Markedsføringskurs
Digital markedsføring
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Nettstudier 19 550 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3. [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1, del 2 og del 3.  Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.  Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.  Digital markedsføring del 3 er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.           Nivå: Yrkesrettet utdanning         Studietid: Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no   Studiestart: NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang!   Antall innsendinger: 17   Eksamen:   Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave.     Pris: Pris 19 550,-   Studiemateriell:   Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen.   Finansiering:   Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.   Tips til finansiering:   Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender.       [-]
Les mer
Nettstudier 9 500 kr
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. [+]
Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til en eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater.    Beskrivelse Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk. Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.   Obligatorisk HTML: webutvikling         Søkemotoroptimalisering: komplett         Innholdsmarkedsføring: komplett         Mailchimp         WordPress: komplett       [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Marketing Professional? [+]
This program provides an in-depth and comprehensive introduction to the core essentials of digital marketing. Validated by the Digital Marketing Institutes Industry Advisory Council, the learning content is informed and designed by experts and offers learners the opportunity to gain a globally recognised professional certification.   Why should I earn this certification? Future-proof your career by gaining the latest and most up-to-date digital marketing skills needed to thrive in today’s ever-evolving digital economy. By becoming a Certified Digital Marketing Professional, you will be prepared to take up a more evolved role in the overall marketing field and ensure you are equipped with the tools and skills needed to create a cohesive, effective online strategy. By earning this certification you will be able to conduct digital research, set business objectives for campaigns, establish, develop and optimize digital strategies. You will learn to create and curate content, manage paid and organic campaigns via various social channels, design effective emails and understand how analytics can be used to illustrate a variety of factors. Becoming a Certified Digital Marketing Professional will benefit you regardless of your skills or experience and will empower you to maximize the impact of your marketing through powerful digital tools.   THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM:  1. Introduction to Digital Marketing 2. Content Marketing 3. Social Media Marketing 4. SEO (Search Engine Optimization) 5. Paid Search (PPC) using Google Ads 6. Display & Video Advertising 7. Email Marketing 8. Website Optimization 9. Analytics using Google Analytics 10. Digital Marketing Strategy   Module Descriptions:    INTRODUCTION TO DIGITAL MARKETING  The Introduction to Digital Marketing module explores introduces the core principles and purpose of Digital Marketing. It will enable you to develop clear and actionable objectives for a digital marketing plan, gain audience and industry insight by conducting digital research. Whilst also preparing the foundations for a fully integrated 360° digital marketing campaign by connecting with your customers and prospects. You will gain an understanding of the core principles of digital marketing, developing marketing objectives and exploring with digital research in order to connect with your customers and prospects alike. CONTENT MARKETING  The content marketing module will enable you to develop the knowledge and skills to plan and execute a content marketing strategy in a persona-orientated, data-driven way informed by your business objectives, aligned with a buyer journey and fits an overall marketing strategy. By the end of this module, you will understand the fundamentals of content marketing concepts and strategy. You will be understand how to conduct content research to find opportunities in order to develop clear and actionable objectives for a digital marketing strategy. You will gain the skills needed to initiate a content marketing strategy, whilst also exploring the value of both creating and curating compelling content through a number of different channels. SOCIAL MEDIA MARKETING  The social media module introduces the key social media platforms for digital marketing and demonstrates how to set up a social media experience for a business. You will discover techniques and best practices for growing and engaging a social media audience. Through this module you will learn how to apply social media concepts and best practices to both organic and paid marketing activities. This will teach you to run campaigns that yield a positive ROI across a variety of platforms. You will understand the fundamental principles of social media marketing and be able to identify key stages in the buyer’s journey. Alongside this, you will learn about the value of reporting on data from social media platform analytics tools and utilize it to inform future campaign objectives. SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  The SEO module will enable you to build an organic search marketing strategy that brings the right kind of visitors to your website. You will learn how to boost online conversions, stand out in the fiercely competitive online marketplace and protect a positive ROI. Through the SEO module you will gain an understanding of the fundamentals of SEO, how it differs from paid search, be able to set SEO objectives, build an SEO content strategy and boost your websites organic search ranking using a range of technical elements.  PAID SEARCH (PPC) WITH GOOGLE ADS  The paid search module will help you understand the fundamentals of paid search, how it differs from organic search methods and the key benefits of both. You will develop the knowledge and skills needed to create and manage a paid search campaign in Google Ads. Alongside this, you will learn to optimize paid search campaigns, and explore how to measure the effectiveness of paid search campaigns using Google Ads and Google Search Console.  DISPLAY & VIDEO ADVERTISING The display and video advertising module will equip you with the technical understanding and skills to build and maintain an effective display and video advertising strategy. As part of this, you will learn how to create a YouTube channel, manage video content and identify ad formats available within the Google Display Network and YouTube. Furthermore, you will learn how to apply targeting, re-marketing and a bidding strategy to your campaigns before analysing their effectiveness by pulling reports detailing the most important metrics available.  EMAIL MARKETING  The Email Marketing module will teach you how to construct and deliver an effective email marketing campaign. You will learn the fundamentals of email including the concepts of segmentation, personalization, timing and engagement. What’s more, you will also gain valuable insight into the legislation and regulations surrounding data protection underpinning an effective email marketing strategy. Upon completion of this module, you will be able to apply the core principles, techniques and actions for developing a high performing email marketing strategy. It will also ensure that you can design effective emails that generate leads, retain customers and inspire evangelists.  WEBSITE OPTIMIZATION  The website optimization module will teach you how to build and publish a well-designed, high performing and optimized website that is aligned to your business goals. You will be guided through the key components of web design to design, create and publish an effective website and choose the most suitable hosting option based on your budget and business objectives. Through this module you will gain insight into the importance of optimization, be able to identify the principles of good web design and realise how to attract potential customers with effective content and copy. This module will help you to understand how to use your website for insight, tracking, measurement and data capture using various metrics and tools.   ANALYTICS WITH GOOGLE ANALYTICS This module will teach you the basic concepts of web analytics in digital marketing and the legal responsibilities and best practices concerning data collection, consent and privacy. You will be able to recognise the fundamentals of web analytics to draw actionable conclusions from data and gain insight into traffic and audiences. With this, you will be able to set goals for a business website and know how analytical tools can measure these goals. By the end of this module, you will be able to conduct analysis and iteration of campaigns by tracking and assessing conversions, reporting technical performance and reviewing KPIs.   DIGITAL MARKETING STRATEGY  The digital marketing strategy module sets out the core components of an effective strategy. Whilst at the same time teaching you, in a systematic fashion, how to design complex, long-term digital marketing strategies that service both marketing and commercial objectives. This module will enable you to set objectives for clear and measurable KPIs and prepare a strategic plan incorporating content, search and creative strategies. You will learn how to develop a media plan with a structured approach to budgeting, resource allocation and channel selection.   Trykk her for å bestille [-]
Les mer
Nettstudier 14 300 kr
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1 og del 2. [+]
Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1 og del 2. Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Og Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google AdWords, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console. Du lærer også hvordan man øker rekkevidde til dine statusoppdateringer, hvordan man lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer. Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.   Obligatorisk Google Analytics: komplett         Google Ads: komplett         Google Tag Manager: grunnleggende         Google Search Console         Facebook: for bedrifter         Facebook: annonsering         Facebook: strategi og annonser (2017)         Facebook: Kanvas         Facebook: Power Editor (2017)         Instagram: for bedrifter         Linkedin: annonsering         [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 21 000 kr
Dette kurset fører til Certified Digital Marketing Specialist - Strategy and Planning sertifiseringen. [+]
A specialist certification, this program is aimed at anyone involved in planning a digital strategy, or likely to be involved in this area in the future. Validated by the Digital Marketing Institute’s Industry Advisory Council, the learning content is industry aligned and offers the opportunity to earn a globally recognized professional certification. Covered within this certification are social and customer service, big data and analytics, budget and resourcing, digital leadership and much more. Why should I earn this certification? Planning and strategy are key to any digital marketing campaign. Earning this certification will introduce you to digital communications, and help you develop a measured and well-considered strategy and coherent plan for an organization. Through dynamic lectures and case studies, you will gain a solid understanding of the theory and practical application of digital strategy, allowing you to implement a powerful marketing mix that sustains customer engagement and increases sales. This specialist certification will enable you to consolidate the essential skills needed to create well-measured digital strategies that convert.   THERE ARE NINE MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Strategy and Planning Traditional Communications Digital Communications Digital Channels Social Customer Service Budget & Resourcing Big Data & Analytics Digital Leadership Strategy Formulation & Plan Module Descriptions: INTRODUCTION TO STRATEGY AND PLANNING This module will introduce you to the Digital Marketing Institute’s 3i methodology and framework, which will enable you to plan and develop an effective strategy for your organization. You will learn how to address the complexities of planning and become familiar with the concept of strategic management and reporting. TRADITIONAL COMMUNICATIONS The Traditional Communications module looks at communications before digital marketing became widespread and how it has evolved over the years. You will explore the strengths of traditional communication methods, as well as realizing its limitations. It will help you understand how to respond to a range of different situations and how digital communications can be integrated with traditional approaches. DIGITAL COMMUNICATIONS This module will introduce you to the concept of digital communications and how to use them to engage with an audience. You will also become familiar with the tools and timelines associated with a digital campaign and PR activities. DIGITAL CHANNELS The Digital Channels module will introduce you to the value, characteristics and suitability of social media platforms and contextualize the digital landscape, including Search Marketing (SEO), Email Marketing, Digital Display Advertising, Mobile Marketing, and Social Media Marketing. SOCIAL CUSTOMER SERVICE This module looks at using social media as a customer service channel, peer-to-peer community conduit and how what is happening online is critically important to businesses. You will learn how to identify challenges and tactical approaches required for social crisis management, develop social networks and understand how to sustain customer engagement, strategize, build, measure and scale an enterprise-level social customer service operation. BUDGET & RESOURCING The Budget & Resourcing module looks at the crucial aspects of planning and maintaining a budget in your digital marketing strategy. On completion of this module, you will be familiar with the key areas to consider when creating a budget for digital activities and understand the range of documentation required. BIG DATA & ANALYTICS This module will provide you with a broad understanding of Big Data, Advanced Analytics and AI. You will learn the fundamental frameworks and understand how cutting-edge analytics tools are being used to help businesses succeed. You will learn the elements and practices that make up an efficient analytical approach and the main considerations when constructing a formal analytics program for your business DIGITAL LEADERSHIP The Digital Leadership module will guide you in your transition from a traditional to a digital strategy and empower you to mentor coach and lead your team in their digital marketing activities. You will learn how to bridge the gap between marketing and sales, act as a social leader, build and maintain awareness of your digital strategy and implement effective communication strategies. STRATEGY FORMULATION AND PLAN The Strategy Formulation and Plan module will provide a structured conclusion to bring together all the strands of the Digital Strategy and Planning Program. It introduces you to methodologies for utilizing a SWOT Analysis to develop SMART objectives and create a coherent strategic plan for your organization.   TRYKK HER FOR Å BESTILLE [-]
Les mer
Nettstudier 9 500 kr
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. [+]
Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin. Du lærer hvordan man øker rekkevidde til dine statusoppdateringer, hvordan man lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer.   Beskrivelse Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk. Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.   Obligatorisk Facebook: for bedrifter         Facebook: annonsering         Facebook: Kanvas         Instagram: for bedrifter         Linkedin: annonsering                                                     [-]
Les mer
Nettkurs 2 timer
Ta vårt gratiskurs i digital markedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld de... [+]
Digital markedsføring handler i stor grad om å beherske alle de teknologiske verktøyene som er tilgjengelig. Det krever at man tar verktøyene på alvor og lærer å bruke dem i praksis. Det er først når man har bred forståelse, at man ser logikken og mulighetene som ligger der ute. Det er ikke nok å påstå at man er analytisk, om man ikke kan bruke Google Analytics. Det er ikke nok å påstå at man er en effektiv markedsfører, hvis man ikke kjenner til Facebooks annonseverktøy eller Googles AdWords. De som kan dokumentere at de behersker Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy vil kunne oppleve at dette åpner dører til fagmiljøer og spennende kreative stillinger. Og kjennskap til disse verktøyene kan være faktoren som tipper søknadsprosessen i din favør, når man søker jobb. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg å bruke Google Analytics, Google AdWords og Facebooks annonseverktøy. Kurset er laget for deg som vil heve din digitale kompetanse. Kurset har en praktisk tilnærming, hvor du kan følge kurset samtidig som du jobber med de samme verktøyene. Du kan når som helst stoppe kurset og gå tilbake dersom du har gått glipp av noe eller ønsker å repetere noe.   Innhold: Kapittel 1: Google Analytics Kapittel 2: Google AdWords Kapittel 3: Facebook-markedsføring Kapittel 4: Avslutning   Varighet: 2 timer og 5 minutter.   Hørt om Netflix? Vi er som dem, bare at vi lager nettkurs. Utdannet.no AS er en norsk startup som utvikler nettkurs i datateknologi, kreative fagfelt og grunnleggende forretningsferdigheter. Med støtte fra Innovasjon Norge og Forskningsrådet utvikler vi nestegenerasjons kursplattform, med mål om å gjøre kompetanseutvikling moro, spennende og tilgjengelig for alle. Med over 1 million videovisninger, 20.000 registrerte medlemmer og en gjennomsnittlig årlig vekst på 45 % er vi godt i gang med å befeste vår posisjon i det norske markedet. Vi har kunder fra bedrifter som: Adresseavisen, Coca-Cola, Helsedirektoratet, IKEA, Joblearn, NAV, Nordea, NorgesGruppen, NRK, Oslo kommune, Securitas, Telenor og Utdanningsforbundet.   [-]
Les mer
Sankt Hanshaugen 12 timer 5 900 kr
01 Nov
2-dagers kurs der du lærer mye om digital markedsføring [+]
Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring, sosiale medier, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av SEO, gode tekster, kampanjer og annonser. Digital markedsføring, oversikt Innholdsmarkedsføring Skrive for nett Søkemotoroptimalisering, SEO Sosiale medier, innlegg og annonser Facebook Instagram Linkedin Youtube Annonser i Google Ads Digital strategi Dagene gjennomføres med teori og praktiske oppgaver med relevante caser. Du får to lærerike og innholdsrike dager med personlig oppfølging og mulighet til å jobbe med egen case. [-]
Les mer
Sentrum 2 dager 5 400 kr
18 Oct
2-dagers kurs der du får en god oversikt over de ulike elementene i digital markedsføring [+]
Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring og sosiale medier, kampanjer og annonser, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av søkemotoroptimalisering og gode tekster. Dagene gjennomføres med både teoriundervisning og praktiske oppgaver med relevante caser. Sted: Bergen sentrum Pris: 5 400 kr inkludert god lunsj, kaffe/te Kursleder: Hanne Josefsen Digital markedsføring, oversikt Innholdsmarkedsføring Skrive for nett Søkemotoroptimalisering, SEO Sosiale medier, innlegg og annonser Facebook Instagram Linkedin Youtube Annonser i Google Ads Digital strategi Du vil få to lærerike og innholdsrike dager. Det er rom for personlig oppfølging og å jobbe med egen case. [-]
Les mer