver og erfaringsutveksling underveis.   Trygve Ebbesvik er kursholder. Han er daglig og faglig leder i Personalomsorg AS, som har utviklet kriseplaner for norske skoler i mange år. Trygve har lang og bred erfaring i håndtering av kriser og psykososiale utfordringer, både i skole og næringsliv. Han er anerkjent for sine konkrete og handlingsrettede kurs, har skrevet Kriseperm for grunnskolen, og er fagansvarlig for Kriseportalen.no. [-]
Les mer
4 timer
Det er svært viktig å kjenne det juridiske rammeverket for oppsigelser og stillingsvern. Dersom dere må nedbemanne eller omstille er dette kurset du bør gå på. [+]
Unngå saksbehandlingsfeil ved oppsigelser Kurset tar for seg det juridiske rammeverket rundt oppsigelser og endring av stilling. Hva skal til, hvordan går dere frem i prosessen, hvem skal ha informasjon, og når? Det er lett å trå feil, og det kan bli svært kostbart. I tillegg er det jo helt unødvendig, når det bare er å følge regleverket.   Kurset gir deg en oversikt over: saklighetsvurderingen begrunnelse i arbeidsgivers vs arbeidstakers forhold fremgangsmåte/saksbehandling utvelgelse medbestemmelse og drøftelse tillitsvalgtes rolle forhandlinger   Målsetningen er at bedriften skal kunne sitte igjen med gode forutsetninger for videre drift, og å unngå unødvendige konflikter. Man kommer veldig langt med å gjøre ting på riktig måte, og det vil vi bidra til med dette kurset. [-]
Les mer
Bedriftsintern 50 kr
På forespørsel
Målgruppe:De som ønsker en tydeligere egenpresentasjon. Eks.: Dagskurs KUN kr. 9.000,- samlet for ALLE deltakere! [+]
Målgruppe: De som ønsker en tydeligere egenpresentasjon.  Målsetting: * Klargjøre egen kompetanse  * Profilere egne sterke sider * Skrive en klar og god CV * Styrke motivasjonen til å søke jobb     Innhold: God blanding av teori, diskusjoner og skreddersydde øvelser.     FAST OG RIMELIG PRIS Dagskurs: KUN kr. 9.000,- per kurs (samlet for ALLE) Halvdags: KUN kr. 4.500,- per kurs (samlet for ALLE)   KURSHEFTE: kr. 50,- per deltaker   FleksibilitetTa spranget tilbyr praktiske og nyttige kurs tilpasset deltakernes behov. Interne kurs: Oppdragsgiver holder kursstedet.    Den røde tråden er tryggere og sikrere formidling, både skriftlig og muntlig. Veksling mellom aktuell teori, positive øvelser og erfaringsdeling.   Gode referanser           [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.