Administrasjon og HR
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig
Nettstudier 12 måneder 32 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk. Utdanningen fokuserer på arbeidsoppgaver som ledelse, økonomistyring og markedsføring, revenue management og front office management. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 625 kr
Når har man rett på sykepenger? Når har man rett til å benytte egenmelding? Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden? [+]
Beregning av arbeidsgiverperiode (E-kurs) Når har man rett på sykepenger? Når har man rett til å benytte egenmelding? Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden? Det er mange spørsmål som dukker opp når arbeidstakere blir fraværende på grunn av sykdom eller skade. I dette kurset vil vi i hovedsak se på beregningen av arbeidsgiverperioden. Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden dersom en ansatt for eksempel har flere sykefravær etter hverandre? Når vil plikten til å betale sykepenger i en ny arbeidsgiverperiode inntreffe? Du vil gjennom mange ulike eksempler lære hvordan dagene i en arbeidsgiverperiode skal beregnes.   Vi ser også på vilkår og ansattes rettigheter for sykepenger, samt retten til å benytte egenmelding. Underveis i kurset vil det også være noen oppgaver som må løses før man går videre.   Selve beregningen av sykepengene er et eget e-kurs og blir derfor ikke behandlet her.   Kurset er aktuelt for alle som arbeider med lønn og personal. Innhold Sykepenger - vilkår og rettigheter Retten til å benytte egenmelding Beregning av arbeidsgiverperioden Sammenhengende fravær Sammenlegging av perioder Unntatt fra arbeidsgiverperioden   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1 time rettslære Revisor: 1 time annet   Kursholder(e) Marianne Lund [-]
Les mer
Nettstudier 10 300 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/rekruttering-og-utvelgelse-i-praksis2#innhold [-]
Les mer
Nettkurs 750 kr
I nettkurset Refusjon av ansattes utgifter får du god innsikt i regelverket for trekkfri refusjon av ansattes utgifter. [+]
Vi ser blant annet nærmere på: Hvilke ytelser kan refunderes trekkfritt Hovedreglene for trekkfri refusjon Aktuelle unntak Gode råd for håndtering av refusjoner i din bedrift Etter kurset vet du hva som skal til for at et refusjonskrav fra en ansatt kan utbetales trekkfritt. Agenda Hvilke merutgifter kan ansatte kreve dekket av arbeidsgiver Hva skiller refusjon fra andre måter å dekke utgifter på Hovedreglene for trekkfri refusjon, herunder hva som er godkjent som bilag Unntakene for offentlig transport og småutgifter Særskilte regler for refusjon av flybillett. Praktisk informasjon Når vi har mottatt din bestilling vil du motta en e­post med påloggingsinformasjon til ditt nettkurs. Du har tilgang til dette nettkurset i seks måneder. I nettkursportalen vil du finne oversikt over alle dine nettkurs, tilhørende dokumentasjon, mulighet for utskrift av kursbevis, samt status for gjennomføring av kurset. Presentasjonen som benyttes kan lastes ned.  Nettkurset inneholder en avsluttende test. For å skrive ut kursbevis må du gjennomføre og bestå testen med 80% riktig svar.  [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 26 450 kr
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen konto... [+]
Denne utdanningen kvalifiserer deg til å jobbe innen praktisk moderne kontorarbeid, uavhengig av bransje og sektor. Den passer både for deg som ønsker jobb innen kontorarbeid, og deg som trenger å oppdatere og formalisere din kompetanse innen fagområdet. Studiet dekker behovet for teoretisk grunnutdanning for kontormedarbeidere.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Kontormedarbeider - 345 - 19 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til forkunnskaper/praksis Det stilles ingen spesielle krav til tidligere utdanning, men noe yrkeserfaring er en fordel. Krav til utstyr Du må ha tilgang til PC med internettilkobling og Microsoft Office fra 2007-2013 med Word, Excel og PowerPoint.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Studiet avsluttes med en 4 timers hjemmeeksamen. Etter fullført studium og bestått eksamen mottar du vitnemål og får tittelen Kontormedarbeider NKI. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 26 450,- Pris eksamen 1 eksamen á kr 1 750,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 570 kr
Kurset omhandler reglene om oppsigelse og avskjed for arbeidsgivere og arbeidstakere som fullt ut omfattes av arbeidsmiljølovens regler om opphør av arbeidsforhold. [+]
Oppsigelse og avskjed (E-kurs) Kurset omhandler reglene om oppsigelse og avskjed for arbeidsgivere og arbeidstakere som fullt ut omfattes av arbeidsmiljølovens regler om opphør av arbeidsforhold. Kunnskap om reglene kan bidra til å redusere potensiale for konflikt, og dermed de økonomiske og menneskelige belastningene som ofte følger med slike. Formålet med dette kurset er å gi innsikt i reglene om når arbeidstaker eller arbeidsgiver rettmessig kan avslutte arbeidsforholdet, og hvilken fremgangsmåte som må følges i slike tilfeller. Kurset er relevant for dem som arbeider med arbeidsrett/personal. Kurset er egnet både for privat sektor og for kommune/fylkeskommune. Innhold Arbeidstakers avslutning av arbeidsforhold Form Bindingstid Fantegang Tilbakekall og tilsidesettelse Arbeidsgivers adgang til å ensidig endre arbeidsavtalen Avslutning av arbeidsforhold pga arbeidstakers forhold Forskjell på oppsigelse og avskjed Suspensjon Advarsel Sykefravær Ugyldig fravær Manglende eller utilfredsstillende arbeidsutførelse Prøvetid Oppnådd aldersgrense Forhold ved arbeidstaker som aldri kan være oppsigelsesgrunn Oppsigelse på grunn av arbeidsgiver eller virksomhetens forhold Utvelgelse Annet passende arbeid Saksbehandling Drøftelser med tillitsvalgte Melding til NAV Omstillingsloven Individuelle drøftelsesmøter Krav til form og innhold Attest   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 2,5 timer rettslære Revisor: 2,5 timer annet   Kursholder(e) Synne Ekevold [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 600 kr
29 May
Reglene om beregning av sykepenger endres 01.01.2019. Dette er en stor endring som vil påvirke alle arbeidsgivere i Norge. [+]
Reglene om beregning av sykepenger endres 01.01.2019. Dette er en stor endring som vil påvirke alle arbeidsgivere i Norge. I tillegg kommer nå den digitale inntektsmeldingen og stadig mer av prosessen rundt sykepenger og sykefravær digitaliseres. Vi har satt sammen et heldagskurs som gir deg en grundig innføring i de nye reglene for sykepenger. Vi gir deg også en nødvendig oppdatering på hva som skjer i den digitale prosessen, blant annet hvordan den nye inntekstmeldingen kommer til å se ut. På kurset får du en grundig gjennomgang av folketrygdlovens bestemmelser om arbeidsgivers og arbeidstakers rettigheter og plikter ved sykdom, herunder reglene om arbeidsgiverperiode, egenmelding, oppfølging av sykmeldte og ferieavvikling ved sykdom.Alle temaer blir belyst med praktiske eksempler. Agenda Nye regler - Beregning og utbetaling av sykepenger Nye regler for beregning av sykepenger - hvordan skal dette gjøres? Korrekt innrapportering av inntekt i a-meldingen - hvorfor blir dette viktigere nå?Korrigering ved feil innrapportering i a-melding Ny digital inntektsmelding Hva blir nytt? Hvordan fylle ut korrekt?   Status - Hva er digitalisert og hva blir digitalisert? Tilganger i altinn Sykmelding Hvordan endre leder? Feil på søknaden om sykepenger - hvordan korrigere? Inntektsmelding Trekkopplysninger Refusjoner Hvordan ha oversikten? Rutiner for varsling Grunnvilkår for rett til sykepenger Hvordan skal sykefraværet dokumenteres for å ha rett til sykepenger? Egenmelding Sykmelding   Fastsettelse av arbeidsgiverperioden Flere korte sykefravær - når slås de sammen til en arbeidsgiverperiode? Når blir det ny arbeidsgiverperiode? Fritak fra arbeidsgiverperioden Arbeidsgivers styringsrett Hvordan skal en gradert sykmelding avvikles i praksis? Hvilke arbeidsoppgaver har den ansatte krav på?   Oppfølgingsplan og dialogmøter i forbindelse med sykefravær Digital oppfølging av sykmeldte Arbeidsgivers tilretteleggingsplikt og arbeidstakers aktivitetsplikt   Ferie og sykdom Når har arbeidstaker rett til å utsette ferien? Rett til sykepenger?   Kurset har elektronisk dokumentasjon. [-]
Les mer
5 timer 7 500 kr
Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Les mer:https://www.de... [+]
Konflikthåndtering må ikke baseres på talent og/eller flaks, men derimot på godt lederskap der kunnskap om riktig saksbehandling og valg av metode i slike saker avgjør utfallet. Problemet er ofte at ledere eller organisasjonen ikke har utarbeidet de retningslinjer eller har de prosedyrer som er nødvendig for riktig saksbehandling. Gjentatte ganger «løses» konflikter på feil måte og konflikten eskalerer og fører til store menneskelige belastninger i stedet for å finne sin løsning.  I tillegg utsettes både den enkelte leder og organisasjonen som helhet seg for å bli å anklaget for mangelfull saksgang og påfølgende rettslige etterspill.  Målgruppe Opplegget vil passe for alle typer ledere som ønsker å få en ensartet og trygg praksis i håndtering av personalkonflikter. Mellomledere samt leder bør delta på samme samling dersom det er mulig.  Målsetting for kurset Opplegget tar utgangspunkt i den enkelte arbeidsplass sine ønsker og behov, men har som mål at retningslinjer, prosedyrer og fremgangsmåter som er etablert er gjort kjent og forstått til fulle, slik at leder opplever trygghet i sin rolle «når ledelsen utfordres» ved konflikter. Dersom retningslinjer og prosedyrer ikke er utformet på arbeidsplassen kan vi tilby prosedyre-workshop slik at disse kommer på plass.  [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 255 kr
I dette kurset gjennomgår vi reglene for rett til fradrag for merverdiavgift på reisekostnader. [+]
Fradrag for merverdiavgift på reisekostnader (E-kurs) I dette kurset gjennomgår vi reglene for rett til fradrag for merverdiavgift på reisekostnader. Utgifter til transport, overnatting og mat til ansatte som er på reise kan utgjøre store beløp. Ta nettkurset og få riktig merverdiavgiftsbehandling på reisekostnader. Innhold Generelle vilkår for rett til fradrag for merverdiavgift (tjenestereise) Begrensninger i fradragsretten (personkjøretøy, velferdstiltak, mat mv.) Utgifter til reiser (transport, overnatting, mat mv.) Reiser mellom hjem og arbeidssted (private reiser) Viderefakturering av reisekostnader Dokumentasjonskrav   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1,5 time skatt/avgift Revisor: 1,5 time skatterett   Kursholder(e) Beate Rognes [-]
Les mer
Trondheim Stavanger Og 2 andre steder 4 600 kr
02 Apr
10 Apr
13 May
Personalforum 2018 - årets oppdatering innenfor personalområdet. [+]
Har du personalansvar eller jobber innen HR? Er du tillitsvalgt, leder eller mellomleder? Jobber du med revisjon, regnskap eller lønn? Da er det viktig at du har kjennskap til rammene for arbeidsgivers styringsrett, har en oversikt over arbeidstakers rettigheter og nye regler innenfor personalområdet. På Personalforum møter du våre mest engasjerte og erfarne jurister som brenner for å dele sin kunnskap innenfor fagområdet. På Personalforum Vår 2019 får du blant annet en gjennomgang av: Nye og aktuelle regler i 2019 innenfor fagområdet Erfaring med GDPR Ansettelse Oppdater Personalhåndboken Mer innhold kommer. [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 835 kr
Arbeidsgiver må forebygge og forhindre seksuell trakassering i eget arbeidsmiljø, et arbeid som forutsetter kunnskap om temaet. [+]
Seksuell trakassering - for leder (E-kurs) I Norge har seksuell trakassering lenge vært forbudt. Grasrotbevegelsen Metoo, som oppfordret personer som hadde blitt utsatt for seksuell trakassering til å stå frem med sin historie, synliggjorde for mange at seksuell trakassering er mer utbredt i arbeidslivet enn det mange har vært seg bevisst, på tvers av sektor og bransje. Seksuell trakassering kan få negative virkninger for den utsatte, i form av psykisk eller fysisk sykdom eller kanskje vedkommende slutter i jobben for å unnslippe trakassøren. Arbeidsgiver må forebygge og forhindre seksuell trakassering i eget arbeidsmiljø, et arbeid som forutsetter kunnskap om temaet. Dette nettkurset er tilpasset deg som er leder for arbeidstakere omfattet av arbeidsmiljøloven, enten i privat- eller kommunal sektor. Innhold I dette kurset får du vite mer om: Hva seksuell trakassering og kampanjen metoo er Hvordan du som leder kan bidra til å forebygge seksuell trakassering i arbeidsmiljøet Konsekvenser av seksuell trakassering Hvordan du som leder kan tilrettelegge for at ansatte rapporterer hvis det forekommer seksuell trakassering i arbeidsmiljøet Hvordan håndtere mottak av varsel håndtering av varsel, herunder hva som kjennetegner seksuell trakassering som ligger til arbeidsgivers ansvarsområde Gjengjeldelse Om den som er blitt utsatt for seksuell trakassering kan ha krav på oppreisning og erstatning   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære Revisor: 0,5 timer etikk   Kursholder Synne Ekevold [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 835 kr
Seksuell trakassering er etter norsk lov forbudt. Lær om hvordan seksuell trakassering kan forebygges og forhindres. [+]
Seksuell trakassering - for arbeidstaker (E-kurs) Seksuell trakassering har lenge vært forbudt etter norsk lov. Grasrotbevegelsen Metoo synliggjorde imidlertid for mange at seksuell trakassering er mer utbredt i arbeidslivet enn mange har vært bevisst på. Både arbeidsgiver og arbeidstaker plikter å forebygge og forhindre seksuell trakassering, noe som forutsetter at den enkelte vet hva seksuell trakassering er, og hvordan seksuell trakassering kan forebygges og forhindres. Dette nettkurset er tilpasset deg som er arbeidstaker og omfattet av arbeidsmiljøloven. Kurset er egnet både for privat sektor og for kommune/fylkeskommune. Innhold I dette kurset får du vite mer om: Hva seksuell trakassering og kampanjen metoo er Hvordan du som arbeidstaker kan bidra til å forebygge seksuell trakassering i ditt arbeidsmiljø Om du som arbeidstaker plikter å varsle hvis du opplever at du selv eller andre i arbeidsmiljøet blir utsatt for seksuell trakassering Forhold du som arbeidstaker bør tenke over før du varsler om seksuell trakassering Opplysninger som bør inntas i et varsel Hvem et varsel kan rettes til Fordeler med å varsle Arbeidsgivers plikt når varsel er avgitt Gjengjeldelse Om den som er blitt utsatt for seksuell trakassering kan ha krav på oppreisning og erstatning   Kursnivå: Grunnleggende Dette er et kurs alle ansatte i en virksomhet bør gjennomgå. Vi åpner derfor opp for plenumsvisning for opptil 10 personer pr. kjøpte kurs (vær oppmerksom på at Sticos kun sender ut kursbevis til den personen som faktisk kjøper kurset)   Autorisasjon Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære Revisor: 0,5 timer etikk   Kursholder(e) Synne Ekevold [-]
Les mer
Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med prosessen: Behandle en eksisterende konflikt gjennom å starte en strukturert prosess med øvelser som får prosessen i gang, og som bidrar til ønskede resultater. Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. Det optimale opplegget er en samling over 3 døgn, med en oppfølgingsdag 6 – 8 uker senere. Med forbehold om variasjoner, forløper en normal prosess omtrent slik:   Varighet 3 døgn   Dag 1: Presentasjon Definisjon av konflikt Konfliktbehandlerens menneskesyn («Dette tror jeg på») Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering Kommunikasjonsreglene presenteres og aksepteres Øvelse Start av prosessen med utgangspunkt i resultatet av øvelsen De første deltakerne krysser seg ut av konflikten   Dag 2: Prosessen fortsetter… Dagen da grovarbeidet gjøres. Hvis alt går bra er alle plakatene krysset av til kvelds… Øvelser En hyggelig middag sammen!   Dag 3: Prosessen fortsetter hvis noen ikke har krysset seg ut av konflikten Selvvalgt hjemmelekse «Vaksinering mot ny smitte»´   Dag 4 - Oppfølgingsdag: Gjennomgang av hjemmelekse Avslutning av prosessen.´ [-]
Les mer
Nettstudier 10 kr
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er kanskje en av de vanskeligste oppgavene en leder kan ha. Kurset ‘Rekruttering og utvelgel... [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er kanskje en av de vanskeligste oppgavene en leder kan ha. Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A- Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS     Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Rekruttering og utvelgelse i praksis - 5736E - 5367 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Avsluttende caseoppgave i kurset. Priser og finansiering Pris kontant Pris 10 300,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.