Pedagogikk
Barnehage
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Tips! Se også kategorien:

Pedagogikk > Agile Product Management

Bedriftsintern 2 timer
15-20 % av norske barn er i risiko for å utvikle psykososiale vansker, og disse barna har behov for at vi har fokus på tidlig innsats i barnehagen. [+]
I dette kurset rettes søkelyset på hvordan personalet i barnehagen kan støtte sårbare barns sosioemosjonelle utvikling i hverdagen. Barnehagen er en unik arena for tidlig hjelp til barn som strever. De voksne i barnehagen har stor betydning og kan bidra til å endre barns utvikling i positiv retning.  Kursinnhold Hva kjennetegner sårbare barn – og hva kan være årsaken? Hvordan oppdager vi barn som strever med sine egne følelser og deltakelse i det sosiale samspillet med andre barn? Å legge til rette for tidlig innsats i barnehagen  Hvordan kan vi på best mulig måte støtte barns følelser og relasjoner? Trinnvis tilnærming i arbeidet med sårbare barn Kursholder May Britt Drugli er utdannet cand. paed og jobber nå som professor ved Regionalt kunnskapssenter for barn og unge ved NTNU. Hun har lang erfaring fra kommunalt utviklingsarbeid og er involvert i flere forskningsprosjekter knyttet til barnehage. Faglige interesseområder er de yngste barna i barnehagen, relasjonen mellom barn og voksne, barns psykiske helse og atferdsvansker. May Britt har skrevet flere fagbøker, blant annet Liten i barnehagen og Liten begynner i barnehagen, og hun er medforfatter på boken Tilvenning og foreldresamarbeid. May Britt er en anerkjent og etterspurt foredragsholder. Hun fremstår direkte og troverdig og hennes ekte engasjement treffer alle som jobber med barn, også foreldre! [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 990 kr
08 Sep
- voksenrollen i et inkluderende fellesskap i barnehagen [+]
Alle barn som går i barnehagen skal ha like muligheter for trivsel, lek, omsorg og læring – uavhengig av kompetanse og ferdigheter. Hva sier forskning på barnehagefeltet om situasjonen i norske barnehager i forhold til dette? På dette kurset vil kursholder presentere forskning og erfaringer som belyser temaet fra ulike innfallsvinkler, samt verktøy og strategier for arbeidet med å inkludere alle barn. Hva kan vi gjøre for å sikre at alle barn opplever å være en del av fellesskapet i barnehagen? Hvordan kan vi jobbe for å hindre utenforskap og fremme inkludering? Kursinnhold   Inkludering Holdninger Ulike oppdragerstiler Hvordan etablere gode relasjoner Hvordan endre en dårlig relasjon   Kursholder Hege Tryggestad er utdannet vernepleier med master i atferdsvitenskap. Hun har jobbet med barnehagebarn og lek, læring og inkludering i 25 år. Hege jobber nå som fagleder for barnehagemiljøteamet i Nordre Follo kommune, med hovedfokus på et godt læringsmiljø, spesialpedagogisk hjelp og like muligheter for alle barn. Hun er også stipendiat ved Oslo Met, der hun forsker på læringsmiljø i barnehager for barn med behov for spesiell tilrettelegging.   [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 990 kr
Hvordan kan vi møte nye familier med ulike kulturelle bakgrunner på en god måte? [+]
Hva kan vi gjøre for å skape en felles plattform og forståelse, slik at vi sammen kan jobbe for barnets beste?Dette kurset har fokus på hvordan vi kan bygge bro mellom hjemmet og barnehagen/SFO/AKS/skolen ved å skape rom for anerkjennelse og trygghet, noe som vil være positivt for barnas trivsel og muligheter til læring.Hvordan møter vi egentlig ulikheter? Her presenteres førstehåndserfaringer i hvordan det kan oppfattes å være helt ny i et nytt land, og ulike syn på hvordan vi kan møte ulikhet.Kursinnhold Hva er kultur og kommunikasjon? Hva er det egentlig som er ulikt? Hvordan kan vi legge til rette for økt foreldredeltakelse? Hvordan kan graden av flerkulturell forståelse påvirke barns kognitive utvikling? Hvordan kan vi arbeide med foreldre for å skape et godt samarbeid? Om ulike verdier – felles forståelse – refleksjon – rom for deltakelse for alle Kursholdere Linn Evy Iversen og Zabiullah Hemat . Linn Evy Iversen jobber som lærer i den videregående skolen og for AOF Fagskole. Hun er utdannet innen pedagogikk, og har en bachelor i sosial antropologi. Hun har også studert norsk som andrespråk, og har videreutdanning i flerspråklighet og andrespråkspedagogikk, samt PPU. Linn Evy begynte å jobbe i barnehage i 1993, og har erfaring som pedagogisk leder, rådgiver, prosjektleder for språkløftet og gratis kjernetid, og som språkpedagog. Linn Evy er meget interessert og engasjert i det flerkulturelle området. Hennes fokus er at alle barn blir møtt med anerkjennelse og likeverdighet, for å skape trivsel, kunnskap, forståelse og et godt grunnlag for læring.Zabiullah Hemat studerer statsvitenskap ved Universitetet i Oslo. Han kom til Norge som enslig mindreårig flyktning fra Afghanistan som 14 åring, og har fortalt om flukten sin fra Afghanistan til Norge ved flere videregående skoler. Zabiullah har erfaring med utfordringer knyttet til det å være ny i et land, ikke kunne kodene og oppleve at kunnskaper og erfaringer ikke blir sett og ivaretatt. Han har nær kunnskap om hvor viktig det er å bli møtt på en anerkjennende og likeverdig måte. Zabiullah brenner for å synliggjøre utfordringer i hjemlandet, og for å kunne bidra til bedre livsvilkår, spesielt for unge mennesker i hjemlandet. [-]
Les mer
Nettstudier 4 semester
01 Sep
Kunnskap innen Arbeid med språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med... [+]
Studiets målsetting er å utdanne faglig oppdaterte og reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, gjennomføre og evaluere pedagogisk arbeid i barnehagen. Videre vektlegger studiet at kandidaten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Det forventes også at kandidaten i løpet av studiet utvikler sin relasjonskompetanse i samarbeid med foresatte og eksterne instanser til beste for barnet. Studiet har spesielt fokus på arbeid med språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen. Fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT og gir 60 studiepoeng, og oppnådd fagskolegrad. I siste del av utdanningen gjennomføres en 10 ukers (350 timer) obligatorisk praksisperiode, som avsluttes med levering av fordypningsoppgave. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Arbeid med språk, flerspråklighet og flerkulturell kompetanse i barnehagen [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 timer
Hvordan skal vi forholde oss til flerspråklighet i barnehagen? [+]
Hvordan kan vi jobbe for å anerkjenne barnas språkkompetanse og bruke den i barnehagen, når vi ikke har felles språk?Dette kurset handler om å bli kjent med ulike begreper knyttet til flerspråklighet, og ulike former for utvikling av flerspråklighet. Vi ser på forskjellige måter å løse utfordringene knyttet til det å ikke ha et felles språk med barn. Du får ny kunnskap som vil gjøre deg i stand til å forstå andrespråklæring på ulike måter. Kursinnhold Ulike former for flerspråklig utvikling og mangfold Handler det om språkvansker eller flerspråklig utvikling? Betydningen av å anerkjenne, og skape plass til barns helhetlige språkkompetanse Forstå andre språk gjennom sammenligning av det norske språket Hvordan kan vi jobbe med norsklæring? Kursholder Linn Evy Iversen jobber som lærer i den videregående skolen og for AOF Fagskole. Hun er utdannet innen pedagogikk, og har en bachelor i sosial antropologi. Hun har også studert norsk som andrespråk, og har videreutdanning i flerspråklighet og andrespråkspedagogikk, samt PPU. Linn Evy begynte å jobbe i barnehage i 1993, og har erfaring som pedagogisk leder, rådgiver, prosjektleder for språkløftet og gratis kjernetid, og som språkpedagog. Linn Evy er meget interessert og engasjert i det flerkulturelle området. Hennes fokus er at alle barn blir møtt med anerkjennelse og likeverdighet, for å skape trivsel, kunnskap, forståelse og et godt grunnlag for læring. [-]
Les mer
Nettstudier 4 semester
01 Sep
Kunnskap innen Arbeid med de yngste barna (0-3 år) i barnehagen er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer der småbarna er. [+]
Studiets målsetting er å utdanne reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, organisere og gjennomføre pedagogisk arbeid med de yngste barna (0-3 år) i barnehagen, og som kan samarbeide med barn, personale og foreldre til beste for barnet. Videre vektlegger studiet at studenten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Fagskoleutdanningen er akkreditert av NOKUT og gir 60 studiepoeng. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier.  Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Arbeid med de yngste barna (0-3 år) i barnehagen   [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 3 990 kr
Kurset barnehageassistent vil tilegne deg formell kompetanse for å jobbe som medarbeider i barnehage. [+]
Har du lyst til å jobbe som barnehageassistent? Kurset er utarbeidet med utgangspunkt i kompetansemålene til videregående opplæring. Det vil gi deg formell kompetanse innenfor de viktigste kjerneområdene i barnehagen. I kurset har du kontakt med din egen instruktør, og du vil få quiz, innsendingsoppgaver med oppfølging og muligheter for å delta i jevnlige digitale klasserom. Kurset kan du ta når du vil, og det kan også gjennomføres på telefon, Ipad eller pc.  Innhold Barnehagens styringsdokumenter Omsorg-lek-læring-danning Barns språkutvikling Livsmestring Foreldresamarbeid Utfordringer og konfliktløsning Kurset består av 6 moduler. Gjennom tekst, bilder, figurer og videoer skal vi ta deg gjennom fagstoffet på en pedagogisk måte. Underveis kan du teste dine kunnskaper gjennom quiz’er og innsendingsoppgaver. På slutten av hver modul finner du caser du skal svare på og sende inn til oss. Du vil få tilbakemeldinger og veiledning fra instruktør på e-post etter at besvarelsene er mottatt. Du har tilgang på kurset i ett år. Hver fredag kl 09-10 vil du få tilgang til digitalt klasserom med instruktør hvor du kan få drøfte caser, få veiledning og hjelp til oppgaver ved behov.  Etter fullført og bestått kurs vil du motta et kompetansebevis i posten. [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 990 kr
21 Sep
Hvordan kan vi styrke vår egen profesjonalitet i balansegangen mellom å være imøtekommende overfor foreldrenes spørsmål og behov og samtidig sette grenser for hva de kan ... [+]
Som voksne har vi ulike roller og relasjoner, men barnets behov står i sentrum. Her vil du få en ny forståelse for betydningen av samarbeid og tillit mellom foreldre og personale på de ulike oppvekstarenaene barna oppholder seg i. Kurset tar utgangspunkt i de ulike virksomhetenes mandat og oppgaver og hva som er foreldrenes rolle/oppgave. Bakgrunnskunnskap fra henholdsvis rammeplan for barnehager og for SFO vil skape oversikt og trygghet i kommunikasjonen med foreldrene. Kursholder presenterer ulike måter å kommunisere på, som aktiv lytting, verbal og nonverbal kommunikasjon, dialog, anerkjennende kommunikasjon osv. Vi må bruke et tydelig og «faglig» språk som foreldrene forstår og som forklarer virksomhetens ansvar og oppgaver. På den måten kan vi gi foreldrene god og relevant informasjon om barna og hverdagens aktiviteter og rutiner, og samtidig gi gode svar på deres tilbakemeldinger og innspill. Kursholder Inger Johanne Eidem er barnehagelærer med videreutdanning i barnehagepedagogikk, veiledning og coaching. Hun har lang erfaring som pedagogisk leder og styrer i barnehager og som faglærer og kontaktlærer på Vg2 Barne- og ungdomsarbeiderfag. Nå holder hun teorikurs for praksiskandidater som ønsker å ta fagbrev som barne- og ungdomsarbeider, og underviser voksne innen coaching og livsmestring. Hun er også lærer for fagskolestudenter på helse- og oppvekstfag. Inger er medforfatter i læreverket Vekst, Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2 og Vg3, yrkesfaglig studieprogram. [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 990 kr
17 Nov
Barn som har det vanskelig kan ha en svært voldsom og uforutsigbar atferd. [+]
De kan streve med store reguleringsvansker, utagerende atferd, konsentrasjon og uro. Det er ofte behov for ekstraordinær tilrettelegging, noe som stiller høye krav til personale i barnehage og skole. Samspill kan være en utfordring, da det er lett å selv bli overveldet og oppleve maktesløshet og utilstrekkelighet. Hvordan roe ned og hjelpe, «gjøre det riktige»? Hvordan kan vi hjelpe enkeltbarn og samtidig ivareta de andre barna i gruppen? På dette kurset får du kunnskap, ferdigheter og verktøy for å forstå og hjelpe barn som strever. Kursinnhold Barn med ulike utfordringer – eksempler fra praksisfeltet Kunnskap om hvordan vi kan forstå hjernens utvikling og reaksjoner på stress Hvordan stress og traumer påvirker hjernens strukturer Toleransevinduet – en modell for å forstå hvordan mennesker reagerer på stress Følelsesmessig regulering – hvordan kan vi voksne støtte barn i dette? Tilrettelegging for læring, lek og utvikling for barn med utfordringer Hva trenger vi voksne å lære for å være følelsesmessig regulerte i krevende situasjoner? Praktiske verktøy for reguleringsstøtte for voksne og barn – i hverdagen – og i vanskelige situasjoner   Kursholdere Anita Juveli er allmennlærer med master i spesialpedagogikk (psykososiale lærevansker). Hun har jobbet i Osloskolen i 16 år, som kontaktlærer, spesialpedagog og sosiallærer. De siste 5 årene har Anita jobbet ved Nordre Aker skole, som gir skoletilbud til elever som er pasienter ved Barneenheten psykisk helse ved Oslo Universitetssykehus. I tillegg har hun vært veileder i Kompetanseenheten for elevatferd og læringsmiljø. Nadina Peters er psykolog med spesialisering i barne- og ungdomspsykologi. Hun har over 11 års erfaring fra både kommunal- og spesialisthelsetjenesten. Her har hun jobbet med barn, unge og familier som har vært utsatt for belastende og traumatiserende hendelser   [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester
01 Sep
Kunnskap studenten tilegner seg i studiet Barnehagens digitale praksiser er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med barn. [+]
Studiets målsetting er å utdanne reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, organisere og gjennomføre pedagogisk arbeid i barnehagen. Utdanningen retter et spesielt fokus på barnehagens digitale praksiser sammen med barna. Viktige faktorer i dette arbeidet blir godt samarbeid med barn, personale og foreldre til beste for barnet. Videre vektlegger studiet at studenten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe ved bruk av digitale ressurser. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon:     [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 990
12 Sep
Dette kurset handler om den viktige første tiden i nye omgivelser for de aller minste. [+]
I rammeplanen er det gitt overordnede føringer for hvordan barnehagen i samarbeid med foreldrene skal legge til rette for at barnet kan få en trygg og god start i barnehagen. Men hva innebærer dette i praksis? Hva sier forskning om god tilknytning og tilvenning? På dette kurset får du ny kunnskap og praktiske tips og råd om tilrettelegging i hverdagen! Kursinnhold Betydningen av gode overganger – foreldrene som brobyggere Små barns grunnleggende behov- Trygghet og forutsigbarhet- Støtte til regulering av følelser- Utforsking Forskning på tilvenningsprosessen Hva formidler ansatte og foreldre? Eksempler fra et prosjekt der ulike tilvenningsmodeller har blitt prøvd ut   Kursholder May Britt Drugli er utdannet cand. paed og jobber nå som professor ved Regionalt kunnskapssenter for barn og unge ved NTNU. Hun har lang erfaring fra kommunalt utviklingsarbeid og er involvert i flere forskningsprosjekter knyttet til barnehage. Faglige interesseområder er de yngste barna i barnehagen, relasjonen mellom barn og voksne, barns psykiske helse og atferdsvansker. May Britt har skrevet flere fagbøker, blant annet Liten i barnehagen og Liten begynner i barnehagen, og hun er medforfatter på boken Tilvenning og foreldresamarbeid.  May Britt er en anerkjent og etterspurt foredragsholder. Hun fremstår direkte og troverdig og hennes ekte engasjement treffer alle som jobber med barn, også [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 timer
Alle barn leker, og stort sett leker de fint. Så slår vi oss til ro, og barna får holde på med sitt. [+]
Da kan vi observere på avstand, og gjøre andre ting som står på vent. Mange som har jobbet i barnehage en stund kan kjenne seg igjen i dette.Men plutselig oppdager du lek som ikke er som vi voksne tror eller ønsker. Det kan være lek som støyer, barn som fekter med pinner, lekeslåss eller på annen måte utfordrer våre tanker om den gode leken. Da er det fort gjort å organisere bort eller stoppe leken. Men er dette egentlig til barns beste? Hva med barnas behov? Hvordan kan vi balansere våre holdninger og fagkunnskap, og hva vi tror foreldrene kan akseptere?Dette kurset handler om å se på bekymringsfull lek på en ny måte. Lek vi kanskje ikke liker eller som vi ikke vet hvordan vi skal forholde oss til. Du får kunnskaper om ulike typer lek som vekker bekymring, og hva vi som voksne kan gjøre for å tilnærme oss denne leken på en god måte. Innspill og spørsmål vil bli drøftet og besvart. Kursinnhold Kort om barnehagens samfunnsmandat Lek som vekker bekymring Risikolek Lekeslåssing Boltrelek Posttraumatisk lek Volds- og krigslek Stereotypisk lek Barns seksuelle lek Voksenrollen i lek som vekker bekymring [-]
Les mer
Nettstudier 2 timer 990 kr
22 Aug
Barnehagen skal være en lærende virksomhet. [+]
Rammeplanen beskriver barnehagen som en pedagogisk virksomhet som skal planlegges og vurderes, og det pedagogiske arbeidet skal være begrunnet i barnehageloven og rammeplanen. Personalet skal jobbe mot felles mål og barnehagens verdigrunnlag skal være synlig i felles praksis i hverdagen.  Men hvordan får vi til dette?  Kursinnhold Hva kjennetegner en lærende organisasjon?   Hvordan vurdere egen virksomhet og jobbe systematisk for å utvikle organisasjonen?  Hvilke utfordringer har lederen i fremtidens barnehage i arbeidet med å gjøre barnehagen til en ekte lærende organisasjon?   Hvordan kan vi vite at vår organisasjon er lærende?   (Kurset kan legges opp som foredrag eller i kombinasjon med workshop, der man reflekterer sammen over aktuelle utfordringer og problemstillinger - gjelder ved bestilling av kurset.)  Kursholder Anne Holsæter Nordbye er barnehagelærer med videreutdanning i endringsledelse og personalledelse, og styrerutdanning fra BI. Hun har 20 års erfaring fra arbeid i og med barnehage, fra assistent til pedagogisk leder, styrer og seksjonsleder. Barnehagene Anne sist var leder for deltok i et forskningsprosjekt i regi av Utdanningsforbundet, om vurdering av barns trivsel og utvikling i barnehagen. Anne er nå områdeleder i team for avdeling oppvekst i Nordre Follo kommune.Anne har en varm og praksisnær formidlingsevne, og holder kurs om flere tema innenfor det barnehagefaglige; lek, de yngste barna, barn i risiko, voksenrollen, grenser, vurdering, verdigrunnlaget, og barnehagen som lærende organisasjon.Annes kurs er stappfulle av praksisfortellinger, humor og alvor, og det er alltid rom for aktiv dialog og refleksjon! [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 10 uker 4 500 kr
Tilknytning i barnehage er betegnelsen på tilknytningsperspektivet med særlig fokus på trygghetssirkelen, emosjonell omsorg og grensesetting. [+]
Mål for kurset: Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for: emosjonell omsorg, emosjonsregulering og samhandling som anvendes i arbeidet for å fremme tillit, sosial og følelsesmessig utvikling for barn i barnehage om trygghetssirkelen som anvendes i tilknytningsfremmende arbeid med barn i barnehage for å fremme tillit og trygghet om relasjon, samarbeid, holdninger, temperament og konfliktløsning i arbeidet med grensesetting for barn i barnehage   Målgruppe: assistenter og barne- og ungdomsarbeidere i barnehage   Kursets innhold: Emosjonell omsorg Emosjonsregulering Samhandling Trygghetssirkelen Tilknytningsfremmende arbeid Relasjon Samarbeid Holdninger og temperament Konfliktløsning Grensesetting   Litteratur: Se barnet innenfra ISBN 9788244621878 Ida Brandtzæg, Stig Torsteinson og Guro Øiestad, Kommuneforlaget 2013   Kursbevis: Kursbevis blir delt ut til de som har minst 75 % tilstedeværelse på kurset.   Betaling: Fagforeninger har stipendordninger for sine medlemmer.  Undersøk om du har mulighet til å få dekket kursavgiften eller deler av den. Kursavgiften kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.   Påmelding:                elektronisk til: www.kompetansesenter-bedriftshjelp.com                             [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 timer
Rammeplanen har tydelige krav om at personalet skal være bevisste på hva som er matematikk i hverdagen i barnehagen og hvordan dette kan brukes i samspillet med barna. [+]
Hvordan kan vi øke evnen til å oppdage matematikken i omgivelser og situasjoner, og styrke opplevelsen av glede og mestring i lek og aktiviteter?  Kursinnhold  Hvordan berike leken rundt temaet matematikk?  Å tilføre nye elementer eller pense over i en annen retning, oppdage nye muligheter i lek  Å stimulere til undring, nysgjerrighet og motivasjon for problemløsing  Betydningen av forståelse for matematikk som språk  Om betydningen av regler og systematikk  Regler i brettspill  Turtaking  Å gruble og streve, ikke gi opp  God timing for å se matematiske situasjoner  Kursets faglige innhold knyttes tett opp til fagområdet i den nye rammeplanen, og inneholder mange praktiske eksempler fra barnehagehverdagen.    Kursholder Filip Witzell er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Han har mange års erfaring fra arbeid i barnehage og skole, og har vært opptatt av målrettet bruk av IKT gjennom alle disse årene. Spesielt når berøringsteknologi og nettbrett ble utbredt, og det er enda enklere for barn å ta i bruk digitale verktøy. Filip jobber nå som teknisk konsulent og holder kurs og foredrag for alle som jobber med barn.  Filip har også vært tilknyttet Matematikksenteret i Trondheim, der han samarbeidet med fagansvarlige på senteret for å utvikle opplegg knyttet til matematiske app`er i barnehage og skole.    Filip er opptatt av at de voksnes kompetanse bør være så høy at de kan veilede barna og undre seg sammen med dem når digitale verktøy brukes. Han er en dyktig kurs- og foredragsholder på temaet IKT i barnehage og SFO, har bøttevis med erfaring og deler raust og lettfattelig med andre som jobber med barn!  [-]
Les mer