Økonomikurs
Du har valgt: Bedriftsutvikling
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Tips! Se også kategorien:

Ledelse og strategi > .NET programmering

Oslo 6 timer 5 950 kr
04 Nov
Kurset «Hvordan gjøre eksport- og produksjonssuksess i AsiaPacific» gir en god innføring i nødvendige forberedelser og kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i A... [+]
Kurset «Hvordan gjøre eksport- og produksjonssuksess i AsiaPacific» gir en god innføring i nødvendige forberedelser og kunnskap som vil gjøre det enklere å ha suksess i Asia Pacific. Deltakerne blir kjent med analyseverktøy, kulturell kontekst, nettverksbygging, samt ulike forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid for sikre vekst og lønnsomhet i eksport- og produksjonsarbeidet. Det blir gitt konkrete eksempler på hvordan en som liten aktør kan definere sin markedsposisjon og forstå sine svakheter og styrker når man opererer langt fra hjemmemarkedet. Mulighetsrommet som åpner seg gjennom intelligent samspill med lokale myndigheter, lokale interesseorganisasjoner og andre konkurrenter, gir interessante muligheter for suksess i store spennende eksportmarkeder. I ulike firmaer har kursholder hatt mer enn mer enn 20 års suksessfull erfaring med eksport til AsiaPacific, og her kan du bli med på en reise til landene i regionen, hvor foreleser gir deg verdifull kunnskap om hvordan du kan unngå vanlige feil og lettere kan etablere en god strategi for eksport til, eller produksjon i, regionen. Kursdeltakerne vil få godt innblikk i hvordan de kan begynne å bygge sine egne nettverk for å finne frem til gode lokale samarbeidspartnere. Vi går igjennom flere ulike og lærerike caser som tar utgangspunkt i nordiske bedrifter som har klart å etablere egne merkevarer, produksjon og distribusjon. Her er det mye å hente – det kan bli dyrt å måtte erfare alt selv! Kurset «Hvordan gjøre eksport- og produksjonssuksess i AsiaPacific» har som formål å gi deltakerne oppdatert og relevant kunnskap om hva som må til for å sikre en bærekraftig og lønnsom eksport til, og produksjon i, Asia Pacific . Videre skal deltakerne bli godt kjent med praktiske strategianalyser og verktøy, samt få nok kulturell forståelse slik at en lettere kan identifisere de viktigste kriteriene for å etablere en eksportkanal. Kursholder har mer enn 20 års suksessfull erfaring fra eksport til AsiaPacific fra ulike firmaer. Kursinnhold: Hvordan gjøre eksport- og produksjonssuksess i AsiaPacific Hvorfor eksport til eller produksjon i Asia Pacific? Asia Pacific – særegenheter per land du bør kjenne til. De ulike forretningsmodellene som bør vurderes. Ambassader og eksportråd, hvordan blir de viktige medspillere i din strategi? Grønn bærekraft – fungerer det også i AsiaPacific? Unngå å bli en døgnflue, eksempler på når nesten alt var i orden, men bare nesten. Tålmodighet – det er som mørkest rett før soloppgang! Hvordan finne riktige lokale partnere innenfor produksjon og distribusjon? Hvordan ansette riktige folk? Kapitalkrav- har vi muskler nok til å starte reisen? Når du tror du forstår alt. Erfaringer fra en med 20 års erfaring fra AsiaPacific. Ulike kundeforventinger sammenlignet med hjemmemarkedet. Hvordan fungerer konkurransen i markeder langt fra hjemmemarkedet. Eksportmarkedsplanen, fra lærebok til praktiske planer. Eksportfinansiering, hvordan går du frem for å få hjelp . [-]
Les mer
1 dag 7 999 kr
Bedrifter som ikke våger å ta modige beslutninger vil slite i det moderne bedriftslandskapet. [+]
Veldig få forstår hva strategi er. De lister opp noen mål og sier så "våre mål er...". Mål er ikke strategi. God strategi innebærer en diagnose av et problem som din bedrift må løse, heretter kommer policy om hvordan man skal gå frem for å løse dette problemet etterfulgt av handling.  En strategi kan sammenlignes med å gå til en lege når du føler deg syk. Først blir du gitt en diagnose, deretter vurderer legen hvilke forhåndsregler og medisiner du må ta for å bli frisk, og til syvende og sist blir du gitt en klar instruks på hva du må gjør fra denne dag for å bli frisk til fredag.  Denne workshopen blir kun gitt enkeltvise bedrifter som trenger både veiledning i direksjon og et annet perspektiv på hvordan din bedrift kan oppnå bærkraftige og økonomisk vinning med sine strategier.  [-]
Les mer
Bedriftsintern
Gjennomføres bedriftsinternt med autorisert instruktør. Fleksibel avholdelse. Tre faser, Analyse, Strategi Utvikling, Implementering. [+]
Gjennomføres i form av en Work Shop, hvor kunden benytter et reelt innovasjonsprosjekt i undervisningen. En gruppe (et New Growth Black Belt Team) læres opp i språk og metodikk, svært anerkjent konsept utviklet av miljø rundt Harvard Business School i Boston. [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.