Administrasjon og HR
Du har valgt: Vestfold
Nullstill
Filter
Ferdig
Nettkurs 1 time 625 kr
Når har man rett på sykepenger? Når har man rett til å benytte egenmelding? Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden? [+]
Beregning av arbeidsgiverperiode (E-kurs) Når har man rett på sykepenger? Når har man rett til å benytte egenmelding? Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden? Det er mange spørsmål som dukker opp når arbeidstakere blir fraværende på grunn av sykdom eller skade. I dette kurset vil vi i hovedsak se på beregningen av arbeidsgiverperioden. Hvordan beregnes arbeidsgiverperioden dersom en ansatt for eksempel har flere sykefravær etter hverandre? Når vil plikten til å betale sykepenger i en ny arbeidsgiverperiode inntreffe? Du vil gjennom mange ulike eksempler lære hvordan dagene i en arbeidsgiverperiode skal beregnes.   Vi ser også på vilkår og ansattes rettigheter for sykepenger, samt retten til å benytte egenmelding. Underveis i kurset vil det også være noen oppgaver som må løses før man går videre.   Selve beregningen av sykepengene er et eget e-kurs og blir derfor ikke behandlet her.   Kurset er aktuelt for alle som arbeider med lønn og personal. Innhold Sykepenger - vilkår og rettigheter Retten til å benytte egenmelding Beregning av arbeidsgiverperioden Sammenhengende fravær Sammenlegging av perioder Unntatt fra arbeidsgiverperioden   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1 time rettslære Revisor: 1 time annet   Kursholder(e) Marianne Lund [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Vi går gjennom de viktigste reglene omkring arbeidsgiverperioden [+]
Arbeidsgiverperioden - GRATIS! (E-kurs) Hvordan kan arbeidsgiver sikre at han ikke betaler mer lønn under sykefravær enn han er nødt til? Vi går gjennom de viktigste reglene omkring arbeidsgiverperioden. Praktiske eksempler ved bruk av kalkulator for beregning av arbeidsgiverperioden. Innhold Kort om arbeidsgiverperioden. Hvordan beregne arbeidsgiverperioden? Eksempler på bruk av Sticos kalkulator for beregning av arbeidsgiverperioden   Kursnivå: Grunnleggende Varighet: 30 min.   Kurset er gratis for alle! Kursholder(e) Hilde Thronæs   Aina Kregnes [-]
Les mer
Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. [+]
Formål med prosessen: Behandle en eksisterende konflikt gjennom å starte en strukturert prosess med øvelser som får prosessen i gang, og som bidrar til ønskede resultater. Deltakerne får kunnskap om hvordan konflikter oppstår, utvikler seg og kunnskap om hvordan de kan forebygges og håndteres. Det optimale opplegget er en samling over 3 døgn, med en oppfølgingsdag 6 – 8 uker senere. Med forbehold om variasjoner, forløper en normal prosess omtrent slik:   Varighet 3 døgn   Dag 1: Presentasjon Definisjon av konflikt Konfliktbehandlerens menneskesyn («Dette tror jeg på») Kommunikasjon mellom mennesker – grunnleggende trekk Kommunikasjon – i medgang og motgang- Konfliktforståelse, -forebygging og –håndtering Kommunikasjonsreglene presenteres og aksepteres Øvelse Start av prosessen med utgangspunkt i resultatet av øvelsen De første deltakerne krysser seg ut av konflikten   Dag 2: Prosessen fortsetter… Dagen da grovarbeidet gjøres. Hvis alt går bra er alle plakatene krysset av til kvelds… Øvelser En hyggelig middag sammen!   Dag 3: Prosessen fortsetter hvis noen ikke har krysset seg ut av konflikten Selvvalgt hjemmelekse «Vaksinering mot ny smitte»´   Dag 4 - Oppfølgingsdag: Gjennomgang av hjemmelekse Avslutning av prosessen.´ [-]
Les mer
Nettkurs 3 timer 935 kr
På forespørsel
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felle... [+]
Arbeidsgiver er ansvarlig for et godt arbeidsmiljø, men det forutsettes bred medvirking fra arbeidstakerne. Kurset ”Kontorergonomi” gir arbeidsgiver og arbeidstaker felles kunnskaper og ferdigheter i ergonomiske forhold. Målgruppen er alle som arbeider på kontor og kurset egner seg for ulike gjennomføringsmåter, eksempelvis som selvinstruerende @-læring/nettkurs, bedriftsinterne tilpassede kurs, åpne klasseromskurs eller skreddersøm. AOF Norge og Mintra AS tilbyr nettkurset ”Kontorergonomi” som gir deg grunnleggende kunnskaper og praktiske tips om ergonomiske forhold på kontorarbeidsplassen. Nyttig for en effektiv og frisk arbeidshverdag. Kurset inneholder følgende emner:  Introduksjon Generell ergonomi Kontorergonomi [-]
Les mer
Vil du videreutvikle deg, starte for deg selv, finne ut hva som motiverer og inspirerer deg eller hvordan skal du skal markedsføre deg selv? Se hva CoachTeam - House of .... [+]
Karriereutvikling  -  karrierecoaching   Ønsker du: å gjøre noe nytt? å videreutvikle deg i jobben din? å starte for deg selv? å finne ut hva som gjør at du mistrives på jobb? å fokusere på det som motiverer og inspirerer deg? å være offensiv i omstillingsprosessen på jobb? å markedsføre og selge din kompetanse og unikhet? Da kan du med stor fordel benytte karrierecoaching. Hvis du er dyktig nok til å klare å leve av en jobb du mistrives eller er utrygg i, er du skarp nok til å klare det på annen måte. Du trenger ikke bli hvor du er og være ulykkelig. Dersom du gjør det bra på ett område, vil du gjøre det bedre i et arbeid du liker. Karrierecoaching hjelper deg til å finne din plass. Coaching setter fokus på nåtid og fremtid.Coaching er løsnings- og mulighetsorientert.Coaching har som grunntanke at det er deg selv som har ressursene.Coaching hjelper deg til å aktivisere og oppdage alle dine muligheter.Coaching gir deg nye handlemåter og bidrar til at du utnytter ditt fulle potensial   For at du skal oppnå et godt resultat setter karrierecoaching fokus på: Erkjennelse av nå-situasjonen Hva ønsker du, og hva hindrer deg i å nå dine ønsker? Hva er dine styrker og hvordan utnytte ditt fulle potensiale? Hva er din jobbmotivasjon? Hvordan utvikle mestringsstrategier for endring? Hva er mot og hvordan finne ditt mot? Hvordan finne dine verdier? Hvordan skape nok trygghet og utholdenhet i utrygt terreng til at endring er mulig? Hvordan finner du riktig posisjon – å være velgende kontra å være offer? Hvordan selge deg selv – skrive søknad – hva er viktig i intervjuet? Form: En- til –en coaching med gode spørsmål, øvelser, oppgaver. Varighet: 8 x a 1,5 time over ca 3-6 mnd. Ved behov: telefon- og mail kontakt mellom hver time. [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 1 255 kr
Det er et kurs som vil være nyttig for alle arbeidsgivere og andre som utbetaler lønn. [+]
Arbeidsgiveravgift (E-kurs) Arbeidsgiveravgift er et område som vi opplever at mange arbeidsgivere har spørsmål rundt, både når det gjelder hva som skal være med i avgiftsgrunnlaget, og ikke minst spørsmål rundt valg av sone, spesielt når det gjelder underenheter og ambulerende virksomheter. I tillegg så går vi gjennom særreglene for sektorunntatte aktiviteter og til slutt i kurset har vi litt om innrapportering og innbetaling av arbeidsgiveravgift. Det er et kurs som vil være nyttig for alle arbeidsgivere og andre som utbetaler lønn. Innhold Pliktig til å beregne arbeidsgiveravgift Fritak for arbeidsgiveravgift Arbeidsgiveravgiftsgrunnlaget Satser og soner Fribeløpsordningen Valg av sone Underenheter Ambulerende virksomhet Flytting av virksomhet Sektorunntatte aktiviteter Blandet virksomhet Innrapportering og betaling   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1,5 time skatt/avgift Revisor: 1,5 time skatterett Kursholder(e) Marianne Lund [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 255 kr
I dette kurset gjennomgår vi regelverket for enkelte naturalytelser. De naturalytelsene vi ser på er de hvor det har vært en endring i regelverket fra og med inntektsåret... [+]
Utvalgte naturalytelser og opplysningsplikt fra tredjeparter (E-kurs) I dette kurset gjennomgår vi regelverket for enkelte naturalytelser. De naturalytelsene vi ser på er de hvor det har vært en endring i regelverket fra og med inntektsåret 2019. Kurset inneholder også momsbehandlingen av disse naturalytelsene. I tillegg så går vi gjennom reglene for opplysningsplikt når ansatte mottar naturalytelser fra tredjeparter, for eksempel fra arbeidsgivers forretningsforbindelser. Her kommer vi også inn på det med blant annet flybonuspoeng som arbeidstakere opptjener på sine jobbreiser. Innhold Regelverk generelt for naturalytelser Gaver, både fra arbeidsgiver og andre Personalrabatter og rabatter fra andre Fri avis Overtidsmat Opplysningsplikt for ytelser mottatt fra tredjeparter, bl.a. flybonus   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1,5 time skatt/avgift Revisor: 1,5 time skatterett   Kursholder(e) Marianne Lund [-]
Les mer
Hele landet 7 timer 3 400 kr
08 May
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 19 500 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som Kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. Dette er en allsidig..... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å ta fagbrev som kontor- og administrasjonsmedarbeider og som har lang praksis innen administrativt arbeid. Det er en allsidig utdanning som gir deg mange muligheter innen både bransjer og arbeidsoppgaver.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Kontor- og administrasjonsmedarbeider - 549 - 52 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Studiet er beregnet for dem som har flere års praksis (praksiskandidat). Praksis kan opparbeides mens du studerer. Har du lite praksis, må du gå som privatist. Se Service- og samferdsel Vg1og Salg, service og sikkerhet Vg2.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Eksamen Eksamen Eksamen i videregående skole arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen via www.privatistweb.no eller ved Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis i januar for eksamen til sommeren og 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato for oppmelding, eksamensdato og pris får du ved å kontakte Opplæringsetaten i hjemfylket ditt. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 17 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Lånekasse Godkjent for lån / stipend i lånekassen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 1 semester 14 000 kr
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative.... [+]
Denne utdanningen gir deg en praktisk kompetanse innen relasjonsledelse, konflikthåndtering, organisasjonsutvikling og prosjektarbeid. Det kvalifiserer deg til operative lederstillinger på mellomledernivå.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Praktisk personalledelse - 316 - 15 Krav til deg Krav til forkunnskaper/praksis Fullført videregående skole eller relevant erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid eller verv innen ulike organisasjoner. Det anbefales at du har yrkeserfaring som arbeids- eller mellomleder.   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 3 Eksamen Eksamen Studiet har 2 eksamener og 1 prosjektoppgave som skal leveres Eksamen 1: 4 timers skriftlig eksamen som prøver dine kunnskaper i fagene Personalledelse og Konflikter på jobben. Eksamen 2: 4 timers skriftlig eksamen i faget Organisasjonsutvikling og relasjonsledelse. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 14 000,- Pris eksamen 2 eksamener á kr 1 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 255 kr
I dette kurset gjennomgår vi reglene for rett til fradrag for merverdiavgift på reisekostnader. [+]
Fradrag for merverdiavgift på reisekostnader (E-kurs) I dette kurset gjennomgår vi reglene for rett til fradrag for merverdiavgift på reisekostnader. Utgifter til transport, overnatting og mat til ansatte som er på reise kan utgjøre store beløp. Ta nettkurset og få riktig merverdiavgiftsbehandling på reisekostnader. Innhold Generelle vilkår for rett til fradrag for merverdiavgift (tjenestereise) Begrensninger i fradragsretten (personkjøretøy, velferdstiltak, mat mv.) Utgifter til reiser (transport, overnatting, mat mv.) Reiser mellom hjem og arbeidssted (private reiser) Viderefakturering av reisekostnader Dokumentasjonskrav   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 1,5 time skatt/avgift Revisor: 1,5 time skatterett   Kursholder(e) Beate Rognes [-]
Les mer
Nettkurs 1 time 835 kr
Seksuell trakassering er etter norsk lov forbudt. Lær om hvordan seksuell trakassering kan forebygges og forhindres. [+]
Seksuell trakassering - for arbeidstaker (E-kurs) Seksuell trakassering har lenge vært forbudt etter norsk lov. Grasrotbevegelsen Metoo synliggjorde imidlertid for mange at seksuell trakassering er mer utbredt i arbeidslivet enn mange har vært bevisst på. Både arbeidsgiver og arbeidstaker plikter å forebygge og forhindre seksuell trakassering, noe som forutsetter at den enkelte vet hva seksuell trakassering er, og hvordan seksuell trakassering kan forebygges og forhindres. Dette nettkurset er tilpasset deg som er arbeidstaker og omfattet av arbeidsmiljøloven. Kurset er egnet både for privat sektor og for kommune/fylkeskommune. Innhold I dette kurset får du vite mer om: Hva seksuell trakassering og kampanjen metoo er Hvordan du som arbeidstaker kan bidra til å forebygge seksuell trakassering i ditt arbeidsmiljø Om du som arbeidstaker plikter å varsle hvis du opplever at du selv eller andre i arbeidsmiljøet blir utsatt for seksuell trakassering Forhold du som arbeidstaker bør tenke over før du varsler om seksuell trakassering Opplysninger som bør inntas i et varsel Hvem et varsel kan rettes til Fordeler med å varsle Arbeidsgivers plikt når varsel er avgitt Gjengjeldelse Om den som er blitt utsatt for seksuell trakassering kan ha krav på oppreisning og erstatning   Kursnivå: Grunnleggende Dette er et kurs alle ansatte i en virksomhet bør gjennomgå. Vi åpner derfor opp for plenumsvisning for opptil 10 personer pr. kjøpte kurs (vær oppmerksom på at Sticos kun sender ut kursbevis til den personen som faktisk kjøper kurset)   Autorisasjon Regnskapsfører: 0,5 timer rettslære Revisor: 0,5 timer etikk   Kursholder(e) Synne Ekevold [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 4 100 kr
29 Mar
Reglene om beregning av sykepenger endres 01.01.2019. Dette er en stor endring som vil påvirke alle arbeidsgivere i Norge. [+]
Nye regler - beregning og utbetaling av sykepenger Nye regler for beregning av sykepenger - hvordan skal dette gjøres? Korrekt innrapportering av inntekt i a-meldingen - hvorfor blir dette viktigere nå? Korrigering ved feil innrapportering i a-melding  Ny digital inntektsmelding Hva blir nytt Hvordan fylle ut korrekt?   Status - Hva er digitalisert og hva blir digitalisert? Tilganger i altinn Sykmelding Hvordan endre leder? Feil på søknaden om sykepenger - hvordan korrigere? Inntektsmelding Trekkopplysninger Refusjoner Hvordan ha oversikten? Rutiner for varsling Grunnvilkår for rett til sykepenger Hvordan skal sykefraværet dokumenteres for å ha rett til sykepenger? Egenmelding Sykmelding   Fastsettelse av arbeidsgiverperioden Flere korte sykefravær - når slås de sammen til en arbeidsgiverperiode? Når blir det ny arbeidsgiverperiode? Fritak fra arbeidsgiverperioden   Arbeidsgivers styringsrett Hvordan skal en gradert sykmelding avvikles i praksis? Hvilke arbeidsoppgaver har den ansatte krav på?   Oppfølgingsplan og dialogmøter i forbindelse med sykefravær Digital oppfølging av sykmledte Arbeidsgivers tilretteleggingsplikt og arbeidstakers aktivitetsplikt Ferie og sykdom Når har arbeidstaker rett til å utsette ferien? Rett til sykepenger [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer 1 570 kr
Kurset omhandler reglene om oppsigelse og avskjed for arbeidsgivere og arbeidstakere som fullt ut omfattes av arbeidsmiljølovens regler om opphør av arbeidsforhold. [+]
Oppsigelse og avskjed (E-kurs) Kurset omhandler reglene om oppsigelse og avskjed for arbeidsgivere og arbeidstakere som fullt ut omfattes av arbeidsmiljølovens regler om opphør av arbeidsforhold. Kunnskap om reglene kan bidra til å redusere potensiale for konflikt, og dermed de økonomiske og menneskelige belastningene som ofte følger med slike. Formålet med dette kurset er å gi innsikt i reglene om når arbeidstaker eller arbeidsgiver rettmessig kan avslutte arbeidsforholdet, og hvilken fremgangsmåte som må følges i slike tilfeller. Kurset er relevant for dem som arbeider med arbeidsrett/personal. Kurset er egnet både for privat sektor og for kommune/fylkeskommune. Innhold Arbeidstakers avslutning av arbeidsforhold Form Bindingstid Fantegang Tilbakekall og tilsidesettelse Arbeidsgivers adgang til å ensidig endre arbeidsavtalen Avslutning av arbeidsforhold pga arbeidstakers forhold Forskjell på oppsigelse og avskjed Suspensjon Advarsel Sykefravær Ugyldig fravær Manglende eller utilfredsstillende arbeidsutførelse Prøvetid Oppnådd aldersgrense Forhold ved arbeidstaker som aldri kan være oppsigelsesgrunn Oppsigelse på grunn av arbeidsgiver eller virksomhetens forhold Utvelgelse Annet passende arbeid Saksbehandling Drøftelser med tillitsvalgte Melding til NAV Omstillingsloven Individuelle drøftelsesmøter Krav til form og innhold Attest   Kursnivå: Grunnleggende   Autorisasjon Regnskapsfører: 2,5 timer rettslære Revisor: 2,5 timer annet   Kursholder(e) Synne Ekevold [-]
Les mer
6 timer
Modul 2.... [+]
Omstilling og restrukturering    tar utgangspunkt i at virksomheter opplever sviktende omsetning, kundeflukt, kostnadsøkning eller andre forhold som fører til en hverdag der ledelsen må ta nye grep.   For eksempel ny ledelse / ledelsesform, justere organisasjonen og tilrettelegge for ny målrettet satsning.    Kurset bygger på våre konsulenters erfaringer med omstillingsprosesser i ulike roller som ledere og som konsulenter. Med bakgrunn i ønske om å skape et praktisk rettet kurs, tar vi for oss en del konkrete utfordringer bedriftens ledelse står overfor.    Våre forelesere arbeider også i det daglige med styrekonsulentroller og som bidragsytere for ledere/styrer og virksomheter med deres konkrete omstruktureringsbehov.     Kursinnhold: Omstilling og restrukturering    Innledning:   - bedriftens livssyklus, hvor befinner din bedrift seg nå?   - behov for ny kurs og ny ledelse/ledelsesform   - demoraliserte ledere og redde ansatte   - utfordringer i omstillings- og restruktureringsarbeid   Del 1:- seks av ti endringsprosjekter mislykkes   - gjør det rette grepene   - sentralisering og desentralisering   - informasjon, dialog   - fagforeningen og tillitsvalgtes rolle   - administrasjonen og styrets rolle   Del 2:- oppsigelser – oppsigelsesprosesser (jus og den praktiske vei)   - samarbeid med rekrutteringsselskaper for om- og nedbemanning       Del 3:   - anstrengt likviditet- utilfredse kunder- stive bankfolk- sinte investorer, aksjonærer og irritable styrer- konkurrenter som sirkler omkring       Del 4:   - organisasjonsutvikling – helhetstanke for endrede tider- utviklingstiltak for organisasjoner i endring- selskapets omdømme i vanskelige tider  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.