Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

78 treff i Administrasjon og HR
 

Nettkurs 1 år 16 400 kr
Begrenset med plasser i 2025. Sett av ca. 3 timer i uken og skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. [+]
  Arkivskolen er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor. Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet.  Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv. Ved gjennomført kurs vil du sitte igjen med: Grunnleggende arkivfaglig kompetanse Innsikt i og forståelse av hensikten med oppgavene i arkivet Større faglig trygghet i det daglige arbeidet Innsikt i hva som må kvalitetssikres og hvorfor Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke ett år på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Kurset har ingen samlinger og ingen faste frister for innlevering av besvarelser. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.  Pris: Kr. 16.400,- per deltaker. Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 1 år, samt alt nødvendig fagstoff.  Oppstart:  Mandager i januar 2025. Siste oppstartsdag er 27. januar 2025. Se også på kurset: Arkivskolen LIGHT (Arkivskolen uten innsendingsoppgaver)   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Varsling på arbeidsplassen: Hvem kan varsle, og hva betyr det for arbeidsgiver? [+]
Varsling på arbeidsplassen     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Dette kurset er nyttig for deg som er leder i en virksomhet, enten mellomleder med personalansvar, eller som sitter i styret og/eller ledelsen med ansvar for rutiner og oppfølging av varslinger.    Kurset gir en grundig innføring i varslingsregelverket. Vi går gjennom hva som faktisk utgjør et varsel – og hva som faller utenfor – og hvilke rettigheter og plikter varsler har. Vi vil også gå gjennom arbeidsgivers aktivitetsplikt, herunder hvor grundige undersøkelser som kreves.   Kursinnhold: Varsling i arbeidsmiljølovens forstand  Varslervern Aktivitetsplikt for arbeidsgiver  Interne retningslinjer Oppfølging av innkommet varsel Oppfølging av omvarslede Kort om EUs varslingsdirektiv   [-]
Les mer
4 timer
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkr... [+]
I samarbeid med Framtidsfylket inviterer vi til dagskurs i rekrutteringsstrategi i samarbeid med PwC og lokale næringsselskap. På kurset vil du få konkrete råd og tips om korleis bedrifta di kan gjere seg så attraktiv som mogleg på jobbmarknaden. Målet er at kandidatane skal stå i kø for å jobbe hos akkurat deg. Tema I løpet av kurset skal vi sjå på bedriftene sin eigen rekrutteringsstrategi og finne svar på: Kva kompetanse er det behov for? Har vi fokus på kort eller langsiktig rekruttering? Kor tid og korleis skal ein annonsere? Korleis tek vi i mot, tek vare på og takkar av dei tilsette? Kva har rekrutteringsstrategien å seie for bedrifta sitt omdømme på arbeidsmarknaden? Rekrutteringskommunikasjon Kurset vil også gi deg svar på kvifor målretta kommunikasjon mot jobbkandidatar er like viktig som kommunikasjon mot kundane: Kva er rekrutteringskommunikasjon og kvifor er det så viktig? Kva mål har vi med ulike kommunikasjonstiltak? Kva tiltak har bedrifta i dag? Kva målgrupper rettar vi oss mot? I kva kanalar bør vi vere for å nå dei rette jobbkandidatane? Tid og stad Leirvik i Sogn: 15. september i samarbeid med Akvahub. Sogndal: 20. september i samarbeid med Sogn Næring. Førde: 21. september i samarbeid med Sunnfjord Utvikling. Nordfjord: 28. september i samarbeid med Nordfjordakademiet. Når du melder deg på via oss betaler vi for ein deltakar frå kvar medlemsbedrift. Pris: 1700,- per deltakar. Enkel lunsj inkludert.  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 850 kr
27 Aug
24 Sep
29 Oct
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV's standard for rekrutteringspersonell. Kurset er oppdatert i henhold til DNV's nye standard pr. 2019. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no [-]
Les mer
2 dager 11 400 kr
Personvern for HR vil ta for seg arbeidsgiveres plikter, rettigheter og muligheter i den praktiske hverdagen. Kurset vil være basert på denne nye personopplysningsloven, ... [+]
Kurset vil gi deg en oversikt og praktisk innsikt i personvernreglene ved typiske prosesser som ansettelse, innsyn i e-post, helseundersøkelse, rusmiddeltesting, arbeidsmiljøundersøkelse, håndtering av varslinger og klager knyttet til arbeidsmiljøet, kameraovervåking, bruk av fødselsnummer, biometriske data og nettskytjenester. Typiske temaer vil blant annet være: Oversikt over forpliktelser og rettigheter etter personopplysningsloven 2018 og arbeidsmiljølovens regler om kontrolltiltak Arbeidsgivers adgang til å behandle arbeidstakeres personopplysninger, krav til samtykke og andre mulige grunnlag Arbeidsgivers adgang til å iverksette kontrolltiltak Arbeidsgivers adgang til å gjenbruke personopplysninger og utlevere til andre Personvernerklæringen Arbeidsgivers aktivitetsplikter ved kontrolltiltak og behandling av personopplysninger, herunder: Drøftings- og evalueringsplikt med tillitsvalgte, verneombud og AMU Krav til informasjon til arbeidstakere Inngåelse av databehandleravtaler og andre tiltak ved utlevering av opplysninger til andre og over landegrenser Lagring, arkivering og sletting Rett til innsyn, retting og sletting Plikt til å sørge for forsvarlig informasjonssikkerhet og internkontroll Mulige reaksjoner ved manglende etterlevelse av regelverket Personvern for HR gjennomføres med vekt på praktiske oppgaver som gir trening i bruken av gjeldende regelverk.  [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg som leder eller medarbeider, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial  For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
6 000 kr
«Konfliktarbeid i praksis», som totalt går over seks dager, gir en grundig innføring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid. [+]
Konfliktarbeid i praksis – seksdagers grunnopplæring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid for skoleansatte.  Kurset gir en innføring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid og tar for seg følgende temaer: Verkstedmetodikk og veilederrollen, konfliktkunnskap, konfliktdempende kommunikasjon, konfliktanalyse, tilrettelagte samtaler og megling. Kurset er delt i fire samlinger (1+2+2+1 dager) og gjennomføres i perioden fra juni 2023 til februar 2024. Gjennomgående i opplæringen vil være fokus på "A Whole School approach" - og oppsummerende hvordan Trygg Læring kan brukes på alle nivåer og områder i skolen. Som avsluttende oppgave oppfordrer vi deltakerne til å utarbeide en prosjektskisse for implementering av Trygg Læring på egen arbeidsplass. Vi vil gi klare retningslinjer for prosjektskissen og veilede i prosessen. Mål for opplæringen Opplæringen gir deltakerne et teoretisk og praktisk grunnlag for å bygge, vedlikeholde og gjenopprette relasjoner i skolehverdagen og er i tråd med generell del av læreplanen og kravene i Opplæringsloven. Opplæringen styrker skolens grunnlag for arbeid med de tverrfaglige temaene i fagfornyelsen. Konfliktarbeid i praksis – seksdagers grunnopplæring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid for skoleansatte:  Del I: 9.juni 2023 Del II: 25.-26.september 2023 Del III: 5.-6.desember 2023 Del IV: 2.februar 2024 Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo Praktisk informasjon Pris: 6000,- Dette inkluderer alle kursets deler, veiledning underveis, kursmateriell og lunsj på alle samlingene Påmelding gjelder for alle dagene. Påmeldingen er bindende! Deltakere mottar kursbevis (forutsetter deltakelse på alle dagene)   Kontaktperson: Mari Andrine Holen mari@trygglaring.no 93258975   Del I: Forebyggende konfliktarbeid - verkstedmetodikk (9.juni 2023, Sentralen)  Del 1 gir et teoretisk grunnlag og praktiske verktøy for å jobbe med elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse, bygge og vedlikeholde gode relasjoner til og mellom elevene, samt drive forebyggende konfliktarbeid. Deltakerne blir kjent med verkstedsøvelser, dialogsirkel og konfliktdempende kommunikasjon, samt veilederrollen i verksted. Den pedagogiske tilnærmingen vil styrke lærerens metodiske repertoar i faglig sammenheng.   Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.   Del II: Konfliktkunnskap og konfliktkommunikasjon (25.-26.september 2023)  Del 2 har hovedvekt på kunnskap om hva som ligger bak en konflikt, analyse av konflikt og konfliktdempende kommunikasjon.   Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.   Del III: Gjenopprettende samtaler og megling (5.-6.desember 2023)  Del 3 har fokus på konflikthåndtering og tredjepartsrollen og meglers rolle i gjenopprettende prosesser. Deltakerne får trening i meklingsprosessen som inkluderer individuelle samtaler med parter, meklingssamtalen og for-/etterarbeid knyttet til en konflikt. Deltakerne får også kjennskap til stormøtemetodikk og arbeid med gruppekonflikter.   Del IV: Forankring, oppsummering og veien videre (2.februar 2024) Del 4 vektlegger hvordan det vi har jobbet med gjennom kurset kan brukes på alle nivåer og områder i skolen - "A Whole School Approach"; forankring i skoleledelsen, skolemiljø, elevdemokrati m.m. Vi vil se på hvordan hovedmodellene som er blitt presentert henger sammen og reflektere rundt disse gjennom å trekke inn erfaringer deltakerne har gjort seg i perioden.   Kursansvarlige/forelesere:  Gunhild Solem er leder for elevtjenesten ved Etterstad vgs i Oslo. Hun har bakgrunn som mobbeombud i Rogaland og som lærer og rådgiver i grunnskole og videregående skole. Gunhild er allmennlærer og har master i Education and Development. Gunhild er styreleder og kursholder i Trygg Læring.   Mari Andrine Holen er lektor ved Kuben vgs i Oslo. Hun har bakgrunn som rådgiver og spesialpedagog i grunnskole og videregående skole. Mari har hovedfag i pedagogikk/spesialpedagogikk, og er daglig leder og kursholder i Trygg Læring.   På de ulike samlingene vil gjesteinstruktører fra fagfeltet bli invitert inn [-]
Les mer
Nettkurs 3 850 kr
Dette er kurset for deg som vil lære mer om hvordan du skal forberede og gjennomføre gode jobbintervju! [+]
KURSINNHOLDFØR INTERVJUET:-Intervjuet som rekrutteringsverktøy, styrker og svakheter-Bruk av stillingsanalyse og kravspesifikasjon-Feilkilder og fallgruver i intervjuet-Praktiske forberedelser til intervjuet-Hva sier loven om hva man kan spørre om?INTERVJUET-Generell intervjuteknikk-Din adferd som intervjuer-Utarbeidelse av intervjuspørsmål-Utarbeidelse av intervjuguideETTER INTERVJUET-Hvordan vurdere kandidaten?-Håndtering av magefølelse og hypoteser-Forberedelse og gjennomføring av referanseintervjuet-Sammenligning av kandidater og endelig utvelgelseDette er et nettbasert kurs, og du kan arbeide med kurset på egen hånd når det passer best. Du kan bruke så kort eller lang tid du vil.Kurset er bygget opp rundt en kurstekst men inneholder også video, maler og lenker til eksterne kilder.Du kan få hjelp og veiledning fra kursleder via telefon eller e-post hvis du ønsker det.Kurset har flere interaktive selvtester som du kan bruke til å teste egen kunnskap underveis.Raad Gruppen er godkjent kursleverandør av DNV (tidl. Det Norske Veritas), og vi tilbyr også kurs for de som ønsker å bli sertifiserte rekrutterere.Kursene leveres gjennom vårt nettstudiested – Raad Academy.Hvis du ønsker mer informasjon om dette eller andre kurs, så send en e-post til kurs(at)raad.no, så tar vi kontakt med deg. [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Webinar 3 timer 2 490 kr
09 Sep
28 Oct
Sykefraværsforebygging og oppfølging av sykmeldte oppleves for mange som en utfordrende og tidkrevende del av det å være leder. Hva kan du som leder gjøre for å forebygge... [+]
Hva kan du som leder gjøre for å forebygge sykefraværet på arbeidsplassen? Hvordan kan du som leder best følge opp sykmeldte ansatte? Hvordan kan du som leder best spille på lag med de andre rollene i sykefraværsarbeidet? Sykefraværsforebygging og oppfølging av sykmeldte oppleves for mange som en utfordrende og tidkrevende del av det å være leder. Sykefravær er en naturlig del av arbeidslivet og vil oppstå på alle arbeidsplasser og kan føre til både redusert produktivitet og økte kostnader. Noe av sykefraværet er påregnelig, men mye av sykefraværet kan reduseres og her spiller du som leder en viktig rolle. Gjennom dette kurset vil du få økt kompetanse og flere verktøy som vil kunne hjelpe deg som leder til å forstå, forbygge og håndtere sykefraværet på arbeidsplassen på en god måte. I kurset vil du lære mer om hvilke tiltak som kan settes i gang for å forebygge sykefravær på arbeidsplassen, hva du som leder kan gjøre for å følge opp sykmeldte ansatte på en best mulig måte og hvordan du kan samarbeide best mulig med de andre rollene i sykefraværsarbeidet. Målet er å skape trygge ledere med god kompetanse i forebygging og oppfølging av sykefravær som igjen kan bidra til å styrke de andre rollene på arbeidsplassen slik at man sammen kan jobbe mot målet om redusert sykefravær. Gjennom praktiske eksempler, erfaringsutveksling og begrepsavklaring vil vi belyse hva man som leder kan gjøre og hvordan man kan unngå ulike feller når man jobber med sykefravær.   SENTRALE TEMAER Begrepsavklaring og statistikk Hvilke faktorer påvirker sykefraværet Leders rolle i sykefraværsforebygging Tilrettelegging og oppfølging av sykmeldte Den sykmeldtes rolle og medvirkningsplikt De ulike aktivitetene i sykefraværsoppfølgingen De ulike partens rolle i sykefraværsarbeidet   FOR HVEM? Ledere med personalansvar. [-]
Les mer
2 dager 10 200 kr
Kurset gir en helhetlig oversikt over et svært bredt fagfelt, med vekt på innholdet i de enkelte fagdisiplinene innen HR og sammenhengene mellom dem. [+]
Er du ny i HR-rollen og har behov for en innføring i HR-prosessene og få oversikt over HR-området? Eller er du alene i HR eller du skal etablere HR-funksjonen i egen virksomhet? Da kommer ofte spørsmål om hvor du skal starte og hvordan du skal organisere arbeidet. På dette kurset får du: En konkret gjennomgang av det grunnleggende i HR-arbeidet Dele erfaringer med kursholder og andre kursdeltakerne Praktiske eksempler på hvordan du kan gjennomføre HR-arbeidet i egen virksomhet Etter kurset har du oversikt over HR-området og sammenhengen mellom de ulike områdene. Gjennom dette vil du også få innsikt i ulike HR-roller og rollekonflikter som kan oppstå. Du vil forstå målene for HR og kjenne til praktisk gjennomføring av sentrale HR-prosesser. Kurset gir en grunnleggende innføring på følgende områder: Arbeidsrett, arbeidsmiljøloven og HMS Personalpolitikk Rekruttering og introduksjon av nyansatte Kompetanseutvikling Prestasjon og belønning Avvikling av arbeidsforhold Organisasjon, endring og ledelse Strategisk HR HR-roller og kompetanser Måling og analyse Ressursplanlegging   Du tar med strategi-, visjon- og verdidokumenter fra din virksomhet for optimalt læringsutbytte.  Dette brukes under øvelser, og gir deg muligheten til å jobbe praktisk og effektivt med forankring i egen organisasjon og virkelighet. Kurset vil være en blanding av forelesning og deltakeraktivitet, der det legges opp til dialog og praktiske øvelser. Etter kurset kan du som medlem i HR Norge gratis kontakte kursholder for råd og veiledning knyttet til praktisk gjennomføring i din egen virksomhet. Dersom du ønsker fordypning på noen av områdene, har HR Norge andre kurs som ivaretar dette. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
  Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.    Resepsjonsledelse i hotellnæringen innebærer å ha ansvar for oppgaver som reservasjon av overnatting, mottak og registrering av gjester, salg av varer og tjenester, vedlikehold av gjestenes betalingsinformasjon samt koordinering av hotellets ulike avdelinger og funksjoner for å gi de besøkende et best mulig opphold. Denne utdanningen lærer deg terminologien, modellene og arbeidsverktøyene du trenger for å lede og administrere alle disse oppgavene. Utdanningen gir deg opplæring i grunnleggende emner som ledelse, økonomi og markedsføring samt det mer bransjespesifikke emnet revenue management. Emnet front office management gir deg en solid innføring i de ulike oppgaver som inngår i ledelsen av en hotellresepsjon. Merk deg at selv om utdanningen har hotellresepsjonen som utgangspunkt, så vil mye av det som læres her kunne overføres til resepsjonsledelse i andre bedrifter og organisasjoner. Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 6 timer 1 990 kr
Årets HMS-konferanse har tema "Fra rutine til magi: Et verdiskapende arbeidsmiljø". Utforsk hvordan bærekraft kan gi magi til arbeidsmiljøet. Hvordan det å jobbe helhetli... [+]
Årets HMS-konferanse har tema "Fra rutine til magi: Et verdiskapende arbeidsmiljø". Utforsk hvordan bærekraft kan gi magi til arbeidsmiljøet. Hvordan det å jobbe helhetlig med arbeidsmiljø kan skape verdi i hele organisasjonen.  Hvilke signaler er gitt for IA-avtalen fra 2025? Hva betyr bærekraft i arbeidsmiljøperspektiv? Hvorfor er vernetjenesten magien i arbeidsmiljøet?  Og sist, men ikke minst, hva er bedriftshelsetjenestens rolle i å oppnå ambisjonene for arbeidsmiljøet? [-]
Les mer
Nettkurs 30 minutter 149 kr
Vi vet at et godt arbeidsmiljø i stor grad bidrar til arbeidsglede og organisasjonstilhørighet og at det hjelper oss med å takle jobbhverdagen – men hvordan skaper vi et ... [+]
Vi vet at et godt arbeidsmiljø i stor grad bidrar til arbeidsglede og organisasjonstilhørighet og at det hjelper oss med å takle jobbhverdagen – men hvordan skaper vi et godt arbeidsmiljø på hjemmekontoret? Dette kurset vil vi gi deg en oversikt over noen av de utfordringene og risikoene du bør ta hensyn til når du jobber mye hjemmefra. [-]
Les mer