Markedsføringskurs
Digital markedsføring
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 6 måneder 9 500 kr
Webutvikling - digital markedsføring er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Webutvikling - digital markedsføring er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til én eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom prosessene og hjelpe deg med å få mest mulig ut av de digitale verktøyene.    Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.     [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 9 500 kr
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. [+]
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.   Du lærer hvordan du øker rekkevidde til dine statusoppdateringer, hvordan man lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyene. Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.   Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.     [-]
Les mer
5 dager 24 500 kr
Lær grunnleggende elementer innen digital markedsføring og oppnå forståelse for de viktigste digitale spesialiseringene. [+]
Fremtidssikre karrieren din og bli en etterspurt Certified Digital Marketing Professional ved å lære grunnleggende elementer innen digital markedsføring og oppnå forståelse for de viktigste digitale spesialiseringene; fra mobil og sosiale medier til e-post, YouTube og displayannonsering, PPC og SEO.   Innhold:  Kurset består av ti moduler som gir en grundig dekning av alle sentrale disipliner som kreves for beste praksis innen digital markedsføring. Det er ti moduler i dette kurset: Introduction to Digital Marketing Content Marketing Social Media Marketing Search Engine Optimization (SEO) Paid Search (PPC) using Google Ads Youtube and Display Advertising Email Marketing Website Optimization Analytics with Google Analytics Digital Marketing Strategy   Om Instruktøren Cathal Melinn   Cathal Melinn is a well-known Digital Marketing Director, commercial analyst & eCommerce specialist with over 17 years’ digital marketing experience. Cathal is a respected international conference speaker, course lecturer and digital trainer. He specialises in driving complete understanding from students across a number of digital marketing disciplines including: paid and organic search (PPC & SEO), analytics, strategy and planning, social media, reporting and optimisition.  Cathal is the course director for the Digital Marketing Institute and teaches digital professionals at all levels from beginner to advanced. Alongside his training and course work, Cathal runs his own digital marketing agency and is considered an analytics and revenue generating guru at enterprise level. He has extensive local & international experience working with top B2B & B2C brands across multiple industries. Over his career, Cathal has worked Client-Side, in Digital Marketing Agencies and Media Owners with brands including HSBC, Amazon, Apple, Red Bull, Dell, Bord Bia, Coca Cola, Vodafone, Compare the Market, Aer Lingus and Expedia.   Hva vil jeg oppnå? Etter en vellykket gjennomføring av en 3-timers datamaskinbasert eksamen, vil kandidatene bli tildelt en av verdens mest anerkjente digitale markedsføringssertifiseringer. Sertifiserte fagfolk vil få tilliten de trenger for å skape og styre transformative og inntektsgenererende digitale markedsføringsstrategier for selskaper i alle størrelser. Studentene vil også motta en globalt anerkjent sertifisert profesjonell merke for å vise på sine LinkedIn -profiler, samtidig som de får tilgang til MyDMI -medlemsplattformen for å opprettholde sine ferdigheter mens de fortsetter å lære og vokse, for å bygge nettverk og for å få verdifulle CPD -poeng. Hvorfor skal jeg ta dette kurset? Gjennom dynamiske videopresentasjoner og praktiske læringsaktiviteter (inkludert tutorials og øvelser) får du en "hands-on" læringserfaring som gjør at du kan demonstrere et sterkt fundament i digital markedsføring. Kurset dekker hovedkonseptene, teknikkene og ferdighetene som kreves for å utvikle, planlegge og implementere en effektiv digital markedsføringsstrategi. Studenter kan forvente å: Få en helhetlig forståelse og kompetanse på de viktigste områdeneav digital markedsføring Lære varige ferdigheter slik at du kan forbli relevant, uansett hva somtrender Bli med i et fellesskap av likesinnede markedsførere og bransjeeksperter Fortsette å lære med kontinuerlig profesjonell utvikling (CPD) Ved endt kurs vil studentene kunne: Øke nettstedets synlighet gjennom søkemotoroptimalisering'steknikker Få kvalifisert trafikk til nettstedet ditt via betal-per-klikk (PPC)reklame Utføre sosiale video- og digitale displaykampanjer Finne, segmentere og administrere e -postabonnenter for å planleggeog gjennomføre en vellykket e -postmarkedsføringskampanje Bruke passende sosiale medier for forskjellige forretningsmålog mål Måle og optimalisere kampanjene dine på sosiale medier Dra nytte av mobilmarkedsføring for fordelene med mikromålretting Analysere og optimalisere din generelle digitale markedsføringsaktivitet Lage en formell digital markedsføringsplan for virksomheten din [-]
Les mer
Nettstudier 6 måneder 19 550 kr
Dette kurset tar deg gjennom Google-verktøyene, hvordan markedsføre på sosiale medier, samt sentrale teknologier og teknikker du bør beherske når du jobber med digital ma... [+]
Dette kurset tar deg gjennom Google-verktøyene, hvordan markedsføre på sosiale medier, samt sentrale teknologier og teknikker du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.   Kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3. Dette er kurset for deg som ønsker et komplett kurs om digital markedsføring og dets verktøy.    Digital markedsføring del 1 er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google Ads, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console. Digital markedsføring del 2 er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. Du lærer hvordan du øker rekkevidde på statusoppdateringer, hvordan du lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer. Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer også å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til én eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.   [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Grunnkurs i digital markedsføring med Hallgeir Gustavsen. Lær om de ulike markedsføringskanalene som gir effekt. [+]
 Grunnkurs i digital markedsføring med Hallgeir Gustavsen. Lær om de ulike markedsføringskanalene som gir effekt.  Dette kurset gir deg en innføring i hvordan du kan jobbe for å definere kunden din godt, finne rett metode for å komme i kontakt med kunden, og hvilke muligheter som bor i de forskjellige kanalene. Du vil lære om de vanligste markedsføringskanalene som Facebook, Instagram, Google, LinkedIn og Snapchat, hvordan de forskjellige kanalene kan brukes, og hvordan de kan jobbe sammen for å oppnå målene du har satt deg i markedsarbeidet.    Introduksjon til kurset Hva er digital markedsføring Tradisjonell vs. digital markedsføring Hva fungerer best – fordeler og ulemper Innføring i sosiale medier Hvilke sosiale medier bør du prioritere Annonsering i sosiale medier Organisk og betalt synlighet på Google Søkordsanalyse Optimalisering av nettsider Bra innhold Ulike typer innhold Skape verdifullt og engasjerende innhold for målgruppen Personas Målgruppe Målretting Synlighet Kundereisen i digitale medier Ulikt innhold til ulike faser i kunderreisen Om pixler og sporing Remarketing Google Analytics Oppsummering [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer
Ta vårt gratiskurs i digital markedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld de... [+]
Digital markedsføring handler i stor grad om å beherske alle de teknologiske verktøyene som er tilgjengelig. Det krever at man tar verktøyene på alvor og lærer å bruke dem i praksis. Det er først når man har bred forståelse, at man ser logikken og mulighetene som ligger der ute. Det er ikke nok å påstå at man er analytisk, om man ikke kan bruke Google Analytics. Det er ikke nok å påstå at man er en effektiv markedsfører, hvis man ikke kjenner til Facebooks annonseverktøy eller Googles AdWords. De som kan dokumentere at de behersker Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy vil kunne oppleve at dette åpner dører til fagmiljøer og spennende kreative stillinger. Og kjennskap til disse verktøyene kan være faktoren som tipper søknadsprosessen i din favør, når man søker jobb. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg å bruke Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy. Kurset er laget for deg som vil heve din digitale kompetanse. Kurset har en praktisk tilnærming, hvor du kan følge kurset samtidig som du jobber med de samme verktøyene. Du kan når som helst stoppe kurset og gå tilbake dersom du har gått glipp av noe eller ønsker å repetere noe.   Innhold: Kapittel 1: Google Analytics Kapittel 2: Google AdWords Kapittel 3: Facebook-markedsføring Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 2 timer og 5 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Sankt Hanshaugen 12 timer 6 800 kr
12 Sep
2-dagers kurs der du lærer mye om digital markedsføring [+]
Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring, sosiale medier, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av SEO, gode tekster, kampanjer og annonser. Digital markedsføring, oversikt Digital strategi og markedsplan Innholdsmarkedsføring Skrive for nett Søkemotoroptimalisering, SEO Sosiale medier, innlegg og annonser Facebook Instagram Linkedin Youtube Annonser i Google Ads Dagene gjennomføres med teori og praktiske oppgaver med relevante caser. Du får to lærerike og innholdsrike dager med personlig oppfølging og mulighet til å jobbe med egen case. [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 6 800 kr
17 Oct
Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring, sosiale medier, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av SEO, gode tekster, kampanjer og annonser. [+]
Dagene gjennomføres med både teori og praktiske oppgaver med relevante caser. Sted: Grand Hotel Terminus, Bergen sentrum Pris: 6 800 kr inkludert god lunsj, kaffe/te Kursleder: Hanne Josefsen Digital markedsføring, oversikt Innholdsmarkedsføring Skrive for nett Søkemotoroptimalisering, SEO Sosiale medier, innlegg og annonser Facebook Instagram Linkedin Youtube Annonser i Google Ads Digital strategi Du vil få to lærerike og innholdsrike dager. Det er rom for personlig oppfølging og å jobbe med egen case. [-]
Les mer