Hedmark
Du har valgt: Elverum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 timer 1 500 kr
C#is very useful. [+]
C# is a power language. [-]
Les mer
Nettkurs 56 timer 9 790 kr
Har du lang kontorfagligerfaring fra offentlige virksomheter, biblioteker, service- og informasjonssentre eller private bedrifter, men mangler formell kompetanse? [+]
Informasjon Velkommen til VG3 kurs i kontor- og administrasjonsfaget hos AOF   Dette kurset er delt opp i fem moduler: Bedrift administrasjon og HMS Profilering og kommunikasjon Kunnskapsorganisering, personaladministrasjon og økonomi Oppgaveskriving Avsluttende innsendingsoppgave Praksis gir et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp slik at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammensatt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendigsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging av en nettveileder.   Kurset har et omfang på 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digital kompetanse. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. Pensum tar utgangspunkt kontor- og administrasjonsfaget VG3, boken kan du kjøpe her: https://www.fagbokforlaget.no/Kontor-og-administrasjonsfaget/I9788245013412   Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hos LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering.     [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i                          avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Sentrum 1 dag 3 490 kr
13 May
24 Jun
Dette er kurset for deg som ikke har tatt i bruk Project tidligere, men som nå ønsker å ta det i bruk! [+]
Har du lite eller ingen erfaring med Project og ønsker en innføring i programmet? På dette kurset får du en innføring i planlegging, analysering, oppfølging og rapportering i Project. Du jobber i ditt eget tempo via et e-læringsprogram, med instruktør tilstede i rommet som hjelper deg om du står fast. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Prosjektstyring Hva er et prosjekt? Faser i prosjektstyring Prosjektlederrollen   Bli kjent med Project Oppstart og avslutning Åpning Visninger Nytt prosjekt Kalenderinnstillinger Lagring og lukking   Aktiviteter Registrering av aktiviteter Redigering av aktiviteter Disposisjon Kobling av aktiviteter Tidsforskyvning Tidsbetingelser   Ressurser Ressursliste Tildeling av ressurser Innsatsdrevet planlegging Aktivitetstyper Ressurskonflikter   Kostnader Hva er kostnader? Ressurskostnader Faste kostnader Kostnadsinformasjon   Oppfølging Referanseplaner Den kritiske linjen Faktiske opplysninger Sammenligning Framdriftslinje Justering av prosjektplanen   Presentasjon Utskrift Rapporter Formatering Hyperkoblinger Bilder   Tilpasninger Tabeller Sortering og gruppering Filtrering Egendefinerte visninger Delprosjekter Elektronisk post WBS-nummerering   [-]
Les mer
Nettkurs 1 semester 6 000 kr
Dette kurset bruker OSI-modellen som en forklaringsmodell til datakommunikasjon, samt hva som kreves for å koble en pc til et nettverk. [+]
Faglig innhold:Dette kurset innholder OSI-modellen som en forklaringsmodell til datakommunikasjon. En oversikt over ulike lag i OSI-modellen med tilhørende eksempler på protokoller Hva kreves for å koble en pc til et nettverk - Nettverkskonfigurasjon - Ulike typer infrastruktur - Tilkoblinger til Internett Ulike typer enheter som kan kobles til Internett Sikkerhetsaspekter i tilknytning til datakommunikasjon og infrastruktur.Læremål:Etter å ha gjennomført emnet skal studenten ha følgende læringsutbytte:KUNNSKAPERStudenten har:- kunnskap om begreper, prosesser, og verktøy som anvendes innenfor datakommunikasjon- kunnskap om grunnprinsipper i lagdelt datakommunikasjon- innsikt i virkemåten til eksempelprotokoller på de ulike lagene i OSI-modellen- innsikt i ulike typer infrastruktur, kommunikasjonsutstyr og overføringsteknologi- bransjekunnskap om sikkerhetsprinsipper i tilknytning til datakommunikasjon og infrastrukturFERDIGHETERStudenten kan:- anvende faglig kunnskap til å analysere konfigurasjonen på egen pc som er koblet til et nettverk- anvende faglig kunnskap til å analysere og videreutvikle eksisterende infrastruktur- kartlegge sikkerhetsutfordringer knyttet til bruk av ulike teknologier inne datakommunikasjon- anvende relevante faglige verktøy- Eks. Wireshark til å fange og analysere datatrafikk- Eks. Ping og Traceroute til å identifisere ulike typer nettverksproblemerGENERELL KOMPETANSEStudenten har:- forståelse for yrkes- og bransjeetiske prinsipper- utviklet en etisk grunnholdning i utøvelsen av yrket- kan bygge relasjoner med fagfeller gjennom aktiv deltakelse i ulike digitale kanaler [-]
Les mer
2 dager 7 200 kr
- Sjøfolk som skal være sikkerhets offiser om bord [+]
Kurset er basert på emneplan som omfatter de krav som stilles i STCW konvensjonens regel VI/5, STCW kodens Avsnitt A-VI/5 og tabell A-VI/5, minimum kompetansekrav for Ship Sceurity Officer.  [-]
Les mer
Nettstudier 24 uker 17 900 kr
Vil du studere på egenhånd til å bli Digital Sales Professional? [+]
As traditional selling methods are no longer enough to sustain success, digital tools and techniques have become an essential component of any modern sales professional’s arsenal.   To adapt to this change in the sales environment along with progressing an individual’s current and future careers, the Digital Marketing Institute has designed a professional digital and social selling certification that can make a difference. Aligned with industry and designed by experts, this program provides a globally recognized certification that can benefit any modern seller. Covered within this program are the core essentials of digital and social selling including Digital Sales Messaging, Integration & Strategy, Social Content, Social Account Management, Digital Sales Leadership and much more. THERE ARE TEN MODULES IN THIS PROGRAM: Introduction to Digital & Social Selling Digital Research Sales Enablement CRM Social Content Digital Sales Messaging Engagement Social Account Management Digital Sales Leadership Integration & Strategy   Module Descriptions: INTRODUCTION TO DIGITAL & SOCIAL SELLING The Introduction to Digital & Social Selling module will help you to understand the fundamentals of digital and social selling by exploring how it has transformed traditional sales processes. You will learn about new tools and techniques employed in sales, and how you can use them to transform yourself into a modern digital sales professional with them. DIGITAL RESEARCH This module will equip you with the research tools and techniques required to develop a well-informed digital and social selling strategy for your product. Through social intelligence and social listening you will understand how to monitor and read digital behaviour to later personalize engagement with prospects. SALES ENABLEMENT The Sales Enablement module teaches you about the advanced features and functionality of a variety of social media platforms which can be used to enable your digital and social selling processes. You will discover how digital tools and social media platforms can facilitate relevant sales messages and content, making it easier to later offer the client the solution they need, when they need it. CRM The Client Relationship Management module will help you to design and create business development campaigns, apply best practice methodologies to your sales cycles and most importantly, evaluate CRM data to then inform your engagement strategy.  SOCIAL CONTENT This module will help you understand how to employ a number of tools designed to help the entire content creation process. You will know how to decipher what type of content is needed for different customer types and how to establish the appropriate tone, style and method of distribution for such. DIGITAL SALES MESSAGING The Digital Sales Messaging module will help you understand how to strategically formulate communications to ensure all contact with prospects is relevant, personalized and aligned with personal or business objectives. You will know the importance of content segmentation and marrying B2B & B2C content types with appropriate social media platforms. ENGAGEMENT The Engagement module focuses on building relationships with leads in the most effective way over an entire customer life-cycle. Learn how to manage large prospect bases and discover engagement techniques to ensure you interact with prospects at the right time, with a message that matters to them. SOCIAL ACCOUNT MANAGEMENT Within this module you will learn to understand how social media has transformed the concept of customer service and poses both opportunities and challenges in interacting with prospects and customers. Upon studying this module, you will be able to establish key performance metrics that relate to the measurement of your social customer service and ensure you can devise a crisis management plan to deal with any conversations or interactions that may attract negative attention in a public forum. DIGITAL SALES LEADERSHIP The Digital Sales Leadership module focuses on empowering managers and aspiring leaders as they transition from traditional to digital sales strategies. By monitoring the social footprint of your team members and using social KPIs, you will be able to identify and measure if your team are adopting the correct digital and social selling behaviours, building the right networks and creating a professional and consistent brand. INTEGRATION AND STRATEGY Sales leaders and aspiring leaders will know how to research, construct and integrate an effective and optimized digital sales strategy within an organization. By the end of this module you will be able to measure the ROI of digital and social selling, align it to the overall goals of your organization and use it to gain further executive support. TRYKK HER FOR Å BESTILLE   [-]
Les mer
Nettstudier 11 950 kr
Sosialkunnskap er ett av fire fag innenfor programområdet Politikk individ og samfunn. Kurset tar for seg de fem hovedområdene i læreplanen for faget. S... [+]
Sosialkunnskap er ett av fire fag innenfor programområdet Politikk individ og samfunn. Kurset tar for seg de fem hovedområdene i læreplanen for faget. Samfunnsvitenskapelige arbeidsmetoder, livsfasene, velferdsforskjeller, sosiale problemer, velferdsstat og menneskerettigheter.   Du oppnår Nivå: Videregående skole Program Sosialkunnskap, Vg3 påbygning generell studiekompetanse - 4891E - 5246 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Du bør ha fullført og bestått Vg1 og Vg2 fra et yrkesfaglig utdanningsprogram.   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 5 Eksamen Eksamen Privatisteksamen arrangeres normalt to ganger i året over hele landet, ved videregående skoler som har den studieretningen du tar utdanning på. Du må selv melde deg opp til eksamen ved Privatistkontoret i hjemfylket ditt, eller via www.privatistweb.no Frister for oppmelding varierer, men er vanligvis 5. -15. januar for eksamen til sommeren og 5. - 15. september for eksamen til jul. Eksakt dato får du ved å kontakte fylkeskommunen. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 11 950,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 9 960 kr
På forespørsel
Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester.... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: 5 større øvingsoppgaver skal være godkjent. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan IKT kan påvirke undervisningssituasjonen- kjenner til hva et LMS er og hvordan det kan brukes pedagogisk- kan redegjøre for hvordan digitale tester kan brukes i vurdering, både formativt og summativt- kan utforme gode digitale tester med spørsmål av høy faglig og konstruksjonsteknisk kvalitet- kan analysere kvaliteten på en digital test- kan planlegge IKT-baserte læringsaktiviteter som setter studenten i sentrum- kan planlegge, utvikle og gjennomføre et helhetlig undervisningsopplegg som gjør bruk av IKT FERDIGHETER:Kandidaten:- kan skrive en blogg over tid og bruke den til refleksjon om egen undervisningspraksis- kan kommentere andres blogger- kan lage digitale tester med et variert spekter av spørsmålstyper og kan bruke bilder, lyd og video som stimuli i spørsmål- behersker avansert funksjonalitet i et testverktøy og kan utnytte dette kreativt til å skape nye læringssituasjoner- behersker ulike Web 2.0-baserte verktøy og tjenester- kan produsere små faglige videosnutter og inkludere på en blogg GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på bruk av IKT i både planleggingsfasen, læringsaktiviteter, vurdering og etterarbeid- er bevisst på forholdet mellom vurdering, læringsmål og læringsaktiviteter- kan sette digitale tester inn i en større pedagogisk og didaktisk sammenheng- kan forvalte digitale tester og spørsmål over tid og tilrettelegge for gjenbruk- kan beskrive og formidle gode undervisningsopplegg til andre med ulike digitale medier- kan sette teknologi og IKT inn i en pedagogisk og didaktisk sammenheng og knytte opp til anerkjente teorier og modeller- er bevisst på hvordan innføring av IKT og ny teknologi kan føre til endringer for læring, vurdering og undervisningspraksis- er klar over etiske forhold ved bruk av IKT i læring Innhold:Pedagogisk og effektiv bruk av læringsplattform (LMS). Vurdering med spesielt fokus på digitale tester. Hvordan lage gode spørsmål. Formativt og summativt bruk av tester. Bruk av Web 2.0 i undervisningen. Produksjon og gjenbruk av digitale læringsressurser. Videoproduksjon.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag IKT i læring 9960,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Sandnes 1 dag 900 kr
22 Apr
16 Sep
25 Nov
Om SMART oppvekst: Hva vil kunne skje om alle barn lærer seg ferdighetene i å se alt det som er bra hos seg selv og hos andre? Eller å kunne sette ord på styrker, ... [+]
Om SMART oppvekst: Hva vil kunne skje om alle barn lærer seg ferdighetene i å se alt det som er bra hos seg selv og hos andre? Eller å kunne sette ord på styrker, og vite hvordan disse styrkene kan identifiseres og forstørres hos seg selv og andre? Hva ville skje om alle barn vet hvordan de kan bygge opp livsressurser som fungerer som buffere mot psykiske lidelser som angst og depresjoner?   Gjennom kombinasjonen av Appreciative Inquiry (AI) og Adapted Aggression Replacement Training (AART) ønsker vi å flytte fokus bort fra å prestasjoner og utseende til gode egenskaper. Hvordan kan et felles fokus på styrker skape læringsglede, mestring og trivsel for ALLE? Kursinnhold: Hvordan utvikle et språk om styrker med barn i barnehage og skole? Hvordan kan barn identifisere styrker hos hverandre? Hvordan gjennomføre en styrkebasert foreldresamtale? Hvordan utvikle barns moralske resonneringsevne? Inspirere hverandre til å utvikle det styrkebaserte arbeidet i bhg/skole [-]
Les mer
Nettkurs 4 måneder 9 400 kr
Dette er utdanningen for deg som ønsker å beherske et Cad-verktøy for tegning av hus. Kurset egner seg som innføring i ArchiCAD for fagskoler, arkitekt – ingeniørs... [+]
Dette er utdanningen for deg som ønsker å beherske et Cad-verktøy for tegning av hus. Kurset egner seg som innføring i ArchiCAD for fagskoler, arkitekt – ingeniørstudenter, samt elever og lærere i videregående skole.   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Tegnekurs i ArchiCad - 922 - 107 Krav til deg Anbefalte forkunnskaper Alle Cad-verktøy har en relativt høy brukerterskel og derfor forventes det at du er en rutinert MAC/PC-bruker med en god del Internett-erfaring. Krav til utstyr ArchiCAD er kompatibelt med både PC og MAC.   Studietid Du kan bruke inntil 6 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 4 Eksamen Eksamen Ingen eksamen, men du får kursbevis når studiet er fullført. All informasjon om eksamen. Priser og finansiering Pris kontant Pris 8 900,- Studiemateriell Studiemateriell fåes kjøpt hos NKI Forlaget. Etter bestilling av nettstudiet får du en link til NKI Forlaget hvor du finner pensumlitteratur og tilbud om å kjøpe de bøkene du trenger. Finansiering Du kan velge mellom betaling hvert semester eller hver måned. Dette velger du ved første gangs innlogging i nettplattformen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Nettkurs 1 590 kr
Nettbasert HMS kurs for ledere fra Trygg Kurs AS. Arbeidsmiljølovens § 3-5 krever at alle virksomheters øverste leder skal kunne dokumentere opplæring i HMS-arbeid. [+]
Nettbasert HMS kurs for ledere fra Trygg Kurs AS. Arbeidsmiljølovens § 3-5 krever at alle virksomheters øverste leder skal kunne dokumentere opplæring i HMS arbeid. Plikten er personlig og kan ikke delegeres og gjennomgått opplæring skal kunne dokumenteres skriftlig. For mange ledere kan det være både kostbart og vanskelig å frigjøre tid til å ta et klasseromskurs. Derfor har vi laget et e-læringsopplegg basert på suksessen vi har hatt med våre klasseromskurs.   Vårt “HMS for ledere” kurs på nett gir en innføring i de viktigste aspektene i HMS-arbeidet og gjennomføres i tråd med Arbeidstilsynets veiledning for denne type opplæring. Nettkurset er bygget opp i moduler med film, tekst og bilder. Kurset avsluttes med en test. Når du har bestått eksamen kan du laste ned ditt kursbevis. Følgende emner blir bl.a. gjennomgått i “HMS for ledere”:– Innføring i arbeidsmiljølovens innhold og struktur.– Orientering om arbeidsmiljølovens forskrifter.– Roller i HMS arbeidet– Krav til arbeidsmiljø– Fysisk og psykososialt arbeidsmiljø– Hvordan bygge opp, innføre og vedlikeholde HMS system på arbeidsplassen Krav til forkunnskaper: Ingen Praktisk informasjon: Kurset selges via tryggportalen.no. Tilgangen varer i 3 måneder, kurset kan gjennomføres på PC, smart-telefon og nettbrett såfremt man har tilgang til internett. Om Tryggportalen: Tryggportalen er nettkursportalen til Trygg Kurs. Tryggportalen har også spesielt tilrettelagt funksjonalitet for innkjøpere og opplæringsansvarlige som gjør det mulig å kjøpe kurs til andre og administrere og følge opp kursdeltakere. Pris: Kurset koster 1 590,- eks. mva. Inkludert i prisen er utstedelse av kursbevis. [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 12 900 kr
This course is for anyone who wants to understand and use a high-throughput distributed messaging system. [+]
Course Outline Overview of Distributed Messaging Systems Use Cases Alternatives to Kafka Kafka API Producer API High Level Consumer API Simple Consumer API Kafka Hadoop Consumer API Configuration New Producer Broker Consumer and Producer Configuration Design Motivation Persistence Efficiency The Producer The Consumer Message Delivery Semantics Replication Implementation API Design Network Layer Messages Message format Log Distribution Basic Kafka Operations Adding and removing topics Modifying topics Graceful shutdown Balancing leadership Checking consumer position Mirroring data between clusters Expanding your cluster Decommissioning brokers Increasing replication factor Other Datacenters Important Server Configs Important Client Configs Production Server Configs Monitoring ZooKeeper [-]
Les mer
6 dager 32 000 kr
Du får en grundig og omfattende innføring i lean-filosofien, arbeidsmetoder og verktøy i Lean og i Lean Construction (LC). Du lærer hvordan man kan skape flyt, redusere p... [+]
Lean handler om skape flyt, lære om å jobbe smartere og løse opp i problemer med systematisk kontinuerlig forbedring, for å skape mest mulig kundeverdi. Sertifisering - Kaizen Institute Kurset gir deg mulighet til å bli sertifisert til: «Lean Construction Specialist – Kaizen Institute», et internasjonalt anerkjent kompetansebevis utstedt av Kaizen Institute Consulting Group. Kaizen Institute ble grunnlagt av Masaaki Imai, som jobbet og lærte en årrekke sammen med Leans grunnlegger og far, Taiichi Ohno. I tillegg får du kursbevis for gjennomført Lean Yellow og Green belt kurs, med mulig påbygging til Black Belt. Læringsmål 1. samling: (2 dager) - Kjenne til prinsippene i Lean ledelse og flyt, samt innføring i KAIZEN metodikken- Kjenne prinsippene for Lean Construction og Involverende Planlegging (IP)- Kjenne de 7 forutsetningene for god flyt på byggeplassen- Byggeøvelse- Kjenne og kunne identifisere sløsing som bidrar til redusert kundetilfredshet og lønnsomhet- Kunne prinsippene for Involverende Planlegging (IP)- Kunne gjennomføre IP for enkelt prosjekt med flere fag- Kjenne 5S som verktøy for ryddighet og godt samspill- Kjenne til «hverdagscoaching» og Jeg-plan Læringsmål 2. samling: (1 dag) - Kunne praktisere direkte observasjon- Kunne identifisere sløsing som bidrar til redusert kundetilfredshet og lønnsomhet på byggeplassen- Kunne identifisere usikker adferd og farlige handlinger- Kunne bidra til tydelig kommunikasjon- Dypere innsikt i «hverdagscoaching» og praktisere 2+1 coaching og etablere Jeg-plan  Læringsmål 3. samling: (1 dag) - Kjenne prinsippene for Involverende planlegging (IP) i prosjektering - Kunne etablere en beslutningsplan- Kunne gjennomføre IP prosjekteringsmøte med flere roller (RIB, RIE, RIV, Ark mfl)- Kjenne verktøy for godt samspill (4.S-en= samspill med teamavtale og måling)- Jeg-plan for personlig utvikling og læring Læringsmål 4. samling: (2 dager) - Bruke prinsippene for Lean Construction og Involverende planlegging (IP) med klare mål for prosjektet (TURMAT)- Bruke definerte standarder og få til KF i prosjekt- Bruke de 7 forutsetningene for god flyt på byggeplassen og gjennomføre hindrings-analyse («klar til arbeid»)- Kunne identifisere sløsing som bidrar til redusert kundetilfredshet og lønnsomhet- 5S i praksis- Kunne lede IP for prosjekt med flere fag (lappeteknikk)- Web-basert eksamen- Sertifikat utstedt av Kaizen Institute (www.kaizen.com), internasjonalt anerkjent med flere av de største selskaper i verden som klienter  [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.