Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

81 treff i Administrasjon og HR
 

Velkommen til årsmøte for PRO Vestland Opplæringskontor!       [+]
-      [-]
Les mer
Lysaker 2 dager 13 990 kr
16 Dec
På dette kurset lærer du om personvern for HR med fokus på arbeidsgiveres plikter, rettigheter og muligheter i den praktiske hverdagen. Kurset vil gi deg en oversikt og p... [+]
Temaer vil blant annet være: Oversikt over forpliktelser og rettigheter etter personopplysningsloven og personvernforordningen Arbeidsgivers adgang til å behandle arbeidstakeres personopplysninger, krav til samtykke og andre mulige behandlingsgrunnlag Arbeidsgivers adgang til å gjenbruke personopplysninger og utlevere til andre Diverse GDPR-dokumenter, herunder behandlingsprotokoll, personvernerklæring, databehandleravtale m.m. Bruk av databehandlere, herunder inngåelse av databehandleravtaler og andre tiltak. Arbeidsgivers aktivitetsplikter Lagring, arkivering og sletting Arbeidstakers rettigheter Mulige reaksjoner ved manglende etterlevelse av regelverket Personvern for HR gjennomføres med vekt på praktiske oppgaver som gir trening i bruken av gjeldende regelverk. Kurset er beregnet for alle som ønsker en bred og praktisk innføring i personvernregelverket rettet inn mot personalforvaltning. Du vil ha godt utbytte at kurset både om du er ny på området eller om du har erfaring.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 [email protected] Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 [email protected] [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: [email protected] [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. [+]
Dette er en utdanning for deg som er leder i dag og ønsker faglig påfyll, eller for deg som ønsker å ha et godt utgangspunkt for å jobbe som leder i fremtiden. Utdanningen gir deg solid innsikt i digitalt lederskap, selvledelse, relasjonsledelse, organisasjon- og ledelse, økonomi og markedsføring. Utdanningen er praktisk rettet med fokus på praktiske lederverktøy.   Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. Studiet gir 30 studiepoeng og er fordelt mellom fem emner: Digitalt lederskap og selvledelse Organisasjon og ledelse Økonomi Markedsføring Relasjonsledelse Moderne ledelse stiller høyere krav til formell utdanning og kunnskap om hvordan å lede forskjellige typer personer i forskjellige settinger. Denne utdanningen er fremtidsrettet og formaliserer kunnskapen din, noe som gir gode muligheter for å få lederstillinger og forfremmelse.   [-]
Les mer
Lysaker 2 dager 13 990 kr
Kurset gir en helhetlig oversikt over et svært bredt fagfelt, med vekt på innholdet i de enkelte fagdisiplinene innen HR og sammenhengene mellom dem. [+]
Er du ny innenfor HR-feltet? Det er lett å bli litt overveldet. HR-feltet strekker seg over en lang rekke av fagområder, der det ofte er forventet at du skal kunne noe om alt fra ledelse og lederstøtte, til rekruttering, strategi og kulturarbeid. Du skal gjerne kjenne til sentrale lover og regler innenfor arbeidsrett, kunne litt psykologi, vite mye om kommunikasjon og kunne manøvrere smart i små og store utfordringer som du kan møte på i din hverdag. Hensikten med dette kurset er å gi deg en god oversikt over feltet og konkrete tips til hvordan du kan forvalte rollen på en god måte. Det blir en smakebit på det spennende og omfattende HR-feltet, samtidig som du får praktiske tips til gjennomføring av de vanligste HR-prosessene.Du får også et lite innblikk i arbeidsrett og en innføring i sentrale lover og regler for HR-feltet samt konkrete tips til sykefraværsoppfølging og opphør av arbeidsforhold. Kurset er teoretisk forankret og praktisk rettet. Det vil være en blanding av forelesning og dialog, der vi legger opp til refleksjonsarbeid, interaksjon og praktiske øvelser. Du vil få en grunnleggende innføring på følgende områder: Rolleforståelse, hva er HR sitt ansvar Employer Branding Rekruttering Onboarding Kompetanseutvikling Kultur og arbeidsmiljø Motivasjon og ledelse Medarbeidersamtaler Medarbeiderundersøkelser Hvordan jobbe strategisk i HR-rollen Arbeidslivets spilleregler - sentrale lover og regler for HR-feltet Oppfølging av sykmeldte arbeidstakere Opphør av arbeidsforhold Kurset passer for deg som er ny i HR-rollen, alene i HR eller for deg som skal etablere en HR-funksjon i egen virksomhet.   [-]
Les mer
Nettkurs 6 måneder 7 600 kr
Skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. Velg selv når, hvor og hvor raskt du jobber med kurset. [+]
Arkivskolen LIGHT er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor.   Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet. Arkivskolen LIGHT har samme innhold som vårt nettkurs Arkivskolen, men er uten krav til innlevering av innsendingsoppgaver.   Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd   Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv.   Du får: Innsikt i alle sentrale elementer i arkivfaget Innsikt i arkivtjenestens ansvar og arbeidsoppgaver Praktisk vinklet lesestoff Treningsoppgaver og kontrolloppgaver Faglig veiledning ved behov Større faglig trygghet og tyngde Bedre grunnlag til å gjøre gode faglige vurderinger En avsluttende emnetest   Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke 6 måneder på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.    Godkjenning:  Kurset godkjennes på bakgrunn av en avsluttende elektronisk test hvor minimum 80% av svarene må være korrekte. Det gis kursbevis ved bestått kurs. Ønsker du å fullføre vårt andre kurs Arkivskolen på et senere tidspunkt er det mulig.   Pris: Kr. 7600,- per deltaker.                                              Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 6 måneder.   For mer informasjon, se vår nettside eller ta kontakt med oss på telefon 94018200.   [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 4 490 kr
Lær å føre lønn i Tripletex fra A til Å. Kurset gir deg både teori og praktisk erfaring. [+]
Dette kurset gir deg en praktisk innføring i hvordan man jobber med lønn i Tripletex. Du lærer hvordan du registrerer fastlønn, timelønn, overtid, feriepenger og utlegg – og hvordan du håndterer vanlige situasjoner som fravær, reiseregninger og trekk. Kurset er laget for deg som vil jobbe som lønnsmedarbeider, men passer også godt for gründere, småbedriftseiere og jobbsøkere som ønsker nyttig kompetanse. Du trenger ingen forkunnskaper, og alt blir forklart med enkle ord og tydelige eksempler. Etter kurset vil du være trygg på å føre lønn i Tripletex og forstå de viktigste reglene som gjelder for lønnsarbeid. Dette er en smart investering i din fremtid – både for deg som søker jobb, og for deg som vil ha mer kontroll over økonomien i egen bedrift. Kursets oppbygging Kurset er 100 % nettbasert, så du kan lære når det passer deg – hjemmefra, i ditt eget tempo. Det er bygget opp av: Korte videoleksjoner og forklarende tekster. Praktiske øvinger i teori, og i økonomisystemet Tripletex. Nedlastbare oppgaver og maler. Veiledning fra faglærer, som svarer på spørsmål underveis. Man får tilgang til kompetansebevis ved fullført og bestått kurs. Du kan koble deg opp hver uke for å stille spørsmål til faglærer. Dette lærer du i kurset Kurset er delt i to deler: en teoridel der du lærer reglene bak lønnsarbeid, og en praktisk del der du jobber med lønn i Tripletex. Til sammen gir kurset deg både forståelse og erfaring som er nyttig i jobb. Teoridel – forstå reglene for lønn og arbeidsforhold I teoridelen lærer du det grunnleggende regelverket du må kunne som lønnsmedarbeider. Du får forklart alt med enkle ord og eksempler, slik at du lett forstår hvordan ting henger sammen. Forstå hva et arbeidsforhold innebærer Lære grunnleggende begreper som bruttolønn, nettolønn og skattetrekk Skille mellom fastlønn, timelønn og provisjonslønn Kjenne til rettigheter og plikter i et arbeidsforhold Forstå hvordan arbeidstid, overtid og fravær påvirker lønn Lære reglene for feriepenger – opptjening, utbetaling og trekk Kjenne til regler for skatt og skattekort (tabell og prosenttrekk) Forstå arbeidsgiveravgift og hvordan den beregnes Lære om naturalytelser som firmabil og telefon Kjenne til obligatorisk tjenestepensjon (OTP) Få oversikt over A-melding og andre innrapporteringer til myndighetene Forstå forskjellen på trekkpliktige og ikke-trekkpliktige ytelser Praktisk del – arbeid med lønn i Tripletex I denne delen får du jobbe med et komplett lønnscase i Tripletex. Du får erfaring med å registrere og behandle lønn for flere ansatte med ulike lønnsmodeller. Du lærer å bruke funksjonene i Tripletex slik det gjøres i virkelige bedrifter. Sette opp en ny virksomhet i Tripletex og aktivere lønnsmodulen Registrere ansatte og legge inn stilling, lønnstype og skattekort Legge inn faste tillegg og trekk (f.eks. telefon, fagforening) Registrere månedslønn, timelønn og provisjonslønn Beregne og føre overtid med riktig tillegg Registrere ferie og feriepenger, inkludert ferietrekk ved fastlønn Håndtere sykefravær og føre sykelønn i arbeidsgiverperioden Legge inn reiseregninger med dietter, kilometergodtgjørelse og utlegg Bruke riktig lønnsart til ulike ytelser og trekk Kontrollere og korrigere lønnsgrunnlag før utbetaling Kjøring av lønn og innsending av a-melding til Altinn Laste ned lønnsslipper og kontrollere lønnsrapporter Gjøre etterbetalinger og korrigere feil i tidligere lønnskjøringer Kontrollere feriepenger og klargjøre for utbetaling i feriemåneden Hva sitter du igjen med etter kurset? Etter å ha fullført kurset har du både kunnskap og praktisk erfaring med lønnsarbeid i Tripletex. Du er bedre rustet til å jobbe med lønn i en bedrift, eller til å håndtere lønn i egen virksomhet. God forståelse for hvordan lønn og arbeidsforhold fungerer i praksis Kunnskap om lover og regler knyttet til skatt, feriepenger og arbeidsgiveravgift Erfaring med å føre lønn for ulike typer ansatte (fastlønn, timelønn, provisjon) Trygghet i å bruke lønnsmodulen i Tripletex Evne til å kontrollere, korrigere og rapportere lønn på riktig måte Kompetanse som er relevant for jobbsøking eller drift av egen bedrift Kompetansebevis som dokumenterer kunnskapen din Praktisk informasjon Du kan starte når du vil og jobbe i eget tempo Du trenger ingen forkunnskaper – kun motivasjon Du får tilgang til en faglærer og praktiske ressurser Det er ikke behov for noe tilleggsressurser som bøker, lisenser eller annet. Det du trenger er inkludert i prisen.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 500 kr
Dette nettstudiet tar for seg hele rekrutteringsprosessen fra A-Å, og er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. [+]
Å ansette rett person, på rett sted til rett tid, er kanskje den vanskeligste oppgaven en leder for en virksomhet har. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS,  NKI Nettstudier og DNV. Kurset er oppdatert i henhold til DNV's nye standard pr. 2019. Kurset ´Rekruttering og utvelgelse i praksis´ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder maler og hjelpemidler som du kan bruke med en gang i arbeidet ditt. Dette nettstudiet er utviklet i et samarbeid mellom Raad Gruppen AS og NKI Nettstudier. NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Studienhet1: Forberedelse til ansettelsesprosessenFokus på etikk, lover og regler, samt utarbeidelse av detaljert stillingsanalyse og definisjon av kompetansekravene for stillingen Studienhet2: RekrutteringsmetodikkFokus på metoder basert på kompetansekravene for å tak i de riktige kandidatene via annonsering, bruk av sosiale medier, databaser og direkte markedssøk. Studieenhet3: UtvelgelsesprosessenFokus på metoder for å velge ut den riktige kandidatene, med bl.a. strukturert kompetansebasert intervjuteknikk og bruk av arbeidspsykologiske testverktøy. Les mer om kursinnholdet her:www.nettstudium.no [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Julelunsj for Norsk helsenett SF.  [+]
Julelunsj for Norsk helsenett SF.  [-]
Les mer
6 000 kr
«Konfliktarbeid i praksis», som totalt går over seks dager, gir en grundig innføring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid. [+]
Konfliktarbeid i praksis – seksdagers grunnopplæring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid for skoleansatte.  Kurset gir en innføring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid og tar for seg følgende temaer: Verkstedmetodikk og veilederrollen, konfliktkunnskap, konfliktdempende kommunikasjon, konfliktanalyse, tilrettelagte samtaler og megling. Kurset er delt i fire samlinger (1+2+2+1 dager) og gjennomføres i perioden fra juni 2023 til februar 2024. Gjennomgående i opplæringen vil være fokus på "A Whole School approach" - og oppsummerende hvordan Trygg Læring kan brukes på alle nivåer og områder i skolen. Som avsluttende oppgave oppfordrer vi deltakerne til å utarbeide en prosjektskisse for implementering av Trygg Læring på egen arbeidsplass. Vi vil gi klare retningslinjer for prosjektskissen og veilede i prosessen. Mål for opplæringen Opplæringen gir deltakerne et teoretisk og praktisk grunnlag for å bygge, vedlikeholde og gjenopprette relasjoner i skolehverdagen og er i tråd med generell del av læreplanen og kravene i Opplæringsloven. Opplæringen styrker skolens grunnlag for arbeid med de tverrfaglige temaene i fagfornyelsen. Konfliktarbeid i praksis – seksdagers grunnopplæring i forebyggende og gjenopprettende konfliktarbeid for skoleansatte:  Del I: 9.juni 2023 Del II: 25.-26.september 2023 Del III: 5.-6.desember 2023 Del IV: 2.februar 2024 Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo Praktisk informasjon Pris: 6000,- Dette inkluderer alle kursets deler, veiledning underveis, kursmateriell og lunsj på alle samlingene Påmelding gjelder for alle dagene. Påmeldingen er bindende! Deltakere mottar kursbevis (forutsetter deltakelse på alle dagene)   Kontaktperson: Mari Andrine Holen [email protected] 93258975   Del I: Forebyggende konfliktarbeid - verkstedmetodikk (9.juni 2023, Sentralen)  Del 1 gir et teoretisk grunnlag og praktiske verktøy for å jobbe med elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse, bygge og vedlikeholde gode relasjoner til og mellom elevene, samt drive forebyggende konfliktarbeid. Deltakerne blir kjent med verkstedsøvelser, dialogsirkel og konfliktdempende kommunikasjon, samt veilederrollen i verksted. Den pedagogiske tilnærmingen vil styrke lærerens metodiske repertoar i faglig sammenheng.   Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.   Del II: Konfliktkunnskap og konfliktkommunikasjon (25.-26.september 2023)  Del 2 har hovedvekt på kunnskap om hva som ligger bak en konflikt, analyse av konflikt og konfliktdempende kommunikasjon.   Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.   Del III: Gjenopprettende samtaler og megling (5.-6.desember 2023)  Del 3 har fokus på konflikthåndtering og tredjepartsrollen og meglers rolle i gjenopprettende prosesser. Deltakerne får trening i meklingsprosessen som inkluderer individuelle samtaler med parter, meklingssamtalen og for-/etterarbeid knyttet til en konflikt. Deltakerne får også kjennskap til stormøtemetodikk og arbeid med gruppekonflikter.   Del IV: Forankring, oppsummering og veien videre (2.februar 2024) Del 4 vektlegger hvordan det vi har jobbet med gjennom kurset kan brukes på alle nivåer og områder i skolen - "A Whole School Approach"; forankring i skoleledelsen, skolemiljø, elevdemokrati m.m. Vi vil se på hvordan hovedmodellene som er blitt presentert henger sammen og reflektere rundt disse gjennom å trekke inn erfaringer deltakerne har gjort seg i perioden.   Kursansvarlige/forelesere:  Gunhild Solem er leder for elevtjenesten ved Etterstad vgs i Oslo. Hun har bakgrunn som mobbeombud i Rogaland og som lærer og rådgiver i grunnskole og videregående skole. Gunhild er allmennlærer og har master i Education and Development. Gunhild er styreleder og kursholder i Trygg Læring.   Mari Andrine Holen er lektor ved Kuben vgs i Oslo. Hun har bakgrunn som rådgiver og spesialpedagog i grunnskole og videregående skole. Mari har hovedfag i pedagogikk/spesialpedagogikk, og er daglig leder og kursholder i Trygg Læring.   På de ulike samlingene vil gjesteinstruktører fra fagfeltet bli invitert inn [-]
Les mer
Nettstudie 16 000 kr
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. [+]
Kurset setter deg inn i de grunnleggende reglene som saksbehandling innen helse- og omsorgssektoren. Det er økende krav til forvaltning og tjenesteyting på dette området, ikke minst siden samhandlingsreformen trådte i kraft. God forståelse av hvordan lover og forskrifter regulerer befolkningens rettigheter og plikter er en grunnforutsetning for å kunne yte forsvarlige tjenester og utøve forsvarlig saksbehandling. Studiet gir grunnleggende saksbehandlerkompetanse og kvalifiserer deg for arbeid innen dette feltet. Kursets hovedmål er å gi studentene en oversikt over rettigheter og plikter i helse- og omsorgstjenesten. Studiet skal videre bidra til at studentene får kunnskaper om og ferdigheter til å forvalte helse- og omsorgstjenestene. Velferd og rettssikkerhet henger sammen: velferd sikres gjennom lovfestede rettigheter til ytelser og tjenester for dem som har behov for dette og saksbehandlingsreglene ivaretar rettssikkerheten gjennom en rekke krav som stilles til forvaltningen ved tildeling og fordeling av disse ytelsene og tjenestene.     Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til [email protected] Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   6     Eksamen:   Kurset har ikke eksamen.     Pris:   Pris 16 000,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 1 år 16 400 kr
Begrenset med plasser i 2025. Sett av ca. 3 timer i uken og skaff deg en solid basis og forståelse av det daglige arbeidet med digitale arkiv. [+]
  Arkivskolen er utviklet av NETTOPPlæring som har tilbudt nettkurs i over 24 år. Dra nytte av vår kompetanse og vi vil gi deg det faglige grunnlaget du trenger for å utføre en god jobb med dokumenthåndtering/arkiv i offentlig sektor. Kurset tar utgangspunkt i en elektronisk hverdag og legger stor vekt på en praktisk vinkling av fagstoffet.  Kurset er inndelt i ti ulike temaer: Arkiv og dokumentasjon Dokumentene Journalføring Daglige arbeidsoppgaver Arkivkoder Periodisering Bevaring og kassasjon Innsyn og offentlighet Arkivplan Kvalitet i alle ledd Formålet med kurset er å gi deg nødvendig faglig innsikt for å utføre en god jobb i det daglige arbeidet med elektronisk arkiv. Ved gjennomført kurs vil du sitte igjen med: Grunnleggende arkivfaglig kompetanse Innsikt i og forståelse av hensikten med oppgavene i arkivet Større faglig trygghet i det daglige arbeidet Innsikt i hva som må kvalitetssikres og hvorfor Fleksibilitet:  Du styrer selv når og hvor du jobber med kurset. Ved å bruke ett år på kurset beregner vi 3 timers innsats pr uke. Kurset har ingen samlinger og ingen faste frister for innlevering av besvarelser. Det betyr at du har mulighet til å fullføre kurset raskere om du ønsker det.  Pris: Kr. 16.400,- per deltaker. Prisen inkluderer tilgang til nettkurs og faglig veileder i 1 år, samt alt nødvendig fagstoff.  Oppstart:  Mandager i januar 2025. Siste oppstartsdag er 27. januar 2025. Se også på kurset: Arkivskolen LIGHT (Arkivskolen uten innsendingsoppgaver)   [-]
Les mer
Nettkurs 6 350 kr
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV GL. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNVs standard for rekrutteringspersonell. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNVs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNVs nettsider. (Se https://www.dnv.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no Du finner mer informasjon om kurset her: https://www.raad.no/informasjon-rekrutteringskurs-dnv-gl-raad-academy/ [-]
Les mer