Administrasjon og HR
Hele landet
Du har valgt: Hele landet
Nullstill
Filter
Ferdig
Bedriftsintern
Nedbemanning og omstilling er en tung prosess både for bedriften og de ansatte. Vi bistår alle de involverte partene til å finne viktige og riktige løsninger i en van... [+]
Nedbemanning og omstilling er en svært belastende prosess for både bedriften og de ansatte. Ansatte trenger ofte mye informasjon og tett oppfølging i slike situasjoner. I den samme prosessen så er det viktig at arbeidstaker for en forståelse for hvorfor behovet for omstiling og evt nedbamanning er tilstedet, og hvilke kriterier som benyttes i prosessen. Og ikke minst trenger de bistand til å kunne se hvilke muligheter som ligger forran dem på tross av den prosessen de er inne i.   Hvorfor velge ekstern bistand til denne prosessen: Vi er en uhildet 3 part som kan opptre nøytralt i prosessen Vi tilbyr individuell veiledning med de ansatte ut i fra behovet til den enkelte Individuell kartlegging av kvalifiserte veiledere som har god kjennskap til arbeidsmarkedet Vi ser mulighetene fremfor begrensiningene Individuelle handlingsplaner som raskt gir de ansatte fokus på nye muligheter og holder fokus på det.   Vi kan bistå til rask overgang til annet arbeid: Vi bistår de ansatte med å se hvilke muligheter de har på tross av Individuelle samtaler med arbeidstaker for å kartlegge interesser og ønsker for videre arbeid Kartlegging av nåværende kompetanse i forhold til jobbmuligheter WIE karriereveieldning ved behov for å kartlegge arbeidsønsker/annet type arbeid   Med en slik bistand til de ansatte, vil også bedriften sitte igjen med et godt omdømme. En bedrift som ivaretar sine ansatte på tross av en utfordrende og vanskelig situasjon, beholder sitt gode navn og rykte. [-]
Les mer
Nettkurs 750 kr
I nettkurset Refusjon av ansattes utgifter får du god innsikt i regelverket for trekkfri refusjon av ansattes utgifter. [+]
Vi ser blant annet nærmere på: Hvilke ytelser kan refunderes trekkfritt Hovedreglene for trekkfri refusjon Aktuelle unntak Gode råd for håndtering av refusjoner i din bedrift Etter kurset vet du hva som skal til for at et refusjonskrav fra en ansatt kan utbetales trekkfritt. Agenda Hvilke merutgifter kan ansatte kreve dekket av arbeidsgiver Hva skiller refusjon fra andre måter å dekke utgifter på Hovedreglene for trekkfri refusjon, herunder hva som er godkjent som bilag Unntakene for offentlig transport og småutgifter Særskilte regler for refusjon av flybillett. Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
6 timer
Modul 2.... [+]
Omstilling og restrukturering    tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der ledelsen må ta nye grep.   For eksempel ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning.    Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedriftens ledelse står overfor.    Våre forelesere arbeider også i det daglige med styrekonsulentroller og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov.     Kursinnhold: Omstilling og restrukturering    Innledning:   - bedriftens livssyklus, hvor befinner din bedrift seg nå?   - behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform   - demoraliserte ledere og redde ansatte   - utfordringer i omstillings- og restruktureringsarbeid   Del 1:- seks av ti endringsprosjekter mislykkes   - gjør det rette grepene   - sentralisering og desentralisering   - informasjon, dialog   - fagforeningen og tillitsvalgtes rolle   - administrasjonen og styrets rolle   Del 2:- oppsigelser – oppsigelsesprosesser (jus og den praktiske vei)   - samarbeid med rekrutteringsselskaper for om- og nedbemanning       Del 3:   - anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer og irritable styrer- konkurrenter som sirkler omkring       Del 4:   - organisasjonsutvikling – helhetstanke for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider  [-]
Les mer
Nettkurs 2 semester 29 700 kr
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig ..... [+]
Utdanningen kvalifiserer deg til å ivareta sentrale oppgaver som personalutvikling, administrasjon og lønnsberegning. Dette gir deg en rekke yrkesmuligheter, uavhengig av bransje og sektor. Utdanningen er NOKUT-godkjent som fagskoleutdanning og gir deg 30 fagskolepoeng.   Du oppnår Nivå: Fagskoleutdanning Antall Fagskolepoeng 30 Program Lønns- og personalskolen - 10D - 7 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner. Send enten vitnemål fra videregående skole, fagbrev eller fyll ut skjema for realkompetanse. Krav til utstyr Det kreves at du har tilgang til: en vanlig PC med Windows operativsystem og Internet Explorer programmene Microsoft Word og Excel OBS - Excel fullversjon brukes i tilknytning til Huldt & Lillevik lønnssystem  Opptakskrav Annet kompetansegrunnlag   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Det avholdes to eksamener: Personal modul 1, er en individuell 4 timers hjemmeeksamen som dekker fagene: Personaladministrasjon Yrkes- og arbeidslovgivning Konflikter på jobben. Personal modul 2, er en skriftlig, individuell 1 døgns hjemmeeksamen som forutsetter tilgang til pc, Huldt & Lillevik lønn, Huldt & Lillevik Juridisk Atlas, Word, Excel og Internett. Eksamen dekker fagene: Personal Naturalytelser og utgiftsgodtgjørelser Lønn All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 29 700,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- 1 eksamen á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Bedriftsintern
Opplæring i grunnleggende ferdigheter som lesing, skriving, regning, muntlig, ikt og norsk. Kurset skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav... [+]
Som en av de største private tilbyderne i Norge, tilbyr Briga AS opplæring av ansatte i en rekke ferdigheter. Kursene skreddersys til bedriftens behov og rutiner. Målet er å gi ansatte grunnleggende ferdigheter i forskjellige fag, og dermed heve kompetansen til de ansatte. Vi tilbyr kompetansehevende kurs innen disse områdene: Kommunikasjon (lesing/skriving) Digitale ferdigheter Norsk for minioritetsspråklige Regning (matematikk)   Ingen kostnader for bedriften i forhold til gjennomføringen av kurs: Ordningen er et ledd i regjeringens kompetansepolitikk og skal bidra til at voksne får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet   Fordeler for deg som arbeidsgiver Briga AS tar det hele ansvaret for KPA-kursene fra start til slutt Kvalifiserte kurs instruktører Briga AS sørger for alt av lærermateriell Du forholder deg til EN kontaktperson i Briga AS gjennom hele prosessen Briga AS benytter bedriftens rutiner, prosesser, kvalitetssystemer i opplæringen slik at læringen blir relevant for bedriftens virksomhet. (eksempel kan være bedriftens intern rapporterings rutiner, bruk av intranett e.l.) Tryggere og mer selvstendige arbeidstakere   Fordeler for arbeidstaker Bedre ferdigheter innen skriving, lesing, muntlig kommunikasjon, norsk språk og dataferdigheter Trygghet på egne ferdigheter gir bedre forståelse i forhold til sikkerhetsinstrukser og rutiner Motivasjon til videre kompetanseheving - for eksempel til å ta fagbrev, sertifikater eller andre kurs Økt motivasjon gir mindre sykefravær   Vi har lang erfaring med å gjennomføre denne type kurs. Våre instuktører er høyt utdannet og har erfaring med å gjennomføre kurs i både store og små bedrifter. Vi har gode referanser å vise til. Vi kan tilby kurs over hele landet. [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen konto... [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen kontorarbeid, og deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Studiet dekker behovet for teoretisk grunnutdanning for kontormedarbeidere.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Kontormedarbeider - 345 - 19 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til utstyr Du må ha tilgang til PC med internettilkobling og Microsoft Office fra 2007-2013 med Word, Excel og PowerPoint.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers hjemmeeksamen. Etter fullført studium og bestått eksamen mottar du vitnemål og får tittelen Kontormedarbeider NKI. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 26 450,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Kurs/Workshop for å utvikle retningslinjer og prosedyrer for å forebygge konflikter, trakassering og mobbing https://www.deanpartner.no/prosedyrekurskurs [+]
Kurs/Workshop for å utvikle retningslinjer og prosedyrer for å forebygge konflikter, trakassering og mobbing https://www.deanpartner.no/prosedyrekurskurs [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 255 kr
I dette kurset gjennomgår vi regelverket for enkelte naturalytelser. De naturalytelsene vi ser på er de hvor det har vært en endring i regelverket fra og med inntektsåret... [+]
Utvalgte naturalytelser og opplysningsplikt fra tredjeparter (E-kurs) I dette kurset gjennomgår vi regelverket for enkelte naturalytelser. De naturalytelsene vi ser på er de hvor det har vært en endring i regelverket fra og med inntektsåret 2019. Kurset inneholder også momsbehandlingen av disse naturalytelsene. I tillegg så går vi gjennom reglene for opplysningsplikt når ansatte mottar naturalytelser fra tredjeparter, for eksempel fra arbeidsgivers forretningsforbindelser. Her kommer vi også inn på det med blant annet flybonuspoeng som arbeidstakere opptjener på sine jobbreiser. Innhold Regelverk generelt for naturalytelser Gaver, både fra arbeidsgiver og andre Personalrabatter og rabatter fra andre Fri avis Overtidsmat Opplysningsplikt for ytelser mottatt fra tredjeparter, bl.a. flybonus   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1,5 time skatt/avgift Revisor: 1,5 time skatterett   Kursholder(e) Marianne Lund [-]
Les mer
Nettkurs
HR ledelse eller Human Resource Management (HRM) er et omfattende samlebegrep for en rekke oppgaver og aktiviteter. HR ledelse handler om organisasjonens samlede arbeid m... [+]
HR ledelse er et fagområde i stor utvikling og utøves av ulike aktører og på ulike nivåer i organisasjoner. Kurset er delt inn i 3 hoveddeler: (i) Strategisk HR, (ii) HR-aktiviteter og prosesser og (iii) Arbeidsmiljø. Det gir en grundig innføring i sentrale arbeidsoppgaver og utviklingsområder innen HR-faget. LÆRINGSMÅL kan redegjøre for ulike HR-aktiviteter og hvordan disse samlet sett kan fremstå som konsistente kan beskrive forskning om HR-aktiviteter som kilde til lønnsomhet kan redegjøre for HR sin rolle i organisasjonsendringer kan utøve ulike HR-roller kan anvende faglig kunnskap relevant for strategisk analyse i et HR-perspektiv ha innsikt i fag- og yrkesetiske problemsstillinger som følge av HR-funksjonen som strategisk partner KARRIEREMULIGHETER HR- og personalledelse Ansettelse og utvikling av medarbeidere Endring av HR funksjonen fra administrativ til strategisk enhet     [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Både arbeidsgiver, arbeidstaker, sykmelder og NAV har roller i oppfølgingsarbeidet. Det er arbeidsgiver som har hovedansvaret for å tilrettelegge og følge opp sykmeldte a... [+]
I nettkurset Oppfølging av sykmeldte lærer du om de lovpålagte pliktene arbeidsgiver og arbeidstaker har i forbindelse med et sykefravær, og vi ser blandt annet på:  Lovregler som gjelder for oppfølging av sykmeldte Rutiner i bedriften vedrørende oppfølging av sykmeldte Pliktene til arbeidsgiver og arbeidstaker i forbindelse med et sykefravær Agenda Rutine for oppfølging av sykmeldte Oppfølgingsplan  Dialogmøte 1 i regi av arbeidsgiver Dialogmøte 2 og 3 i regi av NAV Legen og bedriftshelsetjenestens rolle  Arbeidstakers plikter Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e-post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder.  I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned. Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktige svar.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettkurs 9 800 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – s... [+]
Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV GL. Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A- Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. (Nettstudium: Rekruttering & Utvelgelse i Praksis 5736E - 5367) NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
Lær å forebygg og ta tak i konflikter, sånn at du og dine medarbeidere får en optimal arbeids hverdag hvor det skapes resultater. [+]
Uhåndterte konflikter på arbeidsplassen er et voksende problem i flere bedrifter. Små uenigheter som i utgangspunktet kunne vært løst  ved å ta tak i problemet,  får vokse seg store og uoverkommelig. Konflikter på arbeidsplassen tapper ansatte og ledelse for energi og flytter fokus bort fra arbeidsoppgavene. Ved siden av de åpenbare negative konsekvensene av å jobbe i et dårlig psykososialt arbeidsmiljø, gjør det også bedriften mindre lønnsom.Derfor er det viktig å sette inn tiltak tidlig. Bedrifter med tydelig fokus på kommunikasjonsformer, ansvar og konflikthåndtering, vinner også i form av bedre arbeidsmiljø og høyere effektivitet. En arbeidsplass der de ansatte kjenner sine egne grenser, tar ansvar for egne følelser og vet hvordan de skal kommunisere, er en god arbeidsplass!Kan man læres opp til dette? Ja visst! Sett av en dag med fokus på konflikthåndtering, kommunikasjon og grensesetting, og bli guidet av en utdannet konflikthåndterer. Eier og daglig leder i KAS Company, Kari-Anne Søreng, er utdannet konflikthåndterer og er etter mer enn 20 år i faget en ledende profil innen fagfeltene kommunikasjon, konflikthåndtering, hersketeknikker og møteforberedelser med mer. KAS Company tilbyr foredrag, seminarer og andre kurs der hun bruker sin gode formidlingsevne og kompetanse innen alle disse områdene til å nå fram til sitt publikum på en klar og tydelig måte.   [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 14 000 kr
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative.... [+]
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative lederstillinger på mellomledernivå.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Praktisk personalledelse - 316 - 15 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid eller verv innen ulike organisasjoner. Det anbefales at du har yrkeserfaring som arbeids- eller mellomleder.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Studiet har 2 eksamener og 1 prosjektoppgave som skal leveres Eksamen 1: 4 timers skriftlig eksamen som prøver dine kunnskaper i fagene Personalledelse og Konflikter på jobben. Eksamen 2: 4 timers skriftlig eksamen i faget Organisasjonsutvikling og relasjonsledelse. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 000,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? Se hva CoachTeam - House of .... [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial   For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.