Alle kategorier
Du har valgt: Administrasjon og HR
Nullstill
Filter
Ferdig

-

81 treff i Administrasjon og HR
 

Nettstudie 10 300 kr
Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. [+]
Det å skulle ansatte rett person, på rett sted til rett tid er av de mest utfordrende og kompliserte oppgavene en leder kan ha. Det er samtidig også en av de mest interessante.Kurset ‘Rekruttering og utvelgelse i praksis’ omfatter hele ansettelsesprosessen fra A-Å, og inneholder verktøy, maler og hjelpemidler du kan ta i bruk når du rekrutterer for egen virksomhet eller hvis du skal støtte andre i prosessen som rådgiver. Kurset er godkjent av Det Norske Veritas (DNV GL), og kvalifiserer deg til å gå opp til sertifiseringseksamen hvis du ønsker det. Bestått eksamen gir deg DNV GL – sertifikatet som sertifisert rekrutterer. Dette er et kvalitetsstempel i markedet og dokumenterer dine relevante kunnskaper innenfor fagområdet. Kurset er utviklet i samarbeid med konsulentfirmaet Raad Gruppen AS   Kurset passer for: HR-leder eller HR-medarbeider som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse . Ledere med personalansvar som selv skal ansette egne medarbeidere, og ønsker å gjennomføre rekrutterings- og utvelgelsesprosesser med høy kvalitet. Alle som ønsker å tilegne deg kompetanse for en karriere innenfor fagområdet rekruttering og utvelgelse        Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid:   Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart:   Studiet har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger:   4         Pris: Pris 10 300,- Studiemateriell:    Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering:   Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Lysaker 3 dager 17 790 kr
09 Sep
Kurset gir en grundig innføring i ulike sider ved rekrutteringsprosessen, og er aktuelt for alle som arbeider med rekruttering. [+]
Kursinnholdet dekker DNVs standard for rekrutteringspersonell som setter kravene til sertifiserte rekrutterere. HR Norge er godkjent kursleverandør. Kurset dekker blant annet følgende emner: Sammenhengen mellom virksomhetens strategi og behov for riktig kompetanse Etablering av standardiserte prosesser for rekruttering Hvordan tiltrekke seg kandidater Hvordan gjennomføre en jobbanalyse Hvordan gjennomføre en kost-/nytteanalyse for rekruttering Juridiske krav i rekrutteringsprosessen Bruken av ulike seleksjonsverktøy Biodata Intervju Testbruk i rekrutteringsprosessen Arbeidsprøver Referanseintervju og bakgrunnssjekk Jobbtilbud og avslag – endelig valg av kandidat og hvordan sikre en god kandidatopplevelse Onboarding – hva er det og hvilken verdi gir det? Sertifisering: Etter gjennomført kurs kan du ta sertifiseringseksamen hos DNV. DNV sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og kompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV sine nettsider Kostnader knyttet til sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. [-]
Les mer
Nettstudie 6 måneder 10 200 kr
I dette kurset lærer du hva lønnsarbeid innebærer og du får praktisk opplæring Tripletex som regnskaps- og lønnssystem. [+]
Flere og flere små og mellomstore bedrifter går over til Tripletex som regnskaps- og lønnssystem på grunn av fleksibilitet, brukervennlighet og skybaserte løsninger. I dette kurset lærer du hva lønnsarbeid innebærer og du får praktisk opplæring i et moderne og etterspurt lønnssystem.   Kurset egner seg for både de uten økonomisk erfaring og de som har teoretisk økonomibakgrunn, men ønsker forståelse for hvordan å kjøre lønn i praksis. Det stilles stadig større krav til kunnskaper og kvalifikasjoner hos lønnsmedarbeidere i norske foretak. Ikke minst krever rapportering til myndighetene at vi behersker faget og lønnssystemene til fulle. Kurset Lønn gir en innføring av lønnsbehandling i regnskapet. Kurset vektlegger praktiske kunnskaper i bokføring av lønn. Du vil få en innføring i bruken av lønnsmodulen i Tripletex, som er en fremtidsrettet og ledende leverandør av regnskaps- og lønnssystemer.     Karrieremuligheter Stillinger innenfor lønn, personal og administrasjon Kurset egner seg for de som har teoretisk økonomitutdanning og ønsker ferdigheter i et praktisk lønnssystem Grunnleggende økonomistyring, med fokus på regnskap og administrasjon   [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
3 timer 2 990 kr
Kurs i arbeidsmiljølovens bestemmelser. Reglene om arbeidstid er kompliserte. For en arbeidsgiver er det viktig å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeid... [+]
Flere saker har havnet i media fordi medarbeidere har følt seg utnyttet og jobbet mer enn lovens bestemmelser tilsier. I andre tilfelle kan manglende kunnskap føre til høyere lønnsutbetaling enn det arbeidsavtalen tilsier.   Vil du lære mer om arbeidsmiljølovens bestemmelser? Vi tilbyr et tre timers innførings- og oppfriskningskurs i arbeidsmiljølovens kapittel 10 om arbeidstid.   Utbytte av kurset Etter kurset vil du være i stand til å vurdere om egne arbeidstidsordninger er innenfor lovens bestemmelser. NB! Kurset går ikke igjennom turnusspørsmål. Overblikk over kurset Alminnelig arbeidstid Pauser og hviletid Overtid og merarbeid Gjennomsnittsberegning Natt-, søn- og helgedagsarbeid Rett til redusert arbeidstid Rett til fleksibel arbeidstid Kursholdere Rådgiverne Mette B. Persson og Anita Hegg, Virke Kursform Kurset gjennomføres som et seminar med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling. [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 4 900 kr
Lønnsmedarbeiderkurset – Få kontroll og trygghet i lønnsarbeidet [+]
Er du ny i rollen som lønnsmedarbeider, eller har du jobbet med lønn en stund uten formell opplæring? Dette kurset gir deg den faglige tryggheten du trenger for å håndtere lønnsoppgaver korrekt og effektivt. Lønnsområdet er regulert av lover, regler og avtaler – men også av praksis som varierer fra bedrift til bedrift. Kurset gir deg oversikt over det juridiske rammeverket og praktisk innsikt i hvordan lønnsarbeidet utføres i hverdagen. Møt kursholderen – Morten Sætra Kurset ledes av Morten Sætra, en erfaren rådgiver med over 30 års fartstid innen lønnsfaget. Siden 1993 har Morten jobbet med alt fra implementering og support av lønnssystemer til rådgivning og opplæring for virksomheter i ulike bransjer. Gjennom årene har han utviklet og holdt en rekke kurs innen både lønnssystemer og regelverk, og er kjent for sin evne til å gjøre komplekse temaer forståelige og relevante. Morten brenner for å dele kunnskap og skape trygghet hos deltakerne – enten du er ny i faget eller har lang erfaring. Med en praktisk tilnærming og et stort engasjement for faget, sørger Morten for at du får med deg både nyttig innsikt og konkrete verktøy du kan ta i bruk med én gang. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper i programmering Innleveringer: 8 av 12 øvinger er obligatorisk. Personlig veileder: ja Vurderingsform: 3-timers individuell skriftlig eksamen. Ansvarlig: Jostein Lund Eksamensdato: 04.12.13         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet Kontorautomasjon skal studenten ha følgende læringsutbytte: KUNNSKAPER:Studenten kan:- forklare funksjonen til sentrale objekter i Excel- forklare oppbygningen av objekter i objekthierarkiet til VBA- beskrive forskjellen mellom funksjoner og prosedyrer FERDIGHETER:Studenten kan:- automatisere oppgaver ved å spille inn makroer i Excel- lage og endre på makroer ved hjelp av utviklingsmiljøet i Excel- benytte innebygde og lage egendefinerte funksjoner- starte en oppgave basert på en hendelse eller en knapp i regnearket- lage kode som genererer grafikk og diagrammer- importere og eksportere data til og fra regnearket- bruke pivottabeller for å generere rapporter GENERELL KOMPETANSE:- Studenten får en forståelse av fordelene med automatisering av oppgaver i et regneark. Innhold:Introduksjon til Excel , makroprogrammering og utviklingsmiljøet i Excel, sentrale objekter, objekthierarkiet i VBA, funksjoner og prosedyrer, hendelser og knapper, enkle brukergrensesnitt, grafikk og diagrammer, import og eksport av data, pivotobjekter, praktiske eksempler.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Kontorautomasjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 950 kr
Varsling på arbeidsplassen: Hvem kan varsle, og hva betyr det for arbeidsgiver? [+]
Varsling på arbeidsplassen     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Dette kurset er nyttig for deg som er leder i en virksomhet, enten mellomleder med personalansvar, eller som sitter i styret og/eller ledelsen med ansvar for rutiner og oppfølging av varslinger.    Kurset gir en grundig innføring i varslingsregelverket. Vi går gjennom hva som faktisk utgjør et varsel – og hva som faller utenfor – og hvilke rettigheter og plikter varsler har. Vi vil også gå gjennom arbeidsgivers aktivitetsplikt, herunder hvor grundige undersøkelser som kreves.   Kursinnhold: Varsling i arbeidsmiljølovens forstand  Varslervern Aktivitetsplikt for arbeidsgiver  Interne retningslinjer Oppfølging av innkommet varsel Oppfølging av omvarslede Kort om EUs varslingsdirektiv   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. [+]
Dette er en utdanning for deg som er leder i dag og ønsker faglig påfyll, eller for deg som ønsker å ha et godt utgangspunkt for å jobbe som leder i fremtiden. Utdanningen gir deg solid innsikt i digitalt lederskap, selvledelse, relasjonsledelse, organisasjon- og ledelse, økonomi og markedsføring. Utdanningen er praktisk rettet med fokus på praktiske lederverktøy.   Praktisk ledelse er en fleksibel og moderne lederutdanning som dekker viktige fagområder som en leder forventes å ha forståelse for. Studiet gir 30 studiepoeng og er fordelt mellom fem emner: Digitalt lederskap og selvledelse Organisasjon og ledelse Økonomi Markedsføring Relasjonsledelse Moderne ledelse stiller høyere krav til formell utdanning og kunnskap om hvordan å lede forskjellige typer personer i forskjellige settinger. Denne utdanningen er fremtidsrettet og formaliserer kunnskapen din, noe som gir gode muligheter for å få lederstillinger og forfremmelse.   [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 33 000 kr
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler f... [+]
  Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.    Resepsjonsledelse i hotellnæringen innebærer å ha ansvar for oppgaver som reservasjon av overnatting, mottak og registrering av gjester, salg av varer og tjenester, vedlikehold av gjestenes betalingsinformasjon samt koordinering av hotellets ulike avdelinger og funksjoner for å gi de besøkende et best mulig opphold. Denne utdanningen lærer deg terminologien, modellene og arbeidsverktøyene du trenger for å lede og administrere alle disse oppgavene. Utdanningen gir deg opplæring i grunnleggende emner som ledelse, økonomi og markedsføring samt det mer bransjespesifikke emnet revenue management. Emnet front office management gir deg en solid innføring i de ulike oppgaver som inngår i ledelsen av en hotellresepsjon. Merk deg at selv om utdanningen har hotellresepsjonen som utgangspunkt, så vil mye av det som læres her kunne overføres til resepsjonsledelse i andre bedrifter og organisasjoner. Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.   [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 850 kr
24 Sep
29 Oct
26 Nov
Kurset har en praktisk tilnærming til det å gjennomføre en utvelgelsesprosess. Vi har fokus på intervjumetoder og intervjuteknikker. Kurset vil gjøre deg raskt bed... [+]
UTDRAG AV KURSINNHOLD: FORBEREDELSER • Rollen som rekrutterer og betydningen av gjennomføring av profesjonelle prosesser• Hvorfor vi velger feil (psykologi og feilkilder)• Hvordan forbedre prosessen (strukturet kompetansebasert rekrutteringsmetodikk)• Utarbeidelse av stillingsanalysen• Kompetansebegrepet i rekrutteringsprosessen• Bruk av kompetansekravene til å velge rekrutteringsmetode• Rekrutteringsmetodikk UTVELGELSESPROSESSEN • Feilkilder og fallgruver i utvelgelsesprosessen• Ulike utvelgelsesmetoders egnethet (validitet og reliabilitet)• Bruk av kompetansekravene fra stillingsanalysen i utvelgelsesprosessen• Vurdering og kategorisering av søknader• Riktig og feil bruk av magefølelse/intuisjon i utvelgelsen• Bruk av bakgrunnssjekk INTRODUKSJON TIL BRUK AV TESTVERKTØY • Valg av testverktøy• Feilkilder ved bruk av tester• Betydning av validitet, reliabilitet, korrelasjon og normgrupper• Evnetester• Personlighetstester, BIG5/FFM INTERVJUET • Intervjutyper• Intervjuteknikk• Forberedelse til intervjuet• Gjennomføring av intervju• Dårlige spørsmålstyper i intervjuet• Gode spørsmålstyper i intervjuet• Oppbygging av spørsmålssekvens• Intervjueradferd• Uformelle intervju• Førstegangsintervju• Dybdeintervju• Strukturert kompetansebasert intervju• Kompetansebasert vurdering av kandidaten • Forberedelse og gjennomføring av referanseintervjuet KANDIDATSAMMENLIGNING OG UTVELGELSE • Vurdering og bruk av kompetanser i kandidatvurderingen• Sammenligning av kandidaters kompetanse• Betydning av kompetansegap• Valg av kandidat MÅLGRUPPE HR-medarbeidere som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor rekruttering og utvelgelse Ledere som selv ønsker å gjennomføre gode utvelgelsesprosesser,  For deg som vurderer en karriere innenfor fagområdet rekruttering & utvelgelse. BEGERNSET ANTALL DELTAKEREDet er begrenset antall deltakere på hvert av disse kursene. Dette er for å sikre en optimal dialog og individuell tilpasning til den enkelte deltakers behov og situasjon gjennom kurset. METODEKurset gjennomføres med en kombinasjon av teori, forelesning, og individuelle oppgaver. Praktisk gjennomføring av en utvelgelsesprosess står i fokus. Vi gir deg verktøy, hjelpemidler og maler som du kan bruke med en gang i prosessen. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering, search og utvelgelse til daglig Ta kontakt hvis du ønsker tilbud på bedriftsinternt kurs. PRAKTISKE OPPLYSNINGERKurset gjennomføres i Raad Gruppens kurslokaler og går over 1 dag fra kl. 08.30-16.00. Kurset kan også gjennomføres som et bedriftsinternt kurs eller workshop. [-]
Les mer
Nettkurs 3 850 kr
Dette er kurset for deg som vil lære mer om hvordan du skal forberede og gjennomføre gode jobbintervju! [+]
KURSINNHOLDFØR INTERVJUET:-Intervjuet som rekrutteringsverktøy, styrker og svakheter-Bruk av stillingsanalyse og kravspesifikasjon-Feilkilder og fallgruver i intervjuet-Praktiske forberedelser til intervjuet-Hva sier loven om hva man kan spørre om?INTERVJUET-Generell intervjuteknikk-Din adferd som intervjuer-Utarbeidelse av intervjuspørsmål-Utarbeidelse av intervjuguideETTER INTERVJUET-Hvordan vurdere kandidaten?-Håndtering av magefølelse og hypoteser-Forberedelse og gjennomføring av referanseintervjuet-Sammenligning av kandidater og endelig utvelgelseDette er et nettbasert kurs, og du kan arbeide med kurset på egen hånd når det passer best. Du kan bruke så kort eller lang tid du vil.Kurset er bygget opp rundt en kurstekst men inneholder også video, maler og lenker til eksterne kilder.Du kan få hjelp og veiledning fra kursleder via telefon eller e-post hvis du ønsker det.Kurset har flere interaktive selvtester som du kan bruke til å teste egen kunnskap underveis.Raad Gruppen er godkjent kursleverandør av DNV (tidl. Det Norske Veritas), og vi tilbyr også kurs for de som ønsker å bli sertifiserte rekrutterere.Kursene leveres gjennom vårt nettstudiested – Raad Academy.Hvis du ønsker mer informasjon om dette eller andre kurs, så send en e-post til kurs(at)raad.no, så tar vi kontakt med deg. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 850 kr
24 Sep
29 Oct
26 Nov
Dette er et kurs som har til hensikt å gi kursdeltakeren grundig innføring i de emnene som det stilles krav til for å bli sertifisert rekrutterer av DNV. [+]
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNV's standard for rekrutteringspersonell. Kurset er oppdatert i henhold til DNV's nye standard pr. 2019. Formålet med sertifiseringen er at et upartisk sertifiseringsorgan skal kunne bekrefte at en person har relevante forkunnskaper og dokumentert kompetanse iht.DNV GLs standard for sertifisering av rekrutteringspersonell. Videre at denne kompetansen opprettholdes i sertifikatperioden. Intensjonen med ordningen er at man på en forutsigbar måte sikrer et minimumsnivå for utøvelsen av faget. DNV GL sertifikatet er et kvalitetsstempel i markedet som dokumenterer relevante kunnskaper og sikrer at du som har den minimumskompetansen som kreves for å drive med rekruttering. Blant annet vil standardiseringen kunne bidra til: * Generell kompetanseheving i bransjen.* Sikre intervjuobjektet en etisk og profesjonell behandling* Kvalitetssikring av kompetanse ved ansettelse av rekrutteringspersonell* Forenkling ved valg av ekstern rekrutteringsleverandør* Objektiv dokumentasjon av kompetanse for rekrutteringspersonellet* Økt treffsikkerhet og økonomisk gevinst for rekrutterende virksomhet Mer informasjon om sertifiseringsordningen finner du på DNV GLs nettsider. (Se https://www.dnvgl.no/services/rekrutteringspersonell-52250) Kostnader tilknyttet sertifiseringen kommer i tillegg til kursavgiften. KURSLEDEREAlle våre kursledere har lang og bred operativ erfaring fra ledende stillinger i næringslivet. Dette kurset ledes av en erfaren bedriftsrådgiver som arbeider med rekruttering og utvelgelse til daglig. NB! Innholdet i dette kurset kan du også finne i nettstudiet "Rekruttering & Utvelgelse i Praksis" som vi har utviklet i samarbeid med NKI Nettstudier. Dette er et kurs som har opppstart hver dag hele året når det passer best for deg. Du finner mer informasjon om om det her: http://www.nettstudium.no [-]
Les mer
1 dag 6 500 kr
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord eller resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrif... [+]
Dette er kurset for deg som jobber med salg, kundeservice, sentralbord og resepsjon. Kurset tar for seg alle aspekter ved å betjene selve inngangsporten til din bedrift og fokuserer bl.a. på kundekontakt og service, og hvordan man kan motivere seg til å yte forventet service til en hver tid, og i en hver situasjon. Videre arbeider vi med endringer i rollen som kundeservicearbeider og jobber med det viktige førsteintrykket både på telefon og ”over disk”.    NÅR KUNNE DU SIST SKRYTE AV GOD SERVICE? Kundeservice-kurset Legendary Service®  lærer ledere og virksomhetens ansikt utad hvordan du konsekvent kan levere ideell service som vil holde på dine interne og eksterne kunder og skape et konkurransefortrinn for din virksomhet.   VERDIEN AV EN SERVICE-KULTUR Kunder skaper business . Bedrifter som gir god kundeservice, vet at deres medarbeidere og forholdene de bygger med sine kunder er virksomhetens viktigste eiendeler. De bygger en service-kultur, og anerkjenner at kundeservicen starter med hvordan ansatte behandler hverandre internt og hvordan dette tas videre til eksterne kunder. De gir de ansatte mulighet til å ta initiativ, løse problemer og overgå kundens forventninger, noe som resulterer i økt kundeloyalitet, engasjement, innovasjon og salg.   ØK KUNDELOJALITETEN Tilfredse kunder kommer tilbake for å kjøpe mer og anbefaler virksomheten til sine venner og familie.   REDUSER KOSTNADENE FOR SALG Å forstå kundens behov og ønsker kan resultere i betydelige besparelser ved å skaffe seg og beholde glade kunder.   SKAP HENVISNINGER Engasjerte kunder blir dine største fans og genererer veldig god muntlig eller "ordet sprer seg" reklame, spesielt med dagens sosiale medier.   TILBAKEMELDINGER OG INNOVASJON Kunder er din største kilde til tilbakemeldinger for å bidra til forbedringer og generere innovative løsninger for å dekke deres behov.   GI LEGENDARISK KUNDESERVICE Vi vet at å levere god kundeservice er viktig for suksessen til virksomheten din, men å skape en service-kultur kan være en utfordring. Vårt Legendary Service-treningsprogram lærer dine medarbeidere hvordan du konsekvent leverer eksepsjonell service som gjør at du beholder kundene dine og skaper et reell konkurransefortrinn for virksomheten din.   Kursavgiften inkluderer: - Kursmateriell - Lunsj - Kaffe/te /frukt gjennom dagen     [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 4 490 kr
Lær å føre lønn i Tripletex fra A til Å. Kurset gir deg både teori og praktisk erfaring. [+]
Dette kurset gir deg en praktisk innføring i hvordan man jobber med lønn i Tripletex. Du lærer hvordan du registrerer fastlønn, timelønn, overtid, feriepenger og utlegg – og hvordan du håndterer vanlige situasjoner som fravær, reiseregninger og trekk. Kurset er laget for deg som vil jobbe som lønnsmedarbeider, men passer også godt for gründere, småbedriftseiere og jobbsøkere som ønsker nyttig kompetanse. Du trenger ingen forkunnskaper, og alt blir forklart med enkle ord og tydelige eksempler. Etter kurset vil du være trygg på å føre lønn i Tripletex og forstå de viktigste reglene som gjelder for lønnsarbeid. Dette er en smart investering i din fremtid – både for deg som søker jobb, og for deg som vil ha mer kontroll over økonomien i egen bedrift. Kursets oppbygging Kurset er 100 % nettbasert, så du kan lære når det passer deg – hjemmefra, i ditt eget tempo. Det er bygget opp av: Korte videoleksjoner og forklarende tekster. Praktiske øvinger i teori, og i økonomisystemet Tripletex. Nedlastbare oppgaver og maler. Veiledning fra faglærer, som svarer på spørsmål underveis. Man får tilgang til kompetansebevis ved fullført og bestått kurs. Du kan koble deg opp hver uke for å stille spørsmål til faglærer. Dette lærer du i kurset Kurset er delt i to deler: en teoridel der du lærer reglene bak lønnsarbeid, og en praktisk del der du jobber med lønn i Tripletex. Til sammen gir kurset deg både forståelse og erfaring som er nyttig i jobb. Teoridel – forstå reglene for lønn og arbeidsforhold I teoridelen lærer du det grunnleggende regelverket du må kunne som lønnsmedarbeider. Du får forklart alt med enkle ord og eksempler, slik at du lett forstår hvordan ting henger sammen. Forstå hva et arbeidsforhold innebærer Lære grunnleggende begreper som bruttolønn, nettolønn og skattetrekk Skille mellom fastlønn, timelønn og provisjonslønn Kjenne til rettigheter og plikter i et arbeidsforhold Forstå hvordan arbeidstid, overtid og fravær påvirker lønn Lære reglene for feriepenger – opptjening, utbetaling og trekk Kjenne til regler for skatt og skattekort (tabell og prosenttrekk) Forstå arbeidsgiveravgift og hvordan den beregnes Lære om naturalytelser som firmabil og telefon Kjenne til obligatorisk tjenestepensjon (OTP) Få oversikt over A-melding og andre innrapporteringer til myndighetene Forstå forskjellen på trekkpliktige og ikke-trekkpliktige ytelser Praktisk del – arbeid med lønn i Tripletex I denne delen får du jobbe med et komplett lønnscase i Tripletex. Du får erfaring med å registrere og behandle lønn for flere ansatte med ulike lønnsmodeller. Du lærer å bruke funksjonene i Tripletex slik det gjøres i virkelige bedrifter. Sette opp en ny virksomhet i Tripletex og aktivere lønnsmodulen Registrere ansatte og legge inn stilling, lønnstype og skattekort Legge inn faste tillegg og trekk (f.eks. telefon, fagforening) Registrere månedslønn, timelønn og provisjonslønn Beregne og føre overtid med riktig tillegg Registrere ferie og feriepenger, inkludert ferietrekk ved fastlønn Håndtere sykefravær og føre sykelønn i arbeidsgiverperioden Legge inn reiseregninger med dietter, kilometergodtgjørelse og utlegg Bruke riktig lønnsart til ulike ytelser og trekk Kontrollere og korrigere lønnsgrunnlag før utbetaling Kjøring av lønn og innsending av a-melding til Altinn Laste ned lønnsslipper og kontrollere lønnsrapporter Gjøre etterbetalinger og korrigere feil i tidligere lønnskjøringer Kontrollere feriepenger og klargjøre for utbetaling i feriemåneden Hva sitter du igjen med etter kurset? Etter å ha fullført kurset har du både kunnskap og praktisk erfaring med lønnsarbeid i Tripletex. Du er bedre rustet til å jobbe med lønn i en bedrift, eller til å håndtere lønn i egen virksomhet. God forståelse for hvordan lønn og arbeidsforhold fungerer i praksis Kunnskap om lover og regler knyttet til skatt, feriepenger og arbeidsgiveravgift Erfaring med å føre lønn for ulike typer ansatte (fastlønn, timelønn, provisjon) Trygghet i å bruke lønnsmodulen i Tripletex Evne til å kontrollere, korrigere og rapportere lønn på riktig måte Kompetanse som er relevant for jobbsøking eller drift av egen bedrift Kompetansebevis som dokumenterer kunnskapen din Praktisk informasjon Du kan starte når du vil og jobbe i eget tempo Du trenger ingen forkunnskaper – kun motivasjon Du får tilgang til en faglærer og praktiske ressurser Det er ikke behov for noe tilleggsressurser som bøker, lisenser eller annet. Det du trenger er inkludert i prisen.   [-]
Les mer