Administrasjon og HR
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig
Oslo Trondheim Og 2 andre steder 4 600 kr
05 Mar
14 Mar
02 Apr
Personalforum 2018 - årets oppdatering innenfor personalområdet. [+]
Har du personalansvar eller jobber innen HR? Er du tillitsvalgt, leder eller mellomleder? Jobber du med revisjon, regnskap eller lønn? Da er det viktig at du har kjennskap til rammene for arbeidsgivers styringsrett, har en oversikt over arbeidstakers rettigheter og nye regler innenfor personalområdet. På Personalforum møter du våre mest engasjerte og erfarne jurister som brenner for å dele sin kunnskap innenfor fagområdet. På Personalforum Vår 2019 får du blant annet en gjennomgang av: Nye og aktuelle regler i 2019 innenfor fagområdet Erfaring med GDPR Ansettelse Oppdater Personalhåndboken Mer innhold kommer. [-]
Les mer
Majorstuen Uppsala Og 3 andre steder 6 timer 3 500 kr
18 Jan
21 Jan
24 Jan
Ønsker du en kjapp og smertefri introduksjon i verdens mest populære bildebehandlingsprogram Adobe Photoshop? [+]
Kursinnhold Digital bildebehandling er en viktig del av nesten alle arbeidsoppgaver. Vil du få bedre og mer effektiv kommunikasjon med dine til nettbruk, brosjyrer og presentasjoner, er dette kurset for deg. På vårt kurs i Photoshop lærer du raskt og effektivt å utnytte kvaliteten i bildene dine, å holde orden på dine bilder så du raskt kan finne dem igjen. Her får du også en innføring i størrelser, filformat, og alle grunnleggende verktøy i digital bildebehandling. Kurstema Filer og formater Bilde og media arkivering og organisering med Bridge Rask arbeidsflyt med Camera Raw Markeringer og justeringer Lag og komposisjoner Verktøy og muligheter i Photoshop Farger, lys og korrigeringer Komposisjon til sosiale media Lagre for web og trykk Deltagere tar med egen PC med Adobe CC eller Creative Suite installert  [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 1 dag 4 600 kr
17 Jan
19 Feb
28 Feb
I 2018 har vi fått regelendringer og rettspraksis som er så omfattende at arbeidsgivere bør gjennomgå sine ordninger for å sikre at reisetid og godtgjørelse behandles rik... [+]
    Arbeidstid Rammer og regler.  Hvordan vite hva som gjelder ved reise? Er reisetid arbeidstid? Ny høyesterettsdom 2018 Hvilke vurdering må arbeidsgiver nå foreta? Hva med hviletid? Hvordan skal reisetid godtgjøres? Skal reisetid alltid godtgjøres? Med hvilken sats skal reisetid godtgjøres Dekning av reiseutgifter Hvilke utgifter må arbeidsgiver dekke? Endringene i statens særavtaler fra 22. juni 2018 Hva kan utbetales skattefritt i 2018 Rapportering av godtgjørelser i a-meldingen Praktiske tips Hvordan gå frem for å kvalitetssikre bedriftens ordninger Hvilken adgang har arbeidsgiver til å endre bedriftens reiseordninger?  Tips til formuleringer i arbeidsavtalen og personalhåndboken [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 4 andre steder 1 dag 4 600 kr
28 Jan
29 Jan
06 Feb
Reglene om beregning av sykepenger endres 01.01.2019. Dette er en stor endring som vil påvirke alle arbeidsgivere i Norge. [+]
Reglene om beregning av sykepenger endres 01.01.2019. Dette er en stor endring som vil påvirke alle arbeidsgivere i Norge. I tillegg kommer nå den digitale inntektsmeldingen og stadig mer av prosessen rundt sykepenger og sykefravær digitaliseres. Vi har satt sammen et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i de nye reglene for sykepenger. Vi gir deg også en nødvendig oppdatering på hva som skjer i den digitale prosessen, blant annet hvordan den nye inntekstmeldingen kommer til å se ut. På kurset får du en grundig gjennomgang av folketrygdlovens bestemmelser om arbeidsgivers og arbeidstakers rettigheter og plikter ved sykdom, herunder reglene om arbeidsgiverperiode, egenmelding, oppfølging av sykmeldte og ferieavvikling ved sykdom.Alle temaer blir belyst med praktiske eksempler. Agenda Nye regler - Beregning og utbetaling av sykepenger Nye regler for beregning av sykepenger - hvordan skal dette gjøres? Korrekt innrapportering av inntekt i a-meldingen - hvorfor blir dette viktigere nå?Korrigering ved feil innrapportering i a-melding Ny digital inntektsmelding Hva blir nytt? Hvordan fylle ut korrekt?   Status - Hva er digitalisert og hva blir digitalisert? Tilganger i altinn Sykmelding Hvordan endre leder? Feil på søknaden om sykepenger - hvordan korrigere? Inntektsmelding Trekkopplysninger Refusjoner Hvordan ha oversikten? Rutiner for varsling Grunnvilkår for rett til sykepenger Hvordan skal sykefraværet dokumenteres for å ha rett til sykepenger? Egenmelding Sykmelding   Fastsettelse av arbeidsgiverperioden Flere korte sykefravær - når slås de sammen til en arbeidsgiverperiode? Når blir det ny arbeidsgiverperiode? Fritak fra arbeidsgiverperioden Arbeidsgivers styringsrett Hvordan skal en gradert sykmelding avvikles i praksis? Hvilke arbeidsoppgaver har den ansatte krav på?   Oppfølgingsplan og dialogmøter i forbindelse med sykefravær Digital oppfølging av sykmeldte Arbeidsgivers tilretteleggingsplikt og arbeidstakers aktivitetsplikt   Ferie og sykdom Når har arbeidstaker rett til å utsette ferien? Rett til sykepenger?   Kurset har elektronisk dokumentasjon. [-]
Les mer
1 semester 59 800 kr
Utdanningen er for deg som vil jobbe med juridisk rettede kontorfaglige arbeidsoppgaver og kundekontakt ved advokatkontorer, i offentlig eller privat sektor. [+]
Juridisk kontormedarbeider Utdanningen Juridisk kontormedarbeider er for deg som vil jobbe med juridisk rettede kontorfaglige arbeidsoppgaver og kundekontakt ved advokatkontorer, i offentlig eller privat sektor. Her får du en grunnleggende kompetanse i kontorfag og IT-verktøy, noe som vil gjøre deg til en ettertraktet ressurs ved de fleste kontorer. Jobbmuligheter En juridisk kontormedarbeider får jobbtilbud hos advokater, i rettsinstansene, i juridiske avdelinger i bank, forsikring og finansselskaper og som sekretær i ulike bransjer og organisasjoner. Som juridisk kontormedarbeider jobber du med korrespondanse og kundekontakt. Hvis du jobber på et advokatkontor er hovedoppgaven din å avlaste advokaten og få kontoret til å fungere på best mulig måte. Utdanningen tar sikte på å gi deg den kompetansen som er nødvendig for å yte profesjonelt arbeid. Vi tar derfor i bruk både IT-verktøy, språk, diktafon og tradisjonell jus i undervisningen. Privat rett I emnet privat rett ser vi nærmere på samfunnet og dets lover, normer og regler. Vi starter med å gå gjennom sentrale rettsområder en advokat jobber med. Du vil få en innføring i privatrett som for eksempel familie-, kontrakts- og forbrukerrett. Du vil også lære å bruke Lovdata Pro på en profesjonell måte. Offentlig rett Offentlig rett er den delen av jussen som omhandler det rettslige forholdet mellom individet og staten, og det rettslige forholdet mellom de ulike statsmaktene; Stortinget, regjeringen og domstolene. Emnet offentlig rett gir deg kunnskap om strafferett og kriminologi. Hvem vi straffer og hva vi straffer for er viktige emner å kjenne til. I offentlig rett vil også forvaltningsretten stå sterkt i fokus i tillegg til offentlighetsloven. Vi jobber i tillegg med domstolsordningen, herunder også et sideblikk til internasjonale domstoler. Du skal også tilegne deg kunnskap om viktigheten av, og reglene knyttet til, service, taushetsplikt og inhabilitet. Videre gis det en gjennomgang av advokatetiske regler, advokatskikk og advokatens generelle retningslinjer i klientbehandlingen. Juridisk korrespondanse Hensikten med emnet er å sikre at du kan fremstille korrekt juridisk korrespondanse. Du får kompetanse på generell dokumentforståelse både mht. utseende og innhold, samt regler for opprettelse og skriving av juridiske dokumenter. Du lærer videre bruken av, forståelsen for, og reglene rundt en rekke dokumenter som gjeldsbrev, betalingsoppfordring, tvangsforretninger, pantobligasjoner etc. Du vil få god kjennskap til juridisk korrespondanse ved intern og ekstern kommunikasjon, diktafon og IT-baserte støtteverktøy som Akelius og Advisor. Engelsk forretningskorrespondanse I dette emnet legger vi vekt på både på skriftlig og muntlig engelsk. Du vil jobbe med engelsk juridisk korrespondanse som brev, e-post og skjema, og kunne betjene engelskspråklige personer per telefon eller i direkte møte. Regnskap I regnskap får du innføring i grunnleggende regnskapslære og regnskapsføring, lønns- og timeregistrering, fakturahåndtering og føring av klientmidler. Undervisning i Excel vil gjennomføres i tilknytning til dette faget. Prosjekt I prosjektoppgaven skal du belyse et fritt valgt, men relevant tema. Du får undervisning i prosjektteori og innsikt i gruppedynamikk. Formålet er at du skal lære å planlegge, gjennomføre og ferdigstille et prosjekt samt fordype deg i et tema eller en problemstilling. Hver gruppe skal til slutt presentere sitt prosjekt for klassen. [-]
Les mer
Sandnes 3 dager 2 990 kr
04 Mar
Deltakerne på et kurs i Sosial persepsjonstrening blir bevisste på menneskers ulike perspektiver, som kan være viktige for tolking av sosiale situasjoner i hverdagen. [+]
SOSIAL PERSEPSJONSTRENING (SPT) Kursholder: Knut K Gundersen Knut Kornelius Gundersen er Dosent Emeritus ved Vid Vitenskapelige Høgskole. Knut har utgitt 28 publikasjoner innen feltet sosial kompetanse, miljø- og nettverksarbeid. Knut er førsteforfatter for både SPT og AART bøkene og har i tillegg bidratt til en rekke vitenskapelige artikler innen temaområdet, blant annet I 3 effektstudier om (A)ART.   Utvikling av sosial kompetanse er i stor grad avhengig av hvordan vi tolker menneskene rundt oss.  I dette programmet blir deltakerne bevisste på ulike perspektiver  som kan være viktige for tolking av en sosial situasjon. Disse omfatter blant annet tolking av følelser, forståelse av kulturelle forskjeller, kunnskap om uskrevne lover og regler i ulike situasjoner, empati og hvordan tanker og følelser om en gitt situasjon påvirker handlinger.   Sosial kompetanse er knyttet til hvordan man kan ta i bruk ulike ferdigheter i ulike situasjoner. Den komplekse prosessen der man tolker informasjon og velger sine handlinger er derfor avgjørende. Uhensiktsmessige tolkninger kan hindre oss i å gjøre uhensiktsmessige valg. SPT er en kursrekke som setter deltakerne bedre i stand til å vurdere hvilke regler, intensjoner og muligheter som ligger i ulike hverdagslige situasjoner. Treningen egner seg godt som en forlengelse av AART eller som et selvstendig kurs.  Tema som gjennomgås: Introduksjon til SPT Tolkning av følelser Åpne og skjulte regler i ulike situasjoner Kulturelle likheter og forskjeller Bakgrunnsvariabler/bakgrunnshendelser Forholdet mellom tanker, følelser, signaler og handling Tolkning av andres intensjon Tankefeller Timing (rett tid og sted) Forståelse av konsekvenser [-]
Les mer
Hvordan får du til en god og effektiv endringsprosess i omstilling og nedbemanning? Her er kurset for deg som må foreta endringer i organisasjonen. [+]
Målsetningen med kurset:   å trygge bedriftens vurderinger, hjelpe til med god og riktig kommunikasjon, bidra til legitime prosesser, få færrest mulig tvister rundt eventuelle oppsigelser og best mulig forutsetninger for videre drift.   Omstilling- og endringskompetanse er avgjørende for bedrifters konkurranseevne.   Kurset i omstilling/endring gir en bred fremstilling av hvordan man kan oppnå en best mulig omstillings- eller nedbemanningsprosess. Vi tar for oss sentrale elementer som kommunikasjon internt og eksternt, endringsledelse, juss/arbeidsrett, konflikthåndtering, og motivasjon.   Kurset vil bidra slik at bedriften, den enkelte ansatte, og de som eventuelt må gå - får et best mulig utgangspunkt for å jobbe for gode resultater både før, under og etter nedbemanningen.   Temaer som gjennomgås:   Forberedelser prosessen Juridiske krav til en nedbemanning Konflikthåndtering Verneombudets og tillitsvalgtes rolle Effektiv endringskommunikasjon Endringsledelse – god når det gjelder Endringskynisme – hva gjør endringer med den enkelte Etter nedbemanningen - motivasjon   Læringsutbytte:   Kurset skal gi et overblikk over de mange sidene ved omstillinger – både i forhold til å forstå omstillingens innhold og prosess. [-]
Les mer
7 timer 6 990 kr
De forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp? [+]
Lær deg å håndtere vanskelige kollegerDe forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp? Dette er et kurs om moderne motivasjonsteori som skaper bedre miljø på jobben. Om krevende kolleger. Tidstyven, møteplageren, ordgyteren, gledesdreperen, bedreviteren og solstrålen. Om konfliktene som oppstår mellom medarbeidere. Om frustrasjon på arbeidsplassen. Og hva gjør man med dem som rett og slett ikke vil la seg lede? Når arbeidet er et kall og når arbeidet ikke er et kall. Om yrkesstolthet og arbeidsglede. På dette kurset får du verktøy og arketypemodeller som skaper større forståelse på arbeidsplassen. Dette er kurset for alle som kjenner på de brysomme forskjellene som finnes på enhver arbeidsplass. Enten du er leder for noen få eller mange – eller bare rett og slett har lyst til å få en bedre arbeidshverdag. Med større innsikt og forståelse av de krevende medarbeiderne.   KursholderPer Henrik Stenstrøm (51) er en profilert foredragsholder og rådgiver innen kommunikasjon og ledelse. Han er tidligere journalist og redaktør, og har jobbet 30 år i media. Han har ledet en rekke kreative miljøer i en bransje full av primadonnaer og bedrevitere, programledere og journalister, kunstnere og artister. Han er mangeårig og prisbelønt kursholder for Confex og andre, med bred erfaring som formidler. Stenstrøm evner å begeistre med eksempler og egne erfaringer, og som foredragsholder er han et av de menneskene som virkelig stråler på scenen. Underholdende og til ettertanke!MER INFORMASJON OG PÅMELDING [-]
Les mer
1 dag 4 900 kr
Er du en mester i konflikthåndtering? På arbeidsplassen er det helt vanlig at det oppstår konflikt mellom kolleger, og de koster bedriftene mye ressurser. Lær å hån... [+]
Bruker du for mye av tiden din til å håndtere konflikter mellom kolleger, eller konflikter mellom leder og ansatte? Undersøkelser viser at ledere bruker 20% av tiden sin på konflikter, og samtidig at konflikthåndtering på jobben er noe ledere har for lite kompetanse på. Konflikter på jobben er en naturlig del av arbeidslivet, og kan til og med være en ressurs for bedriften din. Det viktige er at du kan håndtere konflikter på en god måte. Da kan du få en bedrift hvor de ansatte trives, produserer bedre, og ønsker å jobbe. Hvem vil vel ikke ha det?   For å få til dette er det nyttig å forstå konflikter, og hvordan de kan virke konstruktivt hos dere. Kursholder har grundig kjennskap til arbeidsrett, ledelse og konfliktmekling, og temaet for kurset blir plassert både i et arbeidsrettslig-, et mellommenneskelig- og et ledelsesperspektiv. Problemstillingene du får presentert vil bli knyttet til krav til psykososialt arbeidsmiljø i regelverket, og typiske problemstillinger i arbeidslivet. Hva lærer du? I kurset har vi lagt hovedvekt på å gi deg kunnskap om hvordan du kan arbeide for å oppnå et godt arbeidsmiljø og gode arbeidsrelasjoner, og hvordan du i din bedrift kan få til: Godt samarbeid og innovasjon Forebygging av konflikter God konflikthåndtering Temaer som du vil bli tatt gjennom: Kommunikasjon i team Hvorfor det er lurt å forstå noe om konflikter Konflikthåndtering på arbeidsplassen, med konkrete tips Psykososialt arbeidsmiljø, risiko- og nærværsfaktorer   Er det flere hos dere som trenger kurs i konflikthåndtering? Få med deg mellomledere, verneombud og tillitsvalgte. Kurset kan med fordel gjøres bedriftsinternt, og vi kan spre det over flere dager for dere, alt etter hva som passer din bedrift. Bestiller du for grupper gis det også spesialpris. Trykk på den grønne knappen for "send meg gratis info" nedenfor dersom du ønsker et bedriftsinternt opplegg eller gruppebestilling. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.